11 september 2022 om 00:00
iBOOD

VirtuFit Wood Elite Water Resistance Rower

VirtuFit Wood Elite Water Resistance Rower

Met deze roeitrainer wordt roeien ook thuis een romantische bezigheid en heeft níemand meer een excuus om geen thuistrainer in huis te halen.

Specificaties

Merk: VirtuFit
Type: Wood Elite Water Resistance Rower | VFROWWR
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 3 jaar garantie en service aan huis via VirtuFit (beide alleen bij thuisgebruik)*

• Real-life roeitrainingen
  • Natuurlijke waterweerstand
  • Gebruik meerdere trainingsprogramma's en -apps als Kinomap en FitShow

Kenmerken

• Materiaal: Berkenhout
  • Weerstandsysteem: Water
  • Recovery test
  • Stroomvoorziening: Batterijen
  • Voetsteunen instelbaar
  • Anti-slip pedalen
  • Aantal programma's: 9
  • Verlicht display
  • Borstband (hartslagband) mogelijkheid: Ja, koppelbaar via bluetooth (borstband / hartslagband niet meegeleverd)
  • Waterpas afstelbaar 
  • Opklapbaar: Ja, rechtopstaand
  • Transportwieltjes

Display-weergave

• Aantal roeislagen
  • Afstand
  • Calorieën
  • Hartslag
  • RPM
  • Tijd
  • Wattage

Afmetingen en gewicht

• Maximale gebruikerslengte: 210 cm
  • Zithoogte: 26 cm
  • Raillengte: 103 cm
  • Belastbaar gewicht: 200 kg
  • Afmetingen (LxBxH): 206 x 51,8 x 63 cm
  • Afmetingen ingeklapt (LxBxH): 63 x 51,8 x 206 cm
  • Afmetingen doos 1: 214,5 x 12 x 17 cm
  • Afmetingen doos 2: 70 x 54 x 61 cm
  • Gewicht: 30 kg
  • Gewicht met verpakking: 38 kg

Dit ontvang je

• Roeitrainer
  • Handpomp
  • Trechter
  • Handleiding in NL, DUI, FR en EN.

*Sommige issues zijn op afstand op te lossen.

11 september 2022 om 09:06
nifl Gebruiker

Iemand ervaring mee?

Ben er sterk over aan het denken om deze aan te schaffen,maar zou graag wat ervaringen lezen van anderen…

Beantwoorden

11 september 2022 om 09:32
Official Product Expert VirtuFit Product Expert Official Product Expert

Beste nifl,

Bedankt voor uw reactie!
Als u graag ervaringen van anderen in wilt lezen, kunt u reviews van beide modellen vinden op verschillende consumentensites als Kieskeurig.nl en Bestproduct.nl. Omdat deze modellen nog vrij nieuw zijn, zijn er mogelijk nog iets minder reviews te vinden.

Mocht u verder nog vragen hebben, dan helpen wij u uiteraard graag verder!

Fijne zondag!

Met vriendelijke groet,

De VirtuFit Product Expert

Beantwoorden

11 september 2022 om 14:30
nifl Gebruiker

Laatste vraag: Stel de roeitrainer voldoet niet asn mijn verwachtingen en ik wil hem retourneren.

Wat zijn dan de kosten, dit kan ik nergens terugvinden.

Beantwoorden

11 september 2022 om 17:31
nifl Gebruiker

Hoop hier nog graag antwoord op te krijgen voordat ik hem ga bestellen!

Beantwoorden

11 september 2022 om 18:14
adnanticus Gebruiker

Bij Ibood is het altijd retourkosten voor eigen rekening.

Beantwoorden

11 september 2022 om 21:55
Moderator Paul Moderator

De exacte retourkosten zijn me niet bekend, omdat het ook afhankelijk is van welke vervoerder je kiest. Volgens mij is het wel mogelijk om de roeitrainer retour te laten halen door iBOOD of leverancier, wat een aantal tientjes zal kosten.

Beantwoorden

11 september 2022 om 10:41
Boei3nd3r Gebruiker

Hoe stabiel is deze en wat is de levensduur?

Ik ben aan het sparen voor een waterrower (€2000) waar deze natuurlijk van gekopieerd is. We hebben een crosstrainer van Virtufit en mijn enige kritiek daarop is dat het hem ‘net niet’ is vergeleken met de crosstrainers op de sportschool.

Zou een enorme miskoop zijn als dit bij deze roeitrainer ook zo is, stabiliteit is van groot belang.

Beantwoorden

11 september 2022 om 13:29

Beste Boei3nd3r,

Bedankt voor uw bericht!
Ik kan helaas niet inzien welke crosstrainer u heeft, maar deze zijn inderdaad niet volledig te vergelijken met de crosstrainers uit de sportschool.
In ons assortiment hebben we eerlijk gezegd ook geen crosstrainers die te vergelijken zijn met modellen die u in de sportschool ziet. Hier zit ook wel een aanzienlijk prijsverschil in.

