18 november 2014 om 00:02
iBOOD

Verbatim Gigabit NAS-externe harde schijf van 2 TB

Verbatim 2TB NAS

Met de Verbatim NAS-harde schijf (Network Attached Storage) kun je je bestanden en mappen verspreid over een netwerk opslaan. Dit is het perfecte apparaat voor reservekopieën voor kleine bedrijven of voor een thuiskantoor.

Verbatim NAS biedt een mediaspeler van TwonkyMedia, waarmee je je media-inhoud (foto's/muziek/video's) kunt ordenen en afspelen via een compatibel apparaat dat is aangesloten op het netwerk. Met de iTunes-server kunt u uw muziekcollectie centraal op de schijf opslaan en beheren en je muziekbestanden via iTunes vanaf elke computer binnen je netwerk openen.

De NAS-harde schijf bevat twee USB-poorten. Sluit een printer aan op een van de USB-poorten om aan te wijzen als netwerkprinter en druk bestanden vanaf een willekeurige computer op het netwerk af. De andere USB-poort kan worden gebruikt om een aanvullende USB-harde schijf aan te sluiten, waarmee je de opslagcapaciteit van het netwerk uitbreidt.

De harde schijf bevat ook een FTP-server waarmee u grote bestanden via het internet kunt verplaatsen. Daarnaast kunt u een BitTorrent-client configureren voor de veilige, eenvoudige peer-to-peer-overdracht en -deling van grote gegevensbestanden via een webinterface in je webbrowser.

Bescherm je films, muziek, muziek, foto's enzovoort met Nero's BackItUp 4 Essentials-software, dat functies voor volledige reservekopie en herstel van systeem bevat met optionele wachtwoordbeveiliging.

De Verbatim Gigabit NAS-schijf is compatibel met de nieuwste generatie kabelnetwerken met hoge snelheid en heeft een efficiënte schijfmodus die energie bespaart wanneer de schijf niet wordt gebruikt. De Verbatim NAS-schijf is perfect voor het uitbreiden van jebestaande netwerkopslagmogelijkheden en maakt zowel veilige reservekopieën als populaire mediafuncties mogelijk.

Specifications

Merk: Verbatim
Type: Gigabit NAS (Nieuw, maar in bruine doos)
HDD: 2TB Western Digital Enterprise (Recertified)
Garantie: 2 jaar op de NAS 1 jaar op de HDD

• Gebruik de NAS als Mediaserver
  • Ideaal als printserver of voor backups
  • Download direct op de NAS via Bittorrent

Externe voedingsbron: -/+12VDC-input
Interface: 1 x ethernet-poort / 2 x USB-poorten
Gegevensoverdrachtsnelheid: LAN: 1000 Mb/sec (max)
USB: 480 Mb/sec (max)

Netwerkfuncties:
Network Attached Storage (NAS)-toepassing
Configuratiehulpprogramma via browser
IEEE 802.3i, IEEE 802.3u, IEEE 802.3ab (10/100/1000)
SMB / CIFS (Samba)
Apple Bonjour
Apple iTunes-server
Printserver
UPnP
Windows Internet Name Server (WINS)
FTP-server
DHCP-server en client
NFS-server
Network Time Protocol (NTP)
HDD Power Management
HDD-codering
Gebruikers- en groepsbeheer
UPnP AV-mediaserver (Twonky)
BitTorrent-functie (TorrentFlux)
Door batterij aangedreven klok

Inhoud verpakking:
Gigabit NAS-externe harde schijf
Europese en Britse voedingskabels
Ethernetkabel
Snelstartgids
CD-ROM

Afmetingen: 200 x 115 x 50mm (l x b x h)
Gewicht: 1 kg

18 november 2014 om 00:16
SegaLove Gebruiker

Is dit iets?

18 november 2014 om 08:53
Binnenmars Gebruiker

NEE DIT IS NIKS, ZOLANG ER OP DE HOOFDPAGINA NIET STAAT DAT HET EEN RECERTIFIED DRIVE IS, ZELFS NIET ALS JE OP “IK NEEM ER EEN” KLIKT.

Graag aanpassen dit kan echte niet.

