7 maart 2019 om 00:00
iBOOD

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Product expert aanwezig

Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem

Het verven van grote oppervlakken is een makkie met dit Wagner verfspuitsysteem.

Specificaties

Merk: Wagner
Type: Flexio 995 Verfspuitsysteem
Garantie: 2 jaar

• Instelbare verfstraal
  • Directe aanzuiging uit de emmer
  • Incl. 70 cm lange spuitlans

Kenmerken

• Instelbare luchthoeveelheidsregeling
  • 70 cm lange spuitlans
  • Instelbare verfstraal
  • Click & Paint spuitopzetstukken, verwisselen binnen enkele seconden
  • Automatische reiniging van het systeem in enkele minuten

Technische informatie

• Vermogen: 630 W
  • Max. verfhoeveelheid: Regelbaar, 0-525 ml/min
  • Lengte verlenglans: 70 cm
  • Werkradius / lengte slang: 8,5 m

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Vanaf 12:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wagner Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 maart 2019 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

De Product Expert voor deze Wagner deal zal vandaag vanaf circa 12:00 online zijn om al jullie vragen te beantwoorden!

Beantwoorden

7 maart 2019 om 07:31
morscha Gebruiker

Is dit wat?

Iemand ervaring met dergelijke systemen?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 07:50
Official Product Expert Wagner Expert Official Product Expert

Als je specifiek vragen of twijfels hebt, dan wil ik deze graag beantwoorden …

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:11
DnHollander Gebruiker

Ik heb een ouder model en het is een geweldig systeem. Vooral bij ruwe muren/stenen/voegwerk is het een zegen. Je hebt dan makkelijk een heel goede dekking. Voor het beste tesultaat, en om druipers te voorkomen, in twee dunnere lagen aanbrengen. Ik heb ook heb handmodel voor houtverbindingen dat zo’n fijne nevel maakt dat je super strak kan aflakken. Het is wat extra werk met afplakken maar uiteindelijk ben je veel sneller klaar!

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:11
chacha Gebruiker

Wat ik me afvraag is áls dit de non plus ultra manier van wanden en plafonds schilderen is én tijdsbesparend, waarom werkt dan niet elke aannemer/schilder in de bouw met dit systeem…?

Tijdsbesparing én een beter eindresultaat is cruciaal in de bouw dus elke vakman zou hiervoor kiezen als het werkelijk doet wat wordt beloofd.

Kan de expert daar een inhoudelijke reactie op geven, liefst met vermelding van de bedrijfsnamen van grotere schilders/aannemersbedrijven die dit product gebruiken? Dat zou mooie reclame zijn voor beiden en me een beter beeld geven van de succesfactor in de praktijk.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:18
d.e.r Gebruiker

Ik vind dit een beste en legitieme vraag, en ben benieuwd wat de expert hierover te zeggen heeft.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:28
sebak Gebruiker

Vroeg ik me ook afk. Ik heb nog nooit een vakman met zo’n spuitsysteem gezien…

Beantwoorden

7 maart 2019 om 12:52
quiller Gebruiker

De schilder die ons huis geschilderd heeft werkte wel degelijk met een spuitsysteem (het merk ken ik niet) … Het resultaat heb ik nog nooit zo mooi gezien. Kortom : ik denk dat het systeem zeker werkt (maar van het merk ken ik niks). Mss is het nog maar in opkomst?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:23

Meer en meer schilders gaan voor spuiten … enkel zijn ze heel traditioneel en zijn ze soms moeilijk van af te brengen. Als ze al 30 jaar rollen, dan blijft het daarbij … wat wij ook vertellen.

Mocht het je helpen … alle grote verfmerken Sigma, Sikkens, Caparol, … werken met ons samen en hebben specifieke verven en machines. Als je op youtube verfspuiten en bv. sigma intypt krijg je tig video’s van schildersbedrijven die met Wagner apparatuur werken

Beantwoorden

8 maart 2019 om 20:16
Greenboy2nd Gebruiker

eens een goede aannemer aanspreken en geen nieuwe Belgen, ik heb 2 schilders gehad en beiden met dit systeem. werkt supergoed.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:40
markkk75 Gebruiker

Welke minimale werkruimte heb je nodig voor spuitslans en jezelf? Ik heb een oud huis met trappenhuizen en gangetjes van ongeveer een meter breed. Heb je hier nog voldoende afstand of kan je ook zonder lans spuiten?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:26

Je kan ook zonder lans spuiten … maar dan heb je wel een muurverfopzetstuk nodig.  Deze zit niet bij deze aanbieding, maar kan je online zeker vinden.

