3 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Garmin 5" DriveLuxe Autonavigatie | EU

Garmin 5" DriveLuxe Autonavigatie

Met al die slimme techniek in deze fraaie metalen behuizing zit je namelijk nooit meer alleen in de auto.

Specificaties

Merk: Garmin
Type: 50LMT-D
Garantie: 2 jaar

• Meer dan een navigatie
  • Oplettende bijrijder
  • Lifetime gratis kaartupdates

Functies

• Waarschuwingen
  • Langs-de-route-functie
  • Route-aanpassing door voorkeurssteden of straten
  • Foursquare POI's
  • Garmin Real Directions
  • Lifetime verkeersinformatie via RDS-TMC* 
  • Live traffic via Digital Traffic of Smartphone Link
  • Lifetime kaartupdates* 
  • Bird's Eye & photoReal knooppuntbeelden
  • Rijbaanbegeleiding met gesproken aanwijzingen
  • Smart notifications
  • Toegang tot live diensten met Smartphone Link App
  • Bluetooth-bellen
  • Spraakgestuurde navigatie

Kaarten: EU

Technisch

• Displayformaat: 5.0” / 12.7cm
  • Afmetingen toestel (BxHxD): 14.2 x 8.1 x 1.5 cm
  • Display resolutie: WQVGA / 800 x 480 pixels
  • Display type: Capacitief
  • Gewicht: 231 g
  • Batterij levensduur: Maximaal 1 uur

Inhoud verpakking

• Garmin DriveLuxe 50LMT-D
  • Levenslange kaartupdates en digitale verkeersinformatieupdates (aangegeven met "LMT-D" na het modelnummer op de doos)
  • Lifetime Traffic-antenne/voertuigvoedingskabel
  • Zuignapsteun voor voertuig
  • USB-kabel
  • Snelstartgids
*) Lifetime-verkeer geldt voor de nuttige levensduur van je Garmin-ontvanger voor verkeersinformatie of zolang Garmin verkeersgegevens ontvangt van zijn verkeersaanbieder, naargelang wat korter is. De "nuttige levensduur" van een verkeersontvanger betekent de periode gedurende welke de ontvanger (a)
beschikt over de vereiste technische mogelijkheden om de huidige verkeersgegevensservice te gebruiken en (b) kan zonder grote reparaties werken zoals bedoeld. Verkeersinhoud is niet in alle gebieden beschikbaar.

*) Lifetime-kaartupdates geeft recht op kaartupdates wanneer en als dergelijke updates beschikbaar worden gesteld door Garmin tijdens de gebruiksduur van een compatibel Garmin-product of zolang Garmin kaartgegevens van een externe leverancier ontvangt, naargelang wat korter is. Zie Garmin.com/LM voor de betekenis van de "nuttige 
3 januari 2018 om 00:05
nemelex Gebruiker

Komaan zeg. Lees jullie tekst eerst eens door he, staat vol dt-fouten zzzz

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:17
Moderator Paul Moderator

Bedankd voor je opmerkzaamheit! Gelukkig staat het er niet vol mee, maar 2x is toch 2x teveel. Ik ga het doorgeven aan de tekstschrijvers.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:13
foxathome Gebruiker

Als het niet levenslang is, zet het er dan ook gewoon niet bij en noem het anders!!!

*) Lifetime-verkeer geldt voor de nuttige levensduur van je Garmin-ontvanger voor verkeersinformatie of zolang Garmin verkeersgegevens ontvangt van zijn verkeersaanbieder, naargelang wat korter is. De “nuttige levensduur” van een verkeersontvanger betekent de periode gedurende welke de ontvanger (a) beschikt over de vereiste technische mogelijkheden om de huidige verkeersgegevensservice te gebruiken en (b) kan zonder grote reparaties werken zoals bedoeld. Verkeersinhoud is niet in alle gebieden beschikbaar.

