17 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 995 | Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Verfspuitsysteem

Verven is een makkie met het Wagner Flexio 995 verfspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 995 Verfspuitsysteem
Garantie: 2 jaar

• Instelbare verfstraal
  • Directe aanzuiging uit de emmer
  • Incl. 70 cm lange spuitlans

Directe aanzuiging van de verf uit de verfemmer, geen vullen/overgieten meer nodig
De krachtige X-Boost™ Turbine verwerkt bijna alle verven onverdund (toch wordt 10% verdunning van de verf aangeraden)
Instelbare luchthoeveelheidsregeling: stel het toestel in naar uw eigen werkritme
Met de 70 cm lange spuitlans verft je moeiteloos hoge muren en plafonds
Nauwkeurig en comfortabel werken met de instelbare verfstraal: verticaal, horizontaal of puntstraal
Click & Paint spuitopzetstukken voor verwisselen binnen enkele seconden
Zowel binnen als buiten perfecte resultaten
Automatische reiniging van het systeem in enkele minuten
Resterende verf gemakkelijk terug in de emmer laten lopen
Verwerkt alle muurverven op waterbasis
Ook voor lakken en beitsen op water- en solventbasis

Technische informatie
Vermogen: 630 W
Max. verfhoeveelheid: Regelbaar, 0-525 ml/min
Lengte van de verlenglans: 70 cm
Werkradius / lengte slang: 8,5 m

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:30 tot 20:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 oktober 2017 om 00:38
Straatfilosoof Gebruiker

Kan je hem ook gebruiken voor spray tan?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:38
Official Product Expert Wagner-Expert Official Product Expert

Dat zou kunnen.  Je moet dan de verlenglans afkoppelen en het aparte opzetstuk gebruiken.

Wagner heeft weliswaar in de range specifieke tanning producten met een special nozzle en kleine onderbeker.  Je moet bij tanning nl. extreem fijn verstuiven en het verbruik limiteren.   Het tanning product kost erg veel.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 00:42
ebiegel Gebruiker

Is het opzetstuk voor lak nog wel ergens te krijgen?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:38

Ja hoor … online prima te vinden bij diverse webshops.  Net nog gecheckt.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:42
ebiegel Gebruiker

Ik heb ook gechecked en heb er maar 1 gevonden. De rest allemaal uit assortiment. Of passen de nieuwe opzetstukken voor de nieuwe modellen ook op deze 995?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:02

Ja hoor, de nieuwe zijn allemaal compatibel.   Je kan kijken op verfspuit.net, bol.com, etc.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 01:10
Yvonne1968 Gebruiker

reviews gelezen en besteld. :-)

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 03:48
Bigpapa146 Gebruiker

Klopt het dat dit de oude type is. Je heb nu toch de opvolger de 950??

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:40

Klopt … de Flexio 950 is de opvolger … maar de Flexio 995 is voor 99% dezelfde unit.  Bij de Flexio 950 heb je een iets andere manier om de nozzle van breed naar small in te stellen.   Kwestie spuitresultaat en performance zijn beide toestellen 100% gelijk.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 07:21
Bhorsman11 Gebruiker

Beste, is deze te gebruiken voor alle verven of alleen voor latex en acryl?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:41

Deze is te gebruiken voor alle verven.   Muurverven binnen (op basis van latex of acrylaat), lakken en beitsen.     Zowel voor watergedragen als solvent gebaseerde producten.

Buitenmuurverf is weliswaar afgeraden.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:53
schutje Gebruiker

Histor latex muurverf wordt ook afgeraden. Heeft ook met de samenstelling van de verf te maken waardoor je verstoppingen krijgt is mij verteld.

Zelf werk ik altijd met Flexa latex muurverf. Dit werkt helemaal super. Plafond en muren hebben er nog nooit zo strak uitgezien.

Top apparaat!!!!!!

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:09

Bedankt voor de goeie tip!