Recertified drives kun je sowieso beter links laten liggen, meestal worden die dingetjes gebruikt voor garantiegevalletjes. Een harde schijf kun je niet repareren, alleen het controllertje kun je vervangen, maar die gaan zelden stuk. De schijven worden wel weer getest, maar de ervaring leert dat deze schijven toch weer eerder bad sectors gaan bevatten. Er zijn ook winkels die zelf eerst nog even met een rubber hamer op de schijf slaan als ze een schijf terug krijgen van de klant, dat is makkelijker voor de garantie.

18 november 2014 om 10:31
Heracles1989 Gebruiker

niet helemaal mee eens, recertified drives zijn door de test gekomen, wanneer de fabrikant het label erop laat (in dit geval Western Digital) en er een jaar garantie op geven kun je de gok best wagen want de prijs is er ook naar. labelloze recertified drives of garantieloze drives kun je het beste niet kopen idd.

18 november 2014 om 10:39
Moderator Arthur iBOOD Moderator

Dag allemaal, de drives zijn door het WD geautoriseerde service centrum gewiped en gechecked. Het gaat dus niet om een gerepareerd model. Met een MTBF van 1.200.000 uur kan deze schijf dus nog zeer lang mee.

18 november 2014 om 11:02
Lithiums Gebruiker

dank je – geeft me weer vertrouwen!

18 november 2014 om 16:44
GijsBraakhuis Gebruiker

Dag Arthur.. ik heb deze post nu al 5x gezien ofzo op de site. Het gaat er niet om hoelang hij nog mee kan… maar wat ermee gebeurd is. Een 2e hands auto met maar 50.000 km op de teller kan ook “nog heel lang mee”. Maar als daar een offroad rally mee gereden is dan is dat aanzienlijk korter.

Deze schijf is dus een jaar lang, non stop, actief geweest in een cloud server. en dan kan hij theoretisch mssn wel 1.200.000 uur meegaan. De waarheid zou anders kunnen zijn.

18 november 2014 om 21:57
ingendaal Gebruiker

volgens de terms & conditions van WD zijn het mogelijk wel gerepareerde harde schijven….

WD recertified products may consist of customer return units and may be repaired. All products are tested and determined to meet WD’s stringent quality standards before they are sold as recertified. Please note that some recertified items may have marks, scratches, or other slight signs of wear.

18 november 2014 om 22:02
Binnenmars Gebruiker

@Arthur, onzin hoor die MTBF van 1200000 uur, dat is bijna 137 jaar, tja dr helaas zit maar 1jaar garantie op.

18 november 2014 om 00:18
Luckeyman Gebruiker

Inderdaad? iemand ervaring mee?

Ziet er uit als een leuk dingetje

18 november 2014 om 00:21
Luckeyman Gebruiker

Trouwens niet compatible met draadloos internet toch?

18 november 2014 om 00:24
supermarktpc Gebruiker

nee het heeft geen wifi.

18 november 2014 om 00:33
SegaLove Gebruiker

no go

18 november 2014 om 00:34
SegaLove Gebruiker

En als je hem aanluit op de ps3?

18 november 2014 om 10:34
Heracles1989 Gebruiker

je moet hem combineren met een draadloze wifi router/switch dan kun je hem draadloos koppelen aan je PS3 via DNLA of uPnP. zie hier de configuratie voor de DNLA http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/settings/connectdlna.html

18 november 2014 om 00:37
TonG Gebruiker

Tja, een ‘rectified’ harddisk (daar kan dus van alles mee gebeurd zijn) met maar 1 jaar garantie… Voor een doel als dit (NAS) lijkt het me niet zo’n lekkere gedachte….

18 november 2014 om 01:46
rdhoore108 Gebruiker

Ik heb enorm slechte ervaringen met recertified drives (wat je terugkrijgt als je een defecte drive in garantie opstuurt). Ze hebben nooit langer dan een paar weken gewerkt, van welk merk ze ook waren. Soms zelfs maar een paar uren, eentje trilde al meteen alsof ze vergeten waren om de as vast te schroeven.

Wellicht dat het enorm moeilijk is om een concurrentieel aanbod te doen met nieuwe schijven, maar recertified hoeft voor mij echt niet…

Edited by: Arthur iBOOD

18 november 2014 om 10:40

Dag allemaal, de drives zijn door het WD geautoriseerde service centrum gewiped en gechecked. Het gaat dus niet om een gerepareerd model. Met een MTBF van 1.200.000 uur kan deze schijf dus nog zeer lang mee.

