21 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Greenpan Sienna 3D Koekenpannenset

Greenpan Koekenpannenset

Een set van drie Greenpan koekenpannen voor nog gezonder koken. Daar hoef je toch niet lang over na te denken?

Specificaties

Merk: Greenpan
Type: Sienna 3D Koekenpannenset
Garantie: 2 jaar

• Thermolon anti-aanbaklaag
  • Alle hittebronnen én inductie
  • Pannen speciaal voor vlees, eieren of groente/vis

Materiaal: aluminium
Geschikt voor: elektrisch, gas, halogeen, inductie en keramisch

Inhoud:
Koekenpan 20 cm, koekenpan 24 cm, koekenpan 26 cm

21 oktober 2017 om 00:09
nevo Gebruiker

Belangrijk voordeel van deze coating is dat het een veel hogere temperatuur verdraagt dan teflon.

In tegenstelling tot de beschrijving draagt de coating weinig bij aan de warmteverdeling. Dat doet de bodem.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 01:27
tang Gebruiker

Op zich heb je gelijk, de samenstelling van de bodem bepaalt de warmteverdeling over de pan. Maar dat is niet wat er bedoeld wordt.

Teflon heeft een anti-kleefwerking. Je eten plakt niet, maar zweeft losjes over de bodem. Je eten wordt makkelijk zwart op de contactpunten en gaart juist moeilijk op de punten die slecht contact maken. Eten blijft aan keramiek een beetje plakken. Dit zorgt voor een egale warmteverdeling van de pan naar je eten toe. Je krijgt een mooie bruining bij een lagere temperatuur dan bij Teflon. De beschrijving van iBOOD is geheel correct en de plaatjes zijn waarheidsgetrouw.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:15
Dwerg. Gebruiker

Tof zeg … Twee maanden geleden hier op IBOOD € 60 voor betaald, nu is het opeens een derde goedkoper.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:26
Moderator Paul Moderator

De deal in augustus was inclusief deksels, de huidige deal is zonder deksels. Daardoor verschil in prijs.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 10:15
Froebie Gebruiker

Dan moeten jullie wel de originele prijs aanpassen, want deze prijs staat op bol.com voor de pannenset mét deksels.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 12:48
stinoo Gebruiker

Froebie, hoe vaak moet er nog uitgelegd worden dat adviesprijs =/= huidige verkoopprijs bij andere retailers?

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 15:48
JOSETTE13 Gebruiker

waarom lukt mij deze code voor gratis verzending niet staat nog  dag geldigUDCREYEKPBHW8ZY

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 23:38
Moderator Paul Moderator

Hallo Josette,

Als de bestelling werd afgebroken nadat de code was geactiveerd, zal het systeem de code tijdelijk vasthouden en na 2 uren weer vrijgeven. Daarna kan de code alsnog gebruikt worden. 
Maar als de code na die 2 uren nog steeds niet werkt, wil ik je vragen om de email waarin die code staat, door te sturen naar webcare@ibood.nl zodat het na het weekend opgelost kan worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:17
sergeke21 Gebruiker

Zijn er deksels voorzien?

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:22
Composthumus Gebruiker

Vier tientjes voor 3 pannen is een goede prijs. Iemand ervaring met deze pannen?

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:27
jos.elders Gebruiker

Bijna vijf tientjes met de verzendkosten van €8,95 erbij :) Zeker een goede aanbieding, deze is in de pocket.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 11:32
enno Gebruiker

Dit zijn hele goede en veilige pannen, werken perfect. makkelijk schoon te maken ook.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 14:52
tang Gebruiker

Keramische pannen zijn erg lastig schoon te maken. Hard boenen en schuren (met een kunststof spons) is soms nodig.

De eerste paar keer dat de pannen gebruikt worden, zijn ze wel makkelijk schoon te maken. Daarna beslist niet. 

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 19:34
henkvdnol Gebruiker

Ik heb zelf enkele jaren geleden, ook vua IBOOD, een hapjespan en wat later een wok gekocht van Greenpan. De hapjespan is nog steeds prima en betrekkelijk eenvoudig schoon te krijgen. De wok had al vrij snel dat ie aanbakte en dat is tegenwoordig nog veel erger. Waar het verschil in zit is mij een raadsel. Beiden nooit in de vaatwasser geweest of gereinigd met schuurspons of agressieve schoonmaakmiddelen.  Je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:22
Geluidsband Gebruiker

Heeft iemand ooit een ‘koek’ gebakken in een pan? Nope, laten we het dus maar gewoon een ‘pan’ noemen ipv een ‘koekenpan’.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:28
jos.elders Gebruiker

Of een bakpan, koekebakker :)

Beantwoorden

kvdvelde1 Gebruiker

Pannenkoeken

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:29
P-cool Gebruiker

Dan moet je alles maar gewoon pan (of pot) gaan noemen. Je zult ook geen ‘grill’ geplaatst hebben in een grillpan.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:46
Geluidsband Gebruiker

Een pannenkoekenpan ziet er anders uit dan een koekenpan. En een grillpan lijkt me in in te grillen ????

