22 december 2017 om 00:00
iBOOD

Anker PowerCore Speed 20000 mAh | QuickCharge 3.0

Product expert aanwezig

Anker PowerCore 20.000 Powerbank

Deze powerbank heeft mogelijk de meeste kracht ooit in zo'n compacte behuizing en laadt apparaten tot 4x sneller op dan een standaard lader.

Specificaties

Merk: Anker
Type: PowerCore Quick Charge 3.0 20.000 mAh Zwart (A1272011)
EAN: 0848061037982
Garantie: 2 jaar

• Met Quick Charge 3.0
  • Laadt in 35 min. tot 80%
  • Ultra-hoge capaciteit: 20.000 mAh

Klik hier voor een lijst van de apparaten die compatibel zijn met deze powerbank (QC3.0).

Technische eigenschappen

• Technologie: Quick Charge 3.0; PowerIQ
  • Aantal keren iPhone 6s opladen met een volle powerbank: 7,3 keer
  • Aantal keren iPad mini 4 opladen met een volle powerbank: 2,5 keer
  • Aantal keren Samsung S6 opladen met een volle powerbank: 5,2 keer
  • Aantal poorten om op te laden: 2
  • Output: 5V 4.8 A (2.4 A max per port)
  • Maximale input: 2 A

Weerbaarheid

• Stootbestendig
  • Trillingbestendig
  • Bestand tegen temperaturen tussen: -40˚C en 77˚C

Fysieke eigenschappen

• Meegeleverd: 1x microUSB-kabel
  • Afmetingen: 16,51 x 5,84 x 2,29 cm
  • Gewicht: 367 gr

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Anker-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

22 december 2017 om 00:43
Dfence007 Gebruiker

Is dit echt 20.000 mah of is hij na 1x een s8+ laden weer leeg

Beantwoorden

22 december 2017 om 00:54
Micromize1 Gebruiker

Dit is nep 20.000 mah!

Beantwoorden

22 december 2017 om 01:06
Moderator Paul Moderator

Waarom is dit volgens jou “nep 20.000 mAh”? Graag onderbouwen.

Beantwoorden

22 december 2017 om 01:21
Rwinio Gebruiker

Sarcasme Paul.

Kan uit eigen ervaring zeggen dat hij 5 keer een galaxy S7 volledig kan opladen en die quickcharge werkt ook echt goed. Bij de hunt gekocht voor dezelfde prijs en bestel er nu nog één, hoopte al dat hij zou terugkeren.

Beantwoorden

22 december 2017 om 01:40
Moderator Paul Moderator

Ik zal aan slaap toe zijn, dat ik er zo serieus op in ga. :)

Beantwoorden

22 december 2017 om 01:40
Pfeffernuss Gebruiker

Een S7 is onmogelijk 5x “volledig” op te laden met dit apparaat. De opgegeven capaciteit (20000mAh) is bij 3.7V, telefoons laden met 5V. De daadwerkelijke capaciteit is dus rond de 12.500mAh. De accu van een S7 is 3000mAh dus je kan de telefoon, in theorie, rond de 4x opladen. In de praktijk minder aangezien er ook de nodige verliezen zijn.

Desalnietemin een prima apparaat. Ik heb de Xiaomi concurrent hiervan (ook met QC3 en dergelijke) en ben daar zeer tevreden over. Deze capaciteit is ideaal. Hele dag in de vol met brightness op maximaal een beetje surfen en gamen en zo :-)

Beantwoorden

22 december 2017 om 01:49
Rwinio Gebruiker

Ik heb hem toen getest door vanaf zondagavond tot en met vrijdag mijn telefoon alleen met deze powerbank op te laden en heb er toen wel degelijk 5 ladingen eruit gekregen. Wel in de nacht eraan gehangen dus niet gebruikt tijdens het laden en in de ochtend direct eraf (100%). Het accu percentage was iedere avond voor het laden onder de 5 procent, wel was de powerbank net nieuw.

Beantwoorden

22 december 2017 om 03:45
WoLpH Gebruiker

@Pfeffernuss de laadspanning van de telefoon is dan wel 5v maar de lithium cellen zijn evengoed gewoon 3.7 volt, ze zijn dus prima vergelijkbaar in dit geval.