18 november 2014 om 02:21
supermarktpc Gebruiker

De Verbatim Gigabyte Nas duikt het eerst op in 2009 en is echt al 5 jaar oud.

Let op dit apparaat is enkel USB host dus je kunt hem niet via USB aan je pc hangen als een externe harde schijf, ook al zou de benaming dat kunnen suggereren.

De transfer snelheid ligt tussen de 9 en 15 MB/s (netwerk), snelheid over USB kan ik niet vinden.

Je kunt de schijf er wel uit halen natuurlijk als het snel moet gaan maar daar is het niet op gemaakt en de plastieken nokjes van het achterplaatje kunnen gemakkelijk stuk gaan.

Het is zeker niet duur maar heb ik hier veel aan? Netwerk printer, backups.. ja dat kan wel dienen.

Is de harde schijf betrouwbaar? Rectified? Wat ik er over lees is niet goed. Aan de andere kant, reparaties kosten veel geld voor zo’n goedkoop product (2x verzendkosten, andere schijf, werkuren) en de fabrikant toont vertrouwen in de schijven door 1 jaar garantie er op te geven.

http://www.otest.co.uk/p/verbatim-tests/gigabit-nas-external-hard-drive-1tb-reviews.html

http://www.verbatim.com/UserFiles/File/UserGuide_en.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=5NLphQMOywM

18 november 2014 om 10:40

Dag supermarktpc, de drives zijn door het WD geautoriseerde service centrum gewiped en gechecked. Het gaat dus niet om een gerepareerd model. Met een MTBF van 1.200.000 uur kan deze schijf dus nog zeer lang mee.

18 november 2014 om 02:33
Nokia3210 Gebruiker

Waarom gewoon niet nieuwe drives gebruiken, qua prijs kan dit nooit erg veel meer zijn, maar je maak de koper/gebruiker er veel blijer mee.

Kom op ….. geef nieuw !!!

18 november 2014 om 10:11

Hoi Nokia3210 (complimenten voor je username!). Mooie tip voor ons Tip iBOOD Forum!

18 november 2014 om 02:47
medionsux Gebruiker

is van 2009. Enkel USB host (kan je niet via USB aan pc hangen)

De transfer snelheid ligt tussen de 9 en 15 MB/s (netwerk)

Het is zeker niet duur maar heb ik hier veel aan? Netwerk printer, backups.. ja dat kan wel dienen.

Is de harde schijf betrouwbaar? Rectified? Wat ik er over lees is niet goed. Aan de andere kant, reparaties kosten veel geld voor zo’n goedkoop product (2x verzendkosten, andere schijf, werkuren) en de fabrikant toont vertrouwen in de schijven door 1 jaar garantie er op te geven.

18 november 2014 om 02:51
medionsux Gebruiker

hier een videoreview met details van de user interface

https://www.youtube.com/watch?v=5NLphQMOywM

18 november 2014 om 10:41

Dag medionsux, de drives zijn door het WD geautoriseerde service centrum gewiped en gechecked. Het gaat dus niet om een gerepareerd model. Met een MTBF van 1.200.000 uur kan deze schijf dus nog zeer lang mee.

18 november 2014 om 12:16
hobbix Gebruiker

MTBF van 1.200.000 uur is gelijk aan bijna 137 jaar. Die term verdient dus een nadere toelichten

18 november 2014 om 14:19
supermarktpc Gebruiker

sorry voor de dubbelpost. De eerste werd aanvankelijk niet geplaatst, en dan heb ik met een oude account ingelogd, en nu zie ik dat die eerste post toch geplaatst is. (daar zit een bug lijkt me)

18 november 2014 om 07:46
Eikholt Gebruiker

Zit te wachten op een echte nas, de Synology DS214  + of  play mag ook.:)

Volgens mij ben ik niet de enige….

18 november 2014 om 08:08
satpet Gebruiker

Ik ook

18 november 2014 om 08:15
SciFiBoy Gebruiker

Ik ook.

18 november 2014 om 08:49
Glenn De Vriendt Gebruiker

Ik ook :-)

18 november 2014 om 09:16
Nijntje007 Gebruiker

En jawel, ik ook.