Nog enkele tips vanuit mijn kant:

a. De verf heel goed oproeren voor gebruik.   Mixen met een boormachine.   De vaste stoffen in verf zakken vaak naar de bodem (zeker als de emmers al even staan)   Als je dan gaat aanzuigen vanaf de bodem moet je de verf heel goed mengen.

b. Verdun +/- 5% met warm water. (geen heet water).  Doet niets aan de kwaliteit van de verf, maar verwerkt dan veel beter.

c. Laat de emmers een paar dagen vooraf aan de klus in de kamer staan waar je gaat schilderen.   Geen koude emmers van buiten meteen gaan verwerken.  Temperatuur heeft een grote impact op verf en hoe deze verwerkt.  Trouwens ook zo voor de roller.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:15
pmania Gebruiker

In mijn woning zit ook Flexa powerdek 3 emmers van 10 liter op de muren en plafond. Het voordeel van deze verfspuit ten opzichte van die van mij ook van Wagner, is dat mijn vul gedeelte aan de spuitkop vast zit en bij deze blijft het op de grond dat scheelt aanzienlijk in gewicht en je kan waarschijnlijk langer door verven. 

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:27

Bedankt voor de video!

Ik zie dat u werkt met de Flexio 867 met verleng-lans. Dit werkt ook, maar het is zoals je zegt zwaarder dan met de W 995. De lans van de W 995 weegt eigenlijk maar een paar gram en ligt vederlicht in de hand.

De rechtstreekse aanzuiging uit de emmer is ook een grote plus t.o.v. het afvullen van een onderbeker.

Maar de Flexio 867 doet normaal ook de klus.   Kleine tip … iets minder zwenken met het pistool … geeft minder nevel en overspray. Maar in een lege woning is dit weliswaar iets minder van belang …

Leuke reactie weliswaar!

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:41
Pozofolio Gebruiker

Ik wilde toch eens reageren omdat ik “verfspuiten” gedaan heb voor een schildersbedrijf.  En ook geen afbreuk maken op de Wagner hier, in tegendeel.  Maar ik zie hier op het filmpje enkele ” beginners” foutjes die vermeden kunnen worden en eer van u werk te halen ;-) :-) .  Hier enkele tips:   Voor 1 muur, ga traditioneel te werk met verfrol en kwast. Het gaat zeker met het systeem, maar met afplakken en afdekken, darm en spuit nozzels GOED spoelen en reinigen zal dubbel zoveel werk en tijd nemen. Daarentegen; moet je muren en plafond allemaal doen, dan ben je veel beter met dit systeem + zeer pro resultaat.  Wel niet zoals ik hier op het filmpje zie ; niet spuiten zoals met een hogedrukwaterlans maar zeer gelijkmatig langzaam spuiten zoals in begeleiding film.  Spaar ook niet uit op afplaktape !!! neem goeie afplaktape die niet lost als je erover spuit ( anders heb je en probleem) .  Hoe rekening met verneveling!! Hou deuren dicht zodat er geen tocht je andere kamer beneveld. Dek alles goed af. En zet een masker op anders verf je uw longen erbij ;-) :-). Hou je aan de droogtijd van de verf of uitlopers kunnen het resultaat zijn. Laatste tip !! Gebruik verse nieuwe verf en meng het extra goed met een verfmengstuk op de boormachine.   Conclusie:  Een geschenk uit de hemel voor grote verfwerken van kamer(s) met beste professioneel resultaat. En denk over het volgende : als je een kamer moet doen, moet de aanpalende kamer of hal ook niet gedaan worden? Hoe meer je moet verven hoe meer dit systeem echt zalig is om te werken.  Als alles goed afgetaped en bedenkt is kan je uw huis binnen in 1 dag volledig doen.  ( de meegeleverde tip in vorige is ook belangrijk, namelijk, gebruik idd geen koude verf omdat de kleefkracht van de verf een stuk minder is.  MVG   Pozo .

