2 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Metabo BS 18 Accuboor | 18 V | 2x 2.0 Ah Accu

Metabo Accuboormachine

Wees de man die je altijd al wou zijn en Haal je mobiele werkplaats nu in huis! Deze Accu-boorschroefmachine biedt je tal van toebehoren om te schroeven, boren en nog veel meer.

Specificaties

Merk: Metabo
Type: 602207880
Garantie: 2 jaar

• Geintegreerd werklicht
  • Compact model
  • Kunststof koffer met veel toebehoren

Technische gegevens
Type accu-pack: Li-ion
Spanning: 18 V
Capaciteit: 2 Ah
Max Koppel zacht: 24 Nm
Max koppel hard: 48 Nm
Instelbaar koppel: 0.5 – 4.5 Nm
Boor- Ø staal: 10 mm
Boor- Ø zacht hout: 20 mm
Nullasttoerental: 0 – 450 / 0 – 1600 /min
Spanwijdte boorhouder: 1 – 10 mm
Gewicht (met accu): 1.3 Kg

Geluidsemissie
Geluidsdrukniveau: 70dB(A)
Geluidsvermogensniveau: 81 dB(A)
Meetonzekerheid: 3 dB(K)

Meegeleverd
Snelspanboorhouder
Riemhaak
2x Li-ion power accu’s (18 V/2.0Ah)
lader SC 60 Plus
Kunststof koffer

Inhoud toebehorenset
Stanleymes met 3 mesjes
Rolmaat met rubber bescherming (5 m, met waterdicht lint en riemhaak)
Mechanisch timmermans potlood (uniek design, navulbaar)
2 navullingen voor timmermans potlood
Houtboren: Ø 4 / 5 / 6 / 8 / 10 mm
Centerpunt
Magnetische bitverlenging: 60mm
Verzinkboor (5mm*100mm)
Dopsleutelset: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 mm  
10 Schroefbits (L=25 mm):  PH1, PH2, PH2, PH3, PZ1, PZ2, PZ2,PZ2, PZ3, H3
10 Schroefbits (L=25 mm): T15, T20, T25, T30, S4, S5, S6, H4, H5, H6
10 Schroefbits (L=50 mm): S4, S5, S6, PZ1, PZ2, PZ3, T15, T20, T25, T30
10 Schroefbits (L=75 mm): S4, S5, S6, PZ1, PZ2, PZ3, T15, T20, T25, T30
Metaalboren HSS-G: Ø 1.5, 1.5, 2, 2, 2.5, 3, 3, 3.5, 4, 4.5, 5, 5.5, 6, 6.5 mm

2 oktober 2017 om 00:07
lazysilas Gebruiker

Heeft deze ook een klopboor functie  enz of is deze te zwak voor echt fel te boren

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 01:14
BlueBart Gebruiker

Deze kan echt wel meer dan schroeven indraaien, boren in metaal of hout zal goed gaan. Om ook in betonnen muren te kunnen boren is daarnaast een goede hamerboor toch echt wel nodig.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 00:25
vjweirnogeenn Gebruiker

Die koffer! <3

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 01:01
Haff86 Gebruiker

Lazysilas, een accurol is bijna per definitie te zwak voor het klopboren. Overigens heb je klopboren en klopboren……

Wil je door beton heen of simpel cementmuurtje……

Als je een goeie klopboor wilt, koop dan een machine die daarvoor gemaakt is met een hoge “joule”.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 02:16
WoLpH Gebruiker

Wat een onzin… Er zijn meer dan voldoende accuboren te krijgen die prima door beton en alles heen gaan, maar dan moet je wel een hamerboormachine in plaats van een klopboormachine nemen.

Dit apparaat is naar mijn mening overigens wel een beetje zwak, en maximum koppel van 38 Nm is niet veel voor echt zwaar werk. Sterker nog, er zijn diverse 10.8v apparaten te krijgen die ook de 38 Nm halen.

Mooi apparaat met veel accessoires maar voor echt zwaar werk niet geschikt.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 08:19
legoton Gebruiker

Op andere sites staat bij de specificaties 48 Nm.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 11:38
Moderator Bas iBOOD Moderator

48 Nm is inderdaad correct, we hebben dit vanochtend aangepast.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 20:39
milousolange Gebruiker

Zonde! Omdat koppel lager was vanmorgen niet meteen besteld, wilde eerst goed onderzoeken hoe het precies zat. Daardoor misgelopen. Toevallig liep ik vanmiddag de Gamma in en stond de 18V van Makita in een hele goede, vergelijkbare, aanbieding daar klaar ????

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 21:29
Sixus Gebruiker

Het feit dat je het woord joule noemt in combinatie met klopboor geeft al aan dat je het niet helemaal snapt: een klopboor heeft geen slagkracht. De enige kracht die op de boor gezet wordt is hoe hard je zelf erop duwt. Voor beton heb je een boorhamer nodig: die heeft een actief slagmechanisme waarvoor dus echt energie (=Joule) in de machine opgewekt wordt.

Een boorhamer is ook primair bedoeld om slagenergie te genereren: het toerental en maximum koppel van een boorhamer is dan ook vrij laag tegenover een standaard (klop) schroef/boormachine.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 07:10
klusensus Gebruiker

*snap*

Edited by: Sietse

Prijsvergelijking zonder een directe link is niet toegestaan. Voor meer informatie, kijk even naar de forum regels.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 08:20
legoton Gebruiker

Bij Specificaties staat 38 Nm. Op andere sites zie ik bij de specs. 48 Nm staan.

Kan iemand aangeven wat nu juist is?

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 08:57
Eduard P Gebruiker

Er worden vaak 2 opgaves gedaan voor zacht en hard. Voor deze machine is het 24 en 48 NM.

Eigenlijk dien je altijd uit te gaan van boren in zacht materiaal, dus ga uit van 24 NM in dit geval.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 11:38

48 Nm is inderdaad correct, we hebben dit vanochtend aangepast.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 08:25
chipke2005 Gebruiker

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar is dit een nieuw toestel of refurbished ?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 09:30

Dit toestel is helemaal nieuw :-)

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 09:59
123julier Gebruiker

@ Eduard P

Nee, de machine heeft twee instelbare toerental standen . Bij het lage toerental het hoogste koppel en bij het hoge toerental het laagste koppel

Dat heeft niks met hard of zacht materiaal te maken!

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 11:30
fridoaffourtit Gebruiker

Ik zie elders dat de lader een output heeft van 1.5 A.

Klopt het dat de lader dus in 1 uur en 20 minuten de accu geladen heeft?

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 11:43

Ik heb je vraag even doorgezet.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 13:27

Dat klopt helemaal. In 80 minuten is hij weer helemaal vol.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 11:44
DarkSim Gebruiker

Mooie set, ik heb zelf SB18 de klopboor variant, de rest is wel hetzelfde met de set die ik heb. Heel degelijk spul.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 13:21
elrolo Gebruiker

ik heb zelf een iets andere variant. Er zijn meerdere BS 18 versies. Ik vind het een erg fijn ding. Zoals 123julier zegt gaat het toerental omlaag bij hoger koppel. Prima om door Ytong, hout, baksteen ed te boren. Gewapend beton misschien ook als je heel veel geduld hebt…

Ik heb (weer bijna 2jaar terug) gezocht naar de goedkoopste aanbieder en die lag nog steeds stukken hoger dan deze volledige set!

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 15:16
rvandusseldorp Gebruiker

Zit er bij de aankoop een XXL garantie certificaat bij van Metabo , en hoe is de garantie geregeld?

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 15:44

Indien je gebruik wilt maken van de garantie, kun je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken. In de meeste gevallen zul je vervolgens de contactgegevens ontvangen van Metabo Nederland, zodat je de garantie direct met Metabo kunt afhandelen. Hierdoor kan een eventuele reparatie extra efficiënt gebeuren.

Je vraag m.b.t. het garantie certificaat heb ik even doorgezet.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 16:08

Er wordt geen certificaat meegeleverd, maar je kunt jezelf wel gemakkelijk aanmelden via https://www.metabo.com/nl/nl/.

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 16:12
rvandusseldorp Gebruiker

Dank voor uw antwoord

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 16:25
jopiejoel Gebruiker

Jammer dat jullie geen service in de meeste gevallen leveren. Je schrijft “In de meeste gevallen zul je vervolgens de contactgegevens ontvangen van Metabo Nederland….”.

Dit houdt dus in dat jullie de verantwoordelijkheid als verkoper terugleggen (sommige noemen dit afschuiven) naar jullie leverancier. Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Zie ook de site “https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn”.

