10 mei 2022 om 00:01
iBOOD

Nokia Withings Steel HR Hybrid Smartwatch | 36 & 40 mm

Withings Steel HR Hybrid Smartwach | 36 & 40 mm

De tijdloze elegantie van een klassiek horloge en de functionaliteit van een smartwatch: dát is de Steel HR.

Specificaties

Merk: Withings (by Nokia)
Type: Steel HR (36 & 40 mm) | Zwart
Garantie: 2 jaar

• Geïntegreerde hartslagsensor
  • Waterdicht tot 5 ATM
  • 25 dagen gebruik op één acculading

Connectiviteit

• iOS: iPhone 4S en nieuwere modellen; iPod Touch 5th gen en nieuwere modellen; iPad 3rd gen en nieuwere modellen
  • Android: toestellen met Android 6.0 of nieuwer en Bluetooth Low Energy
  • De Steel HR is níet te configureren zonder smartphone

Activity tracking

• Hartslag
  • Stappen
  • Afstand
  • Calorieën (met Health Mate app)
  • Hardlopen (dagelijkse opsomming)
  • Zwemmen (lengte en calorieën)
  • Slaap (lengte, cycli, onderbrekingen & meer)

Gebruik

• Waterbestendig: tot 50 meter (5 ATM)
  • Werktemperatuur: -10 ºC tot 45 ºC
  • Opslagtemperatuur: -20 ºC tot 85 ºC

Sensors

• Infrarood hartslagsensor
  • Dag- en nachtsensor
  • MEMS 3-axis accelerometer
  • Laag energieverbruik

Accu

• Tot 25 dagen bij normaal gebruik
  • Tot 5 dagen in workoutmodus
  • Tot 20 dagen extra in power reservemodus (enkel tijdsweergave & activity tracking)

Fysieke eigenschappen

• 13 mm dik
  • Polsbandje: 20 mm breed
  • Gewicht: 49 gram (zonder polsbandje)

Dit ontvang je

• Steel HR (36 of 40 mm) met siliconen polsbandje
  • Geïntegreerde accu & magnetische oplaadkabel
  • Handleiding (FR/EN/DE/ES/IT)
  • Gratis Health Mate app
  • Gratis Nokia Health account
10 mei 2022 om 06:27
Versteem Gebruiker

Houdt dit horloge je locatie gegevens bij tijdens hardlopen en of fietsen? Of moet je dan alsnog je telefoon meebrengen?

Beantwoorden

10 mei 2022 om 06:29
BlueCanary Gebruiker

er zit geen gps in, dus dan heb je nog steeds je telefoon nodig.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 06:33
remuzzz Gebruiker

Dan moet je alsnog je mobiel meenemen. Hij heeft zelf geen gps-chip.

Ik heb dit horloge al een paar jaar, (ik denk een jaar of 4) en neem aan dat dit ook een batch is die al enkele jaren oud is (ivm de naam Nokia, Withings heeft het merk later weer overgenomen).

Mijn ervaringen zijn over algemeen positief. Horloge gaat een maand mee op de accu. Erg handig om notificaties te ontvangen, vooral als je gebeld wordt. De stappenteller is minder accuraat, en de sportfuncties gebruik ik niet.

Bij mijn horloge ging het metertje voor stappen na een jaar kapot en zitten er wat krassen op. Ik denk dat ik daarom deze deal maar eens meepak, goede aanbieding voor een horloge dat ik nog wel jaren wil gebruiken.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 07:12
jev Gebruiker

Heb dit horloge inmiddels ook al weer een jaar of twee. Leuk ding. De bijbehorende app is een beetje “meh”. Je kan wel wat grafiekjes zien maar die kan je dan weer niet combineren of inzoomen. Beetje jammer.

Als “sporthorloge” biedt het ding wat basisfuncties, maar stel je er niet te veel van voor. Voor de GPS heb je odd nog steeds je telefoon nodig.

Waar dit horloge het van moet hebben is z’n uiterlijk en de lange batterij duur. Verder is hij goed genoeg om bijv. je wandeltochtjes te registreren. Ik zwem er ook wel eens mee maar daar komt weinig bruikbare informatie uit

Beantwoorden

10 mei 2022 om 08:05
Topaboer Gebruiker

Kleur white of Black

Is er ook een foto van white?