De spuitafstand met de lans tov de muur is +/- 20 cm.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:43
R82 Gebruiker

Is dit ook geschikt voor een houten tuinhuis? Of zijn daar aparte accessoires voor nodig?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:35

Ook voor een tuinhuis geschikt …

De W 150 is enkel voor beits en lak.

De Flexio’s werken voor alle verven … maar ook voor beitsen.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 19:42
karin115 Gebruiker

Heb ik hier dan nog een apart hulpstuk voor nodig of zit dat erbij. 
Zo nee, welk hulpstuk heb ik nodig voor beitsen tuinhuisje.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 19:45
karin115 Gebruiker

Het betreft de Flexio 995 waar ik het over heb. Of kan ik dan beter de Flexio 890 bestellen, welke volgens mij met alle accessoires geleverd wordt en daarbij de verlenglans extra nemen, dan heb ik toch alles compleet?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 08:55
bv7 Gebruiker

Hoe groot is de verfnevel bij die systemen? Vindt men naderhand verf spatjes terug in de ganse ruimte?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:37

Alles hangt af van de spuittechniek.    Als je doet wat je moet doen loopt het soepel.

1. Verf goed oproeren met een boormachine en roerder.

2. Eventueel verdunnen … met “warm” water.  Max 10%, maar zeker niet altijd nodig.

3. Spuitafstand tov het oppervlak is +/- 20 cm.

4. Spuiten en meebewegen met de arm/lichaam zodat de spuit loodrecht tov het oppervlak blijft.  Niet zwenken met het pistool … dan ga je overspray krijgen.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 09:16
Paulus811 Gebruiker

Kan ik met dit apparaat buitenmuurverf (specifiek Sikkens Alphatex IQ Mat) spuiten? Ik heb me ooit eens verdiept in spuitsystemen en kwam op apparaten van minimaal 600 euro uit waarmee het mogelijk was om buitenmuurverf te spuiten.Voor goedkope apparaten is buitenmuurverf veel te dik, maar ik laat me graag verrassen. Alvast dank voor een reactie!

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:39

Met de kleinere apparaten lukt dit niet.    Tenzij je heel veel (> 30%)  gaat verdunnen, maar dat is echt afgeraden.    Met de control pro 350 R wel als je 10% gaat verdunnen.    Deze 10% doet geen afbreuk aan de verf … meer verdunning wel.  Dat moet je niet doen …

Beantwoorden

7 maart 2019 om 09:20
Laluca Gebruiker

Kan ik het Spuitopzetstuk Wood & Metal Extra Standard 800 ml         aansluiten op de Wagner Flexio 995 zodat ik er ook mee lak/beits mee kan spuiten?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:39

Dat kan … je hebt dan ook het handvat en de adapter nodig …

Beantwoorden

7 maart 2019 om 16:24
Laluca Gebruiker

… je bedoeld die bij de Flexio 955 zit neem ik aan

Beantwoorden

7 maart 2019 om 18:40

Als je de 995 wil omvormen naar een lak/beits spuit heb je de adapter en het opzetstuk nodig … beide zaken zitten nu in de aanbieding bij IBood.   Check even op de afdeling DIY … daar vind je de accessoires en promoties

Beantwoorden

8 maart 2019 om 09:19
Laluca Gebruiker

Duidelijk … dank je wel.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 10:06
richard0221 Gebruiker

Welk hulpstuk heb ik nodig om binnendeuren te spuiten met verf op terpentine basis? is dat ook het Spuitopzetstuk Wood & Metal Extra Standard 800 ml ?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:40

Deze werkt … maar ideaal het “briljant” opzet stuk … dit opzetstuk kan je online vinden.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 10:43
ebakkerymailcom Gebruiker

Voor een ieder die geïnteresseerd is in meer info over het Wagner Flexio 995 Verfspuitsysteem. Ik vond het onderstaande oudere forum uit 2017 over deze verfspuit zie:

http://nl-nl.forum.ibood.com/products/80048-171017/wagner-verfspuitsysteem/

Beantwoorden

7 maart 2019 om 11:13
joris.steenhoudt Gebruiker

hallo, welke koppelstukken zijn eigenlijk meegeleverd?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:42

Flexio’s => alles in de doos.

