18 mei 2022 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP

Whirlpool Mobiele Airco | 12.000 BTU

Niet deze zomer, Nelly. Niet deze zomer.

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP
Garantie: 2 jaar

• Voor ruimtes tot 50 m²
  • Koelt, verwarmt, ontvochtigt
  • HEPA-filter, effectief tegen allergieën

Technische gegevens

• Type product: on/off
  • Type systeem: reversible
  • HEPA-filter
  • Koelgas: R290
  • Besturingssysteem: 7 segment
  • Ontvochtigingsfunctie
  • BTU: 12.000 BTU

Voeding en energiegebruik

• Spanning: 220-240 V
  • Frequentie: 50 Hz
  • Verwarmingsvermogen: 1.15 w
  • Energieklasse oud (koelen): A
  • Energieklasse oud (verwarmen): A+
  • Energieklasse nieuw: NNB. Kijk hier voor meer info over de nieuwe energielabels.

Geluidsniveau 

• Geluidsniveau: 64 dB(A)
  • Geluidsniveau stille modus: 48 dB(A)

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 744 (H) x 448 (B) x 400 (D) mm
  • Gewicht: 35 kg
18 mei 2022 om 00:18
chobinho Gebruiker

Wat is het verschil met PACW212CO die op bol iets goedkoper is?

Kanttekening: 5 jaar garantie geldt enkel op onderdelen. Dit klinkt als de wettelijke coulance. Je betaalt nog steeds de voorrijdkosten en arbeidsloon.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 00:25
Vrome8 Gebruiker

De CO is enkel koelen, terwijl de HP (deze deal) kan koelen en verwarmen.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 00:34
unifan38 Gebruiker

Ongeveer drie jaar terug ook via ibood gekocht.

Het koelt wel maar was wel een enorme gedoe met lucht uitvoer door je raam heen waar weer warmte naar binnenkomt.

Tevens zeker niet stil voor de mensen die er over nadenken om dat ding in de slaapkamer te zetten. Je valt er echt niet in slaap mee.

Al met al een prima oplossing als je luchtafvoer goed en slim kan installeren, anders is het een dure ventilator.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 05:55
xplvr Gebruiker

Gewoon neen afdichting voor je raam bijkopen. scheelt een hoop.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 03:16
gekkedave Gebruiker
18 mei 2022 om 06:52
peterderooij Gebruiker

Diameter buizen ongeveer 15cm

Beantwoorden

18 mei 2022 om 06:22
R.vdBergh Gebruiker

Maximaal 30 m2! Staat ook in de gebruiksaanwijzing

Beantwoorden

18 mei 2022 om 07:59
JazzHands Gebruiker

Misleiding of slordig?

Beantwoorden

18 mei 2022 om 11:56
Moderator Paul Moderator

iBOOD heeft geen enkele intentie om klanten te misleiden, daar schiet niemand iets mee op. Bedankt voor het attenderen, ik zal het doorgeven.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 08:11
Dr.Bibber Gebruiker

Dat deze dingen nog verkocht mogen worden.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 08:35
grien Gebruiker

Why nut?

Beantwoorden

18 mei 2022 om 08:38
mdrongelen Gebruiker

Qua rendement zijn deze dingen zeer slecht idd.

Ze zuigen warme lucht aan uit andere ruimtes of kieren omdat er nog warmere lucht naar buiten geblazen moet worden via die airco.

Ja het word dus kouder, maar een splitnunit is 3x zo zuinig.

Let bij een mobiele airco ook goed op je condenswaterafvoer

Beantwoorden

18 mei 2022 om 09:17
LOUD Gebruiker

Helemaal mee eens. Energie slurpers die nauwelijks werken:

Voor 1000 euro meer heb je een mooie split unit incl installatie hangen.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 09:48
Mathijs67 Gebruiker

@Dr.Bibber: Dat mensen ze überhaupt nog kopen.

Als het om 1 ruimte gaat, kan je zelfs beter een split-level nemen die een goede caravan kan koelen, die zijn gemaakt om niet te veel stroom te gebruiken en kan je zo aan je raam hangen, zoek maar op obelink.nl bijvoorbeeld.
Of spaar door en monteer echt een goede splitlevel vast, is gelijk een meerwaarde voor je huis ook (mits goed gemonteerd)

Met de huidige energieprijzen is het aankoopbedrag van dit apparaat naar 1 maand ongeveer een indicatie voor je energierekening van die maand.
Heb nog zo’n apparaat staan, maar kreeg bij gebruik al snel een melding via de app van de energieboer dat het bijbetalen zou gaan worden voor die maand.
Nuff said…

Beantwoorden

18 mei 2022 om 12:00
Moderator Paul Moderator

Niet iedereen heeft het geld om een split-unit aan te schaffen of de ruimte danwel toestemming om zo’n unit te plaatsen. Dan is een mobiele airco een mooi alternatief, mits op een goede manier geplaatst met bijvoorbeeld een raamkit.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 11:06
Kees2703 Gebruiker

Beste mensen, mijn advies: koop gewoon een split airco systeem. Dan ben je van al dat suboptimale gedoe met afvoer etc. af. In mijn geval een airco van Daikin. Comfortabel, stil en zuinig vwb energieverbruik. In feite een lucht-lucht warmtepomp die kan koelen/drogen of alleen drogen. Zuivert ook de binnenlucht naar keuze en verwarmt. Dat laatste wordt steeds interessanter met de hoge gasprijzen.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 11:23
vanaerde Gebruiker

“Voor ruimtes tot 50 m²”

Volgens de website van Whirlpool is 12000 BTU koelcapaciteit, aanbevolen voor ruimtes van 14.5-20 m².

