23 maart 2019 om 00:00
iBOOD

Grohe Red New Duo Kokendwaterkraan | M-Boiler

Product expert aanwezig

Grohe Red New Duo Kokendwaterkraan

Maak het jezelf gemakkelijk tijdens het koken en het maken van warme dranken! Je oude waterkoker kan weg, want naast koud en warm water geeft deze kraan ook kokend water.

Specificaties

Merk: Grohe
Type: 005176519734 | Red Duo Kokendwaterkraan chroom en C-uitloop met 4 liter Boiler
Garantie: 2 jaar via iBOOD / 3 jaar via Grohe na registratie van het product

• Incl. 4 liter boiler
  • Kinderbeveiliging
  • Energiezuinig en Holiday Mode

Kenmerken

• Direct 3 liter kokend water uit je kraan
  • Kokend, warm én koud water uit één kraan
  • Kinderbeveiliging zodat kinderen niet per ongeluk de kokend water kraan aan kunnen zetten
  • Energiebesparende vakantiemodus voor als je langere tijd van huis bent
  • Straal spettert niet
  • Touch bediening
  • Energie A-label
  • Modern design
  • 150° draaibare C-uitloop

Afmetingen

• Hoogte kraan: 41,8 cm
  • Hoogte uitloop: 28,8 cm
  • Diameter boiler 21 cm
  • Hoogte boiler 33,6 cm
  • Bekijk voor alle exacte afmetingen de tekening bij de productfoto's

Wat zit er in de verpakking:

• GROHE Red Duo keukenkraan C-uitloop
  • M-size boiler
  • Aansluitslangen
  • Nederlandse montagehandleiding

Heb je een vraag? Wellicht vind je het antwoord in deze Q&A. 

Q: Dient de boiler van een veiligheidsgroep (veiligheidsventiel (overdruk)) voorzien te worden? Zoals bij klassieke boilers?
A: Er wordt wordt standaard een overdrukventiel geleverd. Deze dient in alle gevallen aangesloten te worden.

Q: Hoe lang duurt het voor een helemaal lege tank die gevuld wordt met nieuwe koud water weer helemaal op temperatuur (kokend) is?
A: Dit duurt maximaal 20 minuten.

Q: Hoeveel heet water kan deze boiler leveren?
A: De totale inhoud van de boiler is 4 liter en de boiler kan max. 3 liter heet water leveren.

Q: Wat is het verbruik?
A: De Grohe Red Compact heeft het energielabel A. In stand-by verbruikt deze 14 Watt, in holiday-modus 12 Watt. Het vermogen bij opwarmen is 2200 Watt. De inhoud van de boiler de boiler is 4 liter, de maximale capaciteit kokend water is 3 liter.

Q: Zorgt de boiler er voor dat je instant warm water hebt om bijvoorbeeld handen te wassen? (Dus geen kokend heet water.)
A: De kraan wordt rechtstreeks op de warmwaterleiding aangesloten. Het warme mengwater komt dus uit de leiding en niet uit de boiler.

Q: Is het mogelijk om gebruikt te blijven maken van de warm water toevoer van de CV?
A: Nee, de Grohe Red levert enkel kokend water. In dit geval is het niet mogelijk om de warmwaterleiding af te doppen. Het kokend water wordt vanuit de boiler geleverd. Het mengwater wordt rechtstreeks vanuit de waterleidingen aangesloten.

Q: Heb ik bij dit systeem alleen een koud waterleiding nodig?
A: Dit systeem wordt op de koud- en de warmwaterleiding aangesloten. Het warme water wordt rechtstreeks aangesloten op de kraan. Het koude water wordt op de kraan en de boiler aangesloten door middel van een T-stukje. Vanuit de boiler wordt het kokend water geleverd.

Q: Is er een flexibele uitttrekslang aanwezig?
A: nee, die is er niet.

Q: Als ik het aansluitschema goed bekijk zie ik 3 aansluitingen op de kraan. Ik vermoed 1 voor de warmwater leiding , 1 voor koudwaterleiding en de andere voor de boiler. Is dit correct?
A: Ja, dat is correct.