18 november 2014 om 10:13

Wow – mooie tip zo te lezen! Eikholt, kan je hem op het Tip iBOOD Forum zetten?

18 november 2014 om 12:49
Arnoud2000 Gebruiker

En ik ook

18 november 2014 om 12:56
Arnoud2000 Gebruiker

staat er al op sinds 3 nov.

18 november 2014 om 13:27
Queal Gebruiker

Ik ook! Heb deze in oktober en november ook op het Tip Forum gezet!

Laatste tijd een aantal NAS voorbij zien komen, maar allemaal niet echt iets moois. Dit 5 jaar oude Verbatim model is vast en zeker prima te gebruiken als externe HD op je netwerk, maar ik wil meer doen met een NAS.

Waarom Synology? Simpel, vanwege hun DiskStation Manager 5.1 en omdat het een top merk is.

18 november 2014 om 13:42
Queal Gebruiker

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-november-2014/#comment-645030

:-)

Zo te horen veel animo voor. Kom op iBood dealmakers! liefst voor de Kerstdagen zou mooi zijn.

18 november 2014 om 15:37
zaten68 Gebruiker

Ik ook

18 november 2014 om 09:34
vaderwillem Gebruiker

Ik ook, maar voor niet wie wil wachten google even op xpenology.

Mijn ervaring met een refurbished HD was ook niet goed, dus een no go

18 november 2014 om 10:46
OmuhHenk Gebruiker

recertified drives NIET aan beginnen.
Heb al diverse nare ervaringen ondergaan met recertified drives.
Mocht je er toch aan beginnen zet er in ieder geval geen foto’s of andere belangrijke documenten op.
Voor je het weet ben je alles kwijt.

18 november 2014 om 11:46
bufiku Gebruiker

Ik heb een paar jaar geleden via iBood de 4-bay Verbatim PowerBay NAS gekocht, toen zonder harddrives. Daar ben ik enkele jaren best wel tevreden mee geweest, hoewel de snelheid niet enorm is. Maar ik begin nu te kijken naar nieuwe mogelijkheden. Waarom? Mijn 4-bay NAS heeft geen ondersteuning voor schijven >2 Tb, geen torrent ondersteuning (dat heeft dit product wel) maar het vervelendste is de snelheid. FLAC over DLNA is niet te doen, HD films ook niet. Ook vind ik de helpdesk tekort schieten, ze geven aan dat het product niet langer ondersteund wordt. Dat blijkt ook dat er al enkele jaren geen software update meer voor mijn NAS, ondanks enkele foutjes.

Kortom, ik zou geen Verbatim meer aanschaffen, als ze zo snel hun producten verlaten.

18 november 2014 om 11:50
mrdummy Gebruiker

Goedemorgen iBood.

De tekst is wel vrij slordig in elkaar gezet. Er worden verschillende woorden gebruikt:
- Harde schijf
- NAS-Schijf
- NAS-Harde schijf
- NAS
- Gigabit NAS-Schijf
- Gigabit NAS-externe harde schijf

Zo maak je niet duidelijker op… Je kiest 1 productwoord en niet in verschillende woorden die je maar bedenkt.
De tekst is dan ook technisch niet goed uitgelegd. Hier heeft iemand met weinig kennis een verhaal geschreven, zo kan ik wel zien.

Het gaat hier om een kleine NAS met interne harde schijf. Dus je moet gewoon spreken van een NAS mét 2 TB harde schijf ingebouwd.
De NAS is een externe apparaat die 1 of meerdere harde schijven kan bevatten. De harde schijf is zelf eigenlijk intern. Er is geen externe harde schijf te zien.
En harde schijf heeft zelf géén FTP server. Je kan woord harde schijf niet gebruiken als NAS. Je haalt dingen dus door elkaar, en dat is slordig. Ook beetje verwarrend met al die woorden voor 1 product. Stop ermee, je moet gewoon goede woord kiezen. Hou het duidelijk waar je over praat.

