5 mei 2022 om 00:00
iBOOD

Google Nest Hub 2nd Gen

Google Nest Hub 2nd Gen

De Google Nest Hub is je slimme spin in het web. Ga voor gemak en hup, scoor die hub.

Specificaties

Merk: Google
Type: Nest Hub (2nd Gen) 
Garantie: 2 jaar

• Brein voor je smarthome
  • Speel je favoriete media af
  • Helpt je slaapkwaliteit verbeteren*

(i) Voor de Google Nest Hub heb je een wifi-netwerk, een werkende internetverbinding, een stopcontact in de buurt en een geschikt mobiel apparaat (Android of iOS) nodig.

Kenmerken Scherm

• Touchscreen van 7 inch (1024 x 600)

Speakers en microfoon

• Speaker: Full-range speaker met driver van 43,5 mm
  • Microfoons: 3 far-field microfoons, Schakelaar voor uitzetten van microfoon
  • Technologie: Ingebouwde Google Assistent, Voice Match-technologie, Dichtbijsensor

Sensoren

• Soli-sensor voor Motion Sense
  • Ambient-EQ-lichtsensor
  • Temperatuursensor

Poorten en voeding

• Gelijkstroomaansluiting
  • Voedingsadapter van 15 W

Connectiviteit

• 802.11b/g/n/ac (2,4 GHz/5 GHz) wifi
  • Bluetooth 5.0
  • Threadfunctionaliteit 802.15.4 (bij 2,4 GHz) nog niet beschikbaar

Processor

• Quad-core 64-bits ARM CPU van 1,9 GHz
  • High-performance ML-hardware

Fysieke kenmerken

• Afmetingen: 12,04 cm x 17,74 cm x 6,95 cm
  • Stroomkabel: 1,5 m
  • Gewicht: 558 g
  • Kleur: Charcoal 

Dit ontvang je

• Google Nest Hub
  • Stroomadapter
  • Snelstartgids
  • Privacykaart
  • Boekje over veiligheid en garantie

* Voor Sleep Sensing is een abonnement nodig.

5 mei 2022 om 04:15
Giske.nl Gebruiker

@iBood, er staat 50 procent op de adviesprijs, echter is deze altijd bij Google inclusief verzendkosten geweest. Hij kost hier vandaag €55,90, dat is dus geen 50 procent van €99,99.

Verder is het momenteel wel een goede deal :-)

Beantwoorden

5 mei 2022 om 05:43
Maikel600 Gebruiker

Sinds wanneer moet je verzendkosten meetellen als verkoopbedrag? Het is toch echt verkoopbedrag met daarbovenop verzendkosten. De Nest kost vandaag dus gewoon €49,95 met daarbovenop €5,95 verzendkosten.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 07:18
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Giske.nl

Ik ga dit doorgeven zodat het uitgezocht kan worden.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 12:19
Magellaan Gebruiker

Idd de verzendingskost houd me ook tegen deze aan te schaffen.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 06:01
densv79 Gebruiker

@IBood. De verkoopprijs is allang geen €99,99 meer. Bij BelSimpel krijg je de Nest hub al voor €64,99 zonder verzendkosten. Ja @Ibood is de Nest hub goedkoper. Maar prijs jullie artikelen goed aan.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 07:17
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen densv79,

Als van prijs moet iBOOD de oorspronkelijke adviesprijs hanteren en niet de huidige verkoopprijs bij andere aanbieders.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 07:41
cdenauw Gebruiker

Die eeuwig terugkerende discussie over de adviesprijs. Is het nu zo moeilijk om, los van de adviesprijs, voor jezelf te bepalen of het al dan niet een goeie deal is en het aankopen waard?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 08:36
mdrongelen Gebruiker

zolang er een scheef beeld word gecreëerd door iBOOD zullen mensen blijven reageren. Ze promoten een hoge korting op een oorspronkelijk verkoopprijs die van jaren geleden is.

