27 september 2020 om 00:00
iBOOD

Edifier S1000MKII Active 2.0 Bookshelf Speakers | BT 5.0 | 120W RMS

Product expert aanwezig

Edifier S1000MKII Active 2.0 Speakers

Koop maar vast een bosje sorry-bloemen voor je buren. 

Specificaties

Merk: Edifier
Type: S1000MKII bookshelf speakers
Garantie: 2 jaar

• 120W RMS
  • Active DSP controlled speakers
  • Draadloos HiRes muziek zónder kwaliteitsverlies 

Kenmerken

• Tweeter: 1-inch titanium dome
  • Woofer: 5 ½ "aluminium membraan drivers
  • DSP audiobewerkings-chip: TLV320AIC3254
  • HiRes gecertificeerd 24Bit/192kHz

Totaal vermogen

• L/R (treble): 25W+25W RMS L/R (mid-range bass): 35W+35W RMS

Signaalruisverhouding

• ≥90dB(A)

Frequentiebereik

• 45Hz~40KHz

Ingangsgevoeligheid

• Lijn 1: 750±50mV, Lijn 2: 900±50mV Bluetooth: 450±50mFFs Optisch/Coaxiaal: 350±50mFFs

Fysieke kenmerken

• Afmetingen: 205x336x270mm (BxHxD)
  • Gewicht: 8.35Kg per speaker

Dit ontvang je

• S1000MKII Active 2.0 Bookshelf Speakers
  • Afstandsbediening
  • Verbindingskabel (deze 5 meter lange kabel verbindt beide speakers aan elkaar; alleen de rechter hoeft te worden aangesloten op het stroom)
  • Audiokabel Stereo RCA – Stereo RCA
  • Audiokabel Stereo RCA – 3.5mm jack
  • Optische kabel

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 september 2020 om 05:46
dimii Gebruiker

Bij de vorige speaker set viel mij op dat de ene speaker wel wireless is… maar de andere niet. Je zit dus met een vervelende kabel tussen de 2 speakers :’(

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:37
ronschool Gebruiker

Met wireless wordt ook vaak bedoeld dat de set Bluetooth heeft waar je dus “wireless” muziek op kan afspelen.

Beantwoorden

27 september 2020 om 06:43
vintageaudio Gebruiker

Je moet ook alles lezen als je wat koopt ;-)… het staat in de omschrijving….

“ Verbindingskabel (deze 5 meter lange kabel verbindt beide speakers aan elkaar; alleen de rechter hoeft te worden aangesloten op het stroom.“

lijkt me trouwens een pluspunt… niet overal heb je een 2 stopcontacten in de buurt van de 2 speakers en moet je uiteindelijk werken met verlengkabels.

Beantwoorden

27 september 2020 om 08:00
E.Terwijn Gebruiker

Kan je een oude platenspeler en de tv hier beide  direct op aansluiten?

Beantwoorden

27 september 2020 om 08:29
sjoerdvangurp Gebruiker

Tv zal wel lukken met één van de mogelijkheden. Als je platenspeler een voorversterker ingebouwd heeft kun je hem via tulp aansluiten. Bij oude platenspelers is dit echter niet vanzelfsprekend en kan het dus zijn dat je een aparte voorversterker nodig hebt. Deze boxen hebben namelijk geen Phono ingang.

Beantwoorden

27 september 2020 om 20:08
ken_koning Gebruiker

Hier wil ik het antwoord ook wel graag op weten! De set van een paar weken terug kon dit wel, deze had een phono aansluiting maar vond ik net iets te prijzig

Beantwoorden

27 september 2020 om 08:35
benjie83 Gebruiker

Hoe lang is de bijgeleverde optische kabel?

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:43
ronschool Gebruiker

Volgens mij 1 tot 1,5 meter maar aangezien deze kabels goedkoop zijn zou ik de lengte van de bijgeleverde optische kabel niet doorslaggevend laten zijn. In een speaker vergelijking kwam naar voren dat deze speakers iets beter klinken dan de S2000pro (eerste versie) en die is al erg goed….

Voor deze prijs ga je geen betere en hoogwaardiger active speaker regelen, zelfs tweedehands niet. This is a steal!

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:48
Official Product Expert Edifier Expert Official Product Expert

Hallo Benjie83,

De bijgeleverde optische kabel is 1,2 meter lang

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:37
rotel1 Gebruiker

Werkt de dsp ook op de analoge ingangen?

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:48
ronschool Gebruiker

Ja, DSP werkt altijd omdat er gescheiden eindtrappen zijn voor hoog/laag en er speakercorrectie is. Enkel bij de S2000PRO werkte de EQ settings niet op de XLR balanced ingangen maar DSP is altijd op de achtergrond zijn mooie werk aan het doen. Voordeel van DSP\speaker correction is dat het systeem over de hele volume range nagenoeg hetzelfde klankkarakter heeft. Dus ook bij laag volume zal je een diep, warm en helder geluid hebben.

Beantwoorden

27 september 2020 om 09:49

Rotel1,

De DSP werkt op alle audio ingangen

Beantwoorden

27 september 2020 om 10:22
Harry Rijkens Gebruiker

Goedemorgen, ik heb 2 weken geleden de Edifier 2000MKIII gekocht op Ibood. Wat is het verschil tussen deze twee types?