Al zou het inderdaad fijner zijn als capaciteit in watt-uur aangegeven zou worden

Beantwoorden

22 december 2017 om 15:53
Pfeffernuss Gebruiker

Nee, opladen gaat gewoon met 5V, dus de opgegeven 20000 haal je niet als je hem op een mobiel aansluit.

Beantwoorden

22 december 2017 om 20:53
tang Gebruiker

Pfeffernuss, je hebt geen gelijk. WoLpH wel. Opladen gaat met 5V, maar de batterij die opgeladen wordt is 3.7V, net zoals de batterij waarmee opgeladen wordt.

Dus de opgegeven 20.000 mAh is gewoon correct.

Beantwoorden

22 december 2017 om 03:47
WoLpH Gebruiker

@ibood: de “alle deals” pagina is weer eens stuk, de hele avond al.

prima powerbank trouwens, als je een powerbank nodig hebt dan is dit waarschijnlijk de beste die je gaat vinden!

Beantwoorden

22 december 2017 om 06:19
erikd_o Gebruiker

Hoe lang duurt het om de powerbank volledig te laden?

Beantwoorden

22 december 2017 om 06:25
Ingridbr Gebruiker

Van deze 20.000 weet ik het niet.

Maar mijn 3 jaar oude 13.000 doet er wel lang over. Hij heeft wel echt een volledige nacht nodig (8/9 uur of zo) om weer opgeladen te zijn (maar je kunt er vervolgens wel echt lang weer mee vooruit. Dat zal bij deze zeker niet minder zijn.

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:13
Official Product Expert Anker-Expert Official Product Expert

Klopt, de QC 3.0 is alleen output, dus deze duurt er wel een uurtje of 10-11 over.

Beantwoorden

22 december 2017 om 06:23
Ingridbr Gebruiker

Dit is echt wel een interessante deal. Ik heb al 3 jaar een Anker met heel veel tevredenheid

Anker is echt een heel goed powerbank merk die in het buitenland als 1 van de beste wordt onderschreven maar destijds in nederland bijna niet te krijgen was. Ik had 3 jaar geleden daarom omdat ik perse Anker wilde er 1 via Amazon Duitsland gekocht van 13.000 mAh. Ik kan mijn iPhone 6 (2100 mAh) daar na drie jaar intensief gebruik met gemak 5/6 keer mee opladen. Ook mijn ipad air 2 (7340 mAh), kan die gerust aan en kan ik met deze ruim 1,5 x opladen. Die 20000 geloof ik dus ook wel. Ik neem er hoogstwaarschijnlijk 1!

Beantwoorden

22 december 2017 om 06:51
wolff1984 Gebruiker

Is er bekend hoe lang het duurt voordat de bank voor vollefig is opgelsden?

Hoe zwaar is deze (gram)?

Beantwoorden

22 december 2017 om 08:04
jopiejoel Gebruiker

Ik kan je het niet exact vertellen, echter:

- ik heb er twee

- beide bijna dagelijks wel een keer in gebruik

- Met een iPad lader doet hij er een paar uur over van leegleeg tot volvol.

- iPhone lader doet hij er meer dan een avond en nacht over

Alsook info:

- hij laadt 4x Ofzow mijn iPhone 7 op

- hij laadt minimaal 1x mijn iPad 2 of iPad 3 op

- hij laadt sneller de apparatuur op dan een normale/auto-USB-stekker-in-auto (handig als er een zwaar grafisch spelletje wordt gespeeld, zodat de iPhone of iPad niet leeg gaat.

Heb je war aan deze info?

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:17

Bedankt voor het uitgebreide antwoord Jopiejoel!

Die iPhone lader is waarschijnlijk maar een 1A opladertje, dus dan gaat het inderdaad erg lang duren. Met een 2A output oplader gaat het een stuk sneller dan met die oplader, maar nog wel een uurtje of 10-11 (wel iets meer dan een paar uur, eerlijk is eerlijk). Wat betreft opladers raad ik er ook 1 van Anker aan natuurlijk; vrijwel elk model Anker oplader heeft 2A of hogere output.

Beantwoorden

22 december 2017 om 07:17
mbvschaik Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

22 december 2017 om 08:59
Ma023 Gebruiker

Dat is knap aangezien Amazon deze niet heeft maar het goedkopere model:

https://www.amazon.de/Anker-PowerCore-20100mAh-Externer-Akku-Schwarz/dp/B00VJT3IUA/ref=sr_1_3?s=ce-de&ie=UTF8&qid=1513929446&sr=1-3&keywords=anker+powerbank

Blijf mij verbazen over mensen die maar wat typen zonder zeker te zijn om welk product het gaat..

