27 maart 2019 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 980 Robotstofzuiger | Black Edition

iRobot Roomba 980 (Black Edition)

Wil jij een heerlijk schoon huis zónder het zware werk, dan ben je hier aan het juiste adres!

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 981 (= Roomba 980 Black Edition)
Garantie: 2 jaar

• Maakt tot 185 m² schoon
  • Op afstand bedienbaar via app
  • Carpet Boost: extra krachtig op tapijt

Eigenschappen

• Navigatie: iAdapt 2.0 Navigation met Smart Mapping
  • Werkt naadloos met de iRobot Home App
  • Filter: AeroForce High-Efficiency
  • Max. hoogte obstakels: 1.6 cm

Voeding

• Batterijtype: Lithium-ion
  • Accuduur: tot 120 minuten
  • Oplaadtijd: 3 uur

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 35.1 cm (diameter) x 9.2 cm (hoogte)
  • Gewicht: 4 kg

Wat ontvang je

• 1x iRobot Roomba 981 stofzuigrobot (incl. lithium-ion accu)
  • 1x HomeBase laadstation
  • 1x Netvoeding voor laadstation
  • 2x Dual Mode Virtual Wall (incl. 4x AA batterij)
  • 1x Extra HEPA-style filter
  • 1x Extra zijborstel
  • Gebruikershandleiding en documentatie
27 maart 2019 om 06:11
Danielle1987 Gebruiker

Wat zijn de verschillen tussen deze en mijn aan vervanging toe zijnde roomba 581?

Ik vond/ vind de roomba fijn, maar hij was/ is wel érg lawaaierig en de huisdierharen neemt ‘ie niet altijd goed mee..

Beantwoorden

27 maart 2019 om 07:55
Official Product Expert iRobot Expert Official Product Expert

Fijn te horen dat de Roomba 581 bevallen is. Een belangrijk verschil is dat de iRobot Roomba 981 veel stiller is dan de, toch al wat gedateerde Roomba 581. Daarnaast is de iRobot Roomba 981 uitgerust met twee tegen elkaar draaiende rubber borstels de z.g. extractors en heeft hij meer dan tot 10 keer zoveel zuigkracht. Ook is de iRobot Roomba 981 in staat een hele verdieping met verschillende ruimtes achter elkaar te reiningen waarbij het niet uitmaakt of de ondergrond nu hard en glad is of een tapijt of vloerbedekking, de iRobot Roomba 981 past zich automatisch aan de te reinigen ondergrond aan. Daarbij is de iRobot Roomba 981 uitgerust met “Carpet Boost” wat betekend dat hij harder zal gaan zuigen wanneer hij detecteerd dat hij zich op vloerbedekking of tapijt begeeft. Ook is de iRobot Roomba 981 middels een SmartPhone te bedienen, ook wanneer u niet thuis bent.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 06:40
Kilianjacobs Gebruiker

Ook geschikt voor een huis met 2 langharige honden?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:01

Zeer zeker, de iRobot Roomba 981 is zoals hierboven al genoemd met twee z.g. twee tegen elkaar draaiende extractors i.p.v. borstels. Het grote voordeel ervan is dat deze niet vol lopen met huisdieren haar. Dit maakt de iRobot Roomba 981 dus zeer geschikt voor mensen met huisdieren.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 06:43
edwardsisser Gebruiker

Voor de andere geïnteresseerden best veel reviews op Amazon: https://www.amazon.de/iRobot-Roomba-981-Reinigungsleistung-Teppich-Turbo-Modus/dp/B07B6GGJGV/

Daar wel flink duurder trouwens.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:10
PierreO Gebruiker

Finger weg! Nach 6 Monaten startete er nicht mehr und sagte er würde vor einem
Abgrund stehen. Nach dem einschicken bekam ich drei Wochen später die Ablehnung der Reparatur und Garantie da unwirtschaftlich. Angeblich mechanische Beschädigung. ein Ersatzgerät für freche 686€ sollte ich kaufen. Eine Frechheit bei diesem teurem Gerät! Bei Vorwerk oder Neato ist sowas nicht passiert.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:56
wapiters Gebruiker

Zo vind je van ieder produkt op amazon wel commentaren. Wij hebben ondertussen al meerdere iRobots die iedere dag rondrijden. Onze eerst rijdt nog steeds rond. Voordeel van iRobot is dat je heel makkelijk onderdelen apart kan kopen. Is de batterij stuk dan vervang je deze gewoon, maar zelfs het roller mechanisme met het opvangbakje kan je vernieuwen. Bij ons was binnen garantie iets mis met de motor waardoor hij niet meer stiller ging rijden aan het oplaadstation en dat is ronder probleem en binnen een redelijk snelle termijn vervangen geweest.

Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat de metalen baantjes op het oplaadstation na een tijdje vuil worden. Hij blijft dan proberen tot hij helemaal plat is. Dit is ook de reden dat we voor meerdere robots (iets goedkopere) gekozen hebben die op andere plaatsen werken ipv het duurdere model dat zich telkens gaan opladen.

De reden waarom iedereen een stofzuigrobot in huis zou moeten hebben is omdat die er voor zorgt dat er veel minder fijn stof in je huis rond dwarrelt, wat niet echt gezond is. Pas als je er eentje hebt rondrijden zie je pas wat die iedere dag aan stof opzuigt.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 06:54
ThomasEnNele Gebruiker

Kan dit op een ondergrond van cement steentapijt gebruikt worden? En kan deze ook leren van bepaalde zones te mijden?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:07

De iRobot Roomba 981 past zich automatisch aan de ondergrond van de te reinigen ruimte aan en is geschikt voor zowel op “harde” vloeren als beton, hout, laminaat etc., als wel op vloerbedekking of tapijt. Ook is de iRobot Roomba 981wordt geleverd met twee z.g. Dual Virtuele muren waarmee de iRobot Roomba 981 bepaalde zones gaat mijden inderdaad.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 06:58
dubguy Gebruiker

Hoi heb deze thuis, de robot heeft geen Iadapt 2.0 navigatie  en smarts mapping. Dit is voor de nieuwe E serie.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:14

De iRobot Roomba 981 is uitgerust met het unieke iRobot iAdapt 2.0 navigatie systeem waarmee deze de te reinigen ruimtes systematisch reinigt tot wel 120 minuten op een volle acculading en daarmee in de basis een hele verdieping kan reinigen. Mocht het zo zijn dat de ruimte groter is en niet op een volle acculading overal gereinigd kan worden dan zal de iRobot Roomba 981 tussentijds zijn laadstation weer opzoeken en verder gaan waar hij gebleven is. Middel de iRobot App is de iRobot Roomba 981 niet alleen aan te sturen maar kun je ook zien waar hij al geweest is in de te reinigen ruimtes en kun je ook de verschillende schoonmaak cycli kiezen.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:53
dubguy Gebruiker

Heb het net nog even na gekeken, U heeft gelijk wat betreft de IAdapt 2.0 die zit er inderdaad in.

Waar het wringt is de term Smart Mapping, minimale aanpassing van naam worden twee verschillende functionaliteiten beschrijven. 

Als de robot klaar is dan krijg je meestal een kaart te zien van waar hij geweest is (Smart Mapping), wordt op de site nu Reinigingsrapporten met dekkingskaarten genoemd.

Voor het nieuwe model hebben ze nu op de site de term Imprint™ gezet voor Smart Mapping, hierbij word de mapping intern opgeslagen en kan deze gebruikt worden voor een additionele functionaliteit (wat bij dit model niet het geval is).
Met Imprint kan je de robot een specifiek gedeelte van de opgeslagen map laten schoonmaken. (Alleen bij het i7 model).

los hiervan, Ben heel erg tevreden over de stofzuiger en betreft zeker een mooie aanbieding.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 06:58
schuifel Gebruiker

Kan deze op verschillende verdiepingen worden gebruikt ?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:17

Jazeker dat kan. De iRobot Roomba 981 is continue aan het meten waar hij zich in de verschillende ruimtes bevind zodat hij altijd weet waar hij al geweest is en waar niet. Wat je in een notendop verwacht van een robotstofzuiger is dat hij in een ruimte overal komt en daar optimaal reinigt, hier voldoet de iRobot Roomba 981 volledig aan.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 16:19
schuifel Gebruiker

Ok, maar moet laadstation dan ook verplaats worden naar ander verdiep ?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 07:02
Measure Gebruiker

Voor de liefhebbers van filmpjes! Wel erg boeiend om te zien hoe hij schoonmaakt en daar een plattegrond van maakt.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:21
Sweetpea8472 Gebruiker

