19 januari 2018 om 00:00
iBOOD

2x Belkin WeMo Switch | Bedien je huis met je smartphone

Product expert aanwezig

2x Belkin WeMo Switch

Zet huishoudelijke apparaten aan of uit vanaf je smartphone of tablet met deze twee Belkin WeMo Switches in huis.

Specificaties

Merk: Belkin
Type: 2x WeMo Switch
Garantie: 2 jaar

• Bedien apparatuur met je smartphone
  • Werkt via je bestaande wifinetwerk
  • Straks met HomeKit-ondersteuning

Zet apparaten aan of uit, waar je ook bent
Werkt via Wifi en mobiel Internet, dus vrijwel overal
WeMo Switches functioneren binnen je bestaande netwerk/wifirouter
Stel timers in voor elektronische apparaten
Modulair en uit te breiden: jij bent de baas over hoeveel apparaten je wilt bedienen
Voeg extra WeMo Switches toe wanneer je wilt
Gewoon aan te sluiten op een bestaand stopcontact
Intuïtief en makkelijk te installeren, makkelijk te gebruiken
Gratis WeMo-app (iOS / Android)
Werkt met iedere iPod Touch, iPhone, iPad met iOS 8 of hoger en ieder Android apparaat met Android 4.1 of hoger

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 10:00 tot 18:30 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Belkin-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

19 januari 2018 om 00:11
rapjanssen Gebruiker
19 januari 2018 om 00:16
chinless Gebruiker

Die krijg je erbij toch?

Tis sowieso oude meuk… niet de insight versie.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:05
edowestra Gebruiker

Heb thuis de insight versie. Deze werkt heel prettig en is stabiel. Enige verschil is dat de insight versie stroom meet.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 00:23
Tsjaap Gebruiker

Homekit werkt niet zonder Hub. Ik lees nergens dat deze er bij zit. Moet ik een losse Hub kopen als ik Het via Homekit wil laten werken?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 09:56
bytemaster Gebruiker

Of via Home Assistant beschikbaar maken in Homekit. Dat is een flexibelere oplossing dan de Hub maar het vraagt iets meer inspanning om het werkend te krijgen. In Home Assistant kun je vervolgens veel meer apparatuur combineren.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 12:00
Official Product Expert Belkin-Expert Official Product Expert

Ja, de Homekit bridge wordt later dit jaar beschikbaar.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 00:40
WoLpH Gebruiker

@ibood de alle deals pagina is weer eens stuk

Beantwoorden

19 januari 2018 om 00:46
Moderator Niek Moderator

Hallo WoLpH,

Bedankt voor het melden. We geven het even door zodat de knop gerepareerd kan worden :-)

Beantwoorden

19 januari 2018 om 06:05
htenhengel Gebruiker

Jammer dat de Insight versie niet te bestellen is. Die draait hier al tijden netjes op mijn home automation systeem en had er nog wel twee bij willen hebben.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 07:20
hans–jansen Gebruiker

Wat is het verschil tussen de twee versies?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:52

De WEMO switch die hier angeboden wordt biedt aan/uit controlle

De WEMO Insight Switch aan/uit controlle EN informatie over stroomverbruik, kosten (je vult in de app je tarief in €cent per KWh in en op basis daarvan wordt de gemiddelde maandelijkse kost uitgerekend) enzovoort

Beantwoorden

19 januari 2018 om 07:23
SeenD Gebruiker

@Belkin-Expert

Werkt de switch met Google Home?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:47

Ja, werkt met Amazon Echo en Google Home

Beantwoorden

19 januari 2018 om 07:41
i love you Gebruiker

dus als ik het goed begrijp is dat je zo,n hub erbij moet hebben die hier niet bij zit

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:29

Het product heeft geen hub nodig, het verbindt gewoon direct met je Wi-Fi router en kan van je telefoon bediend worden met onze app. De hub die anderen hebben genoemd is alleen maar noodzakelijk waneer je hem via Homekit wilt bedienen, d.w.z. voor iPhone gebruikers die door middel van een spraak bevel aan Siri (zonder de WEMO app te hoeven te openen) dingen aan een uit willen zetten.

