8 september 2022 om 00:00
iBOOD

Netgear Orbi Pro WiFi 6 AX5400 Tri-Band Mesh Systeem | 2 Nodes | SXK50-100EUS

Netgear Orbi Pro WiFi 6 Tri-Band Mesh Systeem

Internet zo snel dat zelfs Max Verstappen zegt 'Potverdorie da's snel.'

Specificaties

Merk: Netgear
Type: Orbi Pro Wifi 6 Mesh Systeem (SXK50 AX5400)
Garantie: 2 jaar

• 250m² wifi-dekking
  • Triple band met backhaul
  • Al je apparaten op een eigen netwerk

Technisch

• Wifi-technologie : Wifi 6 (IEEE 802.11ax) Tri-Band Wifi (AX5400) 6-streams
  • 2,4 GHz AX: 2x2 (Tx/Rx) 1024/256-QAM 20/40MHz, tot 573 Mbps
  • 5 GHz Laag AX: 2x2 (Tx/Rx) 1024/256-QAM 20/40/80/160MHz, tot 2402 Mbps
  • 5 GHz High AX: 2x2 (Tx/Rx) 1024/256-QAM 20/40/80/160MHz, tot 2402 Mbps
  • Compatibel met 802.11a/b/g/n/ac Wifi

• Wifi-snelheid : AX5400 (.6+2.4+2,4 Gbps)
  • Wifi-banden : Tri-Band 5 GHz Hi + 5 GHz Lo +2,4 GHz
  • Wifi-bereik : 2,500 vierkante voet

• Ethernet-poorten : ROUTER
  • 1 x GbE WAN-poort
  • 3 x GbE LAN-poorten
  • Satelliet
  • 4x GbE LAN-poorten

• Beveiliging : NETGEAR Insight — veilig beheer van de cloud en het lokale netwerk. 5 jaar NETGEAR Insight Premium inbegrepen bij aankoop
  • NETGEAR Insight VPN voor bedrijven - VPN-oplossing van site tot site
  • 4 draadloze SSID-networks
  • Netwerktoegang voor gasten—apart en beveiligd
  • Flexibele VLAN-configuratie op alle 4 SSID Wifi-netwerken
  • WPA3-ondersteuning, het nieuwste en geavanceerde Wifi-beveiligingsprotocol

Vereisten

• Breedbandinternetservice (DSL/kabel/glasvezel)
  • Eén DSL-/kabel-/glasvezelmodem met een RJ45-connector
  • Android~~-telefoons, iPhones~~ of computers (met een Chrome~~~ of Safari~~~-browser) met een Ethernet- of Wifi-verbinding

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 167 x 75,6 x 22,5 mm per stuk
  • Gewicht: 0.72 kg per stuk

Dit ontvang je

• Orbi Pro WiFi 6 AX5400-router
  • Orbi Pro WiFi 6 AX5400-satelliet
  • Ethernetkabel
  • Beknopte handleiding
  • Netvoedingsadapter
8 september 2022 om 09:09
M.deSade Gebruiker
8 september 2022 om 10:18
Sexiepexie Gebruiker

Werkt deze set ook icm mijn standaard ziggo modem?

Beantwoorden

8 september 2022 om 10:50
Official Product Expert Netgear Product Expert Official Product Expert

Hi Sexiepexie,

Met zo een mooie naam als die van jou gaan we gewoon zorgen dat dat werkt. :) 
Uiteraard werkt onze set daarmee, het enige wat jij hoeft te doen is de stappen uit de ORBI APP te volgen en hem aan te sluiten.

Wat je eventueel wel kan dan, maar dat is als je van techniek houd. Namelijk je huidige modem router in bridgemodus laten plaatsen. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen is ziggo te bellen!

Groetjes, 
NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 11:13
Sexiepexie Gebruiker

dankjrwel dan ga ik ervoor en ga ik even in het bridge modus verhaal duiken!

fijne dag verder

Beantwoorden

8 september 2022 om 15:33

Alsjeblieft, mocht je meer weten over bridgemodus kijk dan even op deze link van Ziggo zelf: 
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/bridge-modus

Succes!

Beantwoorden

8 september 2022 om 17:41
hansjepk Gebruiker

Hoi. Als je idd de bridge uitzet, kun je wat problemen krijgen. Je kunt ook alleen de Wi-Fi uitzetten in de ziggo modem.