Q: Kan dit model ook lauw water leveren om bijvoorbeeld je handen te wassen of iets af te spoelen waar geen kokend water voor nodig is?
A: De kraan wordt op de warmwaterleiding aangesloten. Het warme mengwater komt dus rechtstreeks uit de leiding en niet uit de boiler.

Q: Kan ik dit product zelf installeren?
A: Hij is zelf aan te sluiten en wordt met instructies geleverd. Uiteraard is dit wel afhankelijk van de technische kennis van de consument.

Q: Zit er een drukventiel en mengventiel bij?
A: Er wordt geen mengventiel meegeleverd. Het drukventiel wordt uiteraard wel standaard meegeleverd.

Q: Is de kraan voorzien van een kinderslot?
A: Ja

Q: Hoe kan ik bepalen of 4 liter voldoende is voor mijn huishouden?
A: De GROHE Red Compact kan 3 liter kokend water leveren, hierna duurt het 20 minuten voor het water weer volledig op temperatuur is. Het is natuurlijk per huishouden verschillend of dit voldoende is. Door bij te houden hoeveel kokend water er op dit moment verbruikt wordt kan je een inschatting maken of de capaciteit van de GROHE Red Compact voldoende is.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Grohe Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 maart 2019 om 00:07
Vraagstelling Gebruiker

Jammer weer. Had net die uit de verzamelaanbieding gekocht voor dezelfde prijs, komt dit toch echt wel een stuk mooiere exemplaar voorbij. Beetje teleurstellend dat deze dan niet bij de verzamelaanbieding voor heetwaterkranen zat

Beantwoorden

23 maart 2019 om 00:12
dns Gebruiker

Jammer zoek juist de 7liter variant

Beantwoorden

23 maart 2019 om 06:51
IBTL Gebruiker

Jammer zoek juist de vliegende variant……..

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:40
neptukker Gebruiker

Herkenbaar. Als de L variant komt sla ik gelijk toe. Deze is helaas te klein voor een gezin.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 00:46
bazzio Gebruiker

Hoe diep is de uitloop?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:00
Official Product Expert Grohe Expert Official Product Expert

Goedemorgen,

Diepte van de uitloop is 22,4 cm

Beantwoorden

23 maart 2019 om 05:58
dicosvd Gebruiker

Wat is het EAN code van deze?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 09:59

Goedemorgen,

EAN:  4005176519734

Beantwoorden

23 maart 2019 om 06:35
joydejong Gebruiker

Heeft deze dezelfde diameter als een normale kraan zodat deze in bestaand gat keukenblad geplaatst kan worden?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 06:58
Yvonne1955 Gebruiker

Ja. Ik heb hem van twee jaar geleden en past in gat van porceleinen spoelbak. Ben er erg blij mee.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:20
Spankmaster Gebruiker

Klopt! Past in standaard kraan gat, de kraan is wel erg hoog maar het is een goed product! Volledige levering en goede kwaliteit. Wij hebben hem nu ca 1 jaar en zijn er blij mee

Beantwoorden

23 maart 2019 om 23:42
Moderator Jim Moderator

Dank voor de antwoorden! :-)

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:33
josefrans Gebruiker

Ik heb er al ruim 3 jaar een van de vorige generatie [Grohe Red Duo] en ben zeer enthousiast over de gebruikswaarde, alléén…….. na 1 jaar begon de kraan te lekken [irritant druppelen]. Na reparatie door Grohe[vervanging binnenuit kokendwater kmop] begon na anderhalf jaar het druppelen opnieuw. M.i. is dat een ontwerp fout en dat wordt onderbouwd door veel klachten en daar de nieuwe generatie juist op dat punt herontworpen is. Mijn vraag is of de nieuwe generatie gegarandeerd minstens 10 jaar probleemloos functioneert ??? Ik heb ergens gelezen dat in mei 2019 een update komt, klopt dat ??? Beide vragen vereisen antwoord, voor ik gebruik maak van deze aanbieding.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:50
Sem- Gebruiker

Ja vereisen ze antwoord ja? Niemand kan jou minstens 10 jaar een probleemloze kraan beloven. Neem aan dat je dat zelf ook wel inziet.. man man man.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:59
Toemke Gebruiker

Ja die vereisen zeker antwoord anders zouden er nooit 3 vraagtekens achter elke vraag staan ????

