3 oktober 2022 om 00:02
iBOOD

VirtuFit Row 600i Opvouwbare Roeitrainer

VirtuFit Opvouwbare Roeitrainer

De vrijheid van het thuis trainen. Waar en wanneer je maar wil. 's Ochtends voordat je onder de douche stapt. 's Avond voor de tv. En zelfs in je pauze.

Specificaties

Merk: Virtufit
Type: Row 600i Opvouwbare Roeitrainer
Garantie: 2 jaar

• Prettig roeien op 16 niveaus
  • Display toont alle trainingsgegevens
  • Makkelijk op te bergen en te verplaatsen

(i) Voor gebruik van Kinomap is voor Android toestellen minimaal versie 5.0 vereist. Voor iOS wordt minimaal versie 9.0 vereist.

Let op: Kinomap is de eerste 7 dagen gratis te gebruiken, daarna heb je de mogelijkheid om een betaald abonnement af te sluiten.

Kenmerken

• Rail staat in een hoek van 15% voor een natuurlijke roeibeweging
  • Draadloze hartslagontvanger (hartslagborstband niet meegeleverd)
  • Werkt met verschillende fitnessapps
  • Werkt ook met de populaire app Kinomap
  • Tablethouder
  • Consolehoek is verstelbaar
  • Extra lange rail voor langere gebruikers 
  • Extra grote en stevige anti-slippedalen
  • Verstelbare voetriemen
  • Ergonomische zitting
  • Kogellagers onder zitting
  • Innovatieve magnetische weerstand
  • Het magnetische remsysteem is stil en onderhoudsvrij
  • Opbergmethoden: Opklapbaar en rechtop te zetten

Display

• Verlicht LCD-display
  • Display werkt op batterijen (meegeleverd)

Display-weergave

• Scan (alle traininggegevens worden na elkaar getoond)
  • Time
  • Calories
  • RPM (roeislagen per minuut)
  • Count (totaal aantal roeislagen)
  • Distance
  • Pulse (je hartslag wordt alleen getoond wanneer je een hartslagborstband* draagt)

Technische gegevens

• Materiaal rail: Aluminium
  • Materiaal zitting: PU
  • Geschikt voor gebruikers tot 1.95 m
  • Belastbaar gewicht: Tot 130 kg

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen verpakking: 117 x 30 x 52 cm
  • Afmeting roeitrainer uitgeklapt: 175 x 48 x 78 cm
  • Afmetingen roeitrainer ingeklapt: 125 x 48  x 71 cm
  • Gewicht: 21,5 kg

Dit ontvang je

• Roeitrainer Row 600i
  • Batterijen voor het display
  • Nederlandse en Engelse handleiding

(*) Hartslagborstband wordt niet meegeleverd.

3 oktober 2022 om 08:43
annejaap22 Gebruiker

Ik heb deze trainer het afgelopen jaar intensief gebruikt en enkele observaties:

-> Prijs/kwaliteit is fantastisch, 300 euro is natuurlijk geen geld

-> Apparaat is stevig / degelijk qua mechanische techniek (dus om te roeien), electronika inclusief consol, is echter ver onder de maat, goedkoopste chinese kwaliteit, al snel kapot en gebruik ik dan ook niet meer.

-> Als je langer bent, zeker je bovenlichaam, dan kan je geel volledige “haal” maken. Als je de bouw vergelijkt met een “echte” roeier gaat het handvat niet ver genoeg naar voren, en als je op de hogere vermogens roeit (zoals ik) dan is het laatste stuk van de beweging naar achter ook niet soepel meer

-> Magnetische weerstand is inderdaad erg stil, echter op de hogere vermogens is een echt vliegwiel wel echt fijner, nu gaat elke haal vanaf stilstand waardoor je minder soepel roeit en je rug aan gort gaat

Al met al, jaar plezier van gehad voor weinig geld, goed keuze kunnen maken om nu “echte” roeimachine van rond de EUR 1000 te kopen

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 09:54
Moderator Youri iBOOD Moderator

Goedemorgen Annejaap22, bedankt voor je inhoudelijke review over deze roeitrainer en het benoemen van de plus- en minpunten van jouw ervaring. Fijne dag verder :-)

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 10:11
Official Product Expert VirtuFit Product Expert Official Product Expert

Beste annejaap22,

Bedankt voor uw bericht en feedback. Fijn om te horen dat u al een jaar plezier ondervindt aan de VirtuFit Row 600i.

Wij zijn constant bezig met het verbeteren en optimaliseren van onze producten. Mocht de console defect zijn of er zijn problemen mee dan kunnen wij altijd een nieuwe console opsturen.

De magnetische weerstand is inderdaad erg stil en fijn dat u dat ook zo ervaart. Het kan natuurlijk zijn dat meer ervaren roeiers (zoals u zo te horen) die trainen op een hogere intensiteit een net wat uitdagender toestel nodig hebben.

