23 juni 2011 om 00:00
iBOOD

Traxdata Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client

Als je zo door de tv-gids bladert, zie je dat we de keus hebben uit tientallen zenders. Nieuws, sport, kinderzenders, wetenschap, drama, comedy, familie… En dan nog kun je niets vinden dat je wil zien. Met deze Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client van Traxdata is er altijd wat te kijken! Misschien puilen je kasten, laatjes en dozen wel uit met dvd’s, videobanden of zelfs nog CD-i’s. Digitaliseer ze en bekijk ze met deze multimediaspeler. Sluit een externe harde schijf aan op de Traxdata en hij leest bijna ieder videobestand dat je je maar kan voorstellen. Wat dacht je van WMV9, MPEG 1/2/4, Xvid, FLV, RM, RM/RMVB, ISO, AVI en nog veel meer. Maar daar blijft het niet bij, want dit is natuurlijk een multimediaspeler die zijn spierballen eens goed kan laten rollen als er bestanden in Full HD afgespeeld moeten worden. Wat hij ook voor zijn kiezen krijgt, MKV, M2TS, H.264 of DivX HD, de multimediaspeler lust het rauw. Al die video’s perst hij door een composiet-, component- of een HDMI-verbinding in een resolutie tot 1920 x 1080p door naar je (Full HD) tv. Dat is al een hele waslijst, maar nog steeds niet alles. Want ook het afspelen van muziek, over bijvoorbeeld je thuisbioscoop, of het weergeven van foto’s zitten in het uitgebreide arsenaal van dit apparaat. “Alles goed en aardig”, denk je, geheel terecht, “maar waar haal ik al die prachtige bestanden dan vandaan?”. Nou, die zet je natuurlijk op een USB stick die je hierin stopt. Niet genoeg zeg je? Sluit er dan een externe harde schijf op aan, ook via USB. Of ben je zo’n digitale veelvraat dat zelfs dit niet genoeg is om je honger te stillen? Installeer dan een 2 TB grote SATA harde schijf in de speler zelf. Dat is genoeg om je in ieder geval een hele tijd vermaakt te houden. Nieuwe video’s of andere bestanden kun je op de multimediaspeler zetten door hem aan te sluiten op je thuisnetwerk. Daar kun je hem ook gebruiken als NAS-server. Dat betekent dat je vanaf de Traxdata niet alleen beeld kunt uitzenden naar je tv, maar dat iedere computer op je thuisnetwerk bestanden kan delen via dit apparaat. Waar Traxdata rekening mee heeft gehouden, is dat jij waarschijnlijk heel wat van jouw favoriete series, tekenfilms of films van internet haalt. Om je de moeite van een zoemende pc te besparen, zit er een BitTorrent-cliënt op deze alleskunner. Dus kun je alle bestanden kunt downloaden zonder dat er een pc aan hoeft te staan. En daarmee kun jij je thuisserver makkelijk gevuld houden met de beste media. Wij verwachten dat er een golf van ziektemeldingen over de Benelux spoelt zodra de Traxdata Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client uitgeleverd wordt, want hiermee hoeft niemand zich ooit nog te vervelen op de bank!
  • Merk: Traxdata
  • Type: Full HD Multimediaspeler met NAS en BitTorrent Client
  • Full HD weergave (maximaal 1920 x 1080p)
  • NAS-server
  • BitTorrent Client
  • Ondersteunde bestandsformaten: MKV, TS, M2TS, TP, TRP, MWV, MP3, JPG, JPEG, IFO, ISO, VOB, DAT, AVI, MPG, MP4, MOV, RM, RMVB en FLV
  • Ondersteunde codecs: H.264, MKV, WMV9, MPEG 1/2/4, DivX HD, Xvid, FLV en RM/RMVB
  • Ondersteunde ondertitelingbestanden: SUB, SMI, SSA, SRT en IDX
  • Inclusief afstandbediening
  • Talen besturingssysteem: Nederlands, Engels, Duits, Italiaans, Frans, Portugees en Spaans
  • Harde schijf ondersteuning: SATA HDD tot 2 TB
  • USB-aansluitingen: 1 x USB 2.0 Type B en 2 x USB host Type A
  • Video output: composiet, component, HDMI
  • Audio output: stereo R/L, optisch en HDMI Digital
  • Netwerkaansluiting: RJ45 voor 10/100 MBps (WiFi 802.11g optioneel)
  • De internet- en netwerkdiensten Samba en BitTorrent dienen vanaf de bijgeleverde CD geïnstalleerd te worden
  • In de doos: multimediaspeler, afstandbediening, composiet- en audiokabel, USB-kabel, stekker + adapter, CD-ROM met Engelstalige handleiding en software
  • Levertijd: 4 – 7 werkdagen
  • Garantie: 2 jaar
23 juni 2011 om 00:00
Martijn1203 Gebruiker

Netjes, zeer netjes.

23 juni 2011 om 00:06
noedlz Gebruiker

Deze discussie kan op vele fora worden gevoerd, het is echter offtopic dus ik heb hem verwijderd.

Edited by: Renate

23 juni 2011 om 00:06
Mancunian4 Gebruiker

Kan dit toestel ook de bestanden van je pc ophalen als je die deelt zoals met de PS3 en mediaserver???

23 juni 2011 om 09:25
Moderator Renate Moderator

Ja dit kan, lees voor de precize werking vanaf pagina 11 in de handleiding:
http://www.traxdata.com/traxdata-multimedia-station-1080p/9chc0000tra03/p/772

23 juni 2011 om 15:34
Belgico Gebruiker
23 juni 2011 om 00:16
cloclo100 Gebruiker

Ik heb een Panasonic T42vt20 plasmatv, en als ik vb. via mijn pc bestanden afspeel via een mediaserver(vb. mezzmo), wilt het nog wel eens fout lopen met het afspelen. Zo gebeurt het ooit dat de film plots stopt of dat het doorspoelen niet naar behoren werkt. Vrij frustrerend alleszins, ik denk dat het aan mijn netwerk ligt. Weet iemand of ik met de ibood van vandaag deze problemen niet zal hebben, indien ik het toestel gewoon via hdmi aansluit?

23 juni 2011 om 00:45
cwauters Gebruiker

Dat kan niemand zeggen want het kan aan heel veel dingen liggen (codering van je videobestand, netwerkproblemen, bugs in het programma dat je gebruikt, …).

Maar aangezien je bijna alles verandert door dit apparaat te gebruiken, is de kans wel reëel dat je het probleem zo omzeilt ja.

23 juni 2011 om 00:47
cwauters Gebruiker

Weet iemand of dit toestel ook volledig uit kan gezet worden zonder dat je de stroom moet uittrekken?

23 juni 2011 om 01:28
Patrick64 Gebruiker

Dit toestel heeft geen aan/uit schakelaar, maar wel een stand-by toets, zowel op het toestel als op de afstandsbediening.
Verder kan ik zeggen dat het een fantastisch toestel is, het speelt gewoonweg alles af. Mijn toestel was defect (liep regelmatig vast), opgestuurd naar Traxdata (Conrexx) en een nieuw toestel teruggekregen. Ik denk eraan om mij nog één aan te kopen.

23 juni 2011 om 00:53
pinne60 Gebruiker

‘k Heb mij er net een aangeschaft sè!!

23 juni 2011 om 01:31
Patrick64 Gebruiker

Weet er iemand wat 0gg betekent?

23 juni 2011 om 02:05
joinsie Gebruiker

0gg is een opensource-compressiemethode voor audiobestanden, beetje vergelijkbaar met MP3, maar dan zonder een patent op.

23 juni 2011 om 02:53
Martijn1203 Gebruiker

en het schijnt nog eens beter te klinken ook.. (het is overigens Ogg, niet 0gg)

23 juni 2011 om 07:28
ocarlier1 Gebruiker

Hoe werkt die bittorrent client eigenlijk? Stel je wilt een serie downloaden via torrent van de isohunt website.
Hoe gebeurt dit in de praktijk dan via die toestel?

Ik veronderstel trouwens dat je in eerste instantie een harde schijf dient op te installeren dan? Want standaard zit er geen opslag in toch?

23 juni 2011 om 09:30

Op pagina 26 van de nl handleiding word dit helemaal uitgelegd. hoe het werkt en hoe je het in gebruik moet nemen. Handleiding

23 juni 2011 om 07:52
Annelore Gebruiker

Kan je hier een Harddisk in plaatsen of enkel via USB een externe ?

23 juni 2011 om 07:56
Annelore Gebruiker

ondertussen al gevonden en er kan een interne HD in SATA maar liefst geen samsung gebruiken blijkbaar deze geeft fouten zie http://www.traxdata.com/traxdata-multimedia-station-1080p/9chc0000tra03/p/772

Beide klopt. je kunt een HD inbouwen en je kunt via usb HD’s aansluiten.

23 juni 2011 om 10:55
dj_phoal Gebruiker

Op youtube vind je zelf een filmpje van de firma waarin ze duidelijk laten zien hoe je er een HDD in stopt

23 juni 2011 om 08:15
sibsoldn Gebruiker

Ik heb de Argosy HV335T Full HD, hier gekocht trouwens.
Is deze better?
Want sommige van mijn video’s (avi, mkv… meestal films) heb ik maar een gedeelte van het beeld.
Ik ben er wel blij mee maar had graag iets better in dezelvde prijs range.

23 juni 2011 om 10:57
dj_phoal Gebruiker

Of deze beter is, weet ik niet, maar ik heb nog geen enkel probleem gehad met bestanden die ook op mijn PC afspeelbaar zijn via VLC media player.
Zelfs 1 film die o mijn PC niet werkte (klank, geen beeld) speelde hij zonder problemen af !!

23 juni 2011 om 08:16
Tommymang Gebruiker

Speelt deze ook ISOs van BD’s?

23 juni 2011 om 10:57
dj_phoal Gebruiker

Jep, geen enkel probleem !! :-)

23 juni 2011 om 08:21
Yucom Gebruiker

Speelt dit ook WAV en Flac?

23 juni 2011 om 08:24
Annelore Gebruiker

MEDIA SUPPORT

Media Type       : MKV, RM/RMVB, FLV,M2TS,TS, ISO, MPEG-1, MPEG-2, XviD, MP3, WAV, JPEG.
Media Files        : dat, mpg, mpe, mpeg, vob, m2p, avi, xvid, jpg, jpeg, mp3, wav, flv

SUBTITLE FILE SUPPORT

SRT, IDX/SUB, ASS, SSA, SMI, PSB, SUB Type II

23 juni 2011 om 08:50
sdecabooter Gebruiker

Audio ondersteuning is inderdaad vaag… Volgens de datasheet geen FLAC of AAC, terwijl dit in de handleiding op de Traxdata site wel vermeld wordt:

——

Video decodering – MPEG 1/2/4, Divx, Xvid, H.264, VC-1, RM/RMVB

Video formaat – WMV, MKV, MOV, AVI, MP4, MPG, TS/M2TS/TP/TRP, FLV, ISO, IFO, VOB, DAT, RM/RMVB

Audio – MP3, WMA, WAV, AAC, OGG, FLAC, Dolby Digital, DTS

——

23 juni 2011 om 09:21

Ik ga proberen of ik hier uitsluitsel over kan krijgen.

23 juni 2011 om 10:48
Admin Admin Admin

Ja, de Traxdata Media Speler speelt WAV en FLAC.

23 juni 2011 om 08:26
miland Gebruiker

weet er iemand of deze schoonheid ook bestanden in netwerk kan afspelen rechtstreeks vanuit andere NAS schijven? Ik bedoel zonder eerst over te zetten op de HD van de mediaplayer.

23 juni 2011 om 08:52
sdecabooter Gebruiker

Hij kan network shares benaderen en werkt via uPNP. Dus normaal wel (afhankelijk van hoe exotisch je NAS / netwerk in de praktijk is allicht).

23 juni 2011 om 08:34
feyterju Gebruiker

Speelt dit ding ook de ondertittels af?

23 juni 2011 om 09:20

Ondertiteling SSA,SMI,SRT,SUB, SUB+IDX

23 juni 2011 om 08:38
tdewolf0312 Gebruiker

welke formaat harde schijf kan er ingebouwd worden? De pocket 2.5″ of kunnen hier ook 3.5″ schijven ingebouwd worden?

23 juni 2011 om 08:47
wouke Gebruiker

tdewolf0312: Dat kan niet anders dan 3.5″ zijn !

23 juni 2011 om 09:20

Interne Hard disk ondersteuning Standaard SATA 3.5” Hard Drive

23 juni 2011 om 08:44
wouke Gebruiker

Denken jullie dat dit een goede vervanging kan zijn voor mijn Western Digital HD Media Player? Ik bezit niet de Live versie, maar de originele oudere versie.