Android gebruikers hebben de Homekit bridge niet nodig en kunnen nu al via Amazon Echo en Google Home WEMO aan/uit zetten met een spraakbevel. De Homekit bridge wordt later dit jaar beschikbaar

Beantwoorden

19 januari 2018 om 07:52
marcelg Gebruiker

Werken deze met Homekit? Heb Hue Bridge en Apple TV Hub.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:46

Er komt later dit jaar een Homekit Bridge. Daarmee zal het wel mogelijk zijn dit product via Homekit te gebruiken. Tot die tijd werkt het prima op iOS via onze app

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:21
DaniMol Gebruiker

Ik heb zojuist 4 besteld, maar kom er achter dat er helemaal geen HomeKit ondersteuning is. Sowieso niet zonder een zelf aan te schaffen bridge, maar deze is niet in Nederland te koop. Niet door Belkin zelf in ieder geval. Ook lees je op de Belkin website niets over HomeKit. Zoekresultaten leveren 0 resultaten op.

Ik vind dit een geval van hele slechte en misleidende informatie. Ik ga mijn dus aankoop zeker annuleren.

Dus ben je op zoek naar HomeKit compatibiliteit, zoek verder.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:06
bytemaster Gebruiker

Via de Home Bridge add-on van Home Assistant is het wel mogelijk om deze switches via Home kit te bedienen. Dan hoef je geen bridge van Belkin aan te schaffen.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 12:01

Homekit bridge wordt later dit jaar beschikbaar

Beantwoorden

19 januari 2018 om 12:03
degroot Gebruiker

of een Homey… sowieso een mega geweldig apparaat ;)

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:34
SolariuS Gebruiker

Zojuist heb ik ook besteld, afhankelijk van het antwoord van de expert of er inderdaad een hub noodzakelijk is kan ik later nog annuleren of niet.

Werken die dingen dan ook niet zonder Homekit via ios/android ? Ik gebruik namelijk geen Homekit :-)

Zal toch wel ?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:36
Lies1708 Gebruiker

Ja hoor, geweldige dingen. In je vakantiehuis je lichten thuis aanzetten met een app.

Gelijk nog twee besteld.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:39

De HomeKit bridge is alleen maar vereist voor kompatibiliteit met HomeKit/Siri voor iPhone/iPad gebruikers, zodat men door een spraak bevel aan Siri dingen aan/uit kan zetten. Er is geen hub vereist om de WEMO switch via de WEMO app te bedienen.

Gebruikers die Amazon Echo of Google Home hebben kunnen al spraakbevelen gebruiken. De Homekit bridge is echt alleen maar noodzakelijk voor Apple gebruikers die Siri willen gebruiken om aan/uit te zetten. Ook zonder de Homekit bridge kan men WEMO switch op iOS gebruiken om via de app de switches te bedienen.

De Homekit bridge wordt later dit jaar beschikbaar

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:37
rickvandermey Gebruiker

Out of the box mogelijkheden met IFTTT. https://ifttt.com/wemo_switch

Dit bied mij voldoende mogelijkheden

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:41
Lies1708 Gebruiker

Fijn dat deze aanbieding er nog een keer is. Gelijk er nog twee besteld. Ze zijn snel aan te sluiten op je wifi en daarna heel makkelijk vanuit je luie stoel (in Lissabon) je lichten thuis (in Barendrecht) aanzetten.

Ook handig om op je werk je slowcooker aan te zetten zodat je maaltijd klaar is als je thuis komt.

Mooie prijs!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 08:51
Ma023 Gebruiker

Lieve kinderen met een beetje onderzoek.. hadden jullie kunnen weten dat die Bridge nog niet te krijgen is in Europa en dat iBOOD deze ook niet beschikbaar kan hebben. Die bridge is net op de CES aangekondigd. Staat ook nergens in de tekst vermeld dus geklaag om niks… Hoop dat iBOOD deze wel beschikbaar gaat stellen wanneer deze wel te verkrijgen zijn.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 09:45
DaniMol Gebruiker

Het staat wel degelijk in de tekst vermeld ‘nu met HomeKit ondersteuning’. Dan mag je er als klant van uit gaan dat die ondersteuning er daadwerkelijk is, lijkt me.

En als die HomeKit ondersteuning een extra onderdeel vereist, dat nog helemaal niet verkocht wordt, mag dat er wat mij betreft ook wel duidelijk bij vermeld worden in de vorm van ‘straks met HomeKit ondersteuning dmv. extra aan te schaffen bridge’.