Beantwoorden

27 september 2020 om 10:54

Hallo Harry,

Het grootste verschil is de gebruikte tweeter, in de S2000MKIII zit een vlakke membraan tweeter die sneller en helderder is, in de S1000MKII een Titanium dome tweeter. Verder heeft de S2000MKIII 4 audio modes, waaronder een monitor mode met neutraal geluid. S1000MKII klinkt iets “gekleurder”, leunt iets meer op de bas. De voorloper S1000DB is daarom mijn favoriete bureaublad speaker, muziek terwijl je werkt op heel laag volume met toch een goede Bas. Het uiterlijk is natuurlijk behoorlijk anders.

Beantwoorden

27 september 2020 om 11:03
Harry Rijkens Gebruiker
27 september 2020 om 12:50
ronschool Gebruiker

S2000MKIII is de betere speaker. Meer vermogen, betere tweeter, 4 verschillende EQ settings en verder door ontwikkeld/hoogwaardiger componenten.

Beantwoorden

27 september 2020 om 13:19
fsnels Gebruiker

Kan ik deze boxen via bluetooth aansluiten als boxen op mijn Onkyo TX-NR686 voor het aansturen van de audio aan de andere kant van de huiskamer zodat ik geen audiodraden door mijn kamer of kruipruimte hoef te trekken?

Beantwoorden

27 september 2020 om 13:31
yseveryns Gebruiker

Ik vermoed van niet. Tenzij ik me vergis kan jouw versterker enkel geluid ontvangen via Bluetooth en niet verzenden.
Mocht dat wel kunnen (om bijvoorbeeld een draadloze hoofdtelefoon te koppelen) dan kan je deze ook koppelen aan de luidsprekers.
Hier zijn deze luidsprekers lange tijd gekoppeld geweest via bluetooth met de TV. Onze TV stuurt het geluid wel uit via bleutooth.

Beantwoorden

27 september 2020 om 14:04
michielreijs Gebruiker

Ik heb deze set..ben echt ZEER tevreden! Heb ook een MU-SO in huis..ondanks het grote prijsverschil doet deze set echt niet onder.

Beantwoorden

27 september 2020 om 14:07
umscriebel Gebruiker

is het mogelijk om twee sets te bestellen en deze boven en beneden te zetten, én dan hetzelfde af te laten spelen? (zoals Sonos…)

dank voor de info

Beantwoorden

27 september 2020 om 14:26

Hallo Umscriebel,

Dit gaat alleen met 2x een Google Chromecast audio of soortgelijk product. Deze WiFi streamers kun je in een groep configureren voor multi-room gebruik. Google is helaas met de verkoop hiervan gestopt…

Beantwoorden

27 september 2020 om 14:21

Hallo Fsnels,

Probeer de tip van Yseveryns eens als je een Bluetooth hoofdtelefoon hebt, als dat werkt dan lukt het ook met de speakers. Ik kan niet uit de specificaties van de Onkyo opmaken of het werkt.

Beantwoorden

27 september 2020 om 18:12
Toshi_TT Gebruiker

zijn er grote verschillen met de S1000DB die eind vorig jaar te koop was?

Beantwoorden

27 september 2020 om 19:39

Hallo hallo Toshi_TT,

De MKII is een opgewaardeerde versie van de DB, nu met Bluetooth 5.0, Hires gecertificeerd, en verbeterde afstandsbediening. Verder is de behuizing luxer afgewerkt.

Beantwoorden

27 september 2020 om 19:42
Toshi_TT Gebruiker

hmmm, dan blijf ik nog even bij de DB… krijg je met BT 5.0 beter geluid dan met AppTX?

en inderdaad, die afstandsbediening die ik heb is niet moeders mooiste

Beantwoorden

27 september 2020 om 20:15

Hi Toshi_TT,

De S1000MKII heeft AptX HD, dus ook verbeterd. Maar als je de S1000DB hebt dan is het niet de moeite om naar de S1000MKII over te stappen.

Beantwoorden

27 september 2020 om 20:05
Luif Gebruiker

Zit er ook een bluetooth dongle bij voor aansluiting op de pc? Zo nee, welke dongle wordt er geadviseerd?

Beantwoorden

27 september 2020 om 20:19

Hallo Luif,

Er wordt geen single meegeleverd, dit is ook niet nodig bij een smartphone, tablet, laptop, (tv). Bij een PC zou ik altijd een audiokabel gebruiken, is beter dan Bluetooth tenzij je een Bluetooth aptX dongle gebruikt.

Beantwoorden

27 september 2020 om 21:06
73jeroen Gebruiker

AptX heeft alleen een meerwaarde als de geluidsbron (zoals bijv een telefoon) aptX ondersteund.

Beantwoorden

27 september 2020 om 21:11

hallo 73jeroen,

Dat is juist, dus ook een aptX HD bron nog voor de nog hogere bluetooth kwaliteit die de speakers ondersteunen

Beantwoorden

27 september 2020 om 21:48
MMM777777 Gebruiker

Het is toch ook een kwestie van smaak welke boxen je mooier vindt klinken, de S1000MKII, of de S2000MKIII? Naar wat voor soort muziek je luistert speelt toch ook een rol? De S1000MKII schijnt iets minder kleur te hebben dan de S1000DB las ik bij een recensie.

Beantwoorden

27 september 2020 om 21:51
024pr Gebruiker

Deze zocht ik in april… toen maar een setje R1850DB’s gekocht. Helaas, deze hadden leuk gestaan.

Beantwoorden

27 september 2020 om 22:05
Zplus Gebruiker

Heb deze op zolder staan met een oude BlueSound Node en speel via optische kabel er TIDAL op af kan je zeggen zeer mooi geluid. Zeker aan te bevelen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.