Dus je moet gewoon hier als algemeen Verbatim NAS gebruiken, en voeg je erbij toe dat het over een Gigabit poort beschikt en één harde schijf van 2TB is reeds ingebouwd.
Volgens Tweakers is volledige product titel “Verbatim Gigabit NAS Externe Hard Drive 2 TB”. Dat is ook goed. Kortgezegd is “Verbatim NAS” is nog correct, maar kortgezegd “Harde schijf” is onjuist want die heeft weer andere betekenis. Je mag wel korthouden in het verhaal maar bij de samenvatting onderaan graag wel volledige product titel neerzetten. Niet verschillende korte productwoorden, dat maakt niet duidelijker op.

Aangezien Verbatim NAS geen directe USB to PC verbinding kent, is het dus pure NAS geworden. Er bestaan netwerkschijven met USB-to-PC directe verbinding op de markt, maar hier krijgen de USB poorten andere functie: met printer of met externe harde schijf via USB. Hier mag je eigenlijk niet spreken van “externe harde schijf”. Bij externe harde schijf is er mogelijkheid om direct met pc te verbinden over USB, maar bij externe NAS hoeft dat niet. Door de kleine behuizing en USB poorten achter lijkt het net externe harde schijf, maar dat mag dus niet meer omdat de functie ontbreekt. Hier is dus gewoon een kleine NAS.

De discussie over opgeknapte schijven, de recertified schijven, is wel lastig. Zolang ze grondig in de WD fabriek zijn getest (daar zijn ze ook schoon gehouden) en geen bad sectors hebben moeten de schijven eigenlijk minimaal 1 jaar goed doen. Ik kan wel voorstellen dat meeste mensen liever nieuwe schijf nemen want daar zit garantie op die tot 3 jaar kan gaan. Echter er is ook risico dat ook nieuwe schijven vroeg defect gaan. Het blijven mechanische apparaten, de risico is er nog steeds klein beetje aanwezig. WD is wel goed merk en ik heb zelf weinig problemen mee.

Op dit moment is de prijs aantrekkelijk goedkoop. Hoewel, er zijn al kleine NAS apparaten te vinden met 2TB schijf voor 100 Euro. Die zijn echter niet zo snel over netwerk. Goede modellen (die snel werken) beginnen vanaf 150 Euro, dus het is aan je de keuze of je wilt kopen of niet. Vergeet niet dat je hier harde schijf nog zelf kan vervangen als je toch niet bevalt…

18 november 2014 om 14:05
motormuis001 Gebruiker

“Hier heeft iemand met weinig kennis een verhaal geschreven.” Welkom op iBOOD!

Een degelijk onderbouwd verhaal, zonder allerlei fouten, zonder oeverloos gezwets, dat ook nog eens door de doorsnee gebruiker te begrijpen valt, dat vind je hier zelden of nooit.

18 november 2014 om 18:13
Kleuter Gebruiker

@mrdummy

Je hebt gelijk, maar om er nu zoveel woorden aan te spenderen, vind ik ook weer wat teveel van het goede.

Als ik heel eerlijk ben, heb ik na het lezen van je hele betoog, eigenlijk weinig meer geleerd dan er in alle reacties staat. En dat is eigenlijk zonde van jouw werk om dit hele stuk te schrijven en van mijn tijd (en de anderen) om het te lezen.

Just my 2 cents.

18 november 2014 om 12:03
Zyberbood Gebruiker

Ik heb thuis alleen maar gerepareerde schijven en SSD’s omdat ik ze goedkoop kon krijgen, misschien heb ik geluk maar ik gebruik ze al jaren zonder problemen dus het hoeft niet slecht te zijn.

Ik zou graag willen weten of ik vanaf een android telefoon muziek van deze nas kan afspelen? Welke apps zijn hiervoor nodig?

18 november 2014 om 18:12
ewoutbuhler Gebruiker

Ja dat kan. De NAS is ook Mediaserver (de applicatie Twonky is hiervoor onderdeel van de software). Als je op de Android een UPNP player zet (bvb BubbleUPNP), kun je muziek op deze NAS laten afspelen op de foon. Ik heb het voor elkaar gekregen (met een Synology) om van buiten mijn netwerk, gewoon via internet, in te loggen op m’n NAS en met mijn telefoon muziek af te spelen van m’n server. Het kan! Of het aan te raden is, is een ander punt, je zet je NAS dan wel deels open voor benadering vanaf internet. Niet altijd het meest aan te raden idee. Ik ken de beveiliging van deze NAS niet, wellicht zelf zeer af te raden als je data je lief is.

