28 april 2022 om 00:00
iBOOD

Robomow RT700 Robotmaaier | + RT home en 2 Reservemessen

Product expert aanwezig

Robomow Robotmaaier + extra's

Not all robots wear capes. Lijkt ons overigens ook vrij onpraktisch voor een grasmaaier. Maar superheldstatus? Ja, dat zeker.

Specificaties

Merk: Robomow
Type: RT700 Robotmaaier | + RT home en 2 Reservemessen
Garantie: 3 jaar fabrieksgarantie via Robomow 

• Stille werking
  • Hellingen tot 30% 
  • Speciaal ontwikkeld snijsysteem

Kenmerken Robomow RT700

• Aanbevolen gazongrootte [m2]: 700
  • Snijbreedte: 18
  • Snijhoogte: 15 - 60
  • Sub-zones / gescheiden zones: 1 hoofdzone, 2 subzones, 2 gescheiden zones
  • Installatiemateriaal: Inclusief
  • Maaimotoren: DC motor, koolborstel
  • Aandrijfmotoren: DC motor, koolborstel
  • Max. hellend maaioppervlak: 30% / 16,5°
  • Max. helling draad op helling:10% / 6°
  • Geluidsniveau: 64 / 67,9 / 69 dB
  • Tijd om te maaien: 90 min
  • Oplaadtijd: 180 min
  • Type batterij: Li-Ion
  • Batterij capaciteit spec: 4,3 Ah
  • Stroomverbruik: 14 kWh/maand
  • Anti-diefstal: App
  • Maaischema: Standaard
  • Modulair ontwerp: Standaard
  • Drijvend dek: Standaard
  • DraadInclusief
  • GSM-module: Standaard

Kenmerken RT Robohome

• Beschermt tegen regen en vuil
  • UV bestendig
  • Bevestiging in de grond zorgt voor voldoende stabiliteit
  • Dak is voorzien van een praktisch vouwmechanisme
  • Bevestigingsmateriaal meegeleverd

Kenmerken 2x Reservemes

• Vervangmes is compatibel met alle Robomow RT-modellen
  • De vorm van de extra scherpe, precisiegeslepen messen zorgt voor perfecte mulchsnede
  • Vervangen van de messen is heel eenvoudig met het meegeleverde gereedschap

Dit ontvang je

• Robomow RT700
  • RT RoboHome
  • 2x Reservemes
  • Alle bevestigingsmaterialen

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Robomow Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 april 2022 om 00:08
RobbertB82 Gebruiker

*snap*  Excl de 2 reserve messen maar wel incl docking. Niet echt een aanbieding.  Sorry

Edited by: Paul
zonder directe link ter ondersteuning is een prijsvergelijking niet geldig. Sorry
bovendien is de genoemde aanbieding niet exact hetzelfde (zonder reserve messen)

Beantwoorden

28 april 2022 om 07:44
Grrrrrene Gebruiker

Ik vind het bijzonder flauw om dit soort reacties / links weg te halen onder het mom van “niet exact hetzelfde”. Het meeleveren van reserve mesjes lijkt zo als enige reden te hebben dat niemand anders exact die set aanbiedt en je dus iedere link met prijsvergelijking kunt weghalen. De RT700 kun je online vinden voor prijzen waar je met gemak een setje reservemesjes bij kunt kopen.

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:40
Moderator Paul Moderator

hoi Grrrrene,

Als je goed leest zie je 2 redenen genoemd staan. Er werd alleen een prijs bij een andere aanbieder genoemd zonder daarbij een link te plaatsen. Dan is de bewering niet te controleren en keuren we een prijsvergelijking niet goed.

Daar komt bij dat een vergelijking van prijs met messen tegenover prijs zonder messen ook niet helemaal een eerlijke vergelijking is. Maar dat kwam op de 2e plaats.

