12 september 2022 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba i3+ Robotstofzuiger Incl. Thuisstation

Product expert aanwezig

iRobot Roomba i3+ Robotstofzuiger

Sommige merken zijn zó goed in wat ze doen, dat ze synoniem komen te staan aan het product. Roomba en robotstofzuigers zijn hier het perfecte voorbeeld van.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba i3+ Robotstofzuiger (i3558)
Garantie: 2 jaar

• Leegt automatisch het reservoir
  • Geeft uit zichzelf handige tips
  • Werkt op harde vloeren en tapijt

Kenmerken

• Type borstel: AeroForce
  • Toepassingsgebied: Harde vloeren / Parket / Tapijt
  • Leegt automatisch vuil in Clean Base
  • Laadt automatisch op
  • 10x meer zuigkracht dan de Roomba 600-serie
  • Verbeterde hoofdborstels voor diepe reiniging van tapijt
  • Te bedienen met smartphone en stem
  • Geluidsniveau: 48 dB(A)
  • Zuigkrachtregeling
  • Zelfdiagnostiek

Filter & reservoir

• Filtertype: High-Efficiency
  • Wasbaar: ja
  • Inhoud Clean Base: 0.4 liter
  • Clean Base voorzien van display
  • Indicatie filtervervanging

Voeding & energieverbruik

• Accu: Lithium-Ion
  • Oplaadtijd: 90 minuten
  • Accuduur: 75 minuten

Fysieke eigenschappen

• Materiaal behuizing: Kunststof
  • Materiaal wielen: Rubber
  • Afmetingen: 34 x 34 x 9.3 cm (BxDxH)
  • Gewicht: 3.2 kg

Dit ontvang je

• 1x Roomba i3558 Robotstofzuiger
  • 1x Clean Base + automatische vuilafvoer
  • 2x AllergenLock-stofzak
  • 1x Extra filter
  • 1x Netsnoer

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Product Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 september 2022 om 07:11
Hondenvriend Gebruiker

Ik heb 2 honden met lange haren. Mijn vorige Roomba is hierdoor stuk gegaan. Quid deze. Ik kan er nergens iets van terugvinden. Eventueek znder model? Welke?

Beantwoorden

12 september 2022 om 08:39
Jos_Krullebos Gebruiker

Mijn huidge Roomba gaat ook niet lekker op hondenharen, moet werkelijk elke keer het rollertje er uit halen en schoonmaken. Ben heel benieuwd of dat met deze minder zal zijn. Wellicht kan de productexpert daar iets over kwijt?

Beantwoorden

12 september 2022 om 08:43
Surdoka Gebruiker

Begin even met te zeggen welke roomba je hebt, dan kan de expert beter uitleggen wat er verbeterd is in de nieuwere generaties.

Beantwoorden

12 september 2022 om 08:57
Official Product Expert iRobot Product Expert Official Product Expert

Hallo Hondenvriiend,

Zoals Surdoka ook aangeeft is het handig om het oude model te benoemen. Met name de 600 series (en daarvoor de 500 series) hebben één rubberen borstel en één harige borstel. Deze doen ook perfect het werk maar om de harige borstel draait gemakkelijker en eigenlijk elke keer dieren haar maar ook langer haar van de mens.

De e, i en s series (net zoals de i3+ van vandaag) hebben twee rubberen, onderhoudsvriendelijke borstels. Hier gaat niet tot nagenoeg niet haar omheen draaien maar heel af en toe wel. Belangrijk is om een vast moment in de week even aan de onderkant te kijken omdat als het toch een keer gebeurt, haren steeds strakker gaan draaien en omdat een haar heel sterk is deze uiteindelijk door de borstel kan gaan. Dit gebeurt niet snel maar het is wel zonde als je dan een nieuwe borstel moet kopen. Ondanks dat het niet snel gebeurt is het natuurlijk wel fijn dat je gemakkelijk een borstel kan vervangen en je de robotstofzuiger weer kunt gebruiken.

