15 maart 2019 om 00:00
iBOOD

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Nokia 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB

Sommige dingen veranderen niet. Na al die jaren is Nokia nog steeds een ‘household name’ en bouwen ze nog steeds degelijke mobiele telefoons.

Specificaties

Merk: Nokia
Type: 7 Plus Dual SIM Smartphone | 64 GB
Garantie: 2 jaar

• Android One: geen Bloatware!
  • Veelzijdige camera met Google Lens
  • Tot 2 dagen accuduur dankzij AI

Dit is een global edition, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Design

• Kleur: zwart en koper
  • Fijne diamantgesneden randen van 2,75 mm
  • Keramische coating
  • Unibody van: 6000-serie aluminium

Netwerk en connectiviteit

• Netwerksnelheid: LTE Cat 6, 2CA, 300Mbps DL / 50Mbps UL
  • Wifi: 802.11 a / b / g / n / ac
  • Bluetooth 5.0
  • GPS / AGPS + GLONASS + BDS, NFC

Prestaties

• Besturingssysteem: Android 9 Pie
  • RAM: 4 GB LPDDR4
  • CPU: Qualcomm Snapdragon 660

Opslag

• Intern geheugen: 64 GB eMMC 5.1
  • MicroSD-kaartsleuf: ondersteuning voor maximaal 256 GB

Audio

• Aansluiting: 3,5 mm hoofdtelefoonaansluiting
  • Luidsprekers: Enkele luidspreker met slimme versterker
  • Microfoons: drie microfoons met Nokia OZO Audio

Scherm

• Formaat en type: 6" IPS LCD Full HD +
  • Resolutie: (2160 x 1080, 18: 9), contrastverhouding van 1500: 1
  • Materiaal: Corning Gorilla Glass 3, gelamineerd en gepolariseerd

Camera

• Primaire camera: 12 MP 1.4μm f / 1.75 2PD met ZEISS-optiek, 13 MP 1.0μm f / 2.6 met ZEISS-lens, dual-tone flits
  • Camera aan de voorzijde: 16 MP met ZEISS-lens

Connectiviteit

• Kabeltype: USB Type-C (USB 2.0)
  • Sensoren: omgevingslichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, e-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor, hall-sensor

Accu

• Batterijtype: geïntegreerde 3800 mAh-batterij

Afmetingen

• Afmetingen (exclusief camera): 158,38 x 75,64 x 7,99 mm
  • Afmetingen (inclusief camera): 158,38 x 75,64 x 9,55 mm

In de doos

• Nokia 7 Plus
  • Nokia USB-C-oplader
  • Oplaad- / datakabel
  • Snelstartgids
  • SIM-deursleutel
15 maart 2019 om 00:19
fakkell Gebruiker
15 maart 2019 om 00:48
Xaobotnik Gebruiker

Damir Franc vind ik een van de betere reviewers op Youtube:

Preview: https://www.youtube.com/watch?v=p8KN6ii1EYA

Na 7 dagen: https://www.youtube.com/watch?v=tnSDOiLgo_Q

FAQ: https://www.youtube.com/watch?v=FLVBuEuL1bU

Beantwoorden

15 maart 2019 om 00:47
42dolphin Gebruiker
15 maart 2019 om 02:23
ULTIR Gebruiker

Hallo, refurbished of nieuw?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:46
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen ULTIR,

Wanneer het om een refurbished gaat, dan wordt dit er duidelijk bij vermeld.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 02:29
michielvanendert Gebruiker

De telefoon heeft software haperingen en het scherm is redelijk fragiel

Een barst is reëel vanaf 30cm valhoogte.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 03:12
jurgen323 Gebruiker

Wat gaat er niet stuk vanaf 30cm? Het is geen 3310

Beantwoorden

15 maart 2019 om 07:37
pamsmets Gebruiker

Mooi gereageerd !!

Beantwoorden

15 maart 2019 om 12:19
vinpierke Gebruiker

Toch wel een belangrijk punt want iedereen laat z’n smartphone wel eens vallen van op een hoogte van meer dan 30cm….