Ik twijfel tussen bvb deze speler en de nieuwe WD Live aangezien mijn huidige WD speler qua gebruiksvriendelijkheid (lees: menu) zeer eenvoudig werkt. De reden waarom ik wens te vernieuwen is dat wanneer ik full-hd fragmenten afspeel de bitrate vaak te hoog is / het beeld begint te schokken-haperen. De laatste tijd stel ik ook vast dat bij m’n WD bepaalde films gewoonweg niet afspeelbaar zijn én ik een fabrieksreset moet doen alvorens ik opnieuw kan afspelen, zeer vervelend. Enige oplossing die ik tot nogtoe vond, is het remuxen van die specifieke film.

Daar wil ik natuurlijk van af en hoop dat dit toestel enigszins de oplossing biedt? Iemand ervaringen hiermee?

23 juni 2011 om 11:01
dj_phoal Gebruiker

Allemaal niet nodig bij dit toestel! Hij speelt gewoon alles af !!!
Ik ben nog niks tegen gekomen dat hij niet afspeelt

23 juni 2011 om 08:49
FeHyEs Gebruiker

Spijtig dat ik onlangs zelf een systeem heb in elkaar gestoken anders kocht ik deze wel! ook leuk dat ie als NAS kan worden gebruikt. Spijtig dat er geen gigabit ethernet op zit. wel veel andere leuke features. topper hoor

23 juni 2011 om 08:49
marcdehaes Gebruiker

@miland, Heb deze Multimedia player al een tijdje en ja je kan er over het netwerk bestanden ( Blu-Ray, MKV,…) bestanden mee afspelen. Het enige probleem dat ik heb is als het bepaald beeld van de film heel veel details moet weergeven in 1080p, dan gebeurt het wel eens dat deze kan stotteren. Dit heb je niet wanneer je het via usb, externe harde schijf afspeeld. Volgens mij heeft dit te maken met de netwerk speed, je hebt namelijk niet meer dan 100mb. En als het om HD kwaliteit gaat 1080p dan kan het wel eens zijn dat dat hij juist die drempel even moet overschreiden.
Dit is mijn ervaring hiermee.
Wat wel positief is, is dat er regelmatig updates van de firmware zijn. Alhoewel het nu even geleden is.

23 juni 2011 om 08:54
thommy1986 Gebruiker

Wat ik mij afvraag is, wat er bedoeld wordt met ‘WLAN optioneel’. Op welke manier kan je hem dan draadloos verbinden?

Moet hij trouwens opstaan om als NAS gebruikt te kunnen worden, of kun je hem ook gebruiken als hij op Standby staat?

23 juni 2011 om 09:16

Wlan optioneel betekend dat je nog een voor dit apparaat geschikte dongle moet kopen om het wireless te gebruiken. De dongle is niet via iBOOD verkrijgbaar.

De rest van je vragen worden behandeld in de Nederlandstalige handleiding die je hier kunt vinden:

http://www.traxdata.com/traxdata-multimedia-station-1080p/9chc0000tra03/p/772

23 juni 2011 om 09:12
Ciar Gebruiker

Slechts 100 mbit internet en geen hdmi 1.4, lijkt me ook een behoorlijke “bak” te zijn. Voor de rest wel goed voor 60 euro!

23 juni 2011 om 09:21
debloom Gebruiker

Hoe zit het met mkv 3D bestanden, worden deze ook gewoon afgespeeld?

Bimbam Gebruiker

Alle sooten ondertitels werken blijkbaar. Maar wanner je een DVD hebt staan op je harde schijf, kunnen dan ook die ondertitels worden opgeroepen en eveneens de verschillende audiotalen ?

23 juni 2011 om 09:47
Mazze13 Gebruiker

Ik zie DTS ondersteuning, maar wordt de DTS enkel via de optische uit gestuurd?  Want met mijn apparaatje nu wordt DTS geluid niet doorgestuurd via de HDMI, en aangezien ik geen geluidsversterker heb, heb ik dan ook geen geluid bij films met DTS.