Uit de test van computertotaal (die een advies prijs van 999 heeft, en geen 600) is het de beste van de test…

https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/dit-zijn-de-15-beste-robotstofzuigers/

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:21
kojakjo Gebruiker

Hey, bedankt voor jouw revieuw, uit deze test blijkt hij toch niet echt zo goed te zijn, staat op de 12 de plaats met amper een score van 5,1. Ben al een tijdje aan het twijfelen voor een robotstofzuiger aan te schaffen die ni teveel lawaai maakt en goed de hondenharen van mijn 3 honden opzuigt. :-)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:24

iRobot is wereldwijd marktleider als het gaat om robotstofzuigers, sterker zij zijn de uitvinders van de categorie en zijn er inmiddels meer dan 25 miljoen exemplaren verkocht en daarmee, met afstand, de meest succesvolle producent. De iRobot Roomba Series zijn een begrip in de wereld van robotstofzuigers.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 08:25
kojakjo Gebruiker

Oei, precies geen betrouwbare tests, zal eens gaan zoeken bij test aankoop ;-)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:17
tweabee Gebruiker

Ik vind zo’n schema als bij de Consumentenbond maar weinigzeggend, aangezien er totaal geen achtergrond bij staat.

Uitgebreide geschreven reviews als Computertotaal vind ik veel nuttiger, dus nog wat gelezen voor ik mijn beslissing nam eerste 2 NL-talig en de andere Engels:

https://www.techzine.nl/reviews/28235/4/irobot-roomba-980-maakt-wel-schoon-wanneer-je-het-vraagt.html
https://www.gadgetgear.nl/2017/07/review-irobot-roomba-980/

https://www.toptenreviews.com/home/vacuum-carpet-cleaning/best-robot-vacuums/irobot-roomba-review/
https://www.businessinsider.nl/irobot-roomba-980-robot-vacuum-review-2018-11/?international=true&r=US
https://www.wired.com/review/review-irobot-roomba-980/

Kan nu toch niet wachten tot hij door mijn huis scheurt.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:57
Hippievogel Gebruiker

Goed verhaal.  Je mag ibood bedanken die steeds met die onzinnige lg samsung en dirt devil zooi kwam. Je zou eens voor de lol moeten kijken wat daarboven staat Als titel.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:09
mirrick Gebruiker

Wij hebben deze IRoomba 980 nu een half jaartje in huis wel flink meer betaald €899,- ???? maar dan nog zijn geld in goud waard.

Wij hebben een kat (halflang haar) een hond (halflang/lamg haar) en 2 dames met zeer lang haar ;)

Door de rubberen borstels loopt de stofzuiger niet vast op haren en deze kan je héél gemakkelijk verwijderen. Wij zetten de stofzuiger elke nacht 3 uur aan (geprogrammeerd), onze huiskamer is 64 m2 groot en wordt 2x gezogen. In de ochtend zet ik hem in het achtertuin (ook zo’n 60 m2) en om de dag boven (2 x 60m2). De IRoomba 980 doet het op zijn boerenfluitjes!

We kunnen via de app de map zien van ons huis en waar de roomba allemaal is geweest. Ook kan je daar zien of hij geleegd moet worden (wij doen dit elke dag ivm groot oppervlakte) en of hij schoongemaakt moet worden.

Het basisstation kan onder de kast maar het is verstandig deze te verankeren aan die muur zodat het niet verschuift. Zorg wel dat er geen draden of anders spul op de grond ligt anders verslikt de IRoomba zich hierin en kan ie niet verder met zijn programma. Wel geeft ie dit aan dmv een signaal en een melding via de app.

Uit ons huis is deze niet meer weg te denken. Vanwege de stevige prijs even over nagedacht, als we het voor deze prijs hadden kunnen kopen was ik direct om!!!

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:17
tweabee Gebruiker

Goed dat je dit met ons deelt, bedankt!

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:23
Sweetpea8472 Gebruiker

Dank je!  Dankzij je opmerkingen dat hij ook andere ruimtes gewoon aan kan (dus daar niet op vastloopt), heb ik hem net ook besteld.