Groetjes Hans

Beantwoorden

8 september 2022 om 10:20
Sexiepexie Gebruiker

werkt deze ook icm mijn standaard ziggo modem?

Beantwoorden

8 september 2022 om 10:51

Hi Sexiepexie,

Hier nog een keer, ;) Ik heb je vorige reactie reeds beantwoord.

Beantwoorden

8 september 2022 om 10:21
carlov Gebruiker

Onlangs bij iBood aangeschaft. Voor deze prijs vind je hem nergens. Router zelf vind ik niet geweldig, mijn oude Apple  time capsule had een betere dekking dan deze router+satelliet en performance was een stuk beter. Sateliet staat dichtbij maar ontvangst wordt niet beter dan “fair” met bijbehorende performance.

App is wel fijn en makkelijk te gebruiken met veel instellingen. Voor de 2.4Ghz IoT devices, kun je de SSID’s splitsen zodat ze altijd op 2.4Ghz ingelogd blijven en dit niet voor foutmeldingen zorgt.

Weet dus waar je aan begint, performance mwah, gebruiksgemak zeer goed.

Beantwoorden

8 september 2022 om 10:54

Hey Carlov,

Ik herinner je nog van de vorige keer, gezellig dat je er weer bent. Bedankt voor je reactie en goed om te horen dat je de app en het splitsen van SSID’s fijn vind. Als ik naar mijn eigen omgeving kijk is dat laatste heel belangrijk aangezien die 2.4GHZ iot apparaten vaak een netwerk slomer maken.

Met deze ORBI PRO unit heb je daar dus een oplossing voor.

Wat betreft je performance zou die naar mijn idee sterker en beter moeten zijn, dus weet je wat je doet. 
Stuur even een mail naar nl.rapidresponse@netgear.com dan checken we het met je

Groetjes,

NETGEAR (Die ene fabrikant van dit product) ;)

Beantwoorden

8 september 2022 om 11:05
Kimbo17 Gebruiker

@expert ik woon in een huis van 130 m2 met drie verdiepingen adviseer je er dan 2 of 3 te nemen?

Beantwoorden

8 september 2022 om 13:49

Hi Klimbo17,

Voor de 130M2 zou ik een 2-pack adviseren!

Groet,

NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:57
mirp Gebruiker

Waarom 2 en niet 3?

Ik zit in de zelfde situatie. Ik heb op zolder UTP liggen en op de beneden verdieping. Zouden 2 units genoeg zijn om ook de gehele midden verdieping te voorzien van snel wifi? Ik heb een 1000mbit aansluting.

Beantwoorden

8 september 2022 om 15:15

Hi Mirp,

Uiteraard, met UTP zou het helemaal geen issue moeten zijn.

Groet, 
NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 11:05
kevinkeesen Gebruiker

hi,

Wat houdt "5 jaar NETGEAR Insight Premium inbegrepen" precies in?

dank,

kevin

Beantwoorden

8 september 2022 om 13:53

Hi Kevinkeesen,

Dat houd in dat we speciaal voor jullie 5 jaar gratis toegang geven tot ons betaalde cloudportaal INSIGHT. 
Wat dat betekent voor jou is het volgende, INSIGHT is een APP / Website waar jij jouw NETGEAR Product op afstand kan beheren in de palm van je hand.

Dit betekent dat waar je ook ter wereld bent je toegang hebt tot je netwerk om bijvoorbeeld instellingen en zaken aan te passen of te configureren.
Daarbij bied INSIGHT ook mooie monitorings opties, dit in combinatie met leuke technische speficicaties zoals het aanmaken van VLAN’s en SSID’s.

Normaal gesproken kost dit 10 euro per jaar per router, maar nu is het dus volledig gratis!

Gaaf he! Uiteraard kan je ook gewoon het beheer via de app doen en ben je niks verplicht. Maar ik zou zeggen nu het gratis is profiteer ervan!

Groet NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 11:06
Zymp Gebruiker

Is het mogelijk de bijkomende ’satelliet’ te voeden over ethernet? Of heeft deze geen PoE ondersteuning? Kan ik niet meteen terugvinden.

