8 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Brabantia Tritanium Grillpan | 26 x 26 cm

Brabantia Tritanium Grillpan

Gezonder eten betekent heus niet dat je alleen maar sla kunt eten. En dat bewijst deze grillpan van Brabantia wel. Deze is namelijk zo gemaakt dat je minder vet nodig hebt, waardoor je een stuk gezonder kan koken.

Specificaties

Merk: Brabantia
Type: Tritanium Grillpan
Garantie: 2 jaar

• 3-laagse antiaanbaklaag
  • Hittebestendige handgreep
  • Geschikt voor alle warmtebronnen en inductie

Materiaal: Gesmeed aluminium
Afmetingen: 26 x 26 x 6 cm

Geen PFOA
Aangezette magnetische bodem
Voedselveilige 3-laags antiaanbaklaag
Handgreep hittebestendig tot 260°C

Geschikt voor: Inductie, gas, elektrisch, keramiek

8 januari 2018 om 00:04
ThomasKj Gebruiker

Bij andere winkels bijna 2x zo duur, bijv Bol: https://www.bol.com/nl/p/brabantia-grillpan-26-cm/9200000050781636/

Dus lijkt me een goede deal.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 00:20
simdane Gebruiker

*snap*

Edited by: Paul
when you compare the price please use a direct link as a proof that it’s the exact same product

Beantwoorden

8 januari 2018 om 02:23
JRVreugd Gebruiker
8 januari 2018 om 04:14
marcelRDAM Gebruiker

Doe nooit olie in de pan, maar smeer het product dat je wil grillen lichtjes in met olie. Helemaal geen vet gebruiken kan ook. Als je het in de pan doet komt het niet tot slecht in aanraking met product wat je wil grillen ivm de ribbels in de pan. Olie of vet zou verbranden.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 06:29
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen Marcel!

Bedankt voor de tip! Altijd welkom! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

8 januari 2018 om 12:56
yildirayim Gebruiker

*knip*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb je melding doorgezet, zodat dit opgepakt kan worden.
Om hier on-topic te blijven heb ik je melding even weggehaald.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 09:03
verkapen.j Gebruiker

33% duurder vind ik best wel veel op dit bedrag.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 11:10
F.C.Michel Gebruiker

In januari 2015 de zelfde tritanium grilpan gekocht, was toen afgeprijsd van 99 naar 24 euro. (Carrefour, Belgie)

Deze pan NIET in de vaatwasser doen : de anti-aanbaklaag kan daar niet tegen !

Brabantia gaf 10 jaar garantie op deze pan, maar je kunt hem daar niet meer registreren; deze pannen zitten niet meer in hun assortiment.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 11:26
maxine82 Gebruiker

Ik zou pannen met anti-aanbaklaag nooit in de vaatwasser doen. Gewoon even voorzichtig met de hand doen.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 11:23
manke_nl Gebruiker

Blokkeer merk, net zoals berghoff, dus verwacht geen dure professionele kwaliteit

Beantwoorden

8 januari 2018 om 12:37
DeManvanMaele Gebruiker

Hallo,

Wanneer ik dezelfde grillpan opzoek op internet, dan vindt ik deze pan terug voor 34,95 € (Brabantia Grillpan 26cm)

Hoe komt dat deze pan dan bij jullie veel hoger geprijst staat, meerbepaald aan 99,95€ ?

Volgens jullie verkoopprijs  bedraagt deze korting 82%, maar op basis van actuele prijs van dit produkt bedraag deze in feite maar +/- 50%

Met vriendelijk Groeten

Beantwoorden

8 januari 2018 om 12:55
Moderator Bas iBOOD Moderator

De van-prijs die wij hanteren is de verkoopadviesprijs van de fabrikant. In dit geval heeft Brabantia die bepaalt op € 99,95. Uiteraard mogen alle winkels hun eigen verkoopprijzen bepalen, wat in dit geval dus ook gebeurd is.

Meer informatie over de adviesprijs vind je hierrrr.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 14:50
Merlijn2504 Gebruiker

Algemeen bekend onder Ibood’ers dat het om adviesprijzen gaat, maar duidelijk is het niet voor nieuwkomers.

ACM:

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/verkopen-aan-consumenten/prijzen-vermelden/prijzen-vermelden

“De Wet oneerlijke handelspraktijken verbiedt prijsmisleiding. Voorbeelden daarvan zijn:

Kortingen aanbieden die geen echte kortingen zijn. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als u het product heeft verkocht voor de ‘van-prijs’. Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van uw leverancier? Maak dit in één oogopslag duidelijk. ”

iBood moet in principe gewoon duidelijk erbij zetten ‘adviesprijs’ en niet ‘van’.

Maar mods, ga jullie gang. Verwijder dit bericht maar weer. Scheelt een hoop discussie, toch?

Beantwoorden

8 januari 2018 om 15:09
Merlijn2504 Gebruiker

Hoi Jeroen,

Zoals je collega Bas ook al die link poste, heb ik die ook gelezen.

Vraag mij alleen af waarom verschillende webwinkels verschillende adviesprijzen hanteren. https://www.fonq.de/p/brabantia-forte-grillpfanne-26×26-cm/53060/

Zij hebben bijvoorbeeld 75 euro als adviesprijs waar zij onder gaan zitten.

Adviesprijs blijft gewoon een vaag marketingtrucje waar de naïeve consument steeds weer door beïnvloed wordt. Ik ben niet jullie chef marketing, maar het misbruik van ‘adviesprijzen’ van dagaanbiedingsites zorgt voor veel discussie.