Beantwoorden

23 maart 2019 om 09:11
Tommie-1988 Gebruiker

Jullie zijn echt met het verkeerde been uit bed gestapt he. Komen ergens iets tekort.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 09:45
imagesandwords Gebruiker

Hier hetzelfde euvel gehad, lekkende kraan van het kokend water gedeelte, deze is vervangen maar helaas na een klein half jaar wederom een druppelende kraan, de kosten van reparatie liggen echter vele malen hoger dan die paar druppels dus laat het maar, maar vind het wel een behoorlijke misser van Grohe. Het systeem verder is overigens prima hoor, inderdaad geen waterkoker meer nodig of lange kooktijden voor je pannetjes.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:26
foxathome Gebruiker

De kraan is non-conform, voeldoet niet aan de verwachtingen, ook buiten garantie hoef je dit niet te verwachten, dus je kan gewoon garantie claimen rechtstreeks bij Grohe! Probleem is alleen dat je er vaak echt je best voor moet doen, ze zullen doen alsof je geen rechten hebt, maar die heb je wel degelijk als consument!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 13:07
766tgTTg Gebruiker

#doe eens lief ?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 23:43
Moderator Jim Moderator

Hi allemaal!

Zolang jullie allemaal lief blijven komt het goed ;-).
Wij hebben niet direct informatie over een nieuwe generatie, maar mocht je problemen ondervinden, dan is het wellicht het best om direct even contact op te nemen met Grohe. Zij staan er net iets dichterbij dan wij!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:34
edwinteems Gebruiker

Wij hebben hem nu ook. Prima kraan. Waar we wel tegen aan lopen is dat sinds we hem hebben (half december) het tot nu toe twee keer is gebeurd dat de knoppen niet meer werkte. Als je de kraan dan even met de uit knop uit zet en daarna weer aan, de knoppen weer werken.

Product expert; bekend euvel?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:16

Goedemorgen. Dat is niet prettig! Graag zoeken wij uit hoe we het probleem aan uw huidige GROHE Red kunnen verhelpen. Hiervoor wil ik u vragen om na het weekend contact op te nemen met de afdeling Customer Support via 088-0030700.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 22:35
paulstok Gebruiker

Hier ook een exemplaar uit de vorige ronde, is ons nu één keer overkomen en zoals jij hebt omschreven, opgelost.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:38
krayzie Gebruiker

@ Grohe expert. Stel dat ik de voeding een bepaalde tijd uitschakel, gaat de boiler na inschakelen dan uit zichzelf weer beginnen met opwarmen of moet er eerst iets aangezet worden?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:00

Na het inschakelen kun je de kraan direct gebruiken. Ik raad wel aan om het water, wat dan nog in de boiler zit, eerst door te spoelen

Beantwoorden

23 maart 2019 om 07:42
Jussel Gebruiker

Geweldig product, wij hebben de ‘oude’ versie 2 jaar geleden aangeschaft en geen seconde spijt van! Volgende keer/volgende huis halen we ‘m zeker weer (en dan waarschijnlijk ook direct de versie die bruisend water geeft)! Aanrader!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 08:02
franky.c2 Gebruiker

Ik heb enkel koudwateraansluiting, kan ik dit ook gewoon gebruiken, door bv koud water aan te sluiten op warmwateringang, zodat ik enkel koud of kokend water heb?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 08:33
Eriq Gebruiker

volgens mij heeft deze boiler JUIST alleen koud water ingang nodig en kun je er JUIST geen warmwater op aansluiten.

Hij warmt zelf het koude water op tot kooktemperatuur. En als je warm water wil, mixt hij het kokend water met koud water.