Beantwoorden

15 maart 2019 om 12:21
vinpierke Gebruiker

Samsungs met Gorilla Glass 5. Zeker weten! ;-)

Beantwoorden

15 maart 2019 om 14:29
BroeckieBood Gebruiker

Fairphone 2 met originale case, nog geen enkele barst op 4,5 jaar tijd

Beantwoorden

15 maart 2019 om 06:11
PaulvdWal1986 Gebruiker

Mijn persoonlijke advies op dit moment: links laten liggen.Liever een PocoPhone F1 o.i.d.Mijn toestel is nu meermaals (te helder scherm, random vastlopers, niet werkende navigatieknoppen ’s ochtends en wifi problemen) voor reparatie geweest, het eerste probleem was opgelost, door een scherm wissel, de anderen waren nog aanwezig.Maar mijn toestel is beschadigd door Dynafix, ik krijg mijn geld terug heb ik eergisteren vernomen.Wat dat betreft wel lof voor Bol.com, al heb ik er wel 5 weken “werk” van inmiddels.Maar als je op tweakers kijkt, het is een lot uit de loterij, meerderen met problemen en meerdere zonder.En sommige dingen lijken door software te komen, Nokia (HMD) lijkt nog niet happig om voor oplossingen te zorgen.​Vooral de laatste maanden zijn er vele mensen met klachten.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 06:38
Hans. Gebruiker

Dynafix is een waardeloos bedrijf.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:23
Leineke Gebruiker

Ik heb de Pocophone F1 nu een maand of 2, zeker de moeite! Een absoluut beest

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:02
tesluc Gebruiker

Mijn vrouw heeft een pocophone met niks dan miserie … mijn Nokia 7+ draait gezwind en zonder problemen reeds 1.5 jaar. Graag enige nuance in je voorbarige conclusies.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 11:40
PaulvdWal1986 Gebruiker

Daarom zeg ik ook dat het een lot uit de loterij is, zie de verschillende reacties bij Tweakers.

De nuance is er zeker.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 17:19
clemensvanos Gebruiker

Wat een ongenuanceerd verhaal. Iedereen met serieuze problemen klaagt  Als er veel toestellen verkocht worden, ook meer klagers  Van de 20 klagers op Tweakers zijn er duizenden Tweakers met een Nokia die geen problemen hebben  Relevant is wel hoe gaat Nokia met klachten om. Toestel draait niet lekker  Gedoe met dit een dat is op een smartphone altijd heel moeilijk. Bij een grote groep met vergelijkbare problemen onderzoekt Nokia echt wel of dit een software Isue is. Bij een nieuw model loop je allemaal tegen dit soort problemen aan. Op basis van positieve ervaringen, zelfs van de presentator van Hardware Info

Beantwoorden

15 maart 2019 om 06:21
edbot Gebruiker

Ik heb deze telefoon nu ongeveer twee maanden tot volle tevredenheid, ik herken genoemde problemen in het geheel niet.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 07:09
Ma023 Gebruiker

Je bent niet de enige zie aantal reviews van klanten en hoe deze het toestel beoordelen. Blijkt maar weer dat hier heel veel azijnzeikers actief zijn.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 07:41
pamsmets Gebruiker

Inderdaad en helemaal met je eens. En niet iedereen heeft een bak met geld (over) om een dure fone aan te schaffen, en deze en bijv de Motorola zijn prima en goede toestellen blijkt uit diverse tests.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 07:48
Marcel__1971 Gebruiker

Ik heb ook een Nokia 7 plus en ervaar totaal geen problemen. Enige jammere vindt ik het ontbreken van draadloos opladen.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 07:59
tigeratbel Gebruiker

Wie doet de garantie van zô’n global version?

Dynafix : mja…. liever niet

Ibood : dan pas ik helemaal

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:21
wickywacky Gebruiker

Waarom waarom kijk je hier dan nog? Zeg dan gewoon je account op. Zuurpruim

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:39
tigeratbel Gebruiker

voor het geval de garantie door nokia of een andere partij zou afgehandeld worden

Wat is er zuurpruim aan de vaststelling dat ik met ibood garantie niets dan ellende heb gehad ?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:00
Zera13 Gebruiker

Het zou inderdaad fijn zijn om te weten wie de reparaties uitvoerd. Kan er iemand hier op antwoorden?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

Indien je gebruik wilt maken van de garantie, dan kun je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken. De garantie zal dan via ons afgehandeld worden.

@tigeratbel: Zonder dit topic te laten verzanden in een off-topic discussie over je ervaringen; mocht ik je nog kunnen helpen met een garantie-afhandeling, dan hoor ik het graag. :-)

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:57
bestway Gebruiker

in tegenstelling tot jouw, uitsluitend goede ervaringen via Ibood..