Een tijd gelden waren er soortgelijke stopcontacten van Elgato die wél out of the box deze HomeKit ondersteuning bieden. Dus het is goed te begrijpen dat niet iedereen zelf op onderzoek uit gaat. Dat hoort de aanbieder te doen.

Ik blijf er bij dat dit misleidend is.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:11
W.J.Koelman Gebruiker

Helemaal mee eens, vraag is nog of de WeMo hub wel in NL geleverd gaat worden.
De Elgato Eve Energy heeft wel zelf HomeKit ondersteuning en kost gemiddeld 50 euro.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:18
Ben Benieuwd Gebruiker

Heej wat schattig zeg. Iemand met een smartnose ondersteuning i.p.v. smartphone!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 13:13
Swirl.. Gebruiker

Werkt wel met google assistent ios app! Zonder bridge! Met ifttt ondersteuning. Iets wat HomeKit niet heeft. Dus waarom überhaupt HomeKit ;-)

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:18
sijbren76 Gebruiker

Top aanbieding!! Heb er 2 en werken perfect! Een jaar geleden rond de €100 voor 2 betaald, nu helft van de prijs. Prima aanbieding! Gelijk besteld, altijd handig.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:29
Zspirit Gebruiker

Kun je hiermee ook je lampen dimmen?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:35
bytemaster Gebruiker

Nee, is gewoon aan of uit.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 10:29
fleur153 Gebruiker

Ik wil ook graag bestellen omdat iedereen enthousiast is maar waarover precies? De lamp aanzetten 5 minuten voor ik thuis ben? Of de wasmachine?  Vanuit Lissabon in Barendrecht de lamp aanzetten? Koop gewoon een goed slot.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:00
SolariuS Gebruiker

Wat een onzin bericht is dit……… ???????

Bestel gewoon of niet !

Beantwoorden

19 januari 2018 om 11:49
wkwakernaak Gebruiker

Als je naast je werk woont, zie je misschien het nut niet in van een auto (of 3). Maar dat betekent niet dat niemand één of meer auto’s handig of gew oon leuk vindt, of dat men zit te wachten op een mening daarover op een productforum.

Koop eerst eens een vakantiehuis in Lissabon, dan praten we verder.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 12:58
SFIgrouptb Gebruiker

Wel een heel uitgebreide specificatielijst duuuh. Er zou op zijn minst mogen bijstaan hoeveel Watt of Ampére geschakeld kan worden.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 13:57

De WEMO Switch heeft dezelfde 16A waardering als de stopcontact zelf. De maximale aantal Watt is dus 3680. (16A x 230V)

Alles wat in een gewone stopcontact kan worden gebruikt kan met WEMO geschakeld worden. Je kunt zelfs een stekkerdoos in de WEMO switch stoppen, maar moet wel daarop letten dat de totale verbruik van alle aangesloten apparaten minder dan 3680W is.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 13:10
Swirl.. Gebruiker

Dat is een koopje! Had er al 1 (samen met motion sensor) In de aanbieding aangeschaft een poosje  terug en er zeer blij mee.  Zeker gecombineerd met IFTTT en Google assistent app!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 13:38
TvMiltenburg Gebruiker

Kan ik deze Wemo’s ook op afstand een uit/aan commando geven? Ik wil namelijk bijvoorbeeld een modem op afstand herstarten of een groep apparaten waar deze op aangesloten zit. Nu loopt dit via wifi, dus modem uit is einde bereik waarschijnlijk, tenzij je dus aan/uit-commando kan geven.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 14:25
SolariuS Gebruiker

Deze switch is verbonden via je WIFI. Als je je WIFI-modem uit zet, heb je dus geen verbinding meer. Dan wordt aanzetten een handmatige actie.

Lees gewoon: stroom af / stroom aan voor ieder apparaat wat je hiermee schakelt.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 14:28

Dit is niet direct in de app mogelijk, maar in IFTTT kan men wel een regel instellen om de switch uit en gelijk weer aan te zetten.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 16:52
Bert_Drenth Gebruiker

Kan je deze Wemo switch ook als timer gebruiken naast het aan en uit zetten middels de app?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:06

Uiteraard. In de app kan je een regel instellen dat de switch op vaste tijden of bij zonsopgang/zonsondergang aan en/of uit moet gaan. Daarnaast kan men in IFTTT regels maken die op verschillende databronnen zijn gebaseerd; bijvoorbeeld dat hij moet aangaan wanneer de buitentemperatuur boven x graden is (nuttig wanneer een een ventilator daarop is aangesloten).