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 07:51
pnobels Gebruiker

Zit daar ook nog een apart (kleiner) spuitpistool bij?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:42

Niet bij deze promo unit … maar dit opzetstuk is wel apart te verkrijgen online via diverse webshops.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:24
TimmehR Gebruiker

Is deze ook geschikt voor (fijne) structuurverf?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:43

Dat zou ik afraden.    Zelfs bij zeer fijne korrel is er de kans dat de spuitkop gaat verstoppen en dat wil je niet.  Zorgt voor veel reinigingswerk, werk onderbrekingen, etc.      Niet doen!    Werkt prima voor binnen muurverven, lakken en beitsen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 08:54
ebiegel Gebruiker

Ik heb  het opzetstuk ook gechecked en heb er maar 1 webshopgevonden. De rest allemaal uit assortiment. Of passen de nieuwe modellen  opzetstukken voor de nieuwe modellen spuit ook op deze 995?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:06

Kijk even op verfspuit.net of bol.com.

Bol is de hele Wagner shop momenteel wel aan het updaten.  Kan dus zijn dat het hier even minder duidelijk is allemaal.  Maar via verfspuit.net kan je alles goed bestellen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:09
ebiegel Gebruiker

Super bedankt!

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 09:55
MitchV Gebruiker

@Wagner-Expert,

Is deze ook te gebruiken met afneembare muurverf zoals die van Sikkens of Sigma?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:01

Dat werkt zeker … bij dit soort prof verven is een verdunning van +/- 5% vaak wel aangeraden.  Deze zijn vaak dikker dan wat je kan vinden in de bouwmarkt.   Dus op een emmer van 10L voeg je een 0,5L warm water bij en dan goed mixen met een boormachine en mixer.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:16
vinpierke Gebruiker

Heb geen ervaring met verfspuiten. Moet je ook meerdere lagen aanbrengen zoals met de verfborstel? En hoe reinig je zo’n apparaat?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:49

Met een verfspuit moet je “minder” lagen aanbrengen dan met een rol.   MAAR … hangt ook af van het type verf.   Een dure verf van een bekend merk gaat beter dekken dan de goedkoopste verf in de bouwmarkt.    De verfspuit maak de verf niet beter … maar sowieso wel minder lagen.  Je raakt nl. met een verfspuit het oppervlak niet aan … je blijft dus de verf niet uit mekaar smeren …en zeer belangrijk … je hebt nooit aanzetten!   Zelf als ben een stukje vergeten … no problem.  Er zo overheen spuiten.  Je merkt het verschil nadien niet.

De W 995 heeft een automatisch reinigingssysteem.

Na de klus heb je 2 emmers warm/heet water nodig om de unit volledig te reinigen.  De aanzuigslang haal je uit de emmer en leg je in de emmer met heet water. (aanzuigslang in de emmer proper maken)  Dan ga je de pomp laten draaien, net zoals je doet als je de verf gaat aanzuigen bij aanvang van de klus.  Het water duwt de verf uit de slang en de verf vang je op in de verfemmer en kan je hergebruiken.  Op een bepaald moment zie je dat er water (gemengd met verf natuurlijk) uitkomt en dan vang je dit niet meer op in de verfemmer maar in een gewone lege emmer.   Na een paar minuten vervang je de emmer water waarin de aanzuigslang ligt door een nieuwe emmer met helder proper water en je doet opnieuw hetzelfde.    Als het water volledig transparant uit het systeem komt ben je klaar!  Duurt ongeveer 10 min.  Je kan het systeem ook in circulatie zetten … je hoeft er dus niet bij te blijven … gaat automatisch.

Dan is het aangeraden de spuitkop even los te draaien en af te spoelen.  2 minuten en klaar.    Eventueel een beetje vaseline (meegeleverd) aan de spuitkop smeren zodat deze goed beweegbaar blijft.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:27
Blauwbaard Gebruiker

Beste Wagner-expert,

Er is ook sprake van lakverven. Kan ik deze ook gebruiken om mijn auto een andere kleur te geven? Ik ben volkomen leek op het gebied van verven, daarom dat ik steeds me viseer op behangen.

Dank bij voorbaat voor jouw antwoord en vriendelijke groeten,

Blauwbaard.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:39

Je kan met de W 995 in combinatie met het opzetstuk zeker lakken verwerken … maar voor een autolak heb je toch een ander type pistool nodig en een andere druk.   Ideaal een pistool met een bovenbeker in combi met een goed regelbare compressor.  Om auto’s te lakken gaat deze verfspuit een te ruwe afwerking geven.    Je kan met de W 995 wel lakken verwerken voor radiatoren, meubeltjes, metalen tuinafsluiting,  etc.

Als je auto’s goed wil lakken/spuiten moet gaan kijken naar merken zoals SATA, DEVILBISS, WALTHER PILOT … maar dan spreek je letterlijk over honderden euro voor enkel het pistool.  Gaat soms tot over de duizend euro voor een echt prof pistool …

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 10:41
Woeper71 Gebruiker

Heb zelf o.a. de Wagner universal sprayen W890, een prima apparaat, deze toen der tijd besteld bij Verfspuit.net een prima webshop een aanrader als jullie accessoires nodig hebben.

Daarnaast heb ik persoonlijk goede ervaringen met Wagner.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 11:30
Jess_113 Gebruiker

Ik ben wel enthousiast, alleen internet staat vol negatieve reviews dat het apparaat overal heen spuit door de hoge druk. Dat je meters moet afplakken. En daarnaast zou het veel stof opleveren  Graag jullie reactie.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 12:43

Deze unit is een “lage druk” HVLP machine.  De druk is +/- 0,5 Bar.   Dus hoge druk klopt niet meteen.

Dat je moet afplakken is wel een feit!   Hiervoor hebben wij (of andere merken) speciale tape met folie eraan vast.  Duurt net even lang om deze te plakken dan gewone tape die je gebruikt met een verfroller.    Volgens mij zit onze tape als bij verkoop item bij deze aanbieding (is toch zo aangeboden) net om klanten erop te wijzen dat je moet afplakken en met welke tape.

Het toestel is nevelarm … maar niet nevelloos.   De vloer dus ook afdekken met een folie of iets dergelijks … hierover moeten we als Wagner niet liegen.

Verder hangt de nevelvorming erg samen met de spuittechniek.   Je moet met HVLP machines altijd proberen een gelijke afstand t.o.v. de muur te behouden.  (+/- 15 – 20 cm).  Je moet dus met je lichaam mee bewegen en de lans zoveel mogelijk loodrecht houden.   Er is nl een luchtkegel die rond de spuitstraal heen zit (HVLP principe) maar deze heeft maar een beperkte kracht.  Ga je zwenken dan wordt de afstand tov de muur groter en heeft deze luchtkegel niet voldoende kracht om alle nevel binnen te houden … zo ga je dus meer nevel hebben.    Belangrijk dus (voor het spuiten algemeen) is niet zwenken en gelijke afstand houden tov het oppervlak.

Negatieve reviews hebben 9 kansen van de 10 te maken met deze nevel … maar als je gaat doorvragen kom je toch vaak op een applicatiefout.  Op youtube kan je vele video’s vinden hoe je met onze apparaten moet werken.

Nog vragen?  Stel ze maar!

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 11:38
wSi Gebruiker

@Wagner-Expert Werkt dit ook voor gyproc-primer? Zo ja, is het nodig om dit te verdunnen?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 12:35

Dit toestel werkt met Gyproc primer … toch tenminste als u hier verwijst naar de gyproc voorstrijk.   Normaal moet je deze niet verdunnen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 11:39
dickertjedap55 Gebruiker

Beste Wagner -Expert,

Is de verfspuit geschikt om een was/lak (op waterbasis) op een geheel geschuurde hardhouten vloer te spuiten? Dit wordt normaal gedaan met kwast of roller.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 12:34

Als deze lak vergelijkbaar is met een houtbeits dan is dit geen probleem.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 12:50
janmorren Gebruiker

Goeiemorgen, ik heb onlangs de Wagner W565 I-Spray gekocht via iBood, met extreem slechte ervaring met gevolg. Zo erg zelfs dat ik hem niet meer wil gebruiken (2 paintjobs…). De verneveling en het ongewild spatten is enorm. Zaterdag de kamer van mijn zoon gespoten (twee avonden gebruikt om alles af te tapen, tape met film aan), en jongens toch, wat een knoeiboel. De muren waren goed geverfd, maar ook de ramen vertoonden spatten (ook al was ik er niet in de buurt geweest), en ook de verneveling is buiten proportie. Als je de filmpjes bekijkt, dan zie je enkel dat ze een muur verfen, maar nooit dat ze kleine kantjes, en haakse muren moeten verven. Ik ben ervan overtuigd dat het goeie resultaten geeft, maar het kuiswerk achteraf is dramatisch. vb van zaterdag: 40 minuten geverfd, 4 uur zitten schrobben op de vloer, ramen en kozijnwerk. Let wel, het kan zijn dat ik iets verkeerd doe, maar ik weet dan niet wat ik zou moeten veranderen om verneveling te voorkomen. Tenzij dan een “Dexter” kamer maken :-)

Ik heb 7 jaar geleden ook een Wagner verfspuit gekocht, met grotere volume, en met een lange “slang” naar het verfpistool. Dat ging in mijn ogen beter, maar dat kan ik niet meer verifiëren, want toen was onze ruimte nog niet ingedeeld, en hoefde er ook niets afgeplakt te worden. Maar daar was dan weer het kuiswerk achteraf (van het verfstation) wel zeer intensief.

Je ziet, ik wil wel met die Wagner verfspuit werken, alleen is het me niet goed gelukt om er met volledige voldoening mee te werken. Dus ik ga rollen in de toekomst, jammer van de aankoop, maar het is niet anders.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:49

Dat is vervelend om te horen!!!   Ben ik niet blij mee!!!   Ik lees dat het resultaat op zich wel OK was, maar dat je last had van zo genoemde “overspray”.

Er zijn enkele tips om overspray te voorkomen:

1. Niet op het maximale spuitdebiet werken.   Normaal als je op 50% of 75% werkt is dit meer dan snel genoegd.   Ik heb zelf redelijk wat ervaring met spuiten en op het maximale debiet spuit ik nooit.  Gaat eigenlijk te snel.

2. Niet zwenken tijdens de spuitklus (zie eerdere tips).    Je moet de verfspuit zoveel mogelijk loodrecht tov het oppervlak houden.   Spuiten vanuit de arm en niet vanuit de pols.

3. De verf verdunnen (+/- 5% of max 10%) met warm water en zeer goed mixen.   Mogelijk in de winkel de verf in de schudder laten zetten.  Goed gemixte verf verwerkt tig keer beter en de vaste stoffen zijn dan goed verdeeld over de verf.   Sommige verven staan lang stil in de winkels en dan zitten de vaste stoffen onderaan de emmer.   Zeer goed mixen help echt goed.

4. Goed afplakken (zie tape die bij deze aanbieding hoort)

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 15:03
janvanlinden Gebruiker

Janmorren

Ik heb dit ook gehad maar dit loog aan de verf, was spuitverf (gekocht in NL) en alles hing vol en een andere klus met onze BE verf en ging prima geen gemors. Dit gemeld in de NL winkel en hij wist te vertellen dat onze verven verschillen in structuur (bij hun zit er een soort structuur in en onze verf zou glad zijn) en je dit ook zou merken met een roller. Dit was met de W665

Groeten

Jan

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 15:15
janmorren Gebruiker

Dankjewel voor jouw weerwoord.

1 Ik gebruik inderdaad op het maximale spuitdebiet (100%). Dus beter de witte knop gebruiken aan de hendel en kleiner zetten. Dat kan al helpen.

2 Zwenken doe ik eigenlijk nooit. Ik gebruik mijn andere hand onder de verfpot ter ondersteuning, en probeer dan loodrecht tov het te verven oppervlak te spuiten. Zoals ik al aangaf, het verfresultaat is niet het probleem.

3 Ik heb kraantjeswater gebruikt met als maatstat de gele roerstok (met de inkepingen), en dan goed opgeroerd met die roerstok. Ik neem aan dat dat voldoende was.