Beantwoorden

15 maart 2019 om 23:55
Jaime Gebruiker

Proassist is zoveel beter dan Dynafix, welke gebruikt iBood?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:31
edenjose Gebruiker

IBood is de leverancier en dus ook aansprakelijk voor evt. reparaties. Ik wil deze Nokia wel aanschaffen, na informatie bij 2 kennissen die er zo een hebben. Niets dan lof wat hen betreft en ook diverse tests geven hoog op van dir toestel en zeker voor deze prijs! Ook Android 9 Pie + One is een prettige bijkomstigheid, waardoor je ook niet zomaar met verouderde Android versie komt te zitten en af bent van een fors aantal apps die je helemaal niet wil. Het toestel ligt (bij mij) goed in de hand en voelt degelijk aan, degelijker dan veel andere soortgenoten!

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:33
hkurvers Gebruiker

Ik heb deze telefoon al maanden en herken de genoemde problemen niet, geen vastlopers, geen helderheidsproblemen. Kortom, zeer tevreden.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:44
jup.deneddy Gebruiker

wel ik kan u bijstaan ,ik heb hem een van de eerste toe hij uitkwam nooit iets gemerkt van vastlopers,  helderheid of andere onzin

update beleid van Nokia mag er ook wezen

heb er wel 399€ voor betaald met micro sd 128 in de tijd

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:41
MarcKoolwijk Gebruiker

Ik heb deze nu langer dan een half jaar. Een maat, (tech geek en tweaker) heeft hem iets langer en ook zijn vrouw heeft hetzelfde toestel. Gewoon tevreden. Toestel heeft een trage camera maar voor de rest is hij prima geschikt. Scherm is minder goed leesbaar in direct zonlicht dan high end schermen maar daar bestaat een high tech oplossing voor (je pols draaien). Ik zit ongeveer 3 uur per dag in de trein en kijk dan downloads op Netflix. Ik kijk op volle scherm sterkte en gebruik airpods met bluetooth. Mijn hybride horloge is ook verbonden met bluetooth. Wifi en 4G de hele dag aan. Ik mail, ik bel, gebruik whatsapp. Ik begin mijn dag om 05:30 en om 22:00 uur ’s avonds is er nog 15% accu over (Ik heb voorheen Iphones en Samsung flagship toestellen gehad, die haalden dat echt bij lange na niet zeker niet na 6 maanden gebruik). Er zijn af en toe wat kleine bugs maar daarvoor reboot je gewoon je toestel (doe ik ongeveer 1 x in de 2 weken). Enige irritante was dat mijn toestel zich constant bleef herstarten wanneer ik hem aan de lader had. Ik dacht aan een software fout en werd er gek van, wilde al retourneren in het begin. Totdat ik mijn lader vergeten was en een ander probeerde. Drie keer raden. Probleem doet zich met andere lader niet meer voor.

Ik heb hem overigens meerdere malen laten vallen op plavuizen en beton zonder dat er een barst is gekomen. (en ja hoger dan van 30cm, wie bedenkt zo tekst?) Scherm is wel wat vatbaarder voor krasjes.

Als je geen waarde hecht aan SamSung of Iphone is dit een prima alternatief voor een heel redelijke prijs.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:59
fleur153 Gebruiker

Mand.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 18:59
RoelRoel Gebruiker

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het Samsung en Apple

Beantwoorden

17 maart 2019 om 22:11
Moderator Jim Moderator

Hi Marc!

Super bedankt dat je de moeite hebt genomen om je ervaringen te delen, wordt zeer gewaardeerd!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

15 maart 2019 om 08:51
explosion13 Gebruiker

Ik heb deze Nokia 7+ nu bijna een jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over (gekocht in de aanbieding voor 260,-). Het scherm is in de volle zon bijna niet af te lezen (maar er zijn maar weinig telefoons waar dit wel bij kan). Vooral ben ik tevreden over de software updates, iedere maand een beveiligingsupdate en zodra een nieuwe Android beschikbaar is sta je ook vooraan. Met aangepaste instellingen (helderheid op 35%, gps uit en energiebesparing aan) gaat de batterij 3 dagen mee (hierbij surf ik ook een aantal uren per dag op Ali). De camera is stukken minder dan een Galaxy S* maar dat neem ik voor lief. Als je reeel bent betaal je voor een budget-telefoon en krijg je een zeer goede mid-range-telefoon. Voor mijn ouders heb ik deze telefoon 2 maanden geleden ook aangeschaft voor 264,- en zij zijn er ook zeer tevreden mee.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:42
tesluc Gebruiker