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:41
Moderator Youri iBOOD Moderator

Hi Grrrrrene, uiteraard vergelijken we alleen exact dezelfde deals met elkaar. De theorie dat we de deal leveren met reservemesjes puur omdat er dan verschil is met een deal van ee andere webshop is erg vergezocht en ontkracht ik bij deze dan ook. Mocht je deze exacte aanbieding ergens anders voor een betere prijs kunnen scoren, dan mag je uiteraard de link hier plaatsen en zullen we die zeker laten staan!

Beantwoorden

28 april 2022 om 10:00
zerobug Gebruiker

Misshien moeten jullie zelf eens beginnen met een realistische prijs te zetten voor de korting want een fabrikant advies prijs van 1 jaar geleden of meer is echt niet wat de huidige prijs is van een toestel, maarja dan kan je natuurlijk niet gooien met grate prijsverschillen.

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:20
RobbertB82 Gebruiker

Waarom is mijn reactie aangepast.  Dit was niet lullig bedoeld ofzo. Was gewoon ter kennis geving.  Jammer dat er op deze manier gereageerd moet worden.   Normaliter hebben jullie mooie aanbiedingen en ik koop dan ook meerdere malen per week bij jullie.

De link, aangezien zelf bol.com intikken blijkbaar niet tot de mogelijkheden behoort

https://www.bol.com/nl/p/robotmaaier-robomow-rt700-tot-700-m-snijhoogte-tot-60-mm/9300000032598040?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:46

Hi Zerobug, er is een verschil tussen de adviesprijs en de huidige verkoopprijs. iBOOD dient, omdat het geen vast assortiment heeft, te vergelijken met de oorspronkelijke adviesprijs bij het weergeven van kortingspercentages.

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:50

Hi RobbertB82, de reden dat je reactie was aangepast heeft mijn collega Paul daar uitgelegd. Om het forum overzichtelijk en eerlijk te houden knippen we onjuiste prijsvergelijkingen weg. Inmiddels hebben we de prijs kunnen verlagen naar 699,95 EUR en daarmee zijn we de goedkoopste. Fijn om te horen dat je vaak bij iBOOD bestelt, daar worden we natuurlijk vrolijk van! :-)

Beantwoorden

28 april 2022 om 12:30
fred.89 Gebruiker

Kom je hier voor de eerste keer?

Het is hier tig maal geroepen! Adviesprijzen zijn de prijzen die fabrikanten met het uitbrengen van hun product hebben meegegeven.

Ibood biedt het aan voor de door hen aangeboden prijzen. Niet meer en niet minder.

Kan je het product onder wat voor een voorwaarden ergens anders goedkoper aanschaffen dan is iedereen daar vrij in.

De doelgroep die dit product aanschaft hoeft over het algemeen niet op de kleintjes te letten.

Dus een zwembadrobot zou ook fijn zijn, als deze een keer aangeboden wordt.

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:09
Official Product Expert Robomow Expert Official Product Expert

Beste RobbertB82. Deze maaier is bij de opgegeven link niet te bestellen tegen die prijs. Lijkt erop, dat dit oud informatie is in ieder geval.

Beantwoorden

28 april 2022 om 22:47
hobbix Gebruiker

Dat ibood de oorspronkelijke adviesprijs hanteert is eigen keuze. De website mag de adviesprijs weergeven maar dat is de prijs die de fabrikant of importeur op dit moment zelf vraagt. Het kan nog even maar dan is  het strafbaar om het anders te doen.

Beantwoorden

30 april 2022 om 22:12
Moderator Paul Moderator

Dat is geen eigen keuze, maar een wettelijke verplichting. Doordat iBOOD een dagdealaanbieder is zonder vast assortiment, mag alleen maar met de oorspronkelijke adviesprijs vergeleken worden.

Een huidige verkoopprijs op de website van de fabrikant is niet hetzelfde als de adviesprijs. Het staat de fabrikant vrij om van hun eigen adviesprijs af te wijken.

Beantwoorden

28 april 2022 om 01:00
Sarabundi Gebruiker

Verdomd jammer dat je er niet blind op kan vertrouwen dat een “aanbieding “  ook echt een aanbieding is.