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:21
-JohanS- Gebruiker

Kan je een link geven? Ik vind enkel eentje van €39.99… Of bedoel je dat je die paar euro’s wel over hebt voor een deftige klantenservice?

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:05
peetpp Gebruiker

tja, die van 39.99 euro is idd bijna identiek, niet helemaal, heeft volgens mij zelfs iets beter specs omdat die powerbank ook sneller kan geladen worden met QuickCharge voor 4 euro meer (verzending ibood meegerekend) …. als ik mij niet vergis, Anker heeft zoveel bijna gelijke modellen dat je door het bos … enzovoorts

deze hier aangeboden vind ik ook niet terug op Amazon

Beantwoorden

22 december 2017 om 17:55
mbvschaik Gebruiker

Het is de link van Ma023. Ik zie zelf niet erg snel dat er een verschil is en klantenservice van Amazon is zeker niet deftig. Die is gewoon klantgericht. Ibood niet. Die is verkoop gericht. Maar, ik kreeg net een gratis verzend code van ibood…dat is top….ddus ook besteld bij ibood. Amazon stuur ik terug want die doen nooit moeilijk :-)

Beantwoorden

22 december 2017 om 07:41
pappaduna Gebruiker

@anker-expert: kan hiermee mijn MacBook pro 15 inch opladen?

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:29

Hi Pappaduna,

Je hebt het over een nieuw model een USB-C ingang, toch? Het kan wel (met een USB A naar C kabeltje), maar het zal niet heel snel gaan. Ik raad dan een model aan met een USB-C uitgang en power delivery (PD). Dat PD is weer een ander oplaad protocol dan QC 3.0. Bij QC gaat het aantal volts omhoog om de snelheid te verhogen, bij PD het aantal Amps, dus dat werkt weer net even wat anders.

Beantwoorden

22 december 2017 om 07:49
pappaduna Gebruiker

En wat zijn de verschillen met de powercore +

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:33

Qua capaciteit en oplaadsnelheid kan deze PowerCore net zo hard mee. Er zijn wel verschillende PowerCore+ modellen, dus het hangt er ook vanaf welke je bedoelt. Sommige hebben bijvoorbeeld USB-C (die poort die je Macbook ook heeft) en power delivery, dat heeft deze dan weer niet.

Het verschil zit ‘m in ieder geval in het uiterlijk. PowerCore+ modellen hebben allemaal een aluminum behuizing en een LED knopje met 10 lichtjes; dit model heeft een plastic behuizing en een wat simpeler lichtje wat aangeeft hoe vol die nog zit.

Beantwoorden

22 december 2017 om 08:02
s2000jan Gebruiker

Is deze quick charge compatibel met die van een OnePlus 3T?

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:23

Na wat lezen online denk ik dat een Quick Charge powerbank (zoals deze) in ieder geval een stuk sneller zou moeten zijn dan een gewone power bank, ook voor de OnePlus modellen met Dash Charge (Een ander model OnePlus zou binnen 2 uur opgeladen zijn). Het zal echter niet zo snel zijn als met je eigen dash charge oplader.

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:40
toontimmers Gebruiker

Is het mogelijk om een toestel op te laden, terwijl de powerbank zelf ook aan het opladen is?

Dit zou dienen als een bufferbatterij op fietsvakanties. Terwijl de dynamo de powerbank oplaadt, plug ik mijn gps en gsm ondertussen in.

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:29

Nee, niet mogelijk helaas!

Zelfs al zou het wel kunnen (met een ander model of merk), dan raad ik dit af. Het gaat ten koste van de levensduur van de batterij.

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:41
Thebigmountain Gebruiker

Ik kan de lijst met apparaten die compatibel zijn niet openen. Hoe zit het met een Samsung s8?

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:46

Ik heb het lijstje gecheckt, de S8 staat erin

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:46
RED86 Gebruiker

Beetje jammer dat jullie eerst de oude versie voor de zelfde prijs erop zetten 2 weken geleden en vervolgens de nieuwe versie incl quickcharge. Had ik beter kunnen wachten dus.