*) Lifetime-kaartupdates geeft recht op kaartupdates wanneer en als dergelijke updates beschikbaar worden gesteld door Garmin tijdens de gebruiksduur van een compatibel Garmin-product of zolang Garmin kaartgegevens van een externe leverancier ontvangt, naargelang wat korter is. Zie Garmin.com/LM voor de betekenis van de “nuttige

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:18
Moderator Paul Moderator

Dat is nu eenmaal de benaming die Garmin gebruikt en die iBOOD verduidelijkt.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:28
keuzeskeuzes Gebruiker

Ah joh azijnpisser ;-) Begin het jaar eens met een lach

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:52
wijni Gebruiker

Kun je hier ook een een kaart van Zuid America in gebruiken en heb je dan alle opties ook nog.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:14
keuzeskeuzes Gebruiker

Mooi ding. Ook prettig om zowel digitale verkeersinfo te ontvangen als nog uitgebreidere info zodra de smartphone wordt gekoppeld. Ik navigeer momenteel met TomTom op mijn smartphone. Dit werkt verder prima maar dat dure ding hangt soms wel uren in de brandende zon en vreet batterij. Ook kan iedereen in de auto zien van wie ik berichten en oproepen ontvang enzo, niet echt wenselijk.

Samengevat : Deze Garmin besteld!!

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:22
Pvdvenis Gebruiker

Iemand een goed advies?; deze aanschaffen of gaan navigeren met smartphone? Indien laatste advies voor apps?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 00:31
keuzeskeuzes Gebruiker

Indien laatste absoluut TomTom app a 20 euro per jaar met allerbeste verkeersinfo incl mobiele flitsers. Die paar euro verdien je dus zo terug. En anders gewoon Google maps gebruiken, kan tegenwoordig ook offline. Heb zelf toch voor deze Garmin gekozen om eerdergenoemde redenen

Beantwoorden

3 januari 2018 om 01:18
Moderator Niek Moderator

Hallo Pvdvenis,

Dit is lastig te zeggen en eerder een persoonlijke voorkeur denk ik. Je kunt het ook eerst uitproberen met de smartphone en als dat niet bevalt een navigatiesysteem aanschaffen. Ik persoonlijk heb liever een navigatiesysteem, dan dat ik mijn telefoon ervoor gebruik. Wanneer ik de telefoon gebruik als navigatie word ik veel sneller afgeleid door bijvoorbeeld berichtjes, telefoontjes en andere meldingen die dan op het scherm voorbij komen :-)

Beantwoorden

3 januari 2018 om 07:54
tazman998 Gebruiker

Ik heb nog nooit problemen gehad met Waze, ook niet in ‘t buitenland (gratis voor smartphone).

Goede verkeersinformatie, flitsers, mobiele flitsers, herkent automatisch de toegestane snelheidlimiet, etc… met nederlandstalige stemmen. Kaarten worden automatisch bijgewerkt.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:14
eva864 Gebruiker

Waze, zonder twijfel.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:03
Christiaanzwll Gebruiker

Waze….. Ik gebruik niks anders meer

Beantwoorden

3 januari 2018 om 01:03
ruudpel Gebruiker

Heeft deze GPS een ingebouwde/geïntegreerde webcam?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 01:13
Moderator Niek Moderator

Hallo ruudpel,

Dit navigatiesysteem heeft geen webcam.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 04:18
alagewaard Gebruiker

Er staat  in de tekst dat er gewaarschuwd wordt bij naderen rood licht? Hoe werkt dat? Of moet dat zijn : ’stoplicht’?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 07:31
keuzeskeuzes Gebruiker

Gewoon, hij heeft ook een database met stoplichtflitsers

Beantwoorden

3 januari 2018 om 07:36
alagewaard Gebruiker

Ah, bij naderen flitser dus.  Da’s heel wat anders.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 06:20
Shog Gebruiker

Mensen let wel op waar je zo’n ding hangt, bij voorkeur niet aan de voorruit, op ongeveer 18 meter kan er al een auto achter verdwijnen!