Control pro => alles in de doos

W 150 => enkel voor lak en beits.

W 995 => enkel voor muurverf … MAAR … als je de adapter en opzetstuk bijkoopt is het ook een lak/beits machine.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 11:39
erik71 Gebruiker

Ik zie dat er meerdere winkels waaronder gamma Conrad dit artikel niet meer in het assortiment heeft, ben benieuwd waarom

Beantwoorden

7 maart 2019 om 11:57
Paulus811 Gebruiker

Het apparaat is opgevolgd door type W950, maar schijnt technisch identiek te zijn. Dat laatste heb ik niet zelf gecheckt.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:43

De 950 is idd de opvolger van de 995.   95% dezelfde machine … de 950 heeft een aangepaste pomp.   Een verschil in spuitresultaat is er eigenlijk niet.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 12:25
85pitbull Gebruiker

Ik vraag mijn. Iets af je moet de verf Goed roeren voor de vaste stoffen goed te mengen. In verband met klontjes die een verstopping kunnen veroorzaken.

Zit er geen filter op die dat tegen gaat.. Lees bij veel airles spuitsysteemen dat die er  wel bij zit om het klontjes probleem te verkomen die blijven dan in de emer achter en niet in de machine of op de muur

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:46

Zeer juist … hierboven ook gemeld.  Als je een emmer verf koopt (zeker eentje die even gestaan heeft) zitten de vaste stoffen vaak op de bodem.   Deze moet je zeer goed mixen.   Bij voorkeur met een boormachine en mixer en dit een paar minuten.   ideaal is om een beetje warm water toe te voegen (een paar %) … dat geeft de verf een veel betere vloei.

Dit mixen is héél belangrijk als je een toestel hebt met rechtstreekse aanzuiging … dan zuig je onderaan de emmer aan.  Bij niet goed mixen zuig je dan enkel vaste stof op.

Met het roerstokje dat je meekrijgt ben je weinig … tenzij het gaat een potje van een liter.  Maar voor een 10L emmer moet je goed mixen.

Let op … zitten er “vellen” in de verf … dan is de verf kapot/rot.  Onbruikbaar en ook onspuitbaar dan.   Vaak zie je aan de binnenkant van het deksel hou oud de verf is … hangen er vellen aan, dan heb je oude zooi gekocht.   Dan moet je echt gaan omruilen!

Beantwoorden

7 maart 2019 om 12:31
djeed Gebruiker

@Wagner Expert

Kan dit product gebruikt worden om bijvoorbeeld een douglas vlonder te oliën?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:47

Ja, perfect!   Het verlengstuk helpt ook énorm … je moet bijna niet meer bukkken dan …

Ik heb het zelf diverse keren gedaan met bankirai … echt top.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 12:54
erik71 Gebruiker

Wat is inclusief bij deze deal?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:48

Over welke machine spreken we aub ?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 13:09
erik71 Gebruiker

Waarom is de expert van Wagner niet online om vragen te beantwoorden?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 13:35
Moderator Bas iBOOD Moderator

De expert kon vanochtend niet aanwezig zijn, ik vrees echter dat zijn afspraken van deze ochtend zijn uitgelopen en hij daardoor nog niet online is geweest. We gaan dit even checken :-)

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:48

Ik ben er … excuses. Het heeft vanmorgen wat langer geduurd …

Beantwoorden

7 maart 2019 om 16:21

Als u vragen hebt … stel ze gerust.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 14:42
automakelaar-texel Gebruiker

Denkt u dat de Wagner expert voor het einde van de dag nog antