16 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Sitecom WLR-9000 AC1900 High Coverage Router

Product expert aanwezig

Sitecom WLR-9000 High Coverage Router

Met deze router van Sitecom gaat downloaden, Netflixen en gamen sneller dan ooit en behoren 'dode hoeken' tot het verleden!

Specificaties

Merk: Sitecom
Type: WLR-9000 AC1900 Dual-Band Router
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar via registratie bij Sitecom

• Snelheden tot 1900 Mbps
  • Beamforming-technologie
  • Tien jaar garantie

Draadloze functies
Standaarden: IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac
Frequentie: 2,4 GHz en 5 GHz
Signaalsnelheid: 5 GHz: tot 1300 Mbps, 2,4 GHz: tot 600 Mbps
Functies: draadloze radio in-/uitschakelen, draadloze statistieken, gastnetwerken (1 x 2,4 GHz,
1 x 5 GHz), automatische kanaalselectie
Beveiliging: 64/128-bits WEP-, WPA/WPA2-, WPA-PSK/WPA2-PSK-encryptie
Geavanceerde functies: Beamforming, antennediversiteit

Hardware-functies
Interfaces: 4x 10/100/1000 Mbps LAN-poorten, 1x 10/100/1000 Mbps WAN-poort, 1x USB 3.0-poort, 1x USB 2.0-poort
Knoppen: 1x aan/uit-knop, 1x reset, 2x OPS (1x 2,4 GHz, 1x 5 GHz)
Led-indicatoren: 4x LAN, 1x WAN, 1x voeding, 1x 2,4 GHz, 1x 5 GHz, 2x USB
Antennes: 4x instelbare dual-bandantennes met versterking (5 dBi)
CPU: 1 GHz Dual-Core ®-internetprocessor
Geheugen: 128 MB DDR3 RAM-geheugen, 16 MB Flash-geheugen
Afmetingen: 26,5 x 18 x 3 cm

Software-functies
WAN-type: IPv4: Compatibel met dynamische IP-, statische IP-, PPPoE- en PPTP internetverbindingen. IPv6: Compatibel met Native-, PPPoX- (PPPoA en PPPoE), DS-Lite-, 6RD-internetverbindingen
DHCP: Server/Client/DHCP-clientlijst, adresreservering
Port Forwarding: Virtuele server, poortactivering, UPnP, DMZ
Dynamische DNS: Diverse opties, waaronder DynDns en NO-IP
Toegangscontrole: URL-filter, poortfilter
Firewall-beveiliging: DoS/SPI-firewall, filter voor IP-adressen/filter voor MAC-adressen/domeinfilter, IP- & MAC-adresbinding
Delen van: Ondersteuning voor Samba-(opslag-/)printserver
Printserver: Ondersteuning voor LPR-protocol
Mediaserver: Samba, DLNA

Compatibiliteit
Windows/Apple/Android

Verpakkingsinhoud
AC1900 Wi-Fi Router
Montagepootjes
Poweradapter
Netwerkkabel
Handleiding

Vereist
Ethernet ADSL-, glasvezel- of kabelmodem
Pc's en notebooks met draadloze 802.11 b/g/n/ac (AC aanbevolen)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sitecom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

16 oktober 2017 om 01:13
mdrongelen Gebruiker

Weeral?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 01:26
roeleh Gebruiker

Je begint je langzaam af te vragen of ibood aandeelhouder is in sitecom

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 05:05
W. Reumermann Gebruiker

Kopen doe ik deze vandaag niet . Want . . . ik heb hem al een tijdje geleden gekocht bij de vorige aanbieding van iBOOD .

Ik heb al wat routers gekocht om een goede wireless te krijgen , maar ik ben met deze zeer tevreden .

Zeker gezien de prijs , OK  . . . beste een flink exemplaar op de kast , maar kwaliteit mag gezien worden .

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:28
mdrongelen Gebruiker

Kwaliteit zie ik liever aan het bereik, niet door een router op de kast

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 06:46
se7en Gebruiker

Ik zou een bestaand WiFi signaal willen omzetten naar ethernet aansluiting, is dit met deze router mogelijk?

Of is het mogelijk in de USB poort een 3G/4g dongle in te pluggen en dat signaal langs de ethernet poort naar buiten te brengen?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:30
Official Product Expert Sitecom-Expert Official Product Expert

Helaas is dat niet mogelijk met deze router.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 07:11
thijmen_90@hotmail.com Gebruiker

Ik heb internet via ziggo en mijn internet gaat prima. Totdat ik mijn PS4 verbind met internet (bekabeld), dan valt het internet op andere apparaten weg. Enig idee of deze router daar tegen helpt?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:44

Dat is een heel specifiek en vreemd probleem. Wij zijn dit nog niet eerder tegengekomen bij onze producten, maar 100% garantie kunnen we hier natuurlijk niet op geven.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 15:45
madman72 Gebruiker

Ik heb geen ps4, maar ik vraag me af of er een mogelijkheid inzit om dhcp uit te zetten. Dat zou je probleem kunnen veroorzaken

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 07:32
pmestrum Gebruiker

Kan deze router ook gebruikt worden als bridge & wifi?  Zou hem in mijn bestaand netwerk willen gebruiken.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:44

Het is mogelijk om dit product als Access Point te gebruiken middels het wijzigen van wat instellingen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 08:50
tjo Gebruiker

Wanneer eens een serie degelijke Wifi 1200Ghz POWERLINE ADAPTERS van o.a. DEVOLO

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 10:45
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt hiervoor het beste onze inkopers tippen, dat kun je hierrr doen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 08:52
Bramble Gebruiker

Ik heb nu een WNDR3700v2 als tweede AP op de slaapkamer staan, echter ben ik niet tevreden over het bereik op mij iPhone 2 kamers verder op dezelfde verdieping.

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze aanbieding, maar wifi is net zo sterk als de zwakste schakel. Als dat mijn telefoon is, schiet ik hier dus ook weinig mee op. Of redt een iPhone 8 (Plus) het wel door 2 muren heen?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:20
Bigpapa146 Gebruiker

Iphone redt het sowieso toch niet door 2 muren heen. Zou is op zoek gaan naar een goede telefoon, ipv een Apple?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:27
Bramble Gebruiker

Als je niks nuttigs te melden hebt, kun je reageren beter aan de expert over laten. Dank.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:29
mdrongelen Gebruiker

Is idd grote onzin wat je verteld.

Leer eerst EENS Nederlands

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:46
Jan-van-Gent Gebruiker

Wat is er mis mee met een Apple! ik heb nog een oude 4S en die doet het prima over gans het huis en mijn router staat op het gelijkvloers. Ik zou geen ander toestel willen dan een Apple! Om diverse reden ben ik volledig overgestapt van Microsoft naar Apple en daar heb ik nog geen dag spijt van gehad. Blijkbaar bezit U geen Apple en ben je stikke jaloers, vandaar jou negative kritiek. Voor U geldt waarschijnlijk het spreekwoord: “Onbekend is onbemind!”

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:54

Deze router biedt hogere snelheden dan je huidige Netgear product. Met de externe antennes zou je ook een beter bereik kunnen verwachten. In theorie zou je van deze router dus meer profijt moeten hebben. Wij kunnen hier echter geen garantie op geven aangezien bovenstaande zeer situatie-afhankelijk is.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 10:10
polgrem2 Gebruiker

wat betreft Nederlands: je vertelT moet met een T zijn. Dat is nog een veel grotere fout!!!!!!

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 10:52
bleadje Gebruiker

Nee, liefde maakt blind. Apple concept is aan het verouderen en men denkt duur is goed.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:02
lexvogels Gebruiker

Heeft het nut enkel deze router te installeren in een hoog herenhuis waar 7 personen leven met veel WiFi behoevende apparaten? Of is er dan echt nood voor 2 routers of eventueel versterkers? Voornamelijk gedoeld op de hoeveelheid WiFi verbindingen, en het bereik hiervan. Het binnenkomst signaal is van Ziggo op 150 Mbps.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:55

Het lijkt ons verstandig minimaal 2 Access Points in een dergelijke woning te plaatsen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:27
vuurwerkman Gebruiker

Ik zou dan aanraden naar een mesh systeem te kijken als de netgear orbi heb je ergens te weinig wifi zet je er een extra orbi bij en het is opgelost. Dan ben je van alle problemen af het is duurder in aanschaf maar met zeven personen valt de financiele klap misschien mee.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:33
deurs Gebruiker

Hoe is de kwaliteit van het signaal (sterkte, stabiliteit, bereik en continuïteit) van deze router tov een experiabox 8, 9 of 10)?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 09:56

Deze router biedt hogere snelheden dan een Experiabox. Met de externe antennes zou je ook een beter bereik kunnen verwachten. In theorie zou je van deze router dus meer profijt moeten hebben. Wij kunnen hier echter geen garantie op geven aangezien bovenstaande zeer situatie-afhankelijk is.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 10:17
rvanderkruk Gebruiker

mijn probleem is met wifi dat de vloerverwarming op elke etage perfect wifi blokkeert (water). Is dat met dit apparaat misschien opgelost? Vast niet maar toch de vraag…

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:03
vuurwerkman Gebruiker

Dan kan je beter naar een mesh systeem kijken als de netgear orbi. Die praten onderling met elkaar en zo creëer je één ssid voor heel het huis. En blijft de afstand tussen een acces point en je device beperkt.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:05
maartenpoortman Gebruiker

Interessant: een “Dual Core (R) internetprocessor”. Kan iemand mij vertellen wat dat is?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:39

Daar wordt de CPU mee bedoelt, oftewel de processor zoals deze ook in een computer zit. Dual Core staat voor 2 kernen, oftewel eigenlijk 2 CPU’s in 1, die onafhankelijk van elkaar taken kunnen uitvoeren.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 22:04
maartenpoortman Gebruiker

Van een expert had ik een ander antwoord verwacht. Natuurlijk weet ik wat een “Dual Core”-processor is. Maar een “internetprocessor”? Klok en klepel? Is het een Intel? Een Broadcom? Een Marvell?

PS: Het is “bedoeld” ipv “bedoelt”. Het niet beheersen van de Nederlandse taal tast jullie geloofwaardigheid aan.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 23:42
Moderator Paul Moderator

Iedereen kan zich wel eens vergissen met spelling of ondermijnd worden door autocorrect. Als dat het enige is, doet de Expert het een stuk beter dan de meeste reageerders. Niet iets om over te vallen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:16
poverweg Gebruiker

Kan deze op twee frequenties tegelijk (2,4 + 5 Ghz) zenden en ontvangen of maar één tegelijk ?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:20
vuurwerkman Gebruiker

Op beide tegelijkertijd, in de specificaties staat ook & en geen of.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:21
vuurwerkman Gebruiker

Het is alleen wel even opletten of je bijvoorbeeld de 5ghz band een ander ssid (naam) geeft. Op deze manier kun je zelf makkelijker kiezen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:22
Kutty Gebruiker

hallo

ik heb al een router van KPN beneden in mijn huis liggen. dat pakt niet in de derde verdieping. ik heb wel overal kabel verbinding voor internet. kan ik met dit kabel verbinding wifi netwerk creëren met dit apparaat.

gr

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 11:41

Dat is mogelijk, al is het wel aan te raden deze router dan als Acces Point te (laten) configureren zodat er geen conflicten ontstaan.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 12:15
Grms Gebruiker

Wat is het zendvermogen?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 13:21

100mW op 2.4GHz en 200mW op 5GHz. Dit zijn de wettelijk bepaalde maxima.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 12:31
Muntecher Gebruiker

Sitecom adverteert graag dat ze 10 jaar garantie geven op hun product, staar u a.u.b. daar niet blind op want zorg ervoor dat je niet 1 minuut buiten de 3 weken aanmeldperiode  zit want dan heb je er geen recht op. Je kunt ook nergens jouw verhaal doen hoe dat komt. Niet via mail, niet via telefoon en ook niet via Ibood want ze hebben geen contact gegevens voor jou hoe je in contact kunt komen met Sitecom. Dit is voor mij de enige manier om in contact te komen met Sitecom. Ik vind het een gemis dat de klantenservice van Sitecom niet goed werkt.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 13:23
16 oktober 2017 om 12:36
hvanweelden Gebruiker

Goedemiddag,

Kun je op deze geweldige router VPN plaatsen? (IPVanish)

Vriendelijke groet, Huib

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 14:36

Nee, dat is helaas niet mogelijk.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 14:21
jd_mine Gebruiker

Heeft deze router ook mogelijkheid voor Static Routing?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 14:36

Ja, deze router ondersteund static-routing.

Beantwoorden

20 oktober 2017 om 15:31
jd_mine Gebruiker

Ik heb deze router nu in huis, maar ik kan de optie voor static routes niet vinden in het configuratie menu.

Kan iemand mij op weg helpen?

Ik wil dus graag bepaalde IP adressen re-directen naar een ander IP adres

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 14:31
boum0045 Gebruiker

Beschikt deze router over een ingebouwde torrent client? Zoja, welke?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 14:37

Deze router beschikt niet over een ingebouwde torrent client.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 15:09
sanook.nl Gebruiker

Als je dit appraat aan wilt schaffen om als Access Point te gebruiken dan kun je beter een tientje meer uitgeven en een Ubiquiti Access Point aanschaffen.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 16:41
fleurackers Gebruiker

heb nou een sitecom x5 n600 staan kan ik deze vervangen door de huidige of heb ik dan nog iets nodig van modem of zo ??

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 17:10

Als je een WLR-xxxx model hebt kun je deze 1 op 1 vervangen. Mocht je een WLM-xxxx model gebruiken dan zit daar een ingebouwd ADSL modem in en heb je dus inderdaad nog een los ADSL modem nodig.

Het modelnummer is op de sticker onderop het apparaat of op de zijkant van de verpakking terug te vinden.

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 18:46
Petermans Gebruiker

@Sitecom-Expert

Gigabit poorten?

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 19:28
Petermans Gebruiker

Gigabyte compatibel bedoel ik

Beantwoorden

16 oktober 2017 om 21:20
beefz0r Gebruiker

Gaat dit net zo goed als of beter werken dan een Ubiquiti ? Ik heb het alleen nodig als accesspoint, dus zonder routefuncties

Beantwoorden

19 oktober 2017 om 23:12
JordyLodewyckx Gebruiker

Deze router werd vandaag geleverd. Na 3 uur vloeken heb ik deze nog steeds niet geïnstalleerd gekregen. Router is correct verbonden, krijgt IP adres en toont internetverbinding (ook MyWifi app zegt dat alles OK is).

Maar wanneer ik laptop of smartphone ermee verbind heb ik geen internettoegang.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.