Wat betreft roeitrainers hebben we verschillende modellen in ons assortiment die hier wel gelijkwaardig aan zijn.
Onze houten waterroers doen qua kwaliteit en stabiliteit dan ook zeker niet onder voor bijvoorbeeld de roeitrainers van Waterrower.

Ik denk daarom ook dat deze deal ideaal is voor u om tegen een zeer scherpe prijs een roeitrainer aan te schaffen, waar u al voor aan het sparen bent.

Mochten u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen we het graag!

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden

11 september 2022 om 14:35
simon.osx Gebruiker

Een apparaat in de sportschool is natuurlijk ook niet te vergelijken met eentje voor thuis.

Die dingen worden daar elke dag de hele dag door gebruikt en dan moet het gewoon veel zwaarder en steviger om er een redelijke levensduur uit te krijgen. Dat verschil voel je ook door minder beweging, speling, betere afwerking en soepeler lopen.

De meeste thuisapparaten zijn wel wat beter een verdieping op te tillen. Sommige professionele fitness apparaten gaan zelfs over de 200 kg heen.

De prijs van de thuisapparaten is ook zodanig dat je met 1x per dag gebruiken een lagere afschrijving per jaar hebt dan een professioneel apparaat.

Als  je competitie roeit, het apparaat zwaar en veel gaat belasten of je de 2000 euro graag over hebt voor de verfijning, dan zou ik door sparen.

In alle andere gevallen denk ik dat je met deze een van de beste thuisapparaten hebt die je onder de 1000 euro kan kopen.

Beantwoorden

11 september 2022 om 17:33

Beste simon.osx,

Bedankt voor de aanvulling. Dat klopt in grote lijnen inderdaad!
Deze houten waterroeier is echter wel zo afgewerkt dat alles soepel loopt en ook zeer stabiel staat. 
Hierdoor is het toestel ook zeker geschikt voor intensief gebruik!

Mocht u verder vragen hebben, dan helpen we u uiteraard graag verder!

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden

11 september 2022 om 21:00
R0KH Gebruiker

Ik kan dit beamen aangezien ik deze de vorige keer al heb aangeschaft.

De kwaliteit is bijzonder goed en veel beter dan de goedkopere modellen van Virtufit. Hij is solide en rolt zeer soepel over de ‘rails’. De ervaring vind ik persoonlijk ook erg prettig en voelt meer ‘echt’ aan. Verder ook zeer stabiel tijdens een roei sessie, blijft gewoon op zn plaats en beweegt niet mee. Opbergen kan goed en makkelijk door gewoon rechtop te plaatsen en tegen de muur of in een hoek op te bergen.

Het enige nadeel is dat het soms wat moeizaam lijkt te gaan om een goede verbinding op te zetten met Kinomap (Bluetooth). Soms lijkt de verbinding er te zijn en zodra je start gebeurt er niks, soms paar keer opnieuw moeten verbinden en uiteindelijk werkt het. Dit doe ik op een iPad Pro, dus verwacht niet dat daar een probleem zit. Ben ook nog aan het uitvinden of er een bepaalde volgorde van en/of wijze van handelen hierin een rol speelt.

Los van bovenstaande is dit naar mijn mening een zeer goede koop voor een roeitrainer en vanwege het materiaal verwacht ik geen snelle slijtage waardoor het ook enigszins waardevast is mocht deze toch weer de deur uit moeten.

Tot zover even mijn bijdrage!

Beantwoorden

11 september 2022 om 21:06
R0KH Gebruiker

En niet te vergeten, Kinomap is wel een heel leuke en interactieve manier van trainen met een roeitrainer. I.c.m. een iPad en een Apple TV kun je het beeld ook naar de TV delen waardoor het nog meer een immersive ervaring wordt.

Het maakt het voor mij in ieder geval een leukere ervaring aangezien ik stiekem een hekel heb aan sporten zonder een verandering van omgeving en uitzichten.

Beantwoorden

11 september 2022 om 22:05

Beste R0KH,

Bedankt voor uw bericht en het delen van uw ervaring. Mooi om te horen dat u tevreden bent met uw roeitrainer!

Het probleem dat u benoemt met het connecten met Kinomap is tot dusver nog niet eerder bij ons kenbaar gemaakt. Wij kijken dan ook graag mee of wij u hierbij kunnen helpen. Zou u uw contactgegevens en bestelnummer willen mailen naar info@virtufit.nl, zodat wij met u mee kunnen kijken?

Wij zijn er erg blij mee om te horen dat u tevreden bent over uw roeitrainer. Mochten wij verder nog iets voor u kunnen betekenen, dan helpen wij u uiteraard graag verder!

Fijne avond nog!

Met vriendelijke groet,

De VirtuFit Product Expert!

Beantwoorden

11 september 2022 om 18:33

Beste nifl,

Excuses voor onze ietwat late reactie. Deze vraag is over het hoofd gezien.
De retourvoorwaarden van iBOOD kunt u op de website vinden:
https://service-nl.ibood.com/app/answers/detail/a_id/529/related/1

Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan vernemen we het uiteraard graag!

Met vriendelijke groet,

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.