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:17
Bert_Drenth Gebruiker

Bedankt meteen 2 sets besteld, dan kan je ze met de hand aanzetten als je later thuis komt en voor de rest doet de timer zijn werk.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 16:56
josjjd Gebruiker

kan ik Belkin Wemo kopen dat op Belgisch stopcontact past?  Ibood Belgie heeft ‘m niet staan op site of komt ie daar binnenkort wel in de aanbieding,

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:09

Ik denk dat het bij deze aanbieding om de F7C027ea gaat, die een schuko (duitse) stopcontact heeft zoals in Nederland gebruikt wordt. Voor België zou men F7C027ca nodig hebben, die een franse stopcontact gebruikt. @ibood kan je dat bevestigen?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:27
josjjd Gebruiker

ja de F7C027ca is het stopcontacttype E. Het Frans-Belgisch model. Verkrijgbaar via deze promo?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 18:28
josjjd Gebruiker

expert, kan u nog even antwoord geven of Belgisch model.ook vandaag te bestellen is? Of binnenkort op Ibood Belgie?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 23:46
Moderator Paul Moderator

Juist omdat het beschikbare model niet voor België geschikt is, wordt via de Belgische link vandaag een ander product aangeboden.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:13
RonW Gebruiker

Twee vraagjes 1) kan ik hiermee ook een schema per dag instellen?  2)heeft ie een interne batterij of zo in het geval van stroomuitval bij afwezigheid?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 18:52
ThomasDWarnaar Gebruiker

Yep een schema kan per dag ingesteld worden. Bij stroomuitval doen ze het daarna gewoon nog, ik denk dat dat is wat je bedoelt? Ik heb geen idee hoe lang ze hun instellingen onthouden bij stroomuitval maar in Nederland zal het niet vaak een probleem opleveren. Ik zal hieronder een iets uitgebreidere review zetten!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:33
Rura Gebruiker

@Belkin-Expert

Zijn deze ook met een dimmer functie? Of moet ik daarvoor een ander type aanschaffen?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 18:51

Nee, alleen mar aan/uit. Ze zijn namelijk niet alleen voor lampen, maar voor alle electrische apparatuur met een gewone stekker

Beantwoorden

19 januari 2018 om 17:59
RonW Gebruiker

@Belkin-Expert

Twee vraagjes 1) kan ik hiermee ook een schema per dag instellen?  2)heeft ie een interne batterij of zo in het geval van stroomuitval bij afwezigheid?

Beantwoorden

19 januari 2018 om 18:53

1) Ja dat kan

2) Nee, geen batterij. Als de stroomuitvalt dan gaat de WEMO switch ook uit

Beantwoorden

19 januari 2018 om 18:44
Rura Gebruiker

Handig zo’n expert die niet antwoord????

De tijd die hij/zij aanwezig zou zijn is voorbij en ik had mijn vraag toch graag beantwoord

Beantwoorden

19 januari 2018 om 23:48
Moderator Paul Moderator

Jouw vraag werd desondanks toch (nog) beantwoord.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 19:09
ThomasDWarnaar Gebruiker

Ik heb nu al zo’n 6 jaar denk ik 3 wemo switches. Ik had ze gekocht omdat ik op een extreem koude kamer sliep een paar verdiepingen boven de leefruimte en een manier nodig had om mijn elektrische deken en elektrische kachel aan te zetten. De standaard goedkope stopcontacten met afstandsbediening waren hiervoor niet bruikbaar omdat het bereik wss niet groot genoeg was en ik wilde kunnen zien of ze ook echt aan stonden ivm comfort en brandveiligheid. In die tijd heb ik gezocht wat er beschikbaar was en net rond die tijd kwamen de wemo switches in NL beschikbaar, het was precies wat ik zocht.