4 Afplakken is inderdaad key. Werkelijk alles moet je afplakken. Denk je een stukje te mogen overslaan? Doe dat stukje ook maar :-)

Bedankt voor jouw reply, ik apprecieer het heel erg.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 15:18

Het is een feit dat er heel veel verschillen in soorten verven zit.   Zeker tussen BE en NL … kijk eens naar het prijsniveau van verf in BE … deze is tig x hoger dan in NL.   10 L Flexa koop je in NL voor +/- 35 euro … koop je dezelfde emmer in BE (Levis merk dan, maar van dezelfde fabrikant en hetzelfde logo) betaal je bijna 175 euro voor 10L.  Vandaar dat je ook ziet dan in BE de meest emmer maar 4L zijn.  10L wordt niet zoveel verkocht omdat de prijs er dan zo énorm uit zit!    Dit prijsverschil gaat ergens naartoe … en kwaliteit is een deel van de verklaring.

Maar ook in de NL markt zijn de verschillen erg groot.   Probleem voor Wagner is dat als we communiceren dat een bepaalde verf het goed doet mogelijk de fabrikant een jaar later aan zijn verfformules gaat sleutelen (vaak meer vaste stoffen zoals kalk, krijt, etc gaat toevoegen om de prijs te drukken of zijn eigen marge te verhogen) en onze communicatie dan compleet fout is.  Hier zijn we mee gestopt gezien fabrikanten van verf over zulke zaakjes liever niet communiceren.

Als ik me toch nog eens mag wagen aan een uitspraak … met de perfection verf van Praxis/Formido behaal je zeer goede resultaten.  Dit is hun eigen merk en komt van Duitse fabrikant af.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 15:20
janmorren Gebruiker

Janvanlinden, bedankt voor jouw tip. Wel vreemd dat die structuur zo anders is.

Ik heb Gamma verf gebruikt, niet specifiek spuitverf. Is dat belangrijk? Is latex dan niet goed genoeg (op waterbasis)?
Lijkt me een zeer goeie, en ook belangrijke tip. Gebruik specifieke spuitverf. Hoef je dan geen water toe te voegen?

De W665 is gelijkaardig aan mijn W565 denk ik, qua spuittechniek.

Dankjewel, groeten,

Jan

Beantwoorden

19 oktober 2017 om 10:56
janvanlinden Gebruiker

Dag Janmorren

Normaal is deze hetzelfde maar die andere (spuitverf) zou je niet meer moeten verdunnen volgens de verkoper toen.

Groeten

Jan

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 12:50
woetsie Gebruiker

Er is nog een belangrijke tip die Pozofolio nog niet heeft vermeld in het filmpje werd namelijk gewerkt met kunstlicht het resultaat zal dan teleurstellend worden.

Schilderen spuiten of met de roller/kwast moet je altijd met daglicht doen het resultaat zal altijd beter zijn dan met kunstlicht met daglicht zie je veel meer waar je gebleven bent en of je alles hebt mee genomen en niets bent vergeten op bepaalde plekken vooral vlekken/strepen wat je met kunstlicht veelal niet ziet en dan wordt het daglicht kun je alles weer gaan overdoen.

Het mooiste resultaat is met daglicht werken.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:03
Karelsegers Gebruiker

Zitten de toebehoren zoals in filmpje erbij ?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:42

Bij deze promo aanbieding heb je niet het opzetstukje om lakken en beitsen mee te verwerken.   Wel online apart te verkrijgen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:20
jayb33 Gebruiker

Er staat in de specs “zowel binnen als buiten perfecte resultaten”, maar dan in een van de comments eronder: buitenmuurverf afgeraden. Is dit apparaat nou wel of niet geschikt voor buitenmuurverf?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:41

Met buiten wordt bedoeld het behandelen van schuttingen, tuinhuisjes, teak meubelen, etc.

Buitenmuren zou ik er niet mee gaan doen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 13:57
lucdeman Gebruiker

kunnen wij deze wagner 950  bestellen vanuit België?

welke stukken worden er bijgeleverd?   of helemaal niets?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 14:06

De actie is voor de W 995.  Niet de W 950.   Bij deze aanbieding worden geen extra accessoires aangeboden.   Deze zijn wel online te vinden (zie eerdere mails).   Volgens mij kan je deze actie zeker vanuit België bestellen.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 14:12
lucdeman Gebruiker

ik probeerde te bestellen  en ik kreeg een melding niet vanuit belgie…

welke is de beste   de 950 of 995?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 14:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Luc,

Je kunt bestellen vanuit België via deze link: klik hier.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 14:33

Je kan meer info vinden in eerdere mails  …

Het spuitresultaat voor beide toestellen is 100% identiek.  De W 950 heeft een nieuwe feature om de spuitstraal tussen breed en smal te variëren.