Even spelen met de scherminstellingen (helderheid) en je zal merken dat het evengoed af te lezen als de concurrentie i.e. Samsung.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:21
jackietje Gebruiker

ik vraag mij alleen af waar ze de  ‘doorgestreepte’ prijs van  389€ halen   (terwijl hij zo goed als overal  minder dan  300€ kost ??  het is dus bedrog te zeggen dat hij  49% goedkoper is  :-/

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:26

Hoi jackietje,

Wij hanteren als van-prijs de adviesprijs die de fabrikant heeft vastgesteld. Meer informatie hierover kun je vinden op deze pagina.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:30
Bpr Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb je bericht doorgestuurd. Om hier on-topic te blijven, heb ik je berichtje hier even weggehaald.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:41
tesluc Gebruiker

Ik heb deze, één van de weinige smartphones van dit formaat met een FATSOENLIJKE accuduur bij normaal gebruik (ong. 4 dagen).

Beantwoorden

15 maart 2019 om 09:47
haplatjes Gebruiker

Kunnen er 2 sim kaarten en 1 micro-sd kaart gelijktijdig gebruikt worden?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:30
bloeffen Gebruiker

Helaas niet. Sim slot 2 wordt gedeeld met de micro-sd kaart.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:03
Chiqquita Gebruiker

Ik ook graag weten of je tegelijkertijd 2 simkaarten en 1 micro SD card kunt gebruiken. Ik heb nu een Huawei Mate 9 en ik moest de Micro SD slot opofferen voor de tweede  simkaart.

Dus ik ben benieuwd..

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:30
bloeffen Gebruiker

Zoals hierboven te lezen: Helaas niet. Sim slot 2 wordt gedeeld met de micro-sd kaart.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 17:19
Zplus Gebruiker

Adapter kopen via Ali kan je je sim kaart slot verlengen en af kaart in doen werkt perfect

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:08
Vumme Gebruiker

Heeft een zwaar wifi probleem… niet kopen dus! (heb er hier reeds 2 van liggen…)
Nokia weigert hier doodleuk NIETS aan te doen!

https://community.phones.nokia.com/discussion/19629/wifi-issue-nokia-7-plus

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:08
Vumme Gebruiker

NIETS -> IETS ;)

Beantwoorden

15 maart 2019 om 10:56
rs24a Gebruiker

Dit is een global edition, een verloopstekker wordt meegeleverd.”

Bedoelen jullie hiermee dat de lader(met USB ingang?) een niet-EU stekker heeft en dat daarvoor een verloop meekomt?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 11:11

Dat is inderdaad correct, rs24a. De oplader heeft een UK-stekker.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 11:35
Twinkle81 Gebruiker

@ibood, als dit toestel problemen met Wi-Fi heeft zoals sommigen aangeven, kan het toestel dan worden geretourneerd? Dit is een probleem waardoor ik een Samsung Kzoom heb weggedaan.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 11:38
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Twinkle81,

Wanneer er technische problemen zijn met de telefoon, dan kun je natuurlijk gebruik maken van de garantie. Er zit twee jaar garantie op deze telefoon.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 11:37
RobertBartels Gebruiker

Klinkt goed ik heb er 1 besteld zat te twijfelen tussen deze en de MOTO 7 play, maar de specs zijn gewoon beter (4GB en 64GB en accuduur)

Beantwoorden

15 maart 2019 om 12:42
Twinkle81 Gebruiker

Toch nog een vraag omdat dit de global editie.

Op welke 4G frequenties zit deze? Niet alle 4G freqenties zijn voor alle netwerken geschikt.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 13:11
Twinkle81 Gebruiker

Dit toestel is geschikt voor alle Nederlandse netwerken, in tegenstelling tot de global versies van de Nokia 5 en 6 series.

Gsmarena.com heeft het antwoord staan:

LTE band 1(2100), 3(1800), 5(850), 7(2600), 8(900), 20(800), 28(700), 38(2600), 40(2300), 41(2500) – Global

In Nederland zijn de volgende frequenties in gebruik:

Frequentie

Telecomaanbieder

800 MHz
4G
KPN / Vodafone / Tele2

900 MHz
2G / 3G
KPN / Vodafone / T-Mobile

1800 MHz
2G / 4G

2100 MHz
3G

2600 MHz
4G
KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

Beantwoorden

16 maart 2019 om 11:37
jpds Gebruiker

is dit ook voor Belgie zo

Beantwoorden

17 maart 2019 om 22:24
Moderator Jim Moderator

Hi JDPS,

Dit geldt ook voor België!