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:41
Moderator Lisa Moderator

Van de witte variant is alleen de kast wit, het horlogebandje blijft zwart:

Beantwoorden

10 mei 2022 om 08:26
d.e.r Gebruiker

Tot volle tevredenheid heb ik deze al een aantal jaren.. het is een veredelde stappenteller met een superlange batterijduur en hij houdt je slaap bij. Geen overbodige.. voor mij dan,  functies die een duur merk smartwatch heeft.. heerlijk rustig ;-)

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:58
Moderator Youri iBOOD Moderator

Goed om te horen, d.e.r! Dank voor je aanvulling.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 09:16
bill-tsjerno Gebruiker

ik heb hem ook een aantal jaren geleden gekocht ( eveneens via ibood ) en was er wel erg tevreden van . na een jaar een flinke barst in het glas omwille van onbekende reden . deze werd zonder problemen in garantie geruild . helaas nadien om een of andere manier een allergie ontwikkeld naar het metaal van de horlogekast en daardoor ook huiduitslag gekregen en van horloge moeten wisselen.  Goede klantenservice van Withings . moest ik geen allergie hebben ik kocht hem zeker terug !

Beantwoorden

10 mei 2022 om 09:42
Moderator Youri iBOOD Moderator

Goedemorgen Bill-tsjerno, dank voor de review! Jammer dat je het metaal niet meer kan verdragen, maar wel fijn dat je zo goed geholpen bent!

Beantwoorden

10 mei 2022 om 09:47
bertpriem09101974 Gebruiker

Heeft deze een wekker of alarm ? Trilfunctie ?

Beantwoorden

10 mei 2022 om 11:45
DrIezie Gebruiker

Het heeft een alarmfunctie via trillen. Ik heb het nog niet gebruikt, maar via de app kan je dit instellen. De trilfunctie is ook zeer duidelijk.

Ik heb dit horloge al jaren en ben er zeer tevreden mee! Absolute aanrader voor wie een smartwatch wilt hebben dat lang op 1 lading meegaat en er uitziet als een normaal horloge.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:17
i love you Gebruiker

jammer hrb er 1 besteld maar had wel 2 gewild nu extra verzendkosten

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:28
RDDR Gebruiker

Eerste order annuleren, nieuwe order aanmaken voor 2 stuks.

Nadeel is dat het een tijdje duurt voordat je je geld van je eerste order terug hebt.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:59
i love you Gebruiker

ja das t nadeel en krijg je je verzend ook niet terug

Beantwoorden

10 mei 2022 om 11:04
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen i love you,

Als je order nog niet verzonden is krijg je ook de verzendkosten nog terug. Wat RDDR zegt is dus eigenlijk een goede optie.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 10:52
Erwin_de_Jong Gebruiker

Ziet er mooi uit, maar voor mij is een smart watch voornamelijk interessant vanwege notifications.

Kan iemand die deze watch kent me vertellen hoeveel je ziet bij notifications, en of het wat leesbaar is in dat kleinere cirkeltje?

Beantwoorden

10 mei 2022 om 11:36
remuzzz Gebruiker

De naam van de verzender en de tekst van het bericht komt voorbij scrollen. Om de inhoud van 1 berichtje te lezen bruikbaar, zodra iemand meerdere dingen verstuurt wordt het vervelend. Dan kan je beter je telefoon erbij pakken.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 14:24
FloVu Gebruiker

Weet iemand of er nikkel in de achterplaat zit? ook ik kan mijn huidige horloge niet meer gebruiken ivm allergie (na 3 jaar probleemloos te hebben gebruikt) dus ben op zoek naar een nikkelvrije.

Beantwoorden

11 mei 2022 om 07:27
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen FloVu,

Helaas hebben we je vraag niet op tijd kunnen beantwoorden. Mocht je nog een antwoord willen dan horen we het graag en zoeken we dit voor je uit.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 20:38
david69 Gebruiker

Ik vind het bijzonder vervelend dat je eerst de horloge besteld en dan later je gratis verzendkosten krijgt. Ik voel me lichtelijk genomen door deze manier van handelen

Beantwoorden

10 mei 2022 om 22:09
Moderator Paul Moderator

Ongeacht het moment van versturen zal er altijd wel iemand zijn die dan net een bestelling heeft geplaatst. Dat is volledig toeval en zeker geen “manier van handelen”. Nog afgezien van de snelheid van verwerking door verschillende mailservers.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 21:56
nevar Gebruiker

Is het mogelijk om digitale klok op het schermpje te zetten ipv bv hartslag?

Beantwoorden

10 mei 2022 om 22:09
remuzzz Gebruiker

Het schermpje staat standaard uit. Als je op de knop van de horloge drukt, wordt er info op weergegeven. Eerst de digitale tijd als ik me niet vergis, dan bijvoorbeeld je aantal stappen, de datum, hartslag. De volgorde van de functies kan je aanpassen.

Beantwoorden

10 mei 2022 om 22:34
roelkuipers Gebruiker

Weet iemand of je het schermpje ook op wit kunt instellen, bijvoorbeeld als deze uitstaat? Ik vind het bij de witte variant zo jammer dat het zwarte scherm zo afsteekt.

Beantwoorden

11 mei 2022 om 07:27
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen roelkuipers,

Helaas hebben we je vraag niet op tijd kunnen beantwoorden. Mocht je nog een antwoord willen dan horen we het graag en zoeken we dit voor je uit.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.