Dan krijg je dit

Beantwoorden

5 mei 2022 om 09:26
Susantigoon Gebruiker

Dat gezanik over die adviesprijzen zal blijven, zolang een deel van de gebruikers gewoon luiwammessen en sukkels blijven en te beroerd om zich behoorlijk op de hoogte te stellen van de omstandigheden en regels. Anders kan ik het niet zien.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 09:45
Moderator Youri iBOOD Moderator

We kunnen het dagelijks zeggen, maar het lijkt elke keer weer nodig. Wegens de huidige regelgeving dient iBOOD te vergelijken met de oorspronkelijke adviesprijs. Dit komt omdat iBOOD een dagdealaanbieder is en dus geen vast assortiment heeft. De adviesprijs is dus iets anders dan de prijs waarvoor concurrenten het product momenteel verkopen. Binnenkort wijzigt de regelgeving omtrent deze prijsvergelijkingen en ook dan zal iBOOD zich weer aan de regels houden.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:20
Surdoka Gebruiker

Dit is slim verwoord. Jullie dienen helemaal niet te vergelijken met de adviesprijs, maar jullie maken handig gebruik van de regel dat je moet vergelijken met de laagste prijs waarvoor je het artikel hebt aangeboden in de afgelopen 30 dagen. Dus wat doe je, gewoon zorgen dat je maar 1 keer per 30 dagen een bepaald artikel aanbiedt. Dan MAG je namelijk weer met de adviesprijs vergelijken.

Kijk even voor deze Nest Hub. Via Praat mee zie je de datum 4-5 maart:
https://www.ibood.com/electronics-nl/nl/product-specs/93680/617056/google-nest-hub-2nd-gen.html

Dan deze Nest Hub van 3 april:
https://be-nl.forum.ibood.com/products/632350-220403/google-nest-hub-2nd-gen/

En vandaag 5 mei dus terug. Die grens van 30 dagen is om oneerlijke handelspraktijken tegen te gaan, dus dat jullie er zo dicht mogelijk tegen zitten zegt genoeg. En als je het vervelend vindt dat er telkens over de adviesprijs begonnen wordt, waarom zetten jullie er dan niet bij dat de doorstreepte prijs de adviesprijs is en geen echte korting?

Ik kijk ernaar uit om te zien wat voor truukjes je met de nieuwe wetgeving gaat uitvinden. En welke excuses je dan gaat gebruiken om jullie handelspraktijken te vergoelijken.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:25

Hi Surdoka, in je tweede zin benoem jij de regelgeving zoals deze in de nabije toekomst gaat gelden. Niet zoals deze nu geldt. Nogmaals, het zijn geen trucjes maar slechts de regels die gevolgd worden.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:32
dikkiedick52 Gebruiker

Helemaal mee eens!!

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:51
razor911 Gebruiker

Nee, je “moet” helemaal niet met de oorspronkelijke adviesverkoopprijs.

Je kunt ook gewoon geen kortingspercentage benoemen en gewoon je verkoopprijs melden. Dat gegoochel met niet bestaande andere prijzen doet inmiddels ook mij pijn aan de ogen.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:58

Wanneer je een prijsvergelijking maakt als dagdealwebsite dien je de oorspronkelijke adviesprijs te hanteren als ‘van’ prijs. We kunnen het nog duizend keer zeggen, je kan het er mee oneens zijn maar iedere keer dezelfde discussie voeren voegt ook niks toe aan een product topic.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 12:15
ShuttleX Gebruiker
5 mei 2022 om 13:32

Eerste zin van het artikel dat je doorstuurt zegt letterlijk vanaf 28 mei.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 13:49
Queiden Gebruiker

Ik zal jullie allemaal uit de droom helpen, ook bij ingang van de nieuwe regelgeving (AMvB) blijft het toegestaan om te vergelijken met de adviesprijs. En Youri verwoord het allemaal heel correct, iBood zal zich straks ook weer aan de regelgeving houden (lees: blijven weergeven van korting ten opzichte van de adviesprijs). Waar hij niet helemaal correct in is, is dat iBood MOET vergelijken met de adviesprijs. Dat is geen verplichting, maar wel een recht/mogelijkheid.

Dat kan mij overigens allemaal geen bal schelen. Zoals al vele malen aangegeven en ook vandaag weer, door gelukkig genoeg weldenkende personen, kun je zelf toch wel inschatten of de aangeboden prijs een goede prijs is voor het product. Sowieso een beetje stupide als je alleen naar de “korting” kijkt, “niet kopen is duurder” ;-)

fijne bevrijdingsdag allemaal!