Al met al zijn we blij dat u een positieve ervaring heeft overgehouden aan onze roeitrainer.

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 11:50
sebastienbo Gebruiker

Hoe groot ben je? Ik zag idd andere opmerkingen in reviews dat de rail te klein zou zijn, blijkbaar is 195cm als je perfect proportioneel zou zijn (wat niemand is).

Daardoor heb ik nu wat schrik om deze aankoop te doen, ik heb momenteel de virtufit easy fit (ook op ibood gekocht) en deze gaat wel goed voor mij, maar die heeft een langere raillengte:

https://virtufit.nl/product/virtufit-easy-fit-roeitrainer/

1) Ik ben 188cm , stel dat deze roeier te klein is (ondanks de geadverteerde 195cm) en ik bots tegen het einde van de rail af en toe..kan ik het dan terugsturen?

2) wat is het verschil tussen de easy fit en de 600i (behalve de computer) ,enkel de rail lengte die kleiner is en in aluminium?

Of zijn er andere voordelen van de 600i ? beter zit?

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 12:09

Beste sebastienbo,

Bedankt voor uw bericht en uw interesse in het aanschaffen van deze roeitrainer.

1. Iemand van uw lengte zou geen problemen moeten krijgen met de raillengte van dit toestel. Mocht u meer willen weten betreft het retourneren van uw toestel kan u de retourvoorwaarden van iBood hier teruglezen: 
https://service-nl.ibood.com/app/answers/list/p/70

2. De verschillen tussen deze twee roeitrainers heb ik hieronder even voor u op rij gezet.

- De VirtuFit Row 600i beschikt over een verlicht display 
- De VirtuFit Row 600i is te verbinden met de app Kinomap en een hartslagband. 
- De VirtuFit Row 600i beschikt over “service aan huis”. Mocht er iets mis zijn met het toestel kan in opdracht van VirtuFit er een monteur langskomen om het euvel te verhelpen.

Mocht u meer willen weten dan horen we het uiteraard graag! Nog een prettige dag gewenst.

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 14:17
sebastienbo Gebruiker

Is die service aan huis ook in België?

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 14:47

Beste sebastienbo,

Ook in Belgie bieden wij aan onze klanten service aan huis voor dit toestel.

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 18:53
pvk25 Gebruiker

Wou zelf ook een review schrijven, heb deze roeitrainer vorig jaar gekocht en de laatste 3 maanden dagelijks in gebruik bij mijn ochtend fitness thuis. Ben er tevreden over, voor mij is de lengte prima, het tellen van het aantal roeibewegingen doet hij goed. En voor mij (ben 1.68) is de lengte prima. Vermoed dat voor lange mensen (> 1.75m) de rails te kort kunnen zijn voor volledig uitstrekken. Het bakje is trouwens ook handig daar past mooi de GSM in met muziek. Kortom goed apparaat, iets minder comfortabel dan die in de sportschool maar nog steeds heel erg goed.

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 15:37
cem1988 Gebruiker

Beste expert,

Onlangs heb ik de roeitrainer via Ibood aangeschaft.

De kinomap app geeft aan dat ik de weerstand op 17% moet zetten. Echter weet ik niet op welke tension stand ik hem dan op de 600i moet zetten.

Alvast bedankt voor het informeren.

Cem

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 16:57

Beste cem1988,

Bedankt voor uw vraag. Als Kinomap aangeeft dat het weerstandsniveau op 17% moet worden gezet dan zal dat op de VirtuFit Row 600i omgerekend weerstandsniveau 3 zijn. Tevens is het natuurlijk erg persoonlijk en betekent het eigenlijk ongeveer 17% van uw persoonlijk maximaal kunnen.

Mocht u verdere vragen hebben of als ik dit moet verduidelijken dan hoor ik het graag!

Met sportieve groet,

De VirtuFit Expert

Beantwoorden

3 oktober 2022 om 20:56
martijnb70 Gebruiker

Ik kan ook melden dat ik er voor het geld veel plezier van heb (ik ben 1,80mtr) en dat mechanisch alles prima werkt voor mij.

Enige minpunt vind ik het display (de op een na laatste afbeelding, ga niet uit van de eerste foto want dat is er heel flauw eentje met een iPad op de rand!) dat slecht afleesbaar is en die batterijen vreet (eruithalen als je klaar bent, helpt). Bovendien werkt het linksom of rechtsom gewoon niet lekker met (meerdere) hartslagmeters (behalve als je ongeveer met je borst op de computer gaat zitten). Op zich gebruik ik daar liever mijn smartwatch voor want de Kinomap app kost ook nog eens 90,= per jaar.

Voor het geld een prima aanschaf.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.