Edited by: Paul
de Forte serie is iets anders dan de Tritanium serie van Brabantia

Beantwoorden

8 januari 2018 om 16:32
peterderooij Gebruiker

In mijn optiek heb je 100% gelijk Merlijn. Het is misleidend. In dit geval is er geen 82% korting want voor die (advies)prijs is het nimmer op de markt verschenen.

ik vraag me overigens waar ik kan zien dat de adviesprijs inderdaad 99,95 is? bij Fonq bijvoorbeeld staat er een adviesprijs van 75,95

Of krijgen verschillende bedrijven verschillende adviesprijzen?

Beantwoorden

8 januari 2018 om 16:38
BoomTjak Gebruiker

Afgezien van het feit dat de adviesprijs volgens iBood juridisch gezien de enige optie is, heb ik nog een betere optie: laat deze adviesprijs gewoon lekker helemaal weg, want:

- het forum ontploft te vaak door deze misleidende adviesprijzen, daarmee de aandacht afleidend van relevante posts.

- de gemiddelde iBooder weet echt de prijsvergelijking sites te vinden en de deal op waarde te beoordelen. Voor die paar noobs die nog nooit zaken hebben gedaan met iBood, moet je het als iBood niet op je geweten willen hebben om iemand moedwillig om de tuin te leiden.

- als iets zo vaak leidt tot discussie, kun je je afvragen of je juist bezig bent als webshop. Dwarsigheid? Koppigheid?

Vermeld een scherpe prijs, dan doe ik zelf m’n onderzoek en sla ik m’n slag! Of niet. Maar in ieder geval zonder die ridicule nietszeggende adviesprijs.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 18:00
Binnenmars Gebruiker

Het forum ontploft nooit!  Laat er eens een keer 30 of 40 posts staan van vaak de dezelfde notoire zeikers, waaronder ik mijzelf ook reken, dat afgezet tegen de honderden of misschien wel meer klikkers op een Ik-wil-er-een knopje zonder zich te bekommeren op het forum en lekker afgaan op de van-voor-prijs en blij zijn met hun koopje, kun je wel nagaan wat er gebeurt met je lumineuze idee.

want:

- a) het forum ontploft dus nooit.

- b) de gemiddelde iBoorder, waaronder ik mezelf dan ook weer reken, bekommert zich niet om de adviesprijs.

- c) zie a

d) zonder streepje: precies, zoek het zelf uit.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 19:40
BoomTjak Gebruiker

http://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/

“Als iemand vraagt naar de adviesprijs, kan het forum al snel ontploffen. Onze lieve moderators doen hun uiterste best om netjes uit te leggen wat iBOOD nu bedoelt met die adviesprijs.”

Aldus iBood. Nu jij weer.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 20:03
Merlijn2504 Gebruiker

Hoogstwaarschijnlijk laten de mods dit topic rustig zakken, want morgen is er een nieuwe deal met een nieuw forum. Krijgen de mods weer dezelfde vragen en “doen ze hun best om de adviesprijs netjes uit te leggen”.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 20:29
Moderator Niek Moderator

Hallo Merlijn2504,

De advies prijs die iBOOD hanteert, is de adviesprijs bij de lancering van een product. De meeste winkels en bedrijven doen dat in het begin ook, maar zullen na verloop van tijd de prijzen laten zakken. Bij een eerste aanbieding met bijvoorbeeld deze grillpan, zal er ook hebben gestaan van 99,95 voor 89,95. Na een bepaalde tijd zal de verkoopprijs verder gaan dalen en als er dan weer een aanbieding mee gedaan wordt, dan moet de laatst gebruikte verkoop prijs als ‘van’ prijs gebruikt worden ten opzichte van de aanbieding prijs, zoals je ook hebt gelezen bij het artikel van de ACM. Dus als de grillpan in prijs is gezakt naar 75,- euro en er wordt een aanbieding mee gehouden, dan zal er staan van 75,- euro voor 49,-. De 75 euro staat in dit geval dan ook automatisch vaak al voor de adviesprijs. Want het wordt te verwarrend om zowel een adviesprijs, een van prijs en een voor prijs bij een product te plaatsen.

Dit is één voorbeeld hoe verschillende adviesprijzen tot stand kunnen komen. Zo zijn er natuurlijk nog meer voorbeelden. In het blog wordt het ook nog benoemd. iBOOD is in dat opzicht het meest transparant met dit beleid, door constant dezelfde advies prijs te gebruiken.

Uiteindelijk is toch het belangrijkste de prijs waarvoor je het artikel koopt? Ik persoonlijk kijk nooit naar de adviesprijzen, maar kijk alleen naar de uiteindelijke verkoopprijs. Die prijs bepaalt toch uiteindelijk of je een product koopt of niet :-)

Beantwoorden

8 januari 2018 om 23:47
Moderator Paul Moderator

De link van Merlijn verwijst naar de Forte serie van Brabantia, terwijl iBOOD de Tritanium serie aanbiedt.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 13:44
Wilsophie Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 13:51
Wilsophie Gebruiker

Maar ik ga hem wel bestellen omdat ik inductie heb.

Beantwoorden

8 januari 2018 om 18:56
Ozen Gebruiker

Prima grillpan! Niks mis met de kwaliteit!

Ongeveer 1,5 jaar geleden één besteld en sinds dien elke week gebruikt en nog is ie goed. Nu weer één besteld want na 1,5 jaar mag het wel een keer vervangen worden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.