Beantwoorden

5 mei 2022 om 22:00
hobbix Gebruiker

De adviesprijs is iets anders dan de oorspronkelijke adviesprijs. De adviesprijs is de prijs waarvoor de fabrikant of importeur het product op dit moment zelf verkoopt. Ibood doet dit al langer fout maar zal binnenkort hier niet zo makkelijk mee wegkomen omdat dit (terecht mho) als misleiding wordt gezien. ibood hoeft de adviesprijs niet te vermelden, daar kiezen ze zelf voor. Maar het mooie van ibood is wel dat je daar dan op de site over mag klagen. Al zijn er natuurlijk altijd weer mensen die menen dat anderen van dat recht moeten afzien omdat zij daar dan weer geen behoefte aan hebben. En daar kun je dan ook weer over zaniken en uiteindelijk zal het allemaal verdwijnen als ibood inziet dat geld verdienen met misleiding, zelfs als dat wettelijk wellicht ongeveer een beetje is toegestaan met de ogen dichtgeknepen en door de vingers ziend, toch misleiding blijft. Zet er dan bij dat de adviesprijs van een heel erg lange tijd geleden is.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 22:25
Moderator Paul Moderator

Dat is niet helemaal juist, hobbix. Een huidige verkoopprijs bij de fabrikant is een huidige verkoopprijs en geen veranderde adviesprijs. Maar dat wordt wel vaker verward. Het staat een fabrikant geheel vrij om het product voor een andere prijs aan te bieden dan de geadviseerde prijs die bij introductie werd bepaald.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 07:49
Dieneke Gebruiker

Moet dit apparaat continu aan de stroom om het te kunnen gebruiken? Ik kan dit niet terug halen uit de tekst.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 07:58
Binnenmars Gebruiker

Ja, hij werkt niet op een accu of batterijen. Er zit een stroom adapter bij.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 08:01
Dieneke Gebruiker

Dank u! En hij is Nederlandstalig toch?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 08:09
nicodr Gebruiker

ja, je kan hem volledig in het Nederlands bedienen

Beantwoorden

5 mei 2022 om 08:10
coppoolsel Gebruiker
5 mei 2022 om 17:26
coppermine Gebruiker

Deze nog wel, er wordt gewerkt aan een nieuwe en deze is dan afneembaar en fungeert dan ook als tablet.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 08:20
nicodr Gebruiker

Opgepast, het scherm van de Google Nest Hub 2 is zeer breekbaar.  1 slecht gemikt kussen en een val van 30cm en het glas is om zeep (na minder dan 1 maand boehoe, gelukkig werkt hij nog).  Bestel best ook meteen een screen protector.

Ik heb de hub nu iets meer dan 1 maand en gebruik hem in de slaapkamer.  Ik ben er redelijk tevreden van, maar de mogelijkheden zijn toch vrij beperkt.  Ik had verwacht dat je er ook andere apps op kon zetten.  Het gebruik is sterk gericht op communicatie via stem, wat niet handig is in een slaapkamer, zeker niet als je allebei een ander slaapritme hebt. bv het weerbericht voor morgen wordt enkel voorgelezen. Het weerbericht van vandaag wordt wel getoond, maar het kan me niet veel schelen dat het 10° is wanneer ik in mijn bed kruip :-)

Beantwoorden

5 mei 2022 om 09:38
boukehj Gebruiker

De eeuwige bewustwordingsvraag, tegen de bierkaai:

kan je dit apparaat ook gebruiken zónder al je privégegevens te delen met google?

En dan de echte vraag: waarom vind je het zo normaal dat het antwoord ‘nee’ is?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:38
jip_86 Gebruiker

En dit typte je dan op een Android telefoon waarmee je die gegevens toch al deelde?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 10:54
razor911 Gebruiker

tja, dat jij steeds je thuis adres opnieuw wil invoeren in google maps voor het berekenen van een route, moet je zelf weten.

Ik word meer lastig gevallen door “better than thou” anonieme posters dan door google, eigenlijk.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 19:18
Timooo Gebruiker

Als je al zo aan het denken bent, moet je al je internet afsluiten en nergens een account aanmaken want je laat overal gegevens achter die constant gedeeld worden. Maakt niet uit welk platform of browser. Dit is de realiteit. Dat gezegd zijnde; Android heeft vandaag de dag veel opties tot privacy, maar als je een ’smart’ artikel koopt hoort het er nu eenmaal bij dat je akkoord gaat dat  je gegevens verwerkt worden anders is het niet zo ’smart’ meer.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 22:28
Moderator Paul Moderator

Ook een forumnaam kan als een privégegeven beschouwd worden, boukehj. Vooral als die forumnaam ook nog je eigen naam bevat. ;-)

Beantwoorden

5 mei 2022 om 12:08
Soutzen Gebruiker

Aan iedereen die zich ook elke keer stoort aan de “misleidende” van voor prijzen. Binnenkort gaat dit toch veranderen.

