10 december 2019 om 00:00
iBOOD

TomTom Go Premium 5 Navigatiesysteem

TomTom Go Premium 5

De kunst van het navigeren begint en eindigt bij de TomTom Go Premium. Een navigatiesysteem die de verwarming alvast aanzet als je bijna thuis bent en je voorziet van de laatste verkeersinfo.

Specificaties

Merk: TomTom
Type: Go Premium 5 | Navigatiesysteem
Garantie: 2 jaar

• Lifetime kaartupdates
  • Smart dankzij IFTTT-integratie
  • Live verkeersinfo door ingebouwde simkaart

Kenmerken

• Kaartdekking voor 49 landen, check hier welke landen
  • Maak je eigen routes
  • Ingebouwde wifi
  • Lifetime; Wereldkaartupdates
  • Lifetime; TomTom traffic
  • Lifetime; Waarschuwing voor flitsers
  • Vind-mijn-auto functie
  • IFTTT-integratie
  • Handsfree bellen
  • Ontvang berichten van je smartphone
  • Deel je locatie en verwachte aankomsttijd
  • Houd ritstatistieken bij
  • Gepersonaliseerde routes
  • Last Mile navigatie
  • Stembesturing (Siri & Google Now)
  • Check hier welke talen en gesproken instructies beschikbaar zijn voor deze TomTom

Technische informatie

• Schermafmeting: 5"
  • Schermresolutie: WQVGA
  • Schermresolutie: 480 x 272 pixels
  • Resolution: 109 ppi
  • Invoer via touchscreen: Capacitief (volledig interactief)
  • Intern geheugen: 16 GB
  • Ondersteuning voor micro-SD-kaart: Ja, tot 32 GB
  • Bluetooth (voor gesprekken, berichten, Siri en Google Now): Ja
  • Stembesturing: Ja
  • TomTom Services via smartphone: Ja
  • TomTom Services via geïntegreerde SIM: Ja
  • 3D-gebouwen: Ja

Dit ontvang je

• TomTom Go Premium 5"
  • Actieve magnetische houder
  • Auto-oplader
  • USB-kabel
  • Documentatie

Software problemen in het verleden zijn door TomTom inmiddels volledig opgelost. Check hier alle TomTom software-updates.

10 december 2019 om 00:08
kdegroof Gebruiker

Mooie deal!

Beantwoorden

10 december 2019 om 05:42
jean8400 Gebruiker

Is het mogelijk om routes aan te maken op een Mac computer en die dan over te zetten op de gps?.

Zoals je bijv. met een Garmin expres kan doen.

Mvg

Jean

Beantwoorden

10 december 2019 om 07:48
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Jean,

Ja, dit is mogelijk met de gratis webapp MyDrive: https://mydrive.tomtom.com
Ook kun je via dit programma reeds bestaande routes van anderen in GPX formaat uploaden naar je navigatie.

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:21
ACS51 Gebruiker

Jean; ik heb de motornavigatie Rider 450. Gebruikt thuis de Mac. Via TomTom ‘My Drive Connect’ routes maken en overzetten naar nav. Ik vermoed, dat deze TomTom dezelfde software gebruikt. Site van TomTom geeft aan dat MyDrive gebuikt kan worden voor de planning.

Beantwoorden

10 december 2019 om 19:44
hansderk Gebruiker

Verloopt zeer problematisch en vaak synchronisatieproblemen. Bovendien bij mijn TomTom van deze serie: als je op je account ingelogd bent schakelt het apparaat zich herhaaldelijk uit. Uitermate vervelend en rondweg teleurstellende aankoop

Beantwoorden

10 december 2019 om 08:40
vaatwastabletje Gebruiker

Zijn de functies zoals live verkeersinformatie ook bij roaming? Europa?

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:02
vaatwastabletje Gebruiker

Zelf gevonden, ja dit is bij alle 49 landen. Na uitbreiden van kaarten is dit niet in die landen.

Beantwoorden

10 december 2019 om 08:42
marcok Gebruiker

Is deze geschikt om wereldkaarten in te laden op een los aan te schaffen SD kaartje?

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:19
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ja, dit is mogelijk.

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:25
ACS51 Gebruiker

Marcok. Heb je alle wereldkaarten tegelijk nodig? Ik heb Europa erop staan. Zijn nu in NZeeland, dus heb ik die erbij gezet

Beantwoorden

10 december 2019 om 10:20
xdax Gebruiker

@ACS51 Het duurde even voor ik doorhad dat je niet Noord Zeeland bedoelde…
Had natuurlijk wel mogelijk geweest dat het niet in de kaart van Europa zat :-P

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:35
Karelsegers Gebruiker

Geen probleem voor gebruik in belgie, flitspalen , traffic updates, trajectcontroles ?

Beantwoorden

10 december 2019 om 09:53

Deze TomTom is ook prima te gebruiken in België.

Beantwoorden

10 december 2019 om 10:59
Trust_me Gebruiker

Ik heb een tomtom 6200 dis bijna volledig zelfde behalve IFTTT-integratie.

Qua traffic updates vind ik zeer goed maar werkt niet in alle EU landen perfec(op sommige plaatsen maarw ie niet soms) als ik file op mijn weg zit toon het direct alternatief routes dat het veel handig is.

Flitspalen en trajectcontroles zou ik toch nog opletten want het is toch niet echt accuraat.

Bij opstarten vind mijn locatie altijd binnen de 5-10seconden~ wa da veeeel beter is dan mijn oude tomtom 950 live.