Beantwoorden

12 september 2022 om 07:18
85pitbull Gebruiker

Goede deal.. ik heb deze zonder station gekocht voor 300 euro

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:01

Hallo 85pitbull,

bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat je de i3 hebt gekocht waar wel een oplaad station bij zit maar niet net als de i3+ een cleanbase waar de robot zijn bakje zelf in leegt.

Belangrijk om aan te geven aan mensen die twijfelen tussen beide modellen, een cleanbase los aanschaffen is niet goedkoop en daarnaast moet je ook nog een ander bakje voor de robot aanschaffen omdat deze bij de i3 geen opening heeft aan de onderkant en de i3+ daar standaard mee word geleverd.

Ben je tevreden over de schoonmaak? Zou leuk zijn als je dat zou willen delen.

Beantwoorden

12 september 2022 om 07:21
Tbone23 Gebruiker

Maakt deze Roomba een map van de kamer? En kan je dan in de map aangeven waar de Roomba niet moet komen? Bijvoorbeeld een convectorput of straks in december met de kerstboom?

Beantwoorden

12 september 2022 om 08:06
Trashbin Gebruiker

Ja, hij maakt een map van de kamer en nee, je kunt daarop niet aangeven waar hij niet moet/mag komen.

Beantwoorden

12 september 2022 om 08:48
Surdoka Gebruiker

Klopt wat Trashbin zegt.

Voor 66 euro kun je 2 Virtual Walls kopen, een toestel dat een infrarood lijntje schijnt op de vloer waar de roomba dan niet over gaat. Maar ik denk dat je dan beter gewoon voor de i7 gaat die wel toelaat zo’n zones te definiëren.

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:12

Hallo Tbone23,

De Roomba i3(+) maakt wel een plattegrond en heeft de functie “tussentijds laden en weer verdergaan” waardoor hij bij grotere ruimtes/verdiepingen waar de accu niet volstaat om het in één keer schoon te maken na het laden weer naar de ruimte gaat waar hij was gebleven en verder gaat met schoonmaken.

Maar zoals Surdoka aangeeft (txs!) heeft dit model geen Keep out zones (en clean zones) Idd vanaf de i7 en hoger kan dat wel. Je kunt die eigenlijk gemakkelijk zien omdat onze robots met een camera meerdere mappen maakt waardoor je na ongeveer twee keer schoonmaken lijntjes kunt trekken in de map (op je mobiel of tablet) en zo ruimtes kunt uitsluiten of juist zones kunt benoemen om (extra) schoon te maken.. (bijv rond de eettafel na de lunch tussen de middag met de kinderen)

De losse virtual walls die je kunt aanschaffen werken echter wel perfect voor een convectorput. Deze walls blijven altijd staan en gaan aan wanneer de robot in de buurt komt. je kunt met deze walls een lijn maken of in “halo” functie zetten zodat bijv. de kerstboom of voederbakken van huisdieren beschermd worden voor de robot. Ze werken per wall op 2 aa batterijen. Je ziet overigens geen lijn.. Ze zijn per stuk te koop of in een set van 2 (bijv. via onderstaande link of bij de vele bekende partners (online of retail)

https://www.irobot.nl/nl_NL/roomba-accessoires/4473043.html?cgid=nl&lang=nl_NL&gclid=EAIaIQobChMI8s_IqtmO-gIV1ZrVCh1ZXw8lEAAYASAAEgJVIvD_BwE

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:13
foscy Gebruiker

ik heb deze roomba i3+ sinds 1 maand.

Sinds enkele dagen is er een nieuwe update in de app en nu maakt deze wel een map, waarop je kan aangeven welke ruimtes hij moet reinigen, zones waar hij niet mag komen etc..

Ik las dat deze update er al langer was in Amerika, nu dus ook bij ons :-).

Zeker en vast een aanrader, hiervoor had ik de roomba 675, deze is een heel stuk slimmer en de cleanbase is super handig!

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:14

@Trashbin ook bedankt voor je reactie!