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 00:47
Geluidsband Gebruiker

Correctie: om in te grillen ;-)

Beantwoorden

Bussloo Gebruiker

Ik heb ooit een paar Greenpans gekocht. Na verloop van tijd gaan ze kapot en zit de keramiek in je eten. Voor deze prijs zou ik ze gewoon kopen als je je maar realiseert dat  je ze na twee jaar weer gaat vervangen.

Anyways. Elk gerecht vraagt om zijn eigen pan. Kost je alleen een paar jaar om te leren welke pan.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 01:32
tang Gebruiker

Het is lastig te voorspellen. Ik heb keramische pannen gehad die de 2 jaar bij lange na niet haalden. Maar ook die na 7 jaar mishandeling op het fornuis en in de vaatwasser als nieuw zijn. Niet het kleinste krasje en niet de geringste verkleuring. En ze waren nog goedkoop ook.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 07:28
xtreme2490 Gebruiker

Zijn het pannen van het merk Bialetti?

Niet kopen dan , had deze gekocht en vrijwel onmiddellijk vastgesteld dat deze alle 3 bol stonden in het midden.

Klacht bij Ibood gedaan, vervolgens door Ibood naar fabrikant doorverwezen , en doodleuk melding gekregen dat dit normaal was , met zelfs technische fiches erbij.

Je kan er niet in bakken , vetstof loopt naar buitenkant waardoor deze verbrand

Heb ze dan maar weggegooid.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 07:40
Kartelschaar Gebruiker

Heel klote voor je. Maar er staat duidelijk dat het merk Greenpan is. De relevantie van je post ontgaat me dus totaal. Maar ik vond het wel een goed verhaal verder.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 09:14
tang Gebruiker

Wat je beschrijft, is een normaal verschijnsel (bij olie in Teflon) en komt niet door een bolling in het midden.

Een specifieke pan is niet altijd geschikt voor alle toepassingen.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 08:32
Greenpumpkin Gebruiker

Greenpan pannen mogen niet in de vaatwasser. Daarnaast hebben die krengen het hier een maand of drie volgehouden. Drie maanden extra werk gekost…

Tip? De Buyer pannen, net zo duur en overleven je kleinkinderen.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 08:40
dvanhauwaert Gebruiker

weet iemand of dit ondet hun goeie pannen valt, of onder hun consumenten-prul? Ze hebben intussen zo veel types dat het niet meer te volgen is.

Langs de andere kant weet je natuurlijk ook dat je met 120 euro voor 3 pannen wellicht consumentenmateriaal in huis haalt want het goeie spul kost zo veel voor 1 pannetje.

Sinds ze ‘groot’ geworden zijn is het helemaal de commerciële toer op gegaan. Begrijpelijk, maar wrang.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 08:45
Jerommeke23 Gebruiker

Deze zijn NIET geschikt voor inductie.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 09:03
Schredder Gebruiker

Staat wel in de specificaties. Wat is de bron van je opmerking?

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 09:19
Thommie Gebruiker

Je zult je wel vergissen met een andere serie …

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 11:50
Mark0s Gebruiker

Inductie werkt met magnetisme, doer een spoel in de kookplaat zal een metalen pan verwarmd worden.

Al eens een magneet op alluminium laten kleven? Precies, dat gaat niet. Een alluminium pan reageert dus niet op een inductie spoel.

Nu zullen ze wel in de kern van de bodem een metalen laag hebben gepropt waardoor ze kunnen zeggen dat die geschikt is voor inductie maar deze laag moet dus dun zijn. (Hierdoor bestaat ook de kans dat een bodem bol komt te staan omdat verschillende materialen anders reageren op hoge temperaturen.)

De pan zal dus wel warm worden op inductie maar de warmteverdeling en snelheid zal niet geweldig zijn. Voor inductie geldt; metalen pannen en hoe dikker de bodem hoe beter.

Ergens noemt men al ‘De Buyer’ pannen. Die hebben wel een handleiding (mag je niet met zeep reinigen) maar zijn wel goed.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 14:45
tang Gebruiker

@Markos: Je formuleert het zo voorzichtig, dat de indruk kan ontstaan dat je zelf geen ervaring hebt met plaatstaal.