Met deze apparaten kan je dus een stopcontact via internet aan en uit zetten via de wemo app. Dit kan via wifi en via mobiel internet, oftewel overal ter wereld als je maar een internet verbinding hebt. Toegevoegde waarde boven de standaard goedkope simpele afstandsbedienbare opzet stopcontacten is het digitale aspect. Je kan zien of de switches daadwerkelijk aan of uit staan, en van alles instellen. Dat instellen gaat via de app waarin je makkelijk verschillende regels voor 1 of meer switches kan instellen. Sinds ik verhuisd ben heb ik ze op een aantal kleinere lampen aangesloten en ingesteld dat ze een bepaalde tijd ná zonsondergang (die tijd houden de switches het hele jaar door dynamisch bij) aangaan, en om een bepaalde tijd ook vanzelf weer uit gaan snachts. Je kan ze dus makkelijk gebruiken als timers, bijvoorbeeld voor inbraakpreventie als je weg bent. Voor vakanties is er ook een vakantie modus oid waarbij de tijden vanzelf steeds iets afwijken als ik het goed heb.

Je kan ook via IFTTT inderdaad allerlei regels maken, ik heb hier verder geen verstand van maar daarmee schijn je nog veel meer extra flexibiliteit te hebben.

De Wemo app is in de loop der jaren aanzienlijk verbeterd en sneller en bruikbaarder geworden. De switches werken via wifi, dus als je geen wifi (door bijvoorbeeld de eerder genoemde stroomuitval) hebt kan je ze vanzelfsprekend niet bedienen. Zodra het wifi netwerk weer terug komt sluiten ze zich vanzelf weer aan.

Het aansluiten van de switches op je wifi netwerk is relatief simpel, ze zenden hun eigen wifi netwerk uit waarmee je verbind, daarna kan je via de app de switch in no time op je wifi aansluiten. Het enige nadeel van deze methode is dat in mijn geval de switches op onhandig bereikbare plekken zitten, en als ik iets verander in mijn wifi dan moet ik ze resetten om ze opnieuw in te kunnen stellen en dat gaat fysiek via een knop op het apparaat. Het is jammer dat daar geen handigere oplossing voor is.

De homekit connectie weet ik weinig van, behalve dat ze niet out of the box met homekit te bedienen zijn op dit moment.

Ik vind het superhandige apparaten en ben blij dat ik ze heb, iedereen moet voor zichzelf bepalen natuurlijk of het nuttig voor ze is. Persoonlijk heb ik een hekel aan dingen moeten besturen via een app waar je ook gewoon een knop voor kan gebruiken zoals verlichting. Ik zou de switches dus nooit gebruiken voor een lamp die ik gewoon handmatig vaak aan en uit wil kunnen doen. Voor sfeerverlichting die je sws aan hebt op bepaalde tijdstippen, of apparaten met moeilijk te bereiken knoppen, of dingen die je op afstand of op timer wilt kunnen aan en uitzetten of wat je maar verder kan bedenken zijn het top dingen! Ik raad ze zeker aan.

P.S.

Nog 1 punt van kritiek over de app, er is geen ipad versie van. De iphone versie werkt tegenwoordig wel op ipads maar ik vind dat toch slordig, zeker gezien een ipad zo’n potentie heeft als smart controller voor home automisation. Maak die app Belkin!!

Beantwoorden

19 januari 2018 om 19:21
ThomasDWarnaar Gebruiker

Wat betreft een optie om de wemo draadloos opnieuw in te stellen na een wifi verandering, misschien bijv een firmware upgrade waarbij de wemo zijn eigen netwerk uitzendt als hij wifi kwijtraakt, terwijl die blijft zoeken naar het oude wifi netwerk? Zodat je als het gaat om een verandering van wifi de switch weer kan herconnecten via de wemo wifi, en in geval van een tijdelijke wifi uitval de switch gewoon weer opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Lijkt me erg handig.

Beantwoorden

20 januari 2018 om 17:26
Swirl.. Gebruiker

Wat een perfecte review dit. Ik fanatiek ifttt gebruiker. Wordt dit niet ondersteunt bij een smart apparaat koop ik het niet ;). Als ik sochtends wakker wordt zeg ik tegen mijn Google assist app “goodmorning” en dan schakelt mijn lamp op nachtkastje aan, koffiezetapparaat gaat aan,  lampen in de woonkamer gaan aan en 2 minuten later gaat lamp n slaapkamer weer uit. Een praktisch ifttt voorbeeld. Ja ik kan zonder, is geen noodzaak, maar o zo makkelijk :)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.