(maar zet je hem nou in de tuin? of bedoel je achterhuis en heeft auto-correct er achtertuin van gemaakt?)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:27

Dank voor uw bijdrage.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:25
mvdput61 Gebruiker

Een vraag. Ik lees in sommige reviews dat hij moeite heeft met zwarte vloerbedekking en de sensors camera’s. Klopt dit. Onze vloerbedekking is namelijk zwart en de trap naar beneden is door gestoffeerd.

Andere vraag. Werkt hij samen met de Google assistent/Google Home?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:35

Het kan zijn wanneer de ondergrond in en in zwart is en daardoor het licht van de hoogte sensoren niet of onvoldoende gereflecteerd wordt, de iRobot Roomba 981 geen hoogteverschil detecteert. Dit zijn echter zeer uitzonderlijke gevallen en kan verholpen worden door een van de bijgeleverde Dual Virtual Walls in te zetten waardoor de iRobot Roomba 981 ook bij u niet van de trap zou vallen mocht het al zo zijn dat uw vloerbedekking niet genoeg licht reflecteert. De iRobot Roomba 981 is niet middels spraak aan te sturen/programmeren echter wel middels de iRobot App op uw SmartPhone.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:16
Bliksemafleider Gebruiker

Ik zie filmpjes op YouTube waar men de Google Home gebruikt om de 980 te starten. Hebben deze mensen een workaround gevonden of werkt dit gewoon? Dat het apparaat zelf geen stembesturing heeft dat snap ik. Maar als ik wat Google dan kom ik toch wat dingen tegen over Google assistent ondersteuning. Klopt dat nu of niet?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:49

Klopt, het is niet onmogelijk maar zou ik er dieper in moeten duiken om te begrijpen hoe het precies gedaan wordt.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 16:23
Piet2828 Gebruiker

Ik heb een Roomba 581 die bij het 2e rondje van de zwart beklede trap viel. Op de plaats waar de 281 het 8 jaar probleemloos heeft gedaan. Ik heb een nieuwe gekregen van iRobot (dank!) en een virtual wall voor de trap gezet.

Echter, de nieuwe 581 heeft veel moeite met zwart tapijt (bv projecttapijt). Hij blijft er stomme rondjes op draaien, zeker bij een raam waardoor er kleurverschillen op de vloer zijn. Inmiddels ben ik er maar mee gestopt om de 581 in de hal te laten werken en doe dit maar met een Dyson V10;-(

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:32
rfrigge Gebruiker

Is het mogelijk om deze op verschillende etages te gebruiken? Bv op maandag benedenverdieping en op dinsdag boven? Eventueel met verplaatsen basisstation of een extra basisstation?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:35

Jazeker, zie ook eerdere commentaren.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:34
stefan1984 Gebruiker

Hoe doet deze robotzuiger het met donkere houten stoelpoten? De huidige iRobot die ik heb (uit mijn hoofd de 780) knalt er nogal hard tegenaan waardoor er na enkele jaren langzaamaan schade is ontstaan aan de poten.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:42

De iRobot Roomba 981 navigeert onder andere met een camera die in staat is objecten te herkennen en zal vervolgens sterk afremmen en er daardoor niet hard tegenaan rijden. Daarnaast zal de iRobot Roomba 981 met zijn bumper “tasten” om te zien of hij te maken heeft met een hard en stabiel object. Mocht dat niet het geval zijn, zoals een kolom van gordijnen of de skirts onder aan een bed of bankstel, dan zal de iRobot Roomba 981 deze heel voorzichtig aan de kant duwen en ook onder het bed of de bank reinigen want ligt daar juist vaak veel stof.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:38
lindhegg Gebruiker

ik lees enkele minpunten: licht basisstation, klein opvangbakje, en geluid … klopt dit?

ik heb hoogpolig tapijt, kan ik via de app instellen dat hij daar niet op mag want zal vastlopen veronderstel ik

ook ronde schuinoplopende tafelpoot waar hij niet op mag, kan ik dit via app vermijden?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:55