Beantwoorden

3 januari 2018 om 07:34
keuzeskeuzes Gebruiker

Bedankt, ik zal hem aan het zijraam hangen ;-)

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:18
eva864 Gebruiker

Als je enig gezond verstand hebt, plak je dat ding toch niet in het midden van je voorruit?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:49
Shog Gebruiker

Dan zijn er heel veel mensen zonder gezond verstand. Zie dagelijks meerdere GPS systemen en telefoons midden op de voorruit.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 07:22
Saltan Gebruiker

Beste,

De afgebeelde foto en het typenummer/beschrijving  komen niet overeen!?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 08:05
Moderator Wouter Moderator

Beste Saltan,

Bedankt voor je scherpe opmerking, ik heb je opmerking uitgezet naar de desbetreffende afdeling.
Zij zullen dit zo snel mogelijk oppakken. Meest waarschijnlijke is dat ze een H vergeten zijn in het typenummer.
Excuses voor de onduidelijkheid

Beantwoorden

3 januari 2018 om 08:00
Huizenga1324 Gebruiker

Is dit apparaat compatibel met de achteruitrijcamera van Garmin?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 08:49
gmdehaas Gebruiker

Ik heb in 2010 zo’n Garmin gekocht met lifetime kaartupdates.

Werkt nog steeds uitstekend, inclusief verse kaarten. De kaartupdates werkt nog prima ondanks dat het apparaat bijna 8 jaar oud is.

Is dit nieuwe apparaat legaal te gebruiken in Frankrijk? (Geen flitspalen meer, wel gevarenzones)?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 08:55
melkkoe Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Reclame maken is niet toegestaan.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 08:57
Gorie Gebruiker

Ik heb er één besteld zoals voorgesteld 50 LMT-D.

Deze kan gekoppeld worden aan een BC30.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:29
flexz Gebruiker

Laatst hier een andere Garmin besteld ( ook met maps en traffic) inmiddels spijt van: slechte menustructuur, kaartupdates liggen meer dan 6 maanden achter, onlogische routes (zomaar van de snelweg af en er een heel stuk verder weer op gestuurd worden zonder dat er files of werkzaamheden waren). Voor mij dus weer Google Maps of Apple.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:52
d.e.r Gebruiker

Mee eens, k vind garmin ook niet zo geweldig voor autonavigatie zal niet weer kopen.. gps voor outdoors vind ik daarintegen weer erg goed.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:32
rudallen Gebruiker

Voor de prijs van de kaarten. Besteld !

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:36
lindaenchris Gebruiker

*knip*

Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.
Wij bieden de DriveLuxe aan. De DriveSmart, waar jij naar verwijst, heeft o.a. geen dubbele-oriëntatie display-modus en geen magnetische steun.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:54
Diablo70 Gebruiker

Dat is een Drive Smart…..de hier aangeboden nav is een Drive Luxe

Beantwoorden

3 januari 2018 om 09:58
bennieweijnans Gebruiker

toch iets anders dit is drive smart met kaarten van west Europa.

hier gaat het om de de drive luxe e.u (denk heel Europa) laat i bood dit nog even uitleggen bij Garmin geven ze aan Europa niet EU

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:22
bennieweijnans Gebruiker
3 januari 2018 om 10:03
biemerbiemer Gebruiker

*snap*

Bij beide staat 50 LMT-D. Alvast bedankt

Groetjes Bart

Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij bieden de DriveLuxe aan. De DriveSmart, waar jij naar verwijst, heeft o.a. geen dubbele-oriëntatie display-modus en geen magnetische steun.

Zie ook de discussie boven jouw post.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:26
biemerbiemer Gebruiker

Hey Bas, sorry het is nog maar 3 januari hé :D

hartelijk dank voor de verduidelijking

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:37

Geen probleem hoor, biemerbiemer :-)

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:17
nono49 Gebruiker

LS,

in de display van de Garmin is links een kaartgedeelte aangegeven en recht een tekstgedeelte voor App etc.