Groet,

Jim

Beantwoorden

15 maart 2019 om 12:52
motormuis001 Gebruiker

@PaulvdWal1986: voordat je voor nog meer misverstanden zorgt zoek je beter even op wat “een lot uit de loterij” precies betekent.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 13:14
wimsenecaut Gebruiker

Zou er wel een willen bestellen maar kan niet betalen met creditcards via deze site,welke creditcard ik ook gebruik.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 14:09

Hi Wim,

Wat gaat er precies mis?

Ik kan je aanraden onderstaande punten even te proberen:

- Bestellen via de iBOOD app (of juist via de normale website)
- Een andere betaalmethode gebruiken
- Je cookies verwijderen
- Een andere browser gebruiken
- Je winkelwagen leeg halen, uitloggen, opnieuw inloggen en je winkelwagen weer vullen
- Een eventuele VPN-verbinding afsluiten
- Gebruik maken van een andere internetverbinding

Beantwoorden

15 maart 2019 om 13:40
kneeslider Gebruiker

Komt het toestel uit de doos met android 9, en dan nog 2 grote updates (naar android 11 dus), of staat deze nog op 8, en kom je maximaal tot 10?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 14:08

Deze smartphone komt met (minimaal) Android 8.1 uit de doos.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 14:04
tomverbinnen Gebruiker

Aan se mod:

Waar zijn de strand/ciry/natuur arrangementen die op de dagelijkse ibood mail staan? Zie ze hier nergens staan?

Beantwoorden

15 maart 2019 om 14:08

Hi Tom,

Deze zijn enkel via de website zichtbaar, en dus niet in de mobiele app en te bereiken via de volgende link:
http://www.ibood.com/travel-nl/nl/product-specs/47400/188326/3-dagen-in-city-resort-hotel-leiden.html

Beantwoorden

15 maart 2019 om 15:14
hdeboo Gebruiker

Ook hier geen problemen met het toestel. Vorig jaar april voor het eerst aangeschaft. Eerste is uit rollercoaster gevallen (beduidend hoger dan 30cm…) Werkt nog steeds ondanks een grote ster en ontbrekende stukken glas… Heb exact dezelfde gekocht omdat het scherm herstellen waanzinnig duur is (even duur als de prijs waar dit toestel hier aangeboden wordt…), alleen zo’n 3 maanden geleden voor een beduidend hogere prijs dan hier.  Ook 2de toestel geen problemen dus “loterij” valt nogal mee me dunkt. Moest ik hem niet hebben, zou hem meteen kopen. Voor die prijs is er helemaal niks mee en krijg je een super (middenklasse) toestel.

Beantwoorden

15 maart 2019 om 15:15
tenne Gebruiker

Voor mij een van de mooiste gsm’s van het moment, de matte zwarte afwerking samen met de koperkleurige rand rondom het toestel, gewoon schitterend!
Was mijn Nokia 950xl al versleten dan wist ik het wel, mooie aanbieding IBOOD!!

Beantwoorden

15 maart 2019 om 17:23
clemensvanos Gebruiker

Wat een ongenuanceerd verhaal. Iedereen met serieuze problemen klaagt  Als er veel toestellen verkocht worden, ook meer klagers  Van de 20 klagers op Tweakers zijn er duizenden Tweakers met een Nokia die geen problemen hebben  Relevant is wel hoe gaat Nokia met klachten om. Toestel draait niet lekker  Gedoe met dit een dat is op een smartphone altijd heel moeilijk. Bij een grote groep met vergelijkbare problemen onderzoekt Nokia echt wel of dit een software Isue is. Bij een nieuw model loop je allemaal tegen dit soort problemen aan. Op basis van positieve ervaringen, zelfs van de presentator van Hardware Info filmpjes op YouTube die er zelf een heeft, heb ik nu 2 Nokia 7+ toestellen gekocht en spoor anderen aan ook een fabrikant skinvrij Nokia Android One toestel te kopen. Zeker voor € 200. TOP ervaringen

Beantwoorden

15 maart 2019 om 18:55
RoelRoel Gebruiker

Deze is top!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.