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:16
foscy Gebruiker

Hier nog even een linkje ivm de nieuwe update, smart mapping. De product expert lijkt mij niet op de hoogte van de update.

https://homesupport.irobot.com/s/article/64103

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:28

Hallo foscy,

Dit is voor mij nieuw en zou wel fantastisch zijn. Ik heb de vraag uitstaan bij mijn collega’s in USA maar vanwege het tijdverschil verwacht ik hier later op de dag een antwoord op en zal het da hier delen. Technisch zou het wel kunnen maar dan op een andere manier dan zoals ik hier boven heb uitgelegd met de camerafunctie.

To be continued.. :-)

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:43

Txs foscy

Ik wacht wel even het officiële antwoord af voordat ik het hier kan bevestigen.

Beantwoorden

12 september 2022 om 11:49
Timo00 Gebruiker

Hi Tbone23,

In het kort: ja! De update (2.4.7) is ook voor de i3 in Europa uitgerold. Hierdoor heeft de i3 de mapping functionaliteit.

Deze update en functionaliteit was eerst alleen uitgerold in de VS. Einde Q3 zou het ook in Europa beschikbaar worden gesteld. Mijn i3+, wentelteefje, heeft zichzelf automatisch geüpdatet op 6 september. Ik las dat het per roomba nog weleens kan verschillen wanneer dat gebeurt.

Verder zeer tevreden!

Bronnen:
https://homesupport.irobot.com/s/article/64103
https://investor.irobot.com/news-releases/news-release-details/irobot-releases-genius-40-home-intelligence-doubles-intelligence

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:21
anjam Gebruiker

Kun je de base in een andere kamer zetten?

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:34

Hallo anjam,

Ja maar dit antwoord is op meerdere manieren te beantwoorden.

Als je bedoeld op een andere verdieping (dus van begane vloer naar 1e of tweede verdieping) is dit geen probleem (wel een hoop tilwerk en zou ik er zelf voor kiezen om de cleanbase beneden te laten staan en de robot boven zijn werk te laten doen en als je dan thuiskomt de robot op de lader beneden te zetten. Maar als het te groot is op de bovenverdieping kan ik begrijpen dat je de robot tussentijds wil laten opladen en kun je de dock idd plaatsten.

Als je bedoeld op verschillende plekken op een verdieping dan is dat ook mogelijk en zal hij in theorie het dock kunnen vinden omdat hij weet waar hij is gestart en daarnaast via infrarood het dock zoekt als hij hem nodig heeft. Maar het zou in de praktijk ook kunnen dat hij hem dan niet vind en je de kaart moet wissen zodat hij een nieuwe map maakt waar de nieuwe plak van het dock staat.

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:50
audejo Gebruiker

Hoe hoogpolig mag het tapijt zijn dat de Roomba kan handelen?

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:58

Hoe gladder de vloerbedekking/tapijt hoe schoner het word maar houd maximaal 2 cm aan.

Beantwoorden

12 september 2022 om 09:58
d.e.r Gebruiker

Bomen / Bos.. k ben tevreden over mijn Roomba hoor maar jeez zoveel verschillende modellen en series en dan ook nog modellen en series die helemaal niet voorkomen op de site van Roomba.

Beantwoorden

12 september 2022 om 10:21

Hallo d.e.r.

Ik moet je idd een klein beetje gelijk geven.

Op onze eigen website staan de meeste modellen maar soms vragen partners/kanalen om een selectief model/type en soms heb je ook dat er bij verschillende partners nog oude modellen op voorraad staan terwijl er een introductie is van een nieuw model. Maar de modellen zelf gaan minder snel omdat we toch wel een paar jaar doen met een model in de line-up.

Daarnaast blijven onderdelen en accessoires meerdere jaren tot zelf meer dan 10 jaar voorradig.

Beantwoorden

12 september 2022 om 10:50
lenalena Gebruiker

Ik heb een ander model Roomba hier op ibood gekocht (i6, zou een beter model moeten zijn). Het bevalt redelijk. Zuigt niet zo goed als ik zelf zou doen, er blijft toch altijd wat kruimels of stof liggen (pvc vloer). Maar het gemak is wel heel handig, en ik zuig de rest snel op met steelstofzuiger. Als het product werkt. Voor mij werkte op een gegeven moment de smart-mapping functie niet meer. Zomaar. Dat werd wel opgelost door de klantenservice. De medewerker kon het op afstand fixen na het opgeven van mijn gebruikersnaam. Maar het is wel wat zorgelijk dat dat kon gebeuren. Het maakt duidelijk dat je niet een product koopt met bepaalde functies, maar een dienst.