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:38

Goedemorgen Sara, mocht je deze deal elders goedkoper vinden dan ben je uiteraard vrij om daar naar te linken in dit topic.

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:02
Sarabundi Gebruiker

Da’s nou flauw. Je kunt ook reageren met “ bedankt voor de feedback, we zullen er meer op letten. “ Vergeet niet dat wij, de klanten , jullie salaris betalen. Misschien dan toch verstandig om ons serieus te nemen. Kennelijk gaat t te goed met Ibood…

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:55

Een perfect voorbeeld dat we naar onze klanten luisteren is deze deal. We krijgen als feedback dat deze elders goedkoper is en direct is er geschakeld om de prijs te kunnen verlagen naar 699,95 EUR. Daarnaast benaderen we de klanten die eerder vandaag voor de initiële dealprijs deze maaier hebben gekocht proactief om hen het verschil te compenseren.

Beantwoorden

28 april 2022 om 01:45
MDC2000 Gebruiker

Let op, overal staat deze veel goedkoper online, enkel verschil is dat er zonder reserver messen en kapje is, daarom laten ze geen vergelijkingsprijs zien, dit is echt geen promo of goedkoper, bekijk online op zoekwoord voor sommige die dit niet weten=  overal goedkoper dan de verkoopprijs hier!

Robomow RT700

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:54

Hi MDC2000, inmiddels zijn we weer de goedkoopste aanbieder van deze maaier.

Beantwoorden

28 april 2022 om 06:09
okijoki Gebruiker

Is deze ook geschikt om een achtertuin en een voortuin te maaien die bereikt moet worden door over een stuk oprit te rijden? En zo ja, begrijpt de maaier dan dat hij eerst het hele gezon moet maaien en niet steeds ook de oprit heen en terug rijdt omdat hij random maait?

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:53

Hi Okijoki, dat ga ik even checken!

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:13

Hangt sterk af van de lengte van de oprit. Staat in gebruiksaanwijzing duidelijk aangegeven dat je kan werken met een smalle doorgang, waarbij je de maaier dan vanaf verschillende plaatsen kan laten starten. Hij zal dan allee de smalle doorgang als “te maaien gedeelte” zien.

Wat je nook kan doen, is de draad doorleggen naar voren en als aparte zone benoemen. Het enige wat je dan moet doen is maaier handmatig in voortuin zetten.

Beantwoorden

28 april 2022 om 06:39
Boei3nd3r Gebruiker

Tip: koop een maaier met 4 wielen. Eentje met 3 loopt te vaak vast. Zelfs op ‘makkelijke gazons’.

Groetjes, iemand met een husqvarna 305 die SUPERtevreden is. 300 euro duurder dan dit dinf, kwaliteit kost geld.

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:35

Deze opmerking moet ik toch “tegenspreken” Ook 4-wielen heeft zijn nadelen; oa de wendbaarheid. Als er een normaal wieltje aan de voorkant zou zitten, ben ik het met deze opmerking eens. Er is dan een kans, dat hij bij een diepe kuil vast zou kunnen lopen. Echter de hele serie Robomow RT en RK heeft speciaal gevormde voorwielen. Er is bewust gekozen voor 3 i.p.v 4 wielen. Het grote voordeel van 3 wielen is dat ze veel wendbaarder zijn dan degene met 4 wielen. Zo kunnen oa veel kortere bochten worden gemaakt. Het voorwiel van de RT700 is ovaal “ei-vorming”. Draait daarmee heel makkelijk uit een kuiltje en vastlopen komt eigenlijk niet voor.

Beantwoorden

28 april 2022 om 07:34
pvdveer Gebruiker

Jammer dat IBOOD ondanks de eindeloze feedback de oorspronkelijke kracht en visie van IBOOD blijft negeren en de massa is kassa strategie heeft overgenomen waardoor veel mensen hun interesse in deze site beginnen te verliezen want echte “aanbiedingen” zijn er voor het overgrote merendeel niet meer.