Beantwoorden

22 december 2017 om 09:51
MarKobus Gebruiker

Er wordt geadviseerd om met een Anker stekker op te laden zag ik ergens staan. Maar deze wordt niet meegeleverd als ik goed begrijp? Waarom is bijvoorbeeld een quick adapter van Samsung niet goed genoeg of is het enkel een verkooppraatje?

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:00
peetpp Gebruiker

zal even goed werken, deze powerbank opladen met 5V/2A, dus ook geen Quick Charge, een normale charger 5V en minstens 2A zal dus voldoende zijn

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:34

Hi MarKobus,

Ik zou niet willen zeggen dat het enkel een verkooppraatje is.

Er is veel troep op de markt (met minder dan 2A, of een merkloze oplader van 2 euro die in de fik kan vliegen…), dus ik kan het niet aanraden om elke willekeurige oplader te gebruiken. Met die van Anker gaat het zeker snel en veilig, dus dat is aan te raden (idd niet meegeleverd). Dat wil niet zeggen dat Anker opladers de enige veilige en snelle opladers zijn. Je Samsung adapter het prima doen.

Beantwoorden

22 december 2017 om 11:13
MarKobus Gebruiker

Dat er troep op de markt is is ondertussen wel een feit, maar doordat wij door de jaren heen Samsung fan zijn hebben we redelijk wat adapters van Samsung, vandaar dat ik het dan eigenlijk overbodig vind om nog een adapter erbij te kopen. Bedankt voor de informatie!

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:20
rhvdberg Gebruiker

Ik heb inmiddels alles van Anker. Snoeren, laders en accupack. Ik heb geen aandelen maar de kwaliteit is top! Een S7 Edge wordt 5x voor 100% opgeladen en dat erg snel. Ik heb er dus al eentje en nu niet nodig maar anders wist ik het wel……

Beantwoorden

22 december 2017 om 10:22
Blindfold28 Gebruiker

Anker is mijn lievelingsmerk. Zelf ben ik nu op een Powerbank met USB-C aansluiting, maar voor degene die dit niet nodig hebben, kan ik deze zeker aanraden!

Beantwoorden

22 december 2017 om 11:42
Floydiana Gebruiker

Gekocht tijdens de vorige aanbieding hier. Na 1 maand kapot. Wacht nog steeds op een reactie iBood.

De Galaxy S8+ wordt niet ondersteund met iQ wel door de quick charge poort.

Maar wanneer krijg ik een nieuwe geleverd????

Beantwoorden

22 december 2017 om 11:54
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Floydiana,

Vervelend om te horen dat jouw apparaat defect is geraakt. Ik ga mijn collega vragen om jouw case op te pakken en hierover bij jou terug te komen!

Groeten,
Bas

Beantwoorden

22 december 2017 om 17:13
Floydiana Gebruiker

Dankjewel Bas,

er heeft inderdaad iemand gereageerd, weer 5 werkdagen wachten. Dat doe ik al vanaf 9-12 …

Maar goed, via Paypal betaald, dus een geschil openen lost het vaak sneller op.

Beantwoorden

22 december 2017 om 11:56
Tbone23 Gebruiker

Lijst met geschikte toestellen werkt niet. Doet de quick charge het op de Google pixel XL?

Beantwoorden

22 december 2017 om 16:21
Tbone23 Gebruiker

Iemand?

Beantwoorden

22 december 2017 om 17:24
Floydiana Gebruiker

https://www.qualcomm.com/media/documents/quick-charge-device-list

Staat van Google alleen Nexus 6 tussen, dus ….

Beantwoorden

22 december 2017 om 12:18
biggelab Gebruiker

Ik heb even raad nodig. Ik ben een leek in deze. Ik zie op de lijst alleen de Nexus 6 staan. Ik heb de Nexus 6P. Kan ik deze Powerbank gebruiken voor de 6P of beschadig ik mijn telefoon dan?

Beantwoorden

22 december 2017 om 15:48
tang Gebruiker

Je hebt geen voorzorgsmaatregelen nodig. De charger kijkt of er een compatible snellaad toestel aan zit.

Als dat zo is, zal ie snelladen, anders gaat ie “gewoon” laden.

Er gaat niets kapot.

Beantwoorden

22 december 2017 om 19:17
biggelab Gebruiker

Dank tang. Ik ga hem bestellen!