Momenteel werkt de Roomba niet meer. Kan geen verbinding maken met WiFi. Ik heb de app al van mijn telefoon gehaald en opnieuw geinstalleerd, Roomba uit en aan gezet, stekkers erin en eruit etc. maar het probleem blijft. Ik ga ervanuit dat het wel opgelost gaat worden, maar het is wel irritant dat het apparaat binnen een paar maanden al twee keer niet meer (goed) werkt.

Beantwoorden

12 september 2022 om 12:19
Aros Gebruiker

Gaat deze ook over vloerkleden heen van ongeveer 1cm – 1.5cm hoog?

Beantwoorden

12 september 2022 om 12:29

Hallo Aros,

Alle modellen Roomba van iRobot kunnen over drempels van maximaal 1,8 cm. Dat zou dus qua rand van je kleed betekenen dat hij erop kan komen en zoals in een eerder bericht aangegeven adviseren we kleden met “haren” van maximaal 2 cm om schoon te laten maken. Als ze namelijk langer zijn loop je de kans dat ze vast komen te zitten tussen de borstels. In eerste instantie zullen de borstels dan de andere kant op gaan draaien maar lukt heet niet dan blijft hij daar staan met een storing een moet je hem bij thuiskomst oppakken en weer ergens anders neerzetten..

Beantwoorden

12 september 2022 om 13:21
bmwk100lt Gebruiker

Die stofzakken zijn idioot duur zien ik

Beantwoorden

12 september 2022 om 15:08

Hallo bmwk100lt,

Hieronder een link naar onze website. 3 zakken kosten 19,99 incl. btw en het is natuurlijk afhankelijk hoeveel vuil je elke keer opzuigt maar gemiddeld gaan 3 zakken een half jaar of langer mee.

De definitie van duur is voor iedereen anders, gratis zijn ze idd niet..

Maar je koopt hiermee gemak en hoeft niet elke keer het bakje te legen, dit mag overigens wel, je kunt het automatisch legen via de app ook uitzetten, aan jou de keuze..

https://www.irobot.nl/nl_NL/roomba-accessoires/4626194.html

Beantwoorden

12 september 2022 om 16:23
Tendency Gebruiker

Je hebt ze ook al vanaf €13,95 per 3 stuks maar dan heb je wel namaak, zie: https://plus.parts/nl/plusparts-irobot-roomba-i7-j7-s9-4626194-4640235-cleanbase-vuilafvoerzakken/

Vraag me af hoeveel kwaad het kan gezien het maar eenvoudige zakken zijn. Ik heb er in ieder geval besteld!

Beantwoorden

12 september 2022 om 17:20
jmeulekas Gebruiker

Even verder kijken (DE) dan zie je de zakken ook voor minder dan 3 euro per stuk. Ideaal die zakken en filters, zeker als je een huisstof allergie (huismijt) hebt.  Ik zag overigens dat je ook allerlei onderdelen kan bestellen voor de i3 en overige modellen zoals borstels en zelfs de accu mochten deze aan vervanging toe zijn. Ik hem ‘m besteld. Goed product en goeie deal.

Beantwoorden

12 september 2022 om 20:39
Tendency Gebruiker

Waar zie jij dezelfde zakken voor €3,- p/s? Linkje wordt gewaardeerd.

Beantwoorden

12 september 2022 om 22:08
1Denise1 Gebruiker

Je kunt dan ook heel voordelig onderdelen voor de Roomba kopen op Aliexpress. Als je het toch over namaak hebt.

Beantwoorden

16 september 2022 om 22:01
jmeulekas Gebruiker
12 september 2022 om 13:28
Tendency Gebruiker

Beste iRobot Expert,

Misschien een vreemde vraag maar wat zijn nou precies de wezenlijke verschillen tussen de i3+, i4+, i5+ en i7+? Op jullie website kan ik geen makkelijk vergelijk maken, behalve dat ik per versie de prijzen zie oplopen (maar de i4+ goedkoper is dan de i3+?).