Plaatstaal hoeft in een professionele omgeving niet met zeep gereinigd te worden door het veelvuldige gebruik (maar het kan ook geen kwaad). Particulieren kunnen dat beter wel doen, want anders wordt het vetlaagje rans. Zeep tast de patinalaag niet aan.

Beantwoorden

22 oktober 2017 om 00:26
Mark0s Gebruiker

Ze geven zelf aan dat het absoluut niet met zeep of iets dergelijks mag omdat dit het ijzer kan aantasten:

https://www.debuyer.com/en/faq

https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/hoe-maak-je-een-plaatstalen-pan-schoon.htm

Dat zullen ze niet voor niets doen, toch?

Ik heb zelf overigens prima pannen van WMF.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 08:47
iprchris Gebruiker

Wat ik niet begrijp is dat de ene zeer tevreden is en de ander zeer ontevreden.

Als ik zie hoe sommige in mijn directe omgeving met pannen om gaan bijna om te huilen.

Snijden in de pan zette het gas hoog om vervolgens de pan te verkrachten.

Ik weet wel dat je de warmtebron langzaam aan de pan moet wennen. Net als een ei bakken beter te laag vuur dan dat de eieren verbranden.

Ik heb zelf een pan erbij die is van horecakwaliteit moet je inbranden met olie en erna een geweldige pan voor de biefstuk.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 10:10
Greenpumpkin Gebruiker

Zoals ik al zei: De Buyer

25 euro per pan en daar kan je nog in hakken en snijden ook…

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 10:32
delot2011 Gebruiker

Bedankt voor de tip Pumpkin. even gegoogled…no nonsense pannen die je overleven zonder anti aanbak rotzooi voor mooie prijzen.

Thnx!

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 10:57
divanci Gebruiker

De Greenpan Sienna zijn “de goeie” . Heb zelf verschillende soorten Greenpan-pannen, en deze Sienna vind ik van heel goede kwaliteit. Heb ze vorige keer hier op iBook gekocht, en ben er zeer tevreden over. Heel goed om in te bakken, en heel makkelijk schoon te maken. Als je lang wilt genieten van deze pannen, dan moet je ze gewoon op de juiste manier gebruiken en de regels volgen !

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 11:02
ehofmann Gebruiker

Zal ze niet kopen anders moet je over een half jaar nieuwe kopen

Heb hele set ooit gekocht rommel meer is het niet

Wees verstandig koop een tefal

Mvg eric

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 12:27
Schredder Gebruiker

Heb hier 2 Tefal koekepannen, staan beide bol en de anti aanbak bodem laat los. Gaan direct in de kliko en deze greenpans in de winkelwagen.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 12:30
oinkoink12 Gebruiker

Al jaren gebruik ik greenpans, nadat ik er ooit 1 gesloopt had binnen 2 weken, toch maar een keer de handleiding gelezen.

Nu gaan ze al 3/4 jaar mee, en nog steeds prima.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 12:52
nimske Gebruiker

zonet willen bestellen en ik heb betaald via app op mijn gsm. dmv de qr code te scannen was dit allemaal geen probleem en via de app kwam er op betaling succesvol uitgevoerd. in principe zou de site zelf ook moeten doorgaan naar volgende pagina waar ik dan melding krijg van betaling geaccepteerd. dit gebeurde niet en en product blijft in winkelkar zitten. geld is wel in diskrediet van rekening…

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 23:43
Moderator Paul Moderator

Hallo nimske,

Als je de bestelbevestiging per email hebt ontvangen en de bestelling zichtbaar is onder Mijn iBOOD kun je gerust de winkelmand leegmaken, want dan is de bestelling gelukt.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 18:20
the.omega Gebruiker

En met een 3d bril komt je eten pas echt tot leven in deze 3d pannen.

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 23:18
sdk1985 Gebruiker

Ik heb een greenpan set en er is letterlijk nog geen pannenkoek in te bakken. Alles plakt aan, al vet je de hele bodem in met boter. Ter vergelijking met een Ikea pan van <10 euro nergens last van. Eigenlijk zou ik ze terug moeten sturen…

Beantwoorden

21 oktober 2017 om 23:57
oinkoink12 Gebruiker

Dan issie al verpest, ik gebruik amper boter of olie voor pannenkoeken

Beantwoorden

22 oktober 2017 om 13:53
sdk1985 Gebruiker

Ik heb een brabantia grillpan die het zonder enige boter of olie doet. Bij de greenpan hoef ik dat niet te proberen, geen van 3.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.