Beantwoorden

18 mei 2022 om 12:02
Moderator Paul Moderator

Hier lees ik: geschikt voor ruimtes van 20 tot 30 m²

Ik heb het in ieder geval doorgegeven aan iBOOD.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 11:42
boukeent Gebruiker

gratis verzending maar verzendkosten zijn 20 euro.

heeft iemand ervaring met verwarmen. een splitunit werkt namelijk slechter onder 0 graden zou deze dan niet beter werken ?

Bouke

Beantwoorden

18 mei 2022 om 12:08
Moderator Paul Moderator

Door een vergissing werden er ineens wel weer verzendkosten in rekening gebracht. Dat is inmiddels hersteld. Klanten die hierdoor ten onrechte verzendkosten hebben betaald, zullen dat vergoed krijgen.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 18:22
Glashelder Gebruiker

Wij verwarmen al 2 jaar exclusief met split airco’s. Werkt prima. Toen het hier -10 was heel kort even de CV nodig gehad, maar verder niet. Werkt perfect.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 11:43
bill-tsjerno Gebruiker

ik heb hem zelf via ibood gekocht enkele jaren geleden en ben er in feite wel tevreden over, in die context dat we die in onze slaapkamer opzetten enkel uren voor we gaan slapen waarmee de kamer mooi afgekoeld is tegen dan je in bed kruipt , daarna zetten we de airco uit . het comfort van een split unit is natuurlijk groter maar het vorodeel is hier wel dat deze moebiel je zet hem dan even in die kamer en indien nodig in een andere… Voor de luchtafvoer heb ik zelf een op maat gemaakte plank gemaakt die perfect in het raam past .

Beantwoorden

18 mei 2022 om 13:49
Rrmmrrtt Gebruiker

*knip*

Edited by: Lisa
Een vergelijking naar een tweedehands apparaat is geen geldige vergelijking.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 15:59
simon.osx Gebruiker

Deze is grappig:

Verwarmingsvermogen: 1.15 w

Dat moet dus 3 kW zijn als ik de specificaties opzoek. 1,15 w verwarmen is wel heel weinig.

Dit is gewoon een warmtepomp, dus misschien zal het gemiddelde verbruik voor die 3 kW verwarmen 1,15 kW zijn.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 17:16
Moderator Paul Moderator

hoi Simon, bedankt voor jouw alertheid. Whirlpool geeft inderdaad 3 kW aan. Ik heb het doorgegeven aan iBOOD.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 17:56
boukeent Gebruiker

1,15w vermogen om 3kw warmte te leveren… dat heeft te maken met de cop waarde van 2,8

Beantwoorden

18 mei 2022 om 18:00
boukeent Gebruiker

ter info een electrisch kachel heeft een cop van 1. dus je stopt er 2000w electra in en je krijgt er 2000w warmte uit.

meeste splitunits hebben cop tussen de 3 en 4. een grote warmtepomp kan wel 5 halen.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 18:03
Luuk-star Gebruiker

Ik heb deze in mijn slaapkamer en ik als mijn vrouw, slapen fantastisch, geen last van geluid… nou ja dat gesnurk van mijn vrouw….

Beantwoorden

18 mei 2022 om 20:38
dikkiedick52 Gebruiker

Hahaha

Beantwoorden

18 mei 2022 om 20:14
dirkv2 Gebruiker

Heb deze vorig jaar gekocht.  Prima ding, koelt echt heel erg goed.

Pff, elke keer diezelfde opmerkingen van de split airco eigenaars.

Je weet dat dit lawaai maakt en dat je een doorvoer naar buiten moet maken. Gewoon houten plank in gat van de raam maken, werkt perfect.

En ja een split airco is zuiniger en comfortabeler, enz.  Die heb ik ook in een andere woning.  Maar waar dat niet kan is dit een prima oplossing voor die enkele dagen/jaar dat het te heet is.

Rolt verder goed van de ene naar de andere kamer.   Van verdieping verhuizen is echte sport, het ding weegt veel.

Beantwoorden

18 mei 2022 om 20:22
nielsclaassens Gebruiker

Inderdaad, dit ding zet je een paar uur aan op je zolderkamer om het koel te krijgen en dan uit als je naar bed gaat.

Kost hooguit een halve euro per avond op de dagen dat het 30 graden is.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.