De marktprijs van de W 950 ligt weliswaar rond de 279 euro.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 16:21
QVS Gebruiker

@Wagner Expert.

Ben benieuwd of de verfspuit al eens getest is met leemverf?

Overigens de complimenten voor de uitgebreide reacties ????

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 17:02

Daar moet ik je nu het antwoord op schuldig blijven … ik denk dat als je leemverf gaat gebruiken je een speciaal effect wil dat je enkel met een rol en blokkwast kan bekomen.   Met de spuit ga je dit effect niet hebben  … met leemverf zoek je vaak een soort van vegen effect … met spuit wordt dit dan te glad.

Ik kan hier helaas geen 100% uitsluitsel over geven … sorry.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 16:31
ramio Gebruiker

Ik zou deze met name willen gebruiken voor de plafonds. Ik denk hier een groot voordeel mee te kunnen behalen; met een roller heb ik toch steeds banen van de overgangen.

Ik begrijp dat ik meer zou moeten afplakken dan dat ik het plafond met de hand zou “witten”. Maar in hoeverre moet ik dit zien, met het oog op eventueel vernevelen?  Is het noodzakelijk om de muren geheel af te plakken, en hoe zit het met de vloer en meubels?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 17:00

Als je enkel je plafond gaat spuiten moet je idd de muren afplakken.    Hiervoor heb je tape met folie eraan vast nodig.  Deze kan je bij Ibood meteen mee bestellen.    De folie her en der onderaan nog vastplakken om het wapperen van de folie tegen te gaan.

Je moet ook vloer goed afdekken … eigenlijk zoals je met een rol ook zou doen tegen spetters die van de rol vliegen.   Hiervoor kan je gebruik maken van een grote plastic of stuckloper die ook in de bouwmarkten verkocht wordt.  Leg je snel neer, knipt vlot etc.  Geen losse kranten … de turbine gaat blazen … dan vliegen je kranten meteen de lucht in.

Meubelen best volledig onder een folie afdekken … dat is een must!   Wat je kan verplaatsen naar een andere kamer … moet je trachten te verzetten.

Met deze machine heb je eigenlijk geen last van banen en aanzetten zoals met een rol.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 19:08
malexoai Gebruiker

Hi, please advise if this system could eventually be used to spray vernissen or/and beitsen as I need to protect a rather large wood surface ( maybe with an additional head, etc.)   MANY THANKS in advance! MIRKO

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 20:02

Yes this is possible.  But you need an extra spray attachment for that job which you can easy find online.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 19:17
bladeoffury Gebruiker

@Wagner Expert.

Ik heb gezocht voor hulpstukken op verfspuit.net maar kan deze toch niet vinden voor deze 995. Staat nergens bij, wel de 950.

Zijn de stukken die op de 950 passen ook geschikt voor deze?

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 19:53
cdman1980 Gebruiker

Als je de antwoorden op reeds gestelde vragen leest zie je dat dit idd het geval is.

Beantwoorden

17 oktober 2017 om 22:39
MasterS Gebruiker

Helaas niet met Histor.  Zou voor Flexa gaan, deze week nog in de aanbieding bij Praxis.

Beantwoorden

18 oktober 2017 om 10:44
joderoo Gebruiker

Hallo,

Ik heb gisteren het systeem eens bezocht en onderzocht via internet en ziet er zeker interessant uit.
Ik had gisteren geen tijd meer om te bestellen en zag dat ik nog 11uur de tijd had.

M’n werk is zodaning uitgelopen dat  ik geen kans meer had om te bestellen.

Gelieve als deze aanbieding terug online is,gelieve me iets te laten weten.

mvg

joderoo

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.