18 november 2014 om 18:13
ewoutbuhler Gebruiker

NB: voorwaarde is natuurlijk wel dat je NAS op je thuisnetwerk via Wifi te benaderen is, dat heb ik even als gegeven aangenomen. Deze NAS heeft geen eigen WIFI, maar als je dat zelf thuis wel hebt dat komt dat vast goed.

18 november 2014 om 15:03
rienp01 Gebruiker

Veel te duur

18 november 2014 om 18:19
ewoutbuhler Gebruiker

Heuh? de goedkoopste 2TB WD schijf kaal is 72,50€ (Tweakers pricescan). Voor een complete NAS met 1 jaar gegarandeerde schijf kun je 80€ dat toch echt niet “veel te duur” noemen. Nu ja, het kan wel, maar het is minimaal discutabel…

18 november 2014 om 16:15
MBallo Gebruiker

Dus als ik hier m’n iTunes bibliotheek op zet dan kan ik via thuisdeling media afspelen? Nu moet ik eerst m’n computer aanzetten om de muziek van de harde schijf af te spelen op iPad of Apple tv.

18 november 2014 om 18:16
ewoutbuhler Gebruiker

Ja dat kan, nee dat hoeft niet. ;-)

18 november 2014 om 23:25
MrLee888 Gebruiker

Nee, kan niet met ATV. De iTunes server op de NAS zul je alleen kunnen linken met de iTunes op je PC/Mac, de ATV kan niet rechtstreeks lezen van de NAS via thuisdeling, dat blijft via ‘een’ iTunes op een PC/Mac gaan. Als iemand het anders beweert dan hoor ik graag de oplossing. (Een andere media player kan WEL van de NAS lezen)

Ik ben ook in deze ATV valkuil gelopen destijds :)

18 november 2014 om 16:51
jstryps Gebruiker

Kan de HDD eruit worden gehaald en vervangen worden?

18 november 2014 om 17:00
mrdummy Gebruiker

Ja, zie extra foto’s bij de product… Je kan hdd vervangen.

4 december 2014 om 12:53
brechtv Gebruiker

Wanneer wordt hij verzonden iBood? We zijn 3 december gepasseerd…

4 december 2014 om 13:42
Moderator Dees Moderator

Hallo Brechtv,

Ik heb je vraag doorgespeeld naar de betreffende afdeling en je hoort zo snel mogelijk meer.

Groetjes,
Dees

4 december 2014 om 16:31
brechtv Gebruiker

Nog maar eens vertraging… Niet de eerste keer bij mijn weten. Misschien moeten jullie er maar eens bij zetten dat nu nog kopen voor Kerst te laat is :-) Of het moet voor Kerst 2015 zijn…

5 december 2014 om 17:17

Dag allemaal, als het goed is hebben jullie een mail gehad: we verwachten deze deal 11/12 te versturen. Excuus voor de vertraging.

10 december 2014 om 09:57
Moderator Dees Moderator

Hallo Allemaal,

Zojuist vernomen dat er gisteren een grote hoeveelheid Verbatims met hdd zijn verzonden.
Hopelijk hebben jullie ze snel binnen.

Groetjes,
Dees

10 december 2014 om 14:05
apa2010 Gebruiker

Dat ziet er niet best uit, ik kan geen users toevoegen, de knop next mist.

Kopieeer ik via het wifi netwerk een aantal bestanden naar de nas op de admin share dan stopt ie na 6 kleine betanden.

Ik mag toch hopen dat er garantie op zit ik wil hem graag terugsturen….

10 december 2014 om 16:57
Jaap0107 Gebruiker

losse nas en losse HDD wat moet ik hiermee.

ik ben geen wizkid hoe krijg ik dit in elkaar?

10 december 2014 om 17:36
filthyshadow Gebruiker
10 december 2014 om 18:01
Jaap0107 Gebruiker

inmiddels in elkaar gezet mbv dit filmpje. maar helaas geen nas te vinden op netwerk.

Lampje op router blijft ook uit NAS lampje brand wel

iemand ideeen hierover?

