21 september 2022 om 00:00
iBOOD

4x Ledvance Smart+ Zigbee Ledspot | GU10

Product expert aanwezig

4x Ledvance Smart+ Ledspot

Omdat het altijd slimmer kan. En goedkoper.

Specificaties

Merk: Ledvance
Type: Smart+ Ledspot | GU10
EAN: 4058075208438 (van individuele spot)
Aantal: 4 stuks
Garantie: 2 jaar

• Instelbaar via app
  • Werkt met Zigbee
  • Aanpasbare kleurtemperatuur

(i) Voor het gebruik van de spots is een Zigbee Gateway/Bridge vereist. Zonder Zigbee Gateway/Bridge werken de spots niet.

Kenmerken

• Eenvoudige installatie
  • Led Par 16 lamp
  • Tunable White; Warm wit - Cool Wit (2700 K - 6500 K)
  • Dimbaar
  • Werkt met Zigbee
  • Levensduur per lamp: tot 20.000 uur
  • Te bedienen via Voice op App
  • Compatibel met: Philips Hue / Google Assistant / Amazon Alexa

Technische informatie

• Frequentie: 50-60 Hz
  • Wattage: 4,5 W
  • Stroom: 230 V
  • Lichtsterkte: 350 lumen
  • Lichtkleur: Warm wit - Cool Wit (2700 K - 6500 K)
  • Schakelcycli: 100000
  • Diameter: 50 mm
  • Totale lengte: 55 mm.
  • Fitting: GU10
  • Energie consumptie: 5 kWh/1000h

Merken die met Zigbee werken

• Philips hue
  • Ikea
  • Ledvance
  • Amazon Alexa
  • Bosch Home
  • Homey
  • LIDL (Silvercrest)
  • Trust (ICS2000 en Z1)

Dit ontvang je

4x Ledvance Smart+ Zigbee Ledspot | GU10

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Ledvance-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

21 september 2022 om 00:06
tenzr88 Gebruiker

heb je nog een Zigbee Gateway/Bridge nodig, ook al heb je al een hub van philips hue ?

Beantwoorden

21 september 2022 om 00:55
alexanderpas Gebruiker

Ik heb andere producten van Ledvance rechtstreeks op mijn Philips Hue Bridge. Enige nadeel eventueel is dat je de producten niet kunt updaten op die manier. Plus als je wil dat alles samenwerkt in eh Hue Entertainment noemen ze dat geloof ik, dat het niet wil. Maar dat lukt je ook niet via een andere Bridge ofzo, dus iemand die dat wil zit sowieso aan Hue lampen vast. Dus als je lampen en tv wil groeperen, zodat je Ambilight doorgaat in de verlichting in de rest van de kamer).

Gewoon aan en uit, dimmen, kleur instellen en in kamers opnemen en samen met andere Hue lampen programma’s oproepen etc kan prima rechtstreeks zonder andere dingen.

Beantwoorden

21 september 2022 om 06:35
advanarkel Gebruiker

de hub van Philips Hue is een Zigbee bridge/gateway. Dus nee.

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:40
Official Product Expert Ledvance-Expert Official Product Expert

Goedemorgen tenzr88,

Zoals Alexander en Ad al hebben geantwoord, kan je gewoon je Philips Hub gebruiken om deze lampen op aan te sluiten.

Beantwoorden

21 september 2022 om 05:32
jg78nl Gebruiker

Iemand die ervaring heeft met deze lampen EN de ikea Tradfri?

Zijn deze in vergelijking beter? 4x de Tradfri heb ik voor 40 euro. Dus dit lijkt een hele fijne aanbieding. Gebaseerd op, dat ik werk met de Hue bridge, waar ook Tradfri lampen op zijn te koppelen. Want ik lees hierboven dat de Ledvance dat ook doen. Is die procedure herzelfde?

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:41

Goedemorgen jg78nl,

Deze lampen kunnen inderdaad ook op Ikea Tradfri worden aangesloten.

Beantwoorden

21 september 2022 om 18:39
Baghera Gebruiker

heb je per kamer een Trafford nodig? Nee toch?

Beantwoorden

21 september 2022 om 20:50

Nee hoor, je hebt 1 hub nodig voor je huis. Hier kan je 50 slimme produkten op aansluiten!

Beantwoorden

21 september 2022 om 06:53
mdrongelen Gebruiker

Als ze op half vermogen branden, en ze worden via de schakelaar uit, en weer aangezet, gaan ze dan op volle sterkte, of op dat half vermogen ?

En werkt dat ook icm domotica?

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:46

Goedemorgen mdrongelen,

Als de spanning van de lamp wordt gehaald middels de muurschakelaar, dan komen ze daarna in 100% stand (warm wit licht) terug bij inschakelen.

Dit kan inderdaad in combinatie gebruikt worden met domotica.