Succes ;)

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 17:11
Moderator Paul Moderator

Hallo Jopie,

Dat vat je onjuist op. Er zal altijd service geleverd worden. Hetzij door Metabo, hetzij door iBOOD. In alle gevallen blijft iBOOD aansprakelijk om garantie te verlenen, maar vaak werkt het sneller als er rechtstreeks met de leverancier contact opgenomen kan worden. Extra service dus! :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 10:21
jopiejoel Gebruiker

Dat klinkt inderdaad beter (en anders). Gewoon via iBood (de leverancier van de consument) laten regelen dus. In principe zoals het hoort (wettelijk) voor een consument. Hier zou ook maar een minimaal tijdsverschil in mogen zitten (extra service dus).

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 10:22
jopiejoel Gebruiker

PS. Perceptie consument versus perceptie leverancier? ;)

(retorisch)

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 10:24
jopiejoel Gebruiker

Note: ik ben een tevreden iBood-klant hoor… (op een keertje een fotoboek-voucher na dan…)

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 19:45
Moderator Paul Moderator

Hallo Jopie,

Er mag altijd voor gekozen worden om het geheel door iBOOD te laten oplossen. In de praktijk kan het vertragend werken als er een extra stap tussen klant en leverancier zit. Dat is de reden dat de klant -indien mogelijk de gelegenheid krijgt om rechtstreeks contact te leggen met de leverancier of fabrikant. 
Het is beslist geen gevalletje “afschuiven”, zoals het soms opgevat wordt. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

2 oktober 2017 om 20:00
Brammenam Gebruiker

Doeme.. net terug van het werk en uitverkocht! Hopelijk volgt er snel een nieuwe deal (Metabo SB 18?)!

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 11:30
Tiguan,18. Gebruiker

hallo , kunnen wij deze nog bestellen ,heb mij net ingeschreven .

Beantwoorden

3 oktober 2017 om 19:39
Moderator Paul Moderator

Helaas Tiguan, dit was de dagdeal van gisteren en vandaag niet meer te bestellen.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:23
wilcoholdorp Gebruiker

Wanneer gaat er uitgeleverd worden?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 10:49

Hoi Wilco,

Ik zie dat een deel van de apparaten op een verkeerd adres geleverd is en dat deze z.s.m. naar ons distributiecentrum worden gebracht, zodat ze alsnog kunnen worden uitgestuurd.

Hierdoor is helaas een kleine vertraging ontstaan. Onze logistieke afdeling is druk bezig om dit zo snel mogelijk te laten gebeuren.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 18:40
rulerofdeath Gebruiker

Wel grappig dat ze een dag na de verzenddatum erachter komen dat de verzenddatum niet gehaald wordt.

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 18:54
Moderator Paul Moderator

Hallo rulerofdeath,

Een deel van de bestellingen is vertraagd, een ander deel is wel op tijd verzonden. Daardoor is de volgende dag gekeken welke klanten geïnformeerd moesten worden over de vertraging en hebben deze klanten vandaag bericht gehad van iBOOD.
Gelukkig kan jij daar de humor wel van inzien. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

18 oktober 2017 om 16:09
rulerofdeath Gebruiker

Het begint wel een beetje een uit de hand gelopen grap te worden.

Beantwoorden

18 oktober 2017 om 19:26
rulerofdeath Gebruiker

Wel jammer dat als ik een vraag wil stellen via de app dat dit niet werkt omdat het automatisch ingevulde telefoonnummer niet strookt met het format omdat er een streepje in staat. Vervolgens is dit niet aan te passen.

Wel triest is het een beetje dat een 2e vertraging gewoon tussen het lijstje onderwerpen staat.

Graag wil ik weten wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Een artikel dat ik een week later heb besteld heb ik ondertussen al wel een verzendbevestiging van.

Beantwoorden

18 oktober 2017 om 22:14
Moderator Paul Moderator

Ik zal jouw feedback over de app en de melding over de vertraging doorgeven aan de klantenservice, zodat morgen nagekeken kan worden wanneer je deze bestelling mag verwachten.

Beantwoorden

19 oktober 2017 om 15:57
rulerofdeath Gebruiker

Alles is helemaal zoek?

Beantwoorden

19 oktober 2017 om 16:28
Moderator Webcare iBOOD Moderator

Hallo rulerofdeath,

Jouw bestelling is niet zoek, maar helaas wel vertraagd. We verwachten jouw pakket op 25 oktober alsnog te kunnen verzenden. 

Met vriendelijke groeten, 
iBOOD Webcare Team

Beantwoorden

19 oktober 2017 om 16:44
rulerofdeath Gebruiker

Dat is 9 dagen later dan 16 oktober.

Het komt hopelijk toch wel voor de kerst.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.