PS: ik had graag de versie met grotere boiler gehad!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:02
jurre1976 Gebruiker

Je hebt juist enkel de koudwateraansluiting nodig, de warme wordt niet meer gebruikt. Het grote voordeel hiervan is dat niet elke keer als je de kraan warm aanzet, je cv-ketel aangaat wat veel energie kost. Ik heb hem zelf sinds een paar weken, en werkt echt uitstekend!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:28
foxathome Gebruiker

Water op gas verwarmen is altijd nog 3,6x zo goedkoop dan op elektriciteit!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 23:43
Moderator Jim Moderator

Dit is prima, Franky!

Groet,

Jim

Beantwoorden

29 maart 2019 om 22:45
NickvooriBood Gebruiker

Ja dat kan. ik heb hem tijdelijk zo aangesloten. Volgens de website van Grohe wordt altijd een mengventiel meegeleverd. Dit is los te bestellen (bestel nr 40841001) wat ik ook gedaan heb. Deze kost rond de 130 euro.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 08:51
Buico Gebruiker

Uit de Q en A:

A: De kraan wordt op de WARMwaterleiding aangesloten. Het warme mengwater komt dus rechtstreeks uit de leiding en niet uit de boiler.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:04

klopt!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 08:59
Jeremia Gebruiker

Jammer dat je niet de ”Supersteel” versie kan kiezen. :)

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:10

Klopt, deze deal betreft enkel de chroom variant

Beantwoorden

23 maart 2019 om 09:31
Lgmfranke Gebruiker

Beste @Grohe Expert

Ik heb alleen een koudwater leiding in de keuken. Is er een mengventiel te koop zodat deze kraan toch kan gebruiken?
Twee boilers in Mn keukenkastje is beetje veel van het goede…

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:07

Voor direct warm mengwater is het mogelijk een mengventiel aan te sluiten. Deze is los te bestellen bij verschillende verkooppunten van GROHE met het artikelnummer 40841001

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:05
marcelzwolle Gebruiker

@grohe expert,

Als ik de boiler het hele jaar aan laat staan, mag ik dan mijn extra stroomverbruik als volgt berekenen?

14watt x 24 uur x 365 dagen = 122640 watt/jaar = 122,64 KWh ???

Ik begrijp dat als ik water gebruik hij weer op moet warmen, maar dat moet de waterkoker ook.. het gaat mij om mij extra gebruik!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 10:10

De kosten in standby-stand zijn €0,10 per dag. Per jaar bedragen de kosten dan €36,50, berekend op basis van een gemiddelde energieprijs in Nederland.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 17:40
snip11 Gebruiker

Poeh, weer een apparaat erbij in huis met flink wat sluipverbruik. Ik vind 14 watt in standby bepaald niet weinig. Feitelijk hoeft het apparaat niks anders te doen dan de watertemperatuur in de gaten houden. Dat moet toch zuiniger kunnen.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:02
rfvd Gebruiker

Hallo,

Ik wil de boiler onder de vloer in de kelder monteren. Kan dat gezien de afstand? Bovenkant boiler wordtdan ca 30 onderde vloer van de keuken.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:42

Dat kan niet, Wat in de leiding is dan altijd koud.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 22:39
paulstok Gebruiker

Tenzij je die leiding goed isoleert, wat zal het temperatuurverlies zijn over anderhalve meter leiding?

Je krijgt er door de boiler in ieder geval een warmere kelder voor terug ;)

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:22
michael.vanderlinden Gebruiker

Is de mengventiel nodig hierbij ?

Of kan ik direct aansluiten  op warm/koud water? Wat is de exacte nut van het mengventiel?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:44

Een mengventiel is niet noodzakelijk. Bij dit model komt warm water rechtstreeks uit de leiding en niet uit de boiler. Een mengventiel zorgt ervoor dat koud water gemengd wordt met kokend water waardoor je direct warm uit je boiler hebt.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 16:28

Ok. Dank. Heb hem besteld

Beantwoorden

23 maart 2019 om 11:48
sandhaas Gebruiker

@grohe expert

Zijn de Grohe kranen ook verkrijgbaar in gunmetal kleur? We krijgen in onze nieuwe keuken een spoelbak van gunmetal en dan is een passende kraan wel net even wat meer af.
Ook ik wacht af tot de grotere versie komt, aangezien we een 5 persoons huishouden hebben.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:02