De iRobot Roomba 981 is mede door het gebruik van rubberen extractors stiller dan zijn voorgangers ondanks dat de zuigkracht tot wel 10x sterker is maar hoeft u er niet bij te zijn wanneer de iRobot Roomba 981 in een ruimte aan het werk is, de Roomba 981 doet volledig zelfstandig zijn taak. Het basis- c.q. laadstation zou wanneer bijvoorbeeld op een gladde parketvloer geplaatst mogelijk wat kunnen verschuiven wat niet altijd een probleem hoeft te zijn maar bovendien kan worden opgelost met een rubber plakkertje. De bijgeleverde virtuele muren kunt u gebruiken om te voorkomen dat de iRobot Roomba 981 zich begeeft op plekken waar u dat niet zou willen en zijn ook los bij te kopen wanneer u er meer zou willen hebben. De iRobot Roomba 981 past zich aan de ondergrond aan waarop hij zich begeeft en is in regel inzetbaar op gladde vloeren, vloerbedekking of tapijt. De opvangbak heeft een inhoud die het in regel noodzakelijk maakt in ieder geval een keer in de week te legen echter is de frequentie van afstand moeilijk in te schatten want is erg afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid vuil.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 09:44
ivojonkers Gebruiker

Toen ik een tijd geleden een robotstofzuiger wilde kopen heb ik erg veel onderzoek gedaan naar de verschillen tussen de merken. Mijn conclusie is om eerder te kijken naar een roborock S50 (of de nieuwe T60) of de Neato. Resultaten zijn gebaseerd op deze video https://youtu.be/1-r2EOMJchU

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:09
iamShorteh Gebruiker

@iRobot Expert 2 vragen:
- Online lees ik vooral dat de applicatie om het toestel aan te sturen vrij basic is (start, stop, schema instellen). Is dit nog steeds het geval, zijn er plannen voor updates, en indien ja welke features komen er nog aan?

- Toont de 980 de kaart van de schoongemaakte ruimtes, zodat je kan zien waar hij niet kan komen?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:54

De iRobot App i.c.m. de iRobot Roomba 981 laat juist zien waar hij is geweest of waar hij niet kan komen op de kaart. Ook kan je middels de App de iRobot Roomba 981 activeren maar tevens ook programmeren in de zin van de tijden wanneer je wil dat hij gaat reinigen en daarnaast kiezen welke reinigins modus je zou willen gebruiken voor de verschillende ruimtes. Ook houd hij de tijd bij dat hij in de ruimtes aan het werk is geweest en maakt hij melding op de App van de status van de Roomba zoals bijvoorbeeld opvangbak vol.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:11
iamShorteh Gebruiker

Bedankt voor het antwoord!

Bij deze is mijn bestelling geplaatst.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:44

Bedankt voor het vertrouwen, veel plezier ermee.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:30
Topperr Gebruiker

Hallo,

Is er een manier om met een deel ecocheques te betalen bij iBood ??

Alvast bedankt!

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:30
Moderator Jim Moderator

Hi Topperr!

Helaas biedt iBOOD dat op dit moment nog niet aan! :-(

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:40
doesbu Gebruiker

Heb de aanbieding van gisteren koffiemachine HD8823 gemist vanwege internetproblemen. Kan ik deze alsnog bestellen?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 10:47
Moderator Jim Moderator

Hi Doesbu!

Helaas is die niet meer beschikbaar! :-(

Groet!

Jim

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:40
Danielle1987 Gebruiker

Nog een vraag voor ik besluit ‘m wel of niet aan te schaffen; waar zit die camera geplaatst? Op mijn vorige roomba heb ik een zelfklevende zachte kant van klittenband langs de roomba geplakt zodat ‘ie geen krassen maakt bij verwarming en meubels. Als de camera dan geblokkeerd wordt is dat natuurlijk niet handig…

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:45

De camera zit bovenop. De iRobot Roomba 981 heeft een hele zachte rand en zou het niet nodig moeten zijn dit extra te bedekken, ons zijn geen gevallen bekend van beschadiging.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:49
Danielle1987 Gebruiker

Ik ga ‘m bestellen! Het zou helemaal kerstmis voor me zijn als uitgevogeld wordt hoe ‘ie gekoppeld wordt met de Google Home :)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:05
Bliksemafleider Gebruiker

Ja daar hoop ik ook op! Google home for the win!

Beantwoorden

27 maart 2019 om 11:50
NickBuedts Gebruiker

Hoi,

wij hebben een gietvloer. Als je hier met schoenen over zou ’slepen’ laat dit een afdruk/streep achter.