Is het mogelijk om het kaartgedeelte te vergroten tot de volledige breedte va de display?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:36
0oZo0 Gebruiker

Zie de derde afbeelding:

Ja dus. Smartphone notificaties enzo hoeven ook niet aangezet te worden, is een eigen keuze.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:42
nono49 Gebruiker

bedankt voor uw reactie!

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:17
rudallen Gebruiker

Voor alle duidelijkheid: betreft het hier de kaarten (EU) voor GEHEEL Europa ??

Ik vind de uitleg nogal povertjes door alleen te vermelden “Kaarten: EU”, voor zo’n belangrijke eigenschap.

Idem dito op de website van Garmin.nl.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:45

Graag verwijs ik je naar onderstaande afbeelding m.b.t. de kaartdekking van dit apparaat:

Beantwoorden

3 januari 2018 om 11:52
rudallen Gebruiker

oké, ziet er goed uit.

bedankt.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 10:44
GerardW1 Gebruiker

kun je ook zelfgemaakte routes uploaden?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 22:20
Bigstone Gebruiker

Kijk naar gratis Garmin Basecamp software . Daarmee kan het. Maar  het zal je ook verbazen hoe mooi.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 11:41
Binnenmars Gebruiker

Is die “Live traffic via Digital Traffic of Smartphone Link” vergelijkbaar (net zo goed) als die van TomTom?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 11:43
bazzio Gebruiker

Kan je het scherm ook ergens anders bevestigen dan op de voorruit? B.v. op je ventilatie rooster.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 18:39
Diablo70 Gebruiker

Met Duct tape is alles mogelijk ????

Beantwoorden

3 januari 2018 om 22:04
Bigstone Gebruiker

Ja Er zijn klemmen voor de ventilatie bevestiging maar ook een plaat die je in de vorm zet van je dashboard zodat hij zonder schroeven erop ligt. En je blijft de magneet gebruiken.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 12:15
RoOoYtJuH Gebruiker

Voor mij in ieder geval nooit meer een Garmin, wat een zooi. Ik heb vorig jaar de drive assist van €300 gekocht, maar echt ontzettend veel spijt van. Verkeersinformatie gaat via RDS dus loopt altijd een kwartier achter, dus de files zijn of alweer verdwenen of worden nog niet herkend. Ik rij tegenwoordig met Google Maps er naast voor de files en voor de omwegen, want die zijn ook heel onlogisch. Kaarten lopen ontzettend achter, sommige rotondes die er al 6 maanden of langer liggen worden niet herkend, zelfs snelwegen die al een half jaar veranderd zijn hebben ze nog niet in hun kaarten verwerkt. flitspalen die al jaren weg zijn worden nog vermeld etc etc. Regelmatig kan ie de kaarten niet op tijd renderen en rij je in even zwart gat. ????

Nee geen Garmin meer voor mij.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:41
keuzeskeuzes Gebruiker

Deze lmt-d heeft digitale verkeersinfo welke echt snel werkt. Veel sneller dan oude rds-tmc. En wil je nog uitgebreidere en snellere info dan koppel je je smartphone.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 12:50
FrankFarcoin Gebruiker

Geachte iBood, kleine correctie; volgens Garmin is het scherm 800×480 en niet 800×600 :-)

Beantwoorden

3 januari 2018 om 13:12

Hoi Frank,

Waar vind je dit terug? Volgens de specsheet van Garmin is de resolutie namelijk ‘gewoon’ 800×600.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:20
vodkajus Gebruiker
3 januari 2018 om 14:38

Dankjewel, vodkajus. Ik ga het even navragen!