Check dit nieuwsbericht maar.

Einde aan misleidende ‘van-voor’-prijzen vanaf half mei

https://www.nu.nl/economie/6198080/einde-aan-misleidende-van-voor-prijzen-vanaf-half-mei.html

Beantwoorden

5 mei 2022 om 12:38
Vic99 Gebruiker

So what als het prijsvoordeel iets minder dan 50% is, dit is alsnog een scherpe prijs en een prima aanbieding. In beveel dit apparaat van harte aan, voor mensen die geen last hebben van grote zorgen over hun privacy. Ik heb er zelf al twee aangeschaft, een voor in de huiskamer en een voor de slaapkamer. Ik gebruik ze om met spraak de verlichting te bedienen, timers en wekkers te zetten, muziek te streamen, radio luisteren, op ieder gewenst moment het laatste nieuws afspelen, kennisvragen te stellen. Ik zou dit echt niet meer willen missen. De functie in je slaap te monitoren is wel misbaar, maar best interessant en het werkt goed.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 12:39
klaasopurk Gebruiker

Kun je op dit apparaat bijv. Netflix opstarten en een titel kiezen vervolgens cast naar Chromecast die aan TV hangt?

Dan zou het een mooi alternatief zijn voor de telefoon. De kinderen hebben nu elke keer onze telefoon nodig om een film van Netflix op de Chromecast naar tv af te spelen.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 13:11
littlejoannes Gebruiker

Ja dat kan, wel met een zeer specifiek commando. Dus je moet m specifiek vertellen welke film je wil zien op de tv. Das wel iets ingewikkelder dan via de telefoon. En met meerdere accounts op Netflix (dus als je bv leeftijd beperkte profiels hebt) werkt het niet soepel. Of je moet stem herkenning aanzetten.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 19:19
MisterSqueaky Gebruiker

Ja. “Speel frozen op disneyplus op de chromecast” werkt.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 13:28
DaRichMan Gebruiker

Waarom moet ik twee keer verzendkosten betalen als ik er twee wil bestellen?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 13:33
Moderator Lisa Moderator

Goedemiddag DaRichMan

Dat hoeft niet. Wat heb je precies in je winkelmandje zitten? Heb je wellicht meer en grotere producten erin?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 13:41
DaRichMan Gebruiker

2 x Google Nest Hub 2nd Gen
maar na het verversen van de pagina klopte de prijs wel

Beantwoorden

5 mei 2022 om 17:41
prins406 Gebruiker

@Moderator:

Uit nieuwsgierigheid. Hoeveel zijn er nog beschikbaar, ongeacht kleur?

Dank.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 17:55
dikkiedick52 Gebruiker

Je kan er toch maar maximaal 2 bestellen!

Beantwoorden

5 mei 2022 om 18:52
prins406 Gebruiker

Ik heb een grote familie. Dus die kunnen dan mooi meedoen met hun eigen bestelronde onder hun iegen account. Dat is toch wel mooi en handig bij deze scherpe aanbieding. Maar ja, wil wel dat ieder familielid dan voorzien is.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 18:59
Moderator Lisa Moderator

Goedenavond prins406,

Wij beschikken als moderators zijnde niet over deze informatie.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 18:18
RIIDDIIX Gebruiker

Even een vraag is dit gewoon voor de nederlandse consument? Of krijg je een speciaal opstuk erbij voor op de stekker?

Mvg Jim

Beantwoorden

5 mei 2022 om 22:30
Moderator Paul Moderator

Het is een Europees model. Een verloopstekker is niet nodig.

Beantwoorden

5 mei 2022 om 18:45
wattoo2 Gebruiker

Wordt deze geleverd met de Europese 2pin-stekker, of wederom een adaptor als extra?

Beantwoorden

5 mei 2022 om 20:20
RIIDDIIX Gebruiker

Ja thnx ik kwam even niet op de namen lol

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.