Beantwoorden

28 april 2022 om 08:41
brco Gebruiker

Inderdaad. En de dagelijkse mail bevat veel te veel “aanbiedingen” : ik bekijk enkel nog vluchtig de bovenste helft.

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:18
Kris077 Gebruiker

Koop NOOIT een Robomow! Zelf helaas ooit 1 gekocht via iBood, hierna nooit ondersteuning via iBood maar via Robomow moeten doen wat niet meeviel.
Na 30x binnen te zijn geweest een andere gekregen en zelfde sh*t en hierna zeggen ze je 2 jaar garantie van de oorspronkelijke!!!! is voorbij. terwijl die andere maar een paar maanden was.
Koop zoals supra een Husqvarna!

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:43
Moderator Paul Moderator

hoi Kris,

Wanneer er iets mis is met de robotmaaier krijg je de gelegenheid om dit rechtstreeks op te lossen met Robomow, maar er wordt ook meteen aangegeven dat je er ook voor kan kiezen om het door iBOOD op te laten lossen. Als je dat meldt bij de klantenservice van iBOOD dan wordt je door hen verder geholpen.

Beantwoorden

28 april 2022 om 14:38

Herken bovenstaande gelukkig niet. Bij vragen / opmerkingen is er een email-adres en telnr beschikbaar voor de consument.

Van daaruit wordt alles beantwoord / opgepakt / opgelost. Een paar jaar geleden was dat helaas niet optimaal, maar sinds half vorig jaar allemaal dik in orde

Beantwoorden

28 april 2022 om 09:24
Chris_Hannes Gebruiker

3 jaar geleden een nog duurdere (groter) model gekocht.

Ik kan Robomow echt niet aanraden. De maaier loopt op een vlak gazon voortdurend vast. Ieder kuiltje of bultje is een probleem. Had de maaier nochthans pofessioneel laten installeren. Na een keer of 2-3 op interventie te komen komen ze niet meer langs.

Vandaag de dag  moet ik hem ongeveer 8-9 keer per maaibeurt ergens depaneren voor ie weer verder maait.

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:22

Beste Chris, als je de maaier prof. hebt laten installeren, dan moet men zorgen dat het goed is aangelegd. Dat is tenslotte de opdracht die je hebt gegeven. Als men na 2 of 3 keer niet meer bereid is langs te komen, denk ik dat er iets anders aan de hand is. Wat dat is, kan ik van hieruit niet bepalen.

De Robomow maaiers zijn de maaiers die de scherpste hellingen aankunnen in dit segment, dus een kuiltje of bultje mag geen enkel probleem zijn. Zeker als het een grote model zoals de RC of RS betreft. Maar nogmaals, ik denk dat er hier iets anders aan de hand is als alleen een robotmaaier die niet goed zn werk zou doen.

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:46
MW-Janssen Gebruiker

Ik heb ook een duurder groter model gekocht bijna 2 jaar geleden. En na wat opstartproblemen (moederbord is vervangen) maait die als een dolle en loopt op zo’n 1000m2 eigenlijk nooit vast. Ik vind het een top ding en vanuit mijn luie stoel is het heerlijk genieten. Uiteraard moet je er ook geluk mee hebben en sommige dingen kunnen ook wat slimmer (blijft raar dat die nog steeds tegen de zelfde lantaarnpaal botst in de tuin, dat moet die nu wel weten dat die er staat :))

Beantwoorden

28 april 2022 om 17:25

Beste MW-Janssen; kan hier wel even kort op reageren. Er zit namelijk geen “lerende” software in de robotmaaiers. Hij wordt puur aangestuurd middels de perimeterdraad. Als de draad in een lus rond de lantaarnpaal legt (van links naar rechts) op de juiste wijze zal hij er voortaan niet meer tegenaan rijden. Fijn te lezen dat u zulke goede ervaringen hebt met uw model van Robomow

Beantwoorden

28 april 2022 om 10:35
Bloom1966 Gebruiker

Ik vind het een mooie aanbieding. Zeker in combinatie met het aangeboden kunstgras…