Gr.

Beantwoorden

12 september 2022 om 15:18

Hallo Tendency,

Goed opgemerkt en zoals ik al eerder heb aangegeven niet altijd overzichtelijk.

In basis is zijn de i3+ en i4+ hetzelfde, echter zit in de doos van een i4 alleen de robot en de cleanbase en komt de i3+ daarnaast nog met 2 zakken voor in de cleanbase en een extra filter.

De i7+ is wel een wezenlijk verschil, deze heeft een camera waardoor hij op een andere manier navigeert, en kan clean zones en keep out zones instellen (maar zoals je hierboven misschien hebt gelezen komt/is die update er en zijn er sommige gebruikers die deze functie al hebben op de i3+ maar sommige nog niet)

Beantwoorden

16 september 2022 om 22:11
jmeulekas Gebruiker

Hallo Expert, ik ben tot nog toe tevreden met de hier aangeschafte i3+. Voor toekomstige kopers is het wel belangrijk om de specs’goed door te lezen omdat er soms over features gesproken wordt waarbij dan een nootje stat. Als je dat nootje opzoekt dan blijkt die feature weer niet van toepassing op de i3. Bij voorbeeld: “While the Roomba i3/i3+ can now create smart maps, it does not support Keep Out Zones or Clean Zones en Imprint Smart Mapping-capable robots that support room specific cleaning preferences include the Roomba s9/s9+, j7/j7+, i7/i7+ and the Braava jet m6. Ook blijkt Siri (momenteel) alleen Engelse commando’s te verstaan.

Uiteraard zouden toekomstige software updates hierin verandering kunnen brengen.

Beantwoorden

12 september 2022 om 15:23
spacecrap Gebruiker

@iRobot Product Expert, wat zijn de afmetingen van de cleanbase? :)

Beantwoorden

12 september 2022 om 16:10

Hallo spacecrap,

Ik kan niet zo snel (of langzaam.. :-) de precieze maten vinden maar de doos van een losse clean base is: 34.8 x 39.6 x 49.9 dus ik zou net onder deze maten gaan zitten dan zit je goed.

Beantwoorden

12 september 2022 om 17:30
rdrost71 Gebruiker

Hoi, wij hebben in de woonkamer een erg hoogpolig tapijt liggen waar de Roomba hoogstwaarschijnlijk in zal vastlopen.

Is er een manier dat de Roomba het tapijt overslaat?

Beantwoorden

12 september 2022 om 17:37
bastian433 Gebruiker

Engelstalige review: https://www.youtube.com/watch?v=dks2MoCWGhc

Dus omdat die geen camera heeft is die wat minder dan de Roomba i7 maar ook een stuk goedkoper.

Beantwoorden

12 september 2022 om 17:39
rdrost71 Gebruiker

en een andere vraag; mocht de robot vastlopen op het tapijt wat wij hebben, kan ik het apparaat dan binnen een x-aantal dagen terugsturen? ik weet dat BOL en COOLBLUE een soort van uitprobeerdagen hanteren.

Beantwoorden

12 september 2022 om 17:40
gsroet Gebruiker

Ik heb met mijn roomba serie 900 heel vaak last dat hij stopt op zwarte vlakken in mijn vloerkleed. Echt heel irritant want ik woon gelijkvloers en dit is niet uit te zetten. Hoe zit dat met de i3?

Voor mijn 3 jaar oude 900 krijg ik hier ook een update zodat ik de vloerkleed zone’s uit kan zetten?

Beantwoorden

12 september 2022 om 20:33
jdeb797 Gebruiker

Wij wonen in een drive inn woning, gaat de roomba vanzelf naar beneden of alleen met een beetje hulp.

Beantwoorden

12 september 2022 om 22:57
Moderator Paul Moderator

Bij een afgrond of trapopening zal de Roomba dat herkennen en omkeren, zodat die niet naar beneden kan vallen.

Beantwoorden

12 september 2022 om 22:20
jdeb797 Gebruiker

Hoe zit het bij een trap

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.