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:00

Hi Zymp,

Bedankt voor deze geweldige vraag! Dat doe je goed en goed dat je hier over nadenkt! Vanuit NETGEAR hebben wij onze ORBI en ORBI Pro app zo neergezet dat hij gemaakt is als geweldige draadloos oplossing. Uiteraard kan je de satellieten ook bekabeld aansluiten en indien dat mogelijk is in jouw geval zou ik dat ook doen. Maakt niet veel uit maar kan altijd dus waarom niet.

Al met al hebben we daarom ook de keuze gemaakt om er geen POE voeding op te doen aangezien daar voor Access Points weer zijn.

Groet,

NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 11:15
Joe the Plumber Gebruiker

Werkt deze goed in een appartementen complex? Ik heb nu wifi versterkers en ik merk dat die voortdurend verstoord worden door andere signalen om me heen

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:02

Hi Joe the Plumber,

Wat vervelend om te horen dat is natuurlijk zeker niet fijn, vooral niet nu de formule 1 ontknoping er aan zit te komen! 
Het klopt inderdaad dat signalen elkaar kunnen beinvloeden, vanuit NETGEAR houden wij hier ook rekening mee bij onze producten.

Enkel is het heel lastig om te zeggen hoe dat voor jou gaat zijn, dat ligt namelijk aan welke producten jouw buren en naaste omgeving gebruiken.

Wel heb ik een tip voor je, namelijk survival of the fittest. Op het moment dat jij het sterkste of 1 van de sterkste signalen hebt ervaar je hier geen last meer van aangezien je dan meer bereik en dekking hebt.

Als ik kijk naar dit ORBI PRO systeem heb je een mega modern systeem in de vorm van WIFI 6 en Tri-Band Mesh. Dit zorgt ervoor dat jouw signaal dusdanig goed is!

Groet,

NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 12:14
rambolinie Gebruiker

Hoi hoi,

Ik heb net gisteren onderstaande binnengekregen:

Orbi RBK753 Wifi 6
Wat is nu het verschil tussen deze set die hier op ibood wordt aangeboden en die ik heb aangeschaft?

Als 2e vraag ik lees dat je een expert bent van netgear zelf, is er ook een overzichtspagina met alle verschillen etc gewoon netjes naast elkaar?
zoald onderstaande van coolblue
https://www.coolblue.nl/vergelijken/864758/852349

Dat zou het uitzoeken veel gemakkelijker maken…

Beantwoorden

8 september 2022 om 12:18
rambolinie Gebruiker

oww en niet onbelangrijk ( ben nu op werk) maar kan ik met de 753 ook SSID ’s splitsen want ik heb ook wel wat iot in huis namelijk… :)

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:24

Hoi Hoi Hoi Rambolinie,

Hartelijk dank voor je berichtje en leuk om te zien dat je aan het kijken bent naar systemen van NETGEAR. Welkom bij the family.

Als ik het zo zie heb je 2 vragen, 1 wat is het verschil en 2 een pagina. Laat ik eerst het verschil uitleggen en dat is een technisch verschil en commercieel verschil.

Het technische verschil is dat deze SXK50 5400 MBps aan bandbreedte heeft en de RBK753 waar jij het over hebt heeft enkel 4200 Mbps aan bandbreedte. Dit betekent dus minder capaciteit dan deze op Ibood. Beide zijn wel Wifi 6 uiteraard, maar verschillende sterktes. Daarnaast is de ORBI PRO wel op afstand te beheren met NETGEAR Insight (zit bij de SXK50 er standaard 5 jaar gratis bij). Daarnaast kan je bij de SXK50 Vlan’s aanmaken, bij de RBK753 kan dat niet wat wel kan is SSID”s

Dan heb je ook nog het commerciele verschil en dat is dat ORBI meer Plug and Play is en ORBI PRO is dat ook wel maar kan je meer technisch mee doen!

Groet,

NETGEAR

Ps. Hier nog de overzichts pagina: 
https://www.netgear.com/nl/business/wifi/mesh/ & https://www.netgear.com/nl/home/wifi/mesh/

Beantwoorden

8 september 2022 om 18:11
rambolinie Gebruiker

ah top!

Stel ik koop 2 setjes van ibood, dan zit ik met 2 routers,

Kan ik dan die extra router ook als een sataliet instellen, bijv door ipv de utp kabel in de internet poort in een lan poort te doen zoals je “vroeger” van een router een switch kon maken?