Goedemiddag, de dagdeal van vandaag betreft enkel de chroom variant. We hebben de GROHE RED wel beschikbaar in Supersteel.
artikelnummer 30374DC1 & 30031DC1 voor de 7 liter boiler

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:55
sandhaas Gebruiker

Is dat dan ongeveer de zelfde kleur als gunmetal? Dat is niet een rvs kleur maar wat zwarter

Beantwoorden

23 maart 2019 om 13:03

het is lichter dan gunmetal

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:24
ruke Gebruiker

heb zelf de supersteel versie van enkele jaren geleden, en zeer tevreden; superkraan, wil hem niet meer kwijt

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:31
foxathome Gebruiker

Energiezuinig

Deze kraan met boiler heeft energielabel A en mag dus absoluut zuinig genoemd worden. De boiler kan ook op de Holiday Mode worden gezet, waarbij de temperatuur beperkt is tot 60°C.

Eerlijk is eerlijk, water met gas verwarmen is altijd nog 3,6x zo goedkoop dan elektrisch, het gaat hier puur om comfort en comfort kost nu eenmaal geld!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 13:02
fgeer Gebruiker

En met de fiets is goedkoper dan auto!!

Beantwoorden

23 maart 2019 om 12:43
foxathome Gebruiker
23 maart 2019 om 12:50

Thanks voor de link! Let wel op dat het hier om een ander model gaat

Beantwoorden

23 maart 2019 om 13:41
ingridvancamp Gebruiker

is het mogelijk de kokendwaterboiler te voeden met warm water teneinde energie en opwarmtijd te sparen?

Beantwoorden

23 maart 2019 om 15:00

Hi Ingrid dit is niet mogelijk

Beantwoorden

23 maart 2019 om 13:55
plagmani Gebruiker

Beste Ibood,

Teleurstellend hoe er met vraagstellingen via de wordt mail omgaan…geen enkele reactie.

Daarnaast worden beloftes van een tegemoetkoming van een voucher ook niet nagekomen…

Jammer…dit kost jullie klanten…in ieder geval in mijn persoontje!

Remco.

Beantwoorden

23 maart 2019 om 14:03
Moderator Jim Moderator

Hi Remco!

Jammer om te horen dat iBOOD nog niet bij je is teruggekomen… :-(.

Heb je een RMA-nummer voor me? Dan ga ik vragen of iBOOD er wat vaart achter kan zetten!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

23 maart 2019 om 16:32
Pielhaas Gebruiker

Hallo,

In onze keuken is alles RVS is de kraan (tegen meerprijs) ook in RVS te krijgen?

Grtz,

Rini

Beantwoorden

23 maart 2019 om 16:37

Hi Rini,  deze is verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten van GROHE met artikelnummer 30374DC1

Beantwoorden

23 maart 2019 om 17:10
Pielhaas Gebruiker

Heel mooi maar dan heb ik twee kranen!

Beantwoorden

29 maart 2019 om 21:33
NickvooriBood Gebruiker

Vandaag de bestelling ontvangen. Om de boiler met alleen een koudwateraansluiting te kunnen gebruiken is het mengventiel nodig.

Volgen de Grohe website wordt deze altijd meegeleverd, maar blijkbaar hebben ze deze aanbieding zelf samengesteld.

Het mengventiel kost los ongeveer 150 euro. Waarschijnlijk kun je dus goedkoper een complete grohe red set kopen.

Beantwoorden

17 april 2019 om 18:05
-grobo-1962 Gebruiker

Jan.

Revieuw gepost ( kieskeurig)

Beantwoorden

17 april 2019 om 19:08

Review op kieskeurig gepost onder de naam Mickey

Beantwoorden

18 april 2019 om 12:20
wptamis Gebruiker

Review op kieskeurig gepost onder de naam WillemII

Beantwoorden

19 april 2019 om 07:46
Wesleyaudi Gebruiker

Review op Kieskeurig gepost onder de naam Wesley de Groot.

Beantwoorden

19 april 2019 om 10:12
Doom1982 Gebruiker

Review op kieskeurig gepost onder naam Dominique.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.