Beantwoorden

21 september 2022 om 15:26
84dasilva Gebruiker

Beste product Expert,

Kortom deze lampen hebben geen laatste stand geheugen? Dus altijd weer terug in 100% en standaard kleur stand na uitschakeling?

Zou erg jammer zijn…

Beantwoorden

21 september 2022 om 16:04
Moderator Paul Moderator

De lampen onthouden de laatste stand wel als je ze bedient via de app / hub. Maar als de stroom er helemaal afgehaald wordt via de schakelaar dan wordt dat helaas niet onthouden.

Beantwoorden

21 september 2022 om 16:07

Beste 84dasilva,

Als de spots via de app of slimme speaker wordt bediend, dan hebben ze welzeker een geheugen voor de laatste stand.

Echter als de spots van spanning worden gehaald door bijvoorbeeld de muurschakelaar of een stroomstoring, schakelen ze op 100% licht als de spanning weer terug is op de lamp.

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:09
plot01 Gebruiker

Ik heb een Philips Hue Bridge. De vraag is of deze lampen aangestuurd dus werken met de Philips Hue Bridge?

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:47

Beste plot01,

Ja, deze LEDVANCE Zigbee lampen kunt u aansluiten op uw Philips Hue Bridge.

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:24
jocstone Gebruiker

Heb ik het goed voor dat ze via de Trust (Kaku) ICS2000 bridge kunnen aangestuurd worden? Ik heb nu reeds enkele Ledvance slimme stopcontacten die het perfect doen.

Beantwoorden

21 september 2022 om 08:48

Zeker jocstone, geen probleem om ze toe te voegen op uw Trust Bridge.

Beantwoorden

21 september 2022 om 10:55
tfox2002 Gebruiker

Even een vraag. Ik heb 8 spotjes in mijn keuken die allemaal gelijk aan gaan dm van een dimmer  als ik deze vervang door deze smart led spots kan ik de spots dan individueel aan en uit doen??

Beantwoorden

21 september 2022 om 11:03

Beste tfox2002,

Ja, dat zou zeker kunnen. Je kan ze individueel aan/uit doen of bijvoorbeeld groepen maken van meerdere spots.

Zoals in de omschrijving staat aangegeven, moeten deze lampen worden aangesloten op een Zigbee Gateway (bridge/Hub). Die zit niet in deze deal ingesloten.

Ook is het verstandig om de bestaande dimmer er tussenuit te halen en een gewone schakelaar of blindplaat op de muur te zetten.

Hoop dat het duidelijk voor je is, anders zie ik je vragen wel tegemoet.

Beantwoorden

21 september 2022 om 12:05
tfox2002 Gebruiker

Duidelijk dank U wel

Beantwoorden

21 september 2022 om 12:22
alexanderpas Gebruiker

Het lukt mij maar niet ergens een foto te vinden van de lichtbundel. Hue GU10 spots zijn wash, waardoor je bijna geen schaduw krijgt. Dat is een mooi effect, maar ik hou ook wel van spots met gericht licht. Mijn gevoel zegt dat deze er beetje tussenin zitten. Op de site zie ik 45 en 100 graden staan, maar ook daar geen foto van het licht. Ik vind dat altijd wel raar. Lampen verkopen en alleen foto laten zien van hoe ze er uitzien als ze uit zijn…

Beantwoorden

21 september 2022 om 13:28

Ik moet je gelijk geven Alexander, er zijn van dit produkt geen mooie sfeer afbeeldingen.

Voor wat betreft de bundelbreedte ga ik even navraag doen, aangezien ik zowel 36 graden als 90 graden in de specificaties tegen kom

Beantwoorden

21 september 2022 om 14:44

Zojuist het antwoord ontvangen van onze productmanager in Duitsland, de bundelbreedte is 36 graden.

Dit is overigens 100% overeenkomstig met de ouderwetse halogeenlampen waar ze vaak voor worden vervangen.

Beantwoorden

21 september 2022 om 13:46
Sabberdijosia Gebruiker

Ledvance-Expert,

Ik zie in een van uw antwoorden dat het verstandig is om een eventuele aanwezige dimmer er tussen uit te halen…

Maar is dit echt noodzakelijk of gaat het echt ten koste van de functionaliteit van deze LedSpot?

mvg

Beantwoorden

21 september 2022 om 14:30

Zigbee (slimme) lampen kunnen alleen funcioneren op volle spanning en worden bediend via de app of slimme speakers.

Als je een lamp gaat dimmen, ga je snijden in de fase en dat is niet goed voor deze lampen. Ze zullen niet op de juiste manier werken en de electronica zal een significante kortere levensduur hebben.

Beantwoorden

21 september 2022 om 14:45

De bundelbreedte is 36graden, we zullen contact opnemen met Rexel om dit te laten aanpassen.

Beantwoorden

21 september 2022 om 16:53
Moderator Lisa Moderator

De product expert is vanavond weer terug!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.