20 september 2022 om 00:00
iBOOD

Tefal Illico Pannenset | 3-delig

Tefal Illico 3-delige Pannenset

Illico: de duurzame pannenserie die lang meegaat. 

Specificaties

Merk: Tefal
Type: Illico pannenset | 3-delig
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 10 jaar via Tefal

• Koele, siliconen handgreep
  • Oven- en vaatwasserbestendig
  • Voor alle warmtebronnen, incl. inductie

Eigenschappen

• PFOA-vrij
  • Thermo-spot
  • Dikke, vormvaste bodem
  • Tefal Titanium anti-aanbaklaag
  • Vaatwasserbestendig
  • Ovenbestendig tot 210 °C
  • Geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie

Fysieke kenmerken wokpan

• Materiaal handvat: RVS en zacht silliconen
  • Materiaal pan: 18/10 RVS
  • Diameter: 28 cm
  • Gewicht: 0.96 kg

Fysieke kenmerken koekenpan Ø 24 cm

• Diameter: 24 cm
  • Gewicht: 860 g

Fysieke kenmerken koekenpan Ø 28 cm

• Diameter: 28 cm
  • Diameter bodem: 23 cm
  • Gewicht: 1.2 kg
20 september 2022 om 07:39
Grrrrrene Gebruiker

Ik vraag me af of deze anti-aanbaklaag echt 100% veilig is, want het mag dan wel “PFOA-vrij” zijn, het is nog steeds een kunststof die giftige dampen afgeeft als hij te heet wordt (>300°C). Teflon zelf is niet gevaarlijk voor je, maar de stofjes waarin het bij die temperaturen uiteen valt wel. Ik ben zelf overgegaan naar RVS pannen en hoewel dat enige gewenning vergt (meer olie gebruiken en niet op hoog vuur bakken), ben ik er bijzonder tevreden mee. De industrie rond deze non-stick laagjes is een heel smerige. De naam titanium suggereert dat er een titanium anti-aanbaklaag in zit, maar het is gewoon teflon (PTFE) met stukjes titanium erin. PFOA-vrij is ook zo’n kreet die consumenten gerust moet stellen, maar er zit nu gewoon een nieuw giftig goedje in dat nog niet door wetgeving verboden is…

Beantwoorden

20 september 2022 om 08:04
Tekkers Gebruiker

idd, ik heb al die rommel hier thuis vervangen!

Beantwoorden

20 september 2022 om 09:21
Ronwolly Gebruiker

zou ik mogen weten welk merk pannen jij gebruikt?

Alvast bedankt

Beantwoorden

20 september 2022 om 09:29
Ashelon Gebruiker

Altijd fijn, wat waarheid in de ochtend. Het is goed als consument om je in deze coatings te verdiepen en zo te weten wat je koopt.

Beantwoorden

20 september 2022 om 15:05
Big-J Gebruiker

Jullie beseffen dat een pan nooit boven de 250 °C kan komen tenzij jullie hem uren op het vuur laten staan zonder iets in de pan?
Je moest eens weten wat voor giftige stofjes er in de lucht zitten, ik zou al maar stoppen met ademen!

Beantwoorden

20 september 2022 om 09:27
petra_vis Gebruiker

Ik heb deze wok vorig jaar via iBood gekocht. De anti-aanbaklaag laat los bij het handvat, hier heb je geen garantie op, want het valt onder gebruikersschade.

Beantwoorden

20 september 2022 om 17:01
RDDR Gebruiker

Dit soort pannen zijn wegwerp spullen. Om jezelf heel en gezond te houden regelmatig vervangen en ze niet te heet maken.

Voor het meeste gebruik ik Demeyere RVS (peperduur, maar heb je een leven lang). Echter voor sommige producten, zoals vis, gepaneerde vleessoorten en dergelijke is een anti-aanbakpan onmisbaar. Maar bij de eerste schade gaat ze de bak in en koop ik weer een niet al te dure nieuw. Daarvoor is Ibood dan weer handig  ;-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.