Beantwoorden

3 januari 2018 om 14:42
Binnenmars Gebruiker

Aan de foto’s is makkelijk te zien dat het “breedbeeld” is dus bij lange na geen 4:3 verhouding en 800×480 klopt precies met de verhouding op de foto’s. Ik had er al één besteld voor mijn zoon. graag 20% korting.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 16:11

Dank voor jullie oplettendheid. We hebben zojuist bevestigd gekregen dat de resolutie inderdaad 800 x 480 pixels blijkt te zijn. We hebben dit zojuist aangepast en zullen alle eerdere kopers informeren.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:17
keromar Gebruiker

kan ik deze ook gebruiken voor de camper. ivm hoogte  . lengte

zoals voor trucks

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:37
keuzeskeuzes Gebruiker

Nee daar is een andere Garmin versie voor te koop

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:36
keuzeskeuzes Gebruiker

Lmt-d is vooral ook handig in buitenland voor actuele verkeersinfo. Hoef je dus perse met smartphone te koppelen. Is de verbeterde versie van tmc. Verder is de magnetische bevestiging ideaal en volgens mij kan deze Garmin ook hoogte aangegeven. Dat doet geen enkele TomTom bijvoorbeeld en is echt wel handig en leuk als je in de bergen rijdt ofzo. Scherm van de Garmin ook stuk hogere resolutie dan vergelijkbare 5 inch TomTom. Echt irritant om op een TomTom 5200 van 275 euro zo’n beroerde resolutie te hebben. Deze Garmin mooi ding voor scherpe prijs, zo simpel is het.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 15:38
keuzeskeuzes Gebruiker

Eén keer een melding mobiele flitser dankzij de digitale verkeersinfo en je hebt m terugverdiend

Beantwoorden

3 januari 2018 om 16:10
biemerbiemer Gebruiker

voor mij is het duidelijk -> besteld. bedankt forum voor de verduidelijkingen

Beantwoorden

3 januari 2018 om 17:48
bigfoot Gebruiker

Echt lachwekkend hoe Conrad de beschrijving (waarschijnlijk) uit het Duits vertaald heeft. Kost dar wel ff 349 eurootjes.

https://www.conrad.nl/nl/garmin-driveluxe-50lmt-d-navigatiesysteem-129-cm-5-inch-europa-1429815.html

Beantwoorden

3 januari 2018 om 17:53
Arista Gebruiker

Iemand een goede review gevonden ? Ik vind de meningen nogal uiteenlopend maar het lijkt me toch een interessante deal…..  En is trafic info ook deels Flitspaal info?

Beantwoorden

3 januari 2018 om 18:55
Diablo70 Gebruiker

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Gebruik zelf een garmin al 6 jaar zonder problemen al word de volgende waarschijnlijk een TomTom. Het design is top van dit ding evenals de magnetische bevestiging. Of het glimmende scherm niet irritant gaat weerspiegelen?

Is een moeilijke keuze maar de prijs voor de mogelijkheden is toch wel goed maar als je van een TomTom komt blijf daar dan bij,die lopen met auto navigatie toch wel voor.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 19:30
Diablo70 Gebruiker

Voor dit model is er een opvolger de 51, de 50 is uit de productie.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 20:17
Bigstone Gebruiker

Klopt. Het updaten kan met de 51 via wifi. Dus zonder pc. Ook heeft de 51 PhotoReal-knooppuntbeelden ( alleen bekende snelwegen) Verder zie ik even  geen verschillen. Je zegt Tom Tom loopt iets voor maar de jouwe is 6 jaar dan loop je dus nu 5 1/2 jaar achter.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 21:55
Bigstone Gebruiker

Nog iets. In 4 maanden heb ik twee keer een update gehad van bijna 9 Gig. Dat doe ik liever met een pc. Hij vraagt met WiFi om een 16 Gig micro SD. Voor het tijdelijk wegschrijven van reserve bestanden. Grappig vind ik de waarschuwing bij het naderen van scholen. In Schotland rij je al gauw 90 nu dus 30.

Beantwoorden

3 januari 2018 om 19:09
Bigstone Gebruiker

Helaas 4 maanden geleden gekocht voor het volle pond. Schotland vakantie getest. En erg tevreden. Veel beter scherm ook in de zon. Magnetisch bevestiging is geweldig. Aluminium huis voelt  degelijk. Snel en duidelijk met roundabout. Die zijn het ergst. Helaas geen vrouwen stem standaard. Wilde ik even kwijt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.