Voor de rest vind ik het een top navigatie duidelijk genoeg, ook genoeg tweak mogelijk heden(icoons groter maken, weg keuzes, uitwijken van betaalde routes of boten,etc…)

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:19
W. Reumermann Gebruiker

Goedendag . . . ik heb een vraagje over de lifetime . Hoeveel jaar is dat ?  b.v.d.

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:33
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag W. Reumermann,

Op de website van TomTom wordt hierover het volgende aangegeven:

‘Lifetime’ is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, inhoud en accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:21
123julier Gebruiker

Wat moet ik met zo’n ding?

Op “iedere” smartphone kan ik een navigatie app zetten.

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:34
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag 123julier,

Dat is natuurlijk persoonlijk wat je hiermee moet. De een geeft de voorkeur aan zijn smartphone en de ander aan een navigatiesysteem.

Beantwoorden

10 december 2019 om 19:47
hansderk Gebruiker

Terecht en bovendien bespaar je je dan hoop frustratie omdat kaarten verouderd zijn op deze Tomtom, de os ronduit problematisch werkt en de service belabberd ehhhh er helemaal niet is!

Beantwoorden

10 december 2019 om 19:59
JoeC2 Gebruiker

Dat zou ik dan zeker doen, heb ik ook (Sygic) en toch gebruik ik altijd mijn tomtom want simpele interface, geen verstoringen door allerlei apps die het scherm ook willen gebruiken, hij is ervoor gemaakt.  De Sygic app gebruik ik alleen als de tomtom is uitgeleend.

Ik kwam van een Navigon (nu Garmin).  De TT was best wennen maar ik gebruik m elke dag een paar honderd kilometer lang zelfs als ik geen route ingegeven heb want files en flitsers zijn gewoon zichtbaar.

Is het voor jou de moeite waard?  Gezien de manier waarop je je vraag stelt waarschijnlijk niet.

En voor @hansderk: De kaarten worden elke 3 maanden bjgewerkt.  Zowel die van (in mijn geval) heel Europa als de hele USA.  De live services werken daar trouwens niet.  En de service: Ach de mijne is een keertje vervangen door TT (overigens niet via iBood aangeschaft), zo slecht is dat dus ook weer niet.

Beantwoorden

10 december 2019 om 22:51
Moderator Paul Moderator

Niet iedereen vind het prettig om zijn of haar smartphone voor het raam of op het dashboard te ‘plakken’. Bovendien verhinderd de navigatie-app dan andere functies van de smartphone. Enerzijds goed omdat je dan minder afgeleid wordt in het verkeer, maar je wilt misschien ook een muziekje willen afspelen via de telefoon.

Wat de één niet handig vind aan een los navigatiesysteem kan voor een ander juist weer een groot voordeel zijn. Zoveel mensen, zoveel wensen. :)

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:21
epobood Gebruiker

Goedemiddag,

Ik zie staan: Kaartdekkingvoor 49 landen en verderop lifetime wereldkaartdekking. Mijn vraag: Is het downloaden van de kaart van bijvoorbeeld Noord Amerika dan gratis of moet die alsnog extra gekocht worden?

Beantwoorden

10 december 2019 om 12:34
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag epobood,

Die 49 landen zijn geïnstalleerd. Andere kaarten zijn gratis te downloaden via wifi.

Beantwoorden

10 december 2019 om 13:30
HeMaViSiOc Gebruiker

Is dit apparaat geschikt voor vrachtwagens en/of personenwagens met caravan?

Beantwoorden

10 december 2019 om 13:35

Helaas niet. Ik raad dan eerder de TomTom GO Camper aan, hier kan je wel afmetingen van de Camper/Caravan invullen zodat je niet door smalle straatjes wordt geleid. De TomTom GO Premium 5″ is eigenlijk voor de auto bedoeld.

Beantwoorden

10 december 2019 om 14:32
tomlak1989 Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Goedemiddag, vervelend om te horen dat er iets niet goed is gegaan met je bestelling. Ik heb je berichten doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover contact met je opnemen. Om het hier on-topic te houden heb ik je andere berichten even weggehaald.

Beantwoorden

10 december 2019 om 15:24
wjb Gebruiker

De Tomtom heeft een eigen sim? Dus verkeersinfo gaan daarlangs, of (kan) het ook via telefoon Bluetooth/Wifi? En hoe lang blijft die sim actief?

Beantwoorden

10 december 2019 om 15:41
Moderator Mark Moderator

Hoi wjb,

Dit ga ik voor je navragen.

Beantwoorden

10 december 2019 om 20:02
JoeC2 Gebruiker

Ja, heeft een eigen SIM.  Premium 5 is globaal dezelfde hardware als de GO 5000, 5100 en 5200 met wat extra snufjes.  Zoek daar dus op als je meer info wilt.

Als dit een goeie aanbieding was voor de 6″ scherm versie had ik 1tje bij gekocht ;-)

Beantwoorden

11 december 2019 om 10:27

Hij heeft een eigen sim, deze blijft actief gedurende de levensduur van het apparaat. Verkeersinfo gaat via deze ingebouwde sim.

Beantwoorden

10 december 2019 om 16:01
stafman Gebruiker

Wat is het verschil met de TomTom Go World qua kaarten? Alles al voorgeinstalleerd ?

Beantwoorden

10 december 2019 om 17:13

Qua kaarten zie ik niet direct een verschil tussen deze twee apparaten.

Je kunt hier vinden welke kaarten op onze TomTom voorgeïnstalleerd zijn. Uiteraard kun je alle overige beschikbare kaarten gratis downloaden.

Beantwoorden

10 december 2019 om 20:29
JoeC2 Gebruiker

Volgens mij moet je bij deze de extra kaarten bijkopen waarna “lifetime” updates.  Bij de World zitten alle kaarten er gratis bij.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.