Want dan heb ik voor 600.- 1 router en 3 satellieten  :) voor bijna dezelfde prijs…

En volgens mij heb ik het dan iets beter mocht ik in de toekomst wat willen rommelen met settings etc :)

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:05
linmacwin Gebruiker

linmacwin

Expert, nu je er toch bent: Laatst 2 setjes gekocht met het idee ze 1R+2S te configureren en later de overgebleven R in een tuinhuis te verbinden met deze set. Helaas snakt de S behorende bij de tuinhuis R alleen maar naar zijn zich nog in de doos bevindende eigen R en kan ik hem niet bewegen zich bij de geinstalleerde 1R+1S te voegen. Als ik hem uiteindelijk reset geeft hij een prachtig blauw OK-signaal,maar maakt hij zich stoer zichtbaar met de SSID van de tuinhuis R. Wat liefde vermag! Hoe onthecht ik hem?

Beantwoorden

8 september 2022 om 14:20

Hoi Hoi Linmacwin,

Tevens leuk dat jij er ook bent! Hartelijk dank voor het aanschaffen van deze superieure wifi, dankzij jou ben ik verheugd!
Op deze prachtige satellieten hebben wij een mooie button verwerkt genaamd sync, dit staat voor synchronisatie. 

Wat u namelijk dient te doen is niet onthechten, maar u dient de nieuwe router te syncen. Hiermee komt deze in connectie met de andere units. 
Vanuit NETGEAR bied ik u graag assistentie, stuur even als dit bovenstaande proces niet lukt een mail naar nl.rapidresponse@netgear.com

Groet,

NETGEAR

Beantwoorden

8 september 2022 om 17:15
linmacwin Gebruiker

Ik dacht dat je wel zou begrijpen dat het “alleen maar snakken naar zijn eigen router” betekende dat ik ben begonnen met de gebruikelijke routines wat dus alleen maar leidde naar andere kleuren dan blauw. Ten eerste lees ik natuurlijk eerst de bijbehorende en verdere documentatie en ten tweede begon de installatie met het unpluggen van een al jaren bij me draaiende (1R+2S) Netgearset. Mijn simpele vraag is dus hoe breng ik een S van zijn verleden af, blijkbaar niet door hem te resetten, terwijl daarvoor syncen ook niet hielp. Moet ik de ergens geopperde 30-30-30–regel dan serieus nemen?

Beantwoorden

8 september 2022 om 19:29
rambolinie Gebruiker

Stel ik koop 2 setjes van ibood, dan zit ik met 2 routers,

Kan ik dan die extra router ook als een sataliet instellen, bijv door ipv de utp kabel in de internet poort in een lan poort te doen zoals je “vroeger” van een router een switch kon maken?

Want dan heb ik voor 600.- 1 router en 3 satellieten  :) voor bijna dezelfde prijs…

En volgens mij heb ik het dan iets beter mocht ik in de toekomst wat willen rommelen met settings etc :)

Beantwoorden

8 september 2022 om 20:08
MHDoeland Gebruiker

Laatste keer een rbk-353 aangeschaft via iBOOD.

Wat een waardeloos ding in combinatie met kpn. Regelmatig (dagelijks) rebooten geen internetverbinding en ga zo maar door

Beantwoorden

9 september 2022 om 00:05
rambolinie Gebruiker

jouw probleem is dat je orbi op router modes staat, deze moet je instellen op AP modes…

Je hebt anders 2 routers achter elkaar te staan en dat is vragen om problemen..

Dus of je kpn router in bridge mode zetten of je orbi in AP modes zetten ben je van alle problemen af..

Ik hoor graag van je of het heeft geholpen  :)

https://www.bitdefender.nl/consumer/support/answer/14546/

Beantwoorden

8 september 2022 om 21:34
mavical Gebruiker

Net gisteren de Asus XT-8 gekocht in de aanbieding bij de Mediamarkt. Scheelt met deze iets van 30 euro. Zou dit model beter zijn? Heb daarom.mijn vorige netgear orbi de deur uit gedaan.

Beantwoorden

8 september 2022 om 21:44
Lazaroj32 Gebruiker

Kun je bij deze Orbi set zelf de kanalen kiezen voor 2.4 en 5ghz? Of bepaalt de set dat zelf bij het opstarten/installeren.

Groet Joop

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.