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:21
mohaaaa007 Gebruiker

Voor mensen die twijfelen.
Gisteren toevallig contact gehad met de klantendienst. Ondanks verschillende waarschuwingen op internet wou ik hen een kans geven om me een robot te verkopen.
Ik stuur hen een mail met verschillende vragen. Een van de vragen was waar kan ik terecht met pannes en onderhoud omdat de dealers in men ruime buurt gestopt zijn (en toch nog op website staan) of tuinmannen zijn die dus enkel verkopen.
Hun antwoord was kortweg op heel men mail. Je kan terecht bij je plaatselijke deaeler :)

Tot zover hun service  :D   ze lezen niet eens een mail. Ze duwen een potentiele klant gewoon weg. 

Ben dus op zoek naar een robot die zo dicht mogelijk bij de kantjes geraakt (naast een afsluiting) iemand ideeen? :D

Beantwoorden

28 april 2022 om 14:20

De RT700 maait tm de kantjes, tijdens het ad-hoc maaien. Dit bij een “vlakke-rand” Het maaidek valt namelijk buiten de wielbasis in de lengte richting.

Bij een opstaande rand hou je altijd de afstand van buitenkant maaier en randmaaidek.

Bij de RK1000 en RK2000 valt het maaidek in de breedte buiten de wielbasis. Bij een vlakke-rand”maait deze tm de graskant; bij een opstaande rand blijft er een kleine rand (van ong 7 cm staan. Dat is de afstand tussen buitenkant maaier en rand maaidek. Dit is wel de enige robotmaaier die op deze wijze de kantjes maait

Beantwoorden

28 april 2022 om 11:42

Inmiddels hebben we de prijs kunnen verlagen naar EUR 699,95! Iedereen die deze robotmaaier eerder vandaag al had aangeschaft zal benaderd worden voor compensatie van het verschil :-)

Beantwoorden

28 april 2022 om 12:03
chacha Gebruiker

Een DC motor met koolborstels is echt niet meer van deze tijd. Kies altijd voor een koolborstelloze motor.

Beantwoorden

28 april 2022 om 16:16

Is bij dit type maaier en de belasting van de motor nergens voor nodig en alleen maar kostprijs verhogend.

Beantwoorden

28 april 2022 om 20:08
dvr Gebruiker

Wel, zo’n ding maait tijdens het seizoen, 7 maanden of zo, vrijwel elke dag enkele uren.

Indien het versterkte kooltjes zijn, zijn die na 4-7 jaren op. Onversterkte kooltje gaan max 2 jaar mee. Die kunnen normaal gezien vervangen worden. Laten doen zal wel wat kosten, zelf doen hangt ervan af of je de juiste kooltjes kan kopen, en of je voldoende vingervaardigheid hebt.

Juist dit soort apparaten heeft veel voordeel van borstelloge motoren.

Beantwoorden

28 april 2022 om 21:56

Uw redenatie klopt inderdaad, bij een robotmaaier voor grotere gazons. De RT modellen hebben daarom koolborstelloze motoren.

De RK modellen hoeven niet enkele uren per dag het gazon te maaien. Slechts enkele uren per week; afhankelijk van de grootte van het gazon. Klachten over motoren die niet meer functioneren ivm versleten koolborstels zijn mij ook onbekend

Beantwoorden

28 april 2022 om 12:17
renefrederiks Gebruiker

Voor recensies zoek eens op amazon.de de mensen daar zijn lovend merendeel 5 sterren van de 5

Beantwoorden

28 april 2022 om 13:14
knokke12 Gebruiker

Ik heb nu een robomow RL 1000 . die nu na  14 jaar bijna  aan het einde van zijn leven is . Is de RT 700 aan te sluiten op het systeem van de RL 1000?

Beantwoorden

28 april 2022 om 13:39

Nee, dat kan helaas niet. De afstand van de perimeterdraad tot de rand is bij de nieuwe maaier anders

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.