Beantwoorden

22 december 2017 om 13:01
gwennekneuter Gebruiker

Kan ik er echt van op aan dat ik de powerbank voor 31 dec binnen heb?

Beantwoorden

22 december 2017 om 13:05
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij verwachten deze powerbank op 28 december te versturen. Normaliter zal hij dan op 29 (of anders 30) december bezorgd worden. Maar omdat de bestellingen door een externe partij (DHL of PostNL) bezorgd worden, kan ik hun planning niet inzien en daarom geen beloften doen over de exacte leverdatum.

Beantwoorden

22 december 2017 om 14:00
jokoen Gebruiker

Mijn enige ervaring met snel laden is dat mijn telefoon dan ook weer snel plat is. Gaat dit met deze powerbank ook zo zijn? Heb vorig jaar zo’n mega powerbank van mrhandsfree ook via ibood gekocht, deze is ook 16cm maar weegt wel 100gr meer. Ik zou het eigenlijk nooit meer kopen, hij is te groot om even in je jas-zak te steken, laat staan dat je er je gsm nog moet bij steken. Als ik zie dat mijn gsm bijna plat is en ik moet nog even weg dan heb ik ook steeds weer voor dat mijn powerbanks ook bijna plat zijn. Als je een kleine powerbank een uurtje op voorhand insteekt dan kan je al een tijdje verder als je hem daarna gebruikt maar met zo’n mega heb je bijna niks geladen op dat half uur en us het dus

Beantwoorden

22 december 2017 om 14:05
jokoen Gebruiker

Verloren moeite om toch nog snel iets te…

En omdat het toestel zo zwaar is en groot en ik probeer hem toch in mijn jas-zak te proppen dan heb ik altijd schrik dat ik de oplaad-kabel stuk ga doen, want het toestel is zo aanwezig en zal niet even draaien omdat je aan de draad trekt, zo’n licht toestelletje zal sneller mee draaien met de kabel weegt veel minder in je zak en je weet, als je hem gebruikt heb kan je hem diezelfde avond terug opladen zodat je volgende keer ook een volle accu hebt.

Beantwoorden

22 december 2017 om 14:11
jokoen Gebruiker

Weet je waarvoor deze powerbank wel goed is? Als mijn zoon in de zetel of tijdens het wachten op restaurant even op zijn ipad wol “werken” en de ipad is plat… dan kan je de powerbank gewoon erbij leggen. Hiervoor gebruiken wij hem wel al eens regelmatig maar ook hier is de powerbank niet direct plat en denk je… ja ik moet hem niet opladen want dan is het te stom dat ik een grote gekocht heb, en de 4 de keer vergeet je hem op te laden… en ja hoor… hij is plat. In dit geval vind ik voor mij persoonlijk, groter is zeker niet altijd beter! Ik koop dan liever 3 kleine powerbanks die ik makkelijk kan meenemen.

Beantwoorden

22 december 2017 om 14:35
nilsdeloijer Gebruiker

Jammer dat het geen USB-C model is.

Beantwoorden

22 december 2017 om 15:14
peetpp Gebruiker

idd al is USB-C nog altijd niet volledig doorgebroken maar het lijkt mij wel de toekomst

Beantwoorden

22 december 2017 om 17:45
bloetoet Gebruiker

Wat een goed product! Heb deze en nu ook het broertje. Mensen…..koop em, je zult er geen spijt van krijgen! Of geef em cadeau!
Fijne dagen!

Beantwoorden

22 december 2017 om 17:54
toaom Gebruiker

Jammer dat de USB – C PD versie maar niet in Nederland te krijgen is.

Beantwoorden

28 december 2017 om 13:25
martijn72 Gebruiker

Hij is binnen, was toevallig thuis en dacht een pakje van de buren aan te moeten nemen omdat hij pas vanaf vandaag verzonden zou worden dacht ik…

Nu alleen nog uitzoeken welke poort wat doet, de poort om de powerbank op te laden spreekt voor zich maar de andere 2 welke nu de snellaadfunctie heeft is niet te vinden in de quickstartguide…

Eerst maar eens volledig opladen.

Beantwoorden

28 december 2017 om 13:27
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag martijn72,

Fijn dat je hem hebt ontvangen. Als je er niet uitkomt laat het maar even weten, dan zoeken we het even voor je uit welke poort wat doet :-)

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.