10 december 2014 om 21:33
dvandenende Gebruiker

Ook niet handig dat de harde schijf los van de NAS geleverd wordt, en er geen beschrijving bij zit hoe te monteren!!!!!  Hoe zit dat?

10 december 2014 om 22:04
MBallo Gebruiker

Idd wat een gepruts! Je moet eerst de twee losse kabeltjes (een dikke rode SATA en een gekleurde voeding) op de schijf aansluiten, dan de schijf in de nas monteren en dan de kabeltjes aan het “moederbord” van de nas klikken. Vervolgens doet ie het wel, maar nu krijg ik de melding “Found new disk, please format”. Hoe doen we dat nou weer? Ik kan toch alleen verbinding via de Verbatim software maken?

Hulde voor de keurige beschrijving die er bij zit iBood!! (not)

11 december 2014 om 00:21
svhclg Gebruiker

Dat SATA kabeltje lijkt me toch te kort ?   Jongens, wat een gepruts is me dat, en inderdaad geen beschrijving erbij hoe je het moet monteren ! Ongelooflijk ; bovendien, wat doen die kussentjes bij de verpakking ?

11 december 2014 om 07:39
brechtv Gebruiker

Ik heb hem geïnstalleerd gekregen (inderdaad het achterste plastieken plaatje eraf prutsen, dan de metalen behuizing eraf schuiven; kabeltjes aansluiten op HDD, HDD erin leggen en dan de kabeltjes in de printplaat pluggen (kabels zijn wel lang genoeg hoor); dan de schijf vastszetten en terug dicht doen).

Ik heb echter hetzelfde probleem als eerder vermeld: users toevoegen kan niet. Eerst dacht ik dat het aan mijn browser lag, maar ik heb er ondertussen verschillende geprobeerd (Chrome, Safari, Firefox). Ik heb al gekeken naar software-updates, die zijn er niet. Daarnaast is dit een supertraag systeem, dat mijns inziens langs geen kanten werkt. Een schandaal! Ik overweeg ook ernstig om hem terug te sturen.

11 december 2014 om 12:27
Flaterboot Gebruiker

Het is inderdaad zeer apart dat je een losse harde schijf krijgt die je er zelf in moet bouwen zonder gebruiksaanwijzing. Het is me uiteindelijk gelukt maar ook ik krijg het apparaat niet aan de praat. Ik kan zoals anderen hier op het forum geen users toevoegen.
Ook krijg ik de NAS niet te zien in mijn Netwerk en krijg ik verschillende foutmeldingen:

FATAL: No share can be found in the systemFATAL: The “public” share must be existedFATAL: Please check it or rebootContent-type:text/html

Ik ga een retourzending aanmaken want dit is niet echt wat ik zocht.

11 december 2014 om 13:09
jstryps Gebruiker

Mijn HDD werkt al niet vanaf ik hem binnen kreeg. De NAS werkt uitstekend met een 750GB met slechte sectors om te testen. Nu is mijn vraag, moet ik alles in retour doen of alleen de HDD?

11 december 2014 om 13:12
jstryps Gebruiker

Dit is als garantie bedoeld

11 december 2014 om 13:16
Flaterboot Gebruiker

Ik zou een service verzoek indienen..

11 december 2014 om 13:19
jstryps Gebruiker

Heb ik gedaan, maar ik heb snel een nieuwe nodig omdat ik met geheugen tekort ben. Ik heb al het blad om hem terug te sturen maar er staat niet bij of het alleen de HDD is

11 december 2014 om 13:20
Flaterboot Gebruiker

Dan zou ik ze even mailen..

11 december 2014 om 13:40
jstryps Gebruiker

ik heb een service verzoek gestuurd daarover. Hopelijk antwoorden ze snel

11 december 2014 om 14:29
MBallo Gebruiker

Idd, ik krijg ook geen gebruikers aangemaakt…..??

11 december 2014 om 14:44
denballe Gebruiker

Dankzij een handleiding die ik op het internet gevonden heb wel kunnen monteren.

Echter na een eerste keer formatteren zoals gevraagd blijft de status op unmounted staan en lukt opnieuw formatteren niet meer.

HDD defect?

11 december 2014 om 15:16
Flaterboot Gebruiker

Het ziet er naar uit dat het hele zooitje niet werkt.

Of heeft iemand het al wel werkende gekregen?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.