31 december 2017 om 00:00
iBOOD

Apple 11.6” MacBook Air 2015 | i5 | 128 GB SSD

Apple 11.6” MacBook Air 2015

Een pracht van een goedwerkende laptop? De ultieme combinatie van prestaties en design? Dan hebben we het natuurlijk over de MacBook Air.

Specificaties

Merk: Apple
Type: 11.6” MacBook Air 2015 | i5 | 4GB | 128 GB Flash (MJVM2ZPA)_1
Garantie: 2 jaar

Let op: wordt geleverd met een 3-pins stekker / voeding, een EUopzetstekker wordt meegeleverd. De MacBook Air heeft een US QWERTY toetsenbord.

• Iconisch Apple-design
  • 4 GB RAM en 128 GB SSD
  • Gebruiksvriendelijk besturingssysteem

• Schermdiagonaal (cm/inch): 29.5 cm  - 11,6"
  • Resolutie (pixels): 1366 x 768
  • LED backlight
  • RAM: 4 GB DDR3, 1600 MHz
  • Processor: Intel Dual-Core i5-5250U, 1.6 GHz - tot 2.7 GHz in turbo
  • Cache grootte: 3 MB

• Grafische kaart: Intel HD 6000
  • Opslag: Flash , 128 GB
  • Aansluitingen: 2 x USB 3.0 / 1 x Thunderbolt 2 / 3.5 mm
  • Wi-Fi (standaarden): 802.11 a/b/g/n/ac
  • Bluetooth

• Besturingssysteem: OS X 10.10 Yosemite
  • Geïntegreerde microfoon
  • Type toetsenbord: US QWERTY
  • Geïntegreerde webcam

• Levensduur batterij: 9 uur
  • Type batterij: Li-Polymeer
  • Vermogen netadapter: 45 W
  • Afmetingen: 300 (B) x 17 (H) x 192 (D) mm 
  • Gewicht: 1.1 kg

In de doos: 

• MacBook Air
  • Lader
  • Handleiding
31 december 2017 om 00:08
ingmarleon Gebruiker

Ouwe meuk voor de hoofdprijs, bah!

Beantwoorden

31 december 2017 om 00:40
Ma023 Gebruiker

Koop je het niet azijnzeiker. Ik kom hier voor de inhoudelijke reacties niet voor dit soort onzinnige opmerkingen.

Beantwoorden

31 december 2017 om 05:51
yavuzko Gebruiker

En wat hebben we aan jouw antwoord dan

Beantwoorden

31 december 2017 om 00:21
ruwepit Gebruiker

De azijnpissers hebben zich alweer van zich laten horen.

Prima laptopje voor een prima prijs. Kunt er nog jaren plezier van hebben.

Beantwoorden

31 december 2017 om 00:29
Sixus Gebruiker

Maar het is wel appelazijn dat er gepist wordt.

3 van die plezierjaren zijn er al voorbij dus ga vooral je gang met dit achterhaalde model. Die resolutie kan echt niet meer anno 2018 / morgen.

Beantwoorden

31 december 2017 om 01:10
Xardasteo Gebruiker

Geweldig hoe men sommige dingen niet in verhouding/context bekijkt.

Deze “achterhaalde” resolutie op 11,6 inch is voor 75% van de gebruikers prima. Je moet namelijk verdomd gaan knijpen met je kijkers, wil je de pixels kunnen zien op deze grootte….

Beantwoorden

31 december 2017 om 03:20
ruwepit Gebruiker

Sixus, wat een onzin. Met mijn vorige MBP heb ik 8 jaar gedaan alleen was ik zo stom om het scherm zelf te vernielen. Voldeed prima voor wat ik er mee wilde doen. Reken ff uit wat dat ding omgerekend per dag kost. Waar hebben we het over?

Beantwoorden

31 december 2017 om 11:15
Sixus Gebruiker

Gezien de reacties is deze machine inderdaad toch wel geschikt voor sommigen onder ons. Mensen die graag veel betalen en weinig nodig hebben behalve een afgekloven appel als logo.

Mijn Android tablet heeft een ruim 4x zo hoge resolutie en is kleiner. Blijkbaar wordt dat scherm wel goed geschaald want is gewoon goed leesbaar. Ik wil ook zeker geen losse pixels kunnen zien en het is gewoon een heel stuk scherper. Blijkbaar ben ik dan wat veeleisender maar belangrijkste hier is dat ik niet meer ga betalen (of evenveel) voor minder.