Ik heb een beetje dezelfde vrees voor die rubberen rollen. Deze raken toch echt de grond correct?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:35

U hoeft zich hierover geen zorgen te maken, de extracties zullen geen enkele sporen achterlaten.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 12:51
NinYes Gebruiker

Is deze robot geschikt om een hal van 800m2 schoon te houden? Hij mag er gerust een paar weken over doen :-)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:38

De iRobot Roomba 981 is uitermate geschikt voor grote ruimtes to ca. 120 vierkante meter en zijn de afmetingen die u noemt toch iets van teveel. Er is wel een oplossing en dat betekend 4 Roomba 981 kopen ;-).

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:00
de_yannick23 Gebruiker

Beste,

Wij hebben een nieuwbouw met nergens plinten langs de muren. Plintloos dus. Wij twijfelen al lang een robotstofzuiger aan te kopen maar willen met zekerheid weten dat deze niet enorm hard tegen de muren aanbotst. Onderkant muren zijn opgekit en wanneer daar hard tegenaan gebotst wordt met bijvoorbeeld een stofzuiger gaan we snel schade hebben.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:42

De iRobot Roomba 981 zal zeer zeker niet op volle vaart ergens tegenaan botsen dus ik verwacht geen problemen maar kan ik uiteraard over uw specifieke situatie geen uitspraken doen. Dit moet u proefondervindelijk vaststellen.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:02
bds107 Gebruiker

Hoi,

Als ik er vandaag ene bestel, kan ik die hebben voor 12 april? Dan is de verjaardag van mijn vrouw.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:17
mvdput61 Gebruiker

Ik zie in de omschrijving: voor 14 uur besteld, vandaag verstuurd (en gratis verzending) .iBood begint het eindelijk te leren :-) . Heb hem ook net besteld.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:19
Moderator Jim Moderator

Hi bds107!

Zoals mvdput aangeeft, is hij zeker voor die tijd in huis! Alvast gefeliciteerd! :-)
@mvdput, wen er maar niet teveel aan hoor, het moet wel speciaal blijven ;-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:48
Danielle1987 Gebruiker

@productexpert: nog 1 vraag; wat is het verschil tussen jullie aeroforce systeem en iadapt2.0?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:32

Het grootste verschil zit hem in het gegeven dat de iRobot Roomba 981 mede navigeert met een camera en daardoor een iets ander schoonmaak patroon heeft waarbij hij in staat is verschillende ruimtes te herkennen maar ook terug kan gaan naar de plek waar hij gebleven was voordat hij terug moest naar het oplaadstation om op te laden. Hij gaat dan na het opladen terug naar waar hij gebleven was.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 13:58
netmeester Gebruiker

Dat ik voor installatie van de app zelf internet nodig heb snap ik. Lijkt me logisch.
Toch heb ik nog twee vragen over dit model.
Werkt de aansturing lokaal (over Wifi/bluetooth) of heb ik persé internet nodig tijdens het aansturen van het apparaat?
Moet ik een account aanmaken en mijn gegevens delen met iRobot om deze stofzuiger volledig te kunnen benutten?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:28
netmeester Gebruiker

Heb het zelf al geprobeerd door de app te installeren en te starten. Ik moet dus inderdaad een account aanmaken en dan houdt het op voor mij.
Ik houd het dan maar bij m’n oude not-connected Roomba en Brava (die nog steeds hun werk goed doen hoor).

Op het moment dat jullie met een model met een bridge komen zodat alle data binnen mijn eigen muren blijft, ben ik zeker geïnteresseerd.
Kijk eens naar Philips/Signify, die hebben dat best mooi opgelost met hun bridge.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 15:34

De aansturing is via WiFi echter blijft de data op uw SmartPhone en nergens anders.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 17:10
w.moolenaar Gebruiker

Collega heeft een lager model en is laaiend enthousiast.  Dit is een top aanbieding.  Gekocht.  Super blij mee.  Thanks iBood.  :-)

Beantwoorden

27 maart 2019 om 18:17
kojakjo Gebruiker

Vraagje, vanochtend ging het over een 980, intussen terug thuis en zie ik dat in de loop van de namiddag 981 verschijnt in de antwoorden van de expert. Welke wordt er nu uiteindelijk geleverd?

Beantwoorden

27 maart 2019 om 18:58
w.moolenaar Gebruiker

981 = 980 uitgevoerd in zwart.

Beantwoorden

27 maart 2019 om 19:11
kojakjo Gebruiker

Das just, thx

Beantwoorden

27 maart 2019 om 20:18
Moderator Jim Moderator

Voor de zekerheid, het is inderdaad de 980! :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.