23 juni 2011 om 11:00
dj_phoal Gebruiker

Hij heeft downmixing, dus ook dit is geen enkel probleem !
Ik ken mensen met een EVA9100 en die hebben dat probleem wel …
Bij mij dus niet

23 juni 2011 om 10:18
ElGargamel Gebruiker

Zit hier eigelijk een HD in? Of moet je die er zelf in steken? Want hoe werkt het systeem dan precies? Dat je via je thuisnetwerk videobestanden streamt naar dit toestel? Of dat je via USB een externe HD met je videobestanden aansluit?

23 juni 2011 om 10:41
deroby Gebruiker

Je *kan* er idd een HD in steken, alsook kan je er bestanden direct vanaf een externe HD (USB-aansluiting) mee afspelen; of een USB stick; of idd vanaf het netwerk (via DNLA vermoed ik, kijk eventueel eens in de handleiding die hier al paar keer in het forum vermeld staat).

23 juni 2011 om 10:20
Whitestars Gebruiker

Zit er encryptie op die torrent client?

23 juni 2011 om 10:21
zottegemmedia Gebruiker

Weet er iemand of dit toestel over een eigen standaard opslagslagruimte (interne HD) beschikt en zo ja over hoeveel GB?

23 juni 2011 om 10:38
deroby Gebruiker

Aan de verwoording in de tekst te zien is er een aansluitingsmogelijkheid voor een HDD, maar komt die standaard niet mee.

23 juni 2011 om 10:54
dj_phoal Gebruiker

Nee, althans toen ik hem kocht niet
Maar hang er een externe HDD aan via USB of een USB-key en je bent vertrokken

23 juni 2011 om 12:03

Er zit geen hardeschijf in. Wel kun je er zelf een 3.5″ SATA schijf in plaatsen tot 2TB

23 juni 2011 om 10:23
deroby Gebruiker

Mijn DVD speler heeft recent de geest gegeven, dus dit zou wel eens handige vervanger kunnen zijn, ik gebruikte het ding toch vooral als USB-stick speler =)

Echter, kan ik hier een externe DVD-speler (USB) aan hangen en kan ie dan die DVD’s gewoon afspelen ? (dus geen geripte bestanden, maar ECHTE (CSS beveiligede) DVD schijfjes ? Of evt nog beter, als ik een speler aan de SATA poort hang ?

23 juni 2011 om 10:51
dj_phoal Gebruiker

Ja, dat kan hij, via USB toch
Via SATA, dat weet ik niet

23 juni 2011 om 10:35
kriske99 Gebruiker

Ik heb nog geen ervaring met zo’n toestellen. Hoe ziet het menu eruit? Kan je in het menu overzicht waar je de films ziet een korte inhoud opvragen of is het gewoon een soort verkenner structuur zoals op pc?

23 juni 2011 om 10:53
dj_phoal Gebruiker

Volgens mij is het menu heel overzichtelijk
Je kan eens zoeken op Youtube, er staan een aantal filmpjes op van de Traxdata
En ja, als je met de balk op een film gaat staan, dan begint die te spelen in een klein vakje rechts, je kan hem zelfs zo helemaal uitkijken als je wil :-) (je kan dit ook aan / uit zetten)

23 juni 2011 om 11:06
kriske99 Gebruiker

Bedankt voor het antwoord maar ik bedoelde eerder een korte inhoud in tekst die je kan afhalen van internet en waar direct het genre ook wordt bij opgehaald zodanig dat je kan een film kiezen op basis van genre.

23 juni 2011 om 11:27
dj_phoal Gebruiker

Nog geen ervaring mee

23 juni 2011 om 10:50
Admin Admin Admin

Beste iBOOD’ers,

Ter info: De traxdata ondersteund FLAC en WAV.

23 juni 2011 om 10:50
dj_phoal Gebruiker

Heel goed toestel !!!
Ik heb hem nu … een dik jaar ? Sinds hij vorige keer op iBood kwam.
Heel wat handige functies zoals mogelijkheid om je ondertitels te synchroniseren … héééél handig !!
Nog geen enkele film gehad die niet afspeelbaar was, tot nu toe geen enkel probleem !
Bij vragen, snel antwoord via hun site.
Heb er nu een HDD in gestoken van 1TB en via netwerk is hij verbonden met mijn PC boven en internet.
Vlug filmke copieren naar de Traxx, Films streamen, Youtube films ed, geen probleem !

Enkel de ventilator is redelijk luidruchtig, maar als je er geen HDD in stopt, heb je die niet nodig en is heel simpel los te maken.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.