Mijn Windows 10 laptop heeft begin 2017 ongeveer hetzelfde als deze gekost maar met veel betere specificaties en ik heb geen last van vastlopers of uitval dus hoezo is de stabiliteit van deze Apple zo bijzonder? Onlangs ook weer een update gehad naar de meest recente Windows versie en ook dat heeft mij niets gekost, dus opnieuw: wat is hier zo bijzonder dat je de hoofdprijs betaald voor overjarige meuk?

Je kunt je scherm overigens ook gewoon laten repareren als je zo tevreden bent over je MBP, waarom meteen een nieuwe kopen? Hoewel deze natuurlijk niet nieuw is, zit ik toch ff fout :o)

Beantwoorden

31 december 2017 om 00:23
Pollepeltje Gebruiker

tja 30% korting op een laptop van bijna 3 jaar oud.

Beantwoorden

31 december 2017 om 01:44
yavuzko Gebruiker

Wow mijn reactie (ik was de eerste) wordt gewoon verwijderd…wtf

Enige wat iik schreef was dat het een slimme zet is van ibood om zoiets ouds te verkopen…. ik schrik hier gewoon van

Beantwoorden

31 december 2017 om 02:01
oinkoink12 Gebruiker

Die staat er gewoon

Beantwoorden

31 december 2017 om 02:01
sigpro Gebruiker

Wie zal dit kopen? Voor deze prijs heb je een nieuwe model laptop met up to date specs!

Beantwoorden

31 december 2017 om 02:08
Tembelis Gebruiker

Om daar even verder op in te mogen (?) gaan, kan iemand mij dan ook eens uitleggen wat er zo bijzonder of speciaal is aan een Apple? En ja ding is 3 jaar oud, en ja voor dat geld koop je een hele leuke niet IoS machine, waarom is en wil iemand echt en Apple kopen dan?

Beantwoorden

31 december 2017 om 03:17
ruwepit Gebruiker

Een IOS machine?

Maar wellicht vanwege een prettig werkend OS. Zijn gewicht? Zijn accuduur?

En gewoon omdat het kan?

Beantwoorden

31 december 2017 om 05:53
yavuzko Gebruiker

Mensen betalen graag voor een naam, is altijd zo geweest.

Beantwoorden

31 december 2017 om 15:53
eLJay88 Gebruiker

Apple macbook pro’s/retina’s zijn met afstand de beste laptops die ik ken.
OSX/MacOS is in een aantal werkvelden een keus die zichzelf zeer snel terug kan verdienen (denk design, softwaredevelopment, web) doordat je workflow significant hoger kan liggen dan bij bijv een windows laptop of een windows laptop met linux VM/Dualboot.

MacOS/OSX combineert namelijk de voordelen van linux/unix met de voordelen van windows (app compatibiliteit). Met uitzondering van gaming draait bijna alle software ook op OSX, denk aan photoshop, ide’s en sdk’s, dat mist bijv linux. Windows heeft dan weer geen goeie CLI (command line interface) waardoor techies vaak een mac of linux prefereren boven windows prefereren.

Daarnaast is schaalt OSX goed naar hoge DPI schermen i.t.t. windows, dus als je een 28″ 4K paneel wil hebben moet je vooral windows mijden. Ook zijn er nog extra’s als mission control en de terminal die workflow optimaliseren

Daarnaast is de bouwkwaliteit en de gebruikte onderdelen second to none (oke een handjevol probooks van >2000 zijn net zo degelijk maar consumentenlaptops zeker niet!). Scherm is prachtig, toetsenbord is fijn, opslag is retesnel, audio is goed, touchpad is de allerbeste die er is. Etc.

Ja je betaald er een flink premium voor, maar de restwaarde is hoger en afschrijving en technische levensduur vele malen lager waardoor de TCO vaak lager ligt. Tel daarbij een betere arbeidsproductiviteit op en je bent in een aantal gevallen een dief van je eigen portemonee als je niet de, in aanschaf, duurdere macbook pro/retina of Imac koopt.

Mijn 3 jaar oude MBPr 13 is nog steeds retesnel en ziet er nog goed uit. Accuduur is niet meer een hele werkdag maar nog steeds lekker lang (4 a 5 uur browsen, niet heavy duty)

De macbook air’s en macbooks 12 zou ik wel afraden omdat dat meer veredelde tablets zijn.

Iphones hebben ook bijv een veel langere technische levensduur omdat je i.t.t android niet na 1 a 3 jaar na aanschaf met een onveilig apparaat zit omdat er geen security updates uitkomen. Apple zit volgens mij voorbij de 5 jaar ondersteuning.

Beantwoorden

31 december 2017 om 18:13
Thijsjeurissen Gebruiker

Ben zelf geen Apple gebruiker, maar antwoord is denk ik dat het bewezen kwaliteit is en vooral dat de soft- en hardware perfect op elkaar is afgestemd. En sowieso is het een ander besturingsysteem dat voor veel mensen erg prettig werkt.

Beantwoorden

31 december 2017 om 05:14
rowes Gebruiker

Het hangt er helemaal vanaf. Dit model is gratis up te graden naar de laatste versie van MacOS. Zeker als je ook iOS apparaten hebt is de uitwisseling erg leuk.

Minpunten: het geheugen is niet uitbreidbaar. Dus bedenk even wat je met dit apparaat wilt doen. Internetten gaat prima, maar zet je ook Tweetdeck aan, luister je naar Deezer of Spotify en ben je met lichte fotobewerking bezig, dan kan je machine vastlopen. Dan krijg je de gekleurde volleybal van Apple te zien, soms duurt dit een kwartier. Dat is in de meeste gevallen niet werkbaar.

Lichte Office gebruik, licht muziek en internet, dat kan, maar open niet teveel pagina’s van wat dan ook. De SSD is de kleinste Applevariant. Wederom, denk na waarvoor je hem wilt gebruiken. Een film- of muziekverzameling zal niet gaan, tenzij in de Cloud. dus vooral voor tijdelijke opslag. Het bijkopen van 50Gb kost €0,99 per maand en is zeer de moeite waard.

Als je al deze overwegingen positief meeneemt is het een prima deal, let even op de garantie of ie naar wens is. Toegegeven, hij is in vergelijking met Windows machines prijzig. Maar met de prijssteliing is niet erg veel mis (zou nog wel iets van af kunnen, want lozen van restpartij(en). De kwaliteit en stabiliteit van Apple is de meerprijs waard. Wie dat in combinatie met de aanwezige beperking in ogenschouw neemt, kan veel plezier beleven aan dit apparaat.

Beantwoorden

31 december 2017 om 11:31
Sixus Gebruiker

Je geeft dus aan dat indien je accepteerd dat hij nu al veel beperkingen heeft, wat in de toekomst dus alleen maar erger zal worden, je er een prima deal aan hebt? Maar let wel op dat de garantie aansluit op je wensen! Welke wensen? Die zijn er blijkbaar niet want je accepteerd toch alles.

Hij is in vergelijking met Windows machines prijzig maar met de prijsstelling is niet veel mis, het verschil is dus alleen de naam waar je overduidelijk extra voor betaald.

Beantwoorden

31 december 2017 om 07:22
mybox Gebruiker

Vreemd

Beantwoorden

31 december 2017 om 07:24
mybox Gebruiker

Heb een 13″ model met 256gb vorige werk voor 760 euro besteld bij een vrote keten.. De 128gb was 150 euro goedkoper. Dit is oud voor duur

Beantwoorden

31 december 2017 om 10:32
Latest News Gebruiker

Helemaal met u eens, dit is een zwaar overjarig model en voor dit geld krijgt men snel een betere, snellere Windows laptop met meer opslag.

Beantwoorden

31 december 2017 om 10:38
razor911 Gebruiker

Nee, je bent het niet eens want je stelt voor een ‘betere’ windows laptop voor.

Dat is heel wat anders.

Beantwoorden

31 december 2017 om 17:12
mybox Gebruiker

Ik bedoel met mijn post, een macbook air 13″ 256gb voor 760 euro

Beantwoorden

31 december 2017 om 10:19
matterne Gebruiker

Blijf het nog steeds een goed alternatief vinden voor een Tablet c.q. iPad de 11inch was in prijs verschilmet de 13 inch wel wat duur en dat is deze aanbieding ook, maar er de macbookś blijven met hun MacOS up-to-date wat van andere platvormen niet gezegt kan worden.

Kortom naast de iPad blijg ik het nog steeds veel met plezier gebruiken. Het is dat ik er al een heb, anders had ik HET al gekocht. Mischien waneer de prijs zakt , dat ik me als nog over laat halen. Het is jammer dat APPLE deze uit zijn arsortiment heeft gehaald. Laten we hopen dat de 13inch blijft en mee evalueerd met de naderen devices.

Van mij mag HET blijven maar iBood maf wel wat van de prijs afdoen want in Apple USA shop is HET scherper geprijst. Daar hebben ze regelmatig overjaars modelen in de aanbieding en dat ontbreekt in de Apple NL store. Dus AppleNL doe er wat aan en laat het niet alleen aan iBood e.a. over !

Van mij

Beantwoorden

31 december 2017 om 11:26
kdelange Gebruiker

Helaas maar weinig reacties waar een potentiële koper wat aan heeft.  Bedankt @Rowes voor de informatie waar je echt wat aan hebt om een beslissing te nemen over eventuele koop!  Thumbs up!!

Laat een ieder alsjeblieft voor zich uitmaken of hij/zij het apparaat te duur, te oud, te weinig opslag, slechte resolutie etc. etc. heeft, alles relatief.   Het ligt eraan wat je met dit apparaat wilt doen, weinig mensen hebben het nieuwste van het nieuwste nodig voor wat ze met een laptop gaan doen.   Kom met gefundeerde kritiek en/of opmerkingen waar we wat aan hebben.

Beantwoorden

31 december 2017 om 12:25
eddyha Gebruiker

Precies mijn gedachte. Prima prijs voor deze Macbook. Op marktplaats wordt dezelfde prijs voor een 2e hands gevraagd, hier heb je een nieuwe met garantie. Gaan vergelijken met een willekeurige Windows PC is nutteloos. Zelfde als een iPhone met een willekeurige Android telefoon gaan vergelijken.

Beantwoorden

31 december 2017 om 12:00
Kleuter Gebruiker

Helemaal mee eens!

Beantwoorden

31 december 2017 om 13:29
joepert75 Gebruiker

Ik vind het een beetje onzin dat deze laptop alleen geschikt zou zijn voor heel licht werk. Nee, zware grafische bewerkingen moet je niet willen maar regulier gebruik voor mail, internet, office-applicaties e.d. Moet gewoon kunnen. @Rowes, als de jouwe zo snel vastloopt zou ik ‘m eens schoon installeren. Ik gebruik nog zonder problemen het standaardmodel macbook pro uit 2010, dus als die dat aan kan, moet deze dat ook zeker kunnen.

Persoonlijk vind ik het scherm erg klein, maar voor bijvoorbeeld studenten is dit natuurlijk ideaal om mee te nemen naar college. Thuis hang je ‘m dan aan een groter scherm: de thunderbolt 2-poort is backwards compatible met miniDisplay, dus elke monitor met een Displayport is sowieso geschikt en anders kan je ook nog een miniDisplayport naar HDMI converter kopen. Eventueel kun je nog Transcend JetDrive kopen waarmee je de SD-poort kan gebruiken voor geheugenuitbreiding (voor foto’s en muziek bijvoorbeeld).

Voor wie veel onderweg is en in plaats van een tablet toch een volwaardige laptop wil, is dit een perfect apparaat. Wij hebben hier in huis heel wat windows laptops versleten en onze ervaring is dat je met Apple laptops minder gedoe hebt en dat ze langer mee kunnen komen met nieuwe ontwikkelingen dan windows machines.

Beantwoorden

31 december 2017 om 13:36
joesoef Gebruiker

Als je geen gamenerd bent en je allen wil surfen en schrijven een absolute aanrader. De Apple laptops gaan lang mee, de Apple Office applicatie is gratis, de afwerking is heel erg goed. Mijn macbookpro doet zijn werk na zeven jaar nog uitstekend. De air is werkelijk superdun en licht, neemt heel makkelijk mee perfect voor presentaties.

Beantwoorden

31 december 2017 om 20:43
clemensvanos Gebruiker

Gegarandeerd een mooi aanbod. Voor doorsnee kantoor of school gebruik ruim voldoende. Ik heb mijn laptop van 1000 euro nog flink moeten verbouwen om kwa snelheid te kunnen concurreren. Mijn dochter heeft al 5.5 jaar een 11 inch MacBook Air en sleept deze al al die tijd al de hele dag mee. Die ene kilo valt haar niet zwaar. Voor mobiel gebruik en mensen met goede ogen een fijne laptop. Denk wel dat de Surface Books Pro van Microsoft met de Macbooks Air kunnen concurreren. Bijkomend voordeel voor de Windows Machines is het touch screen en de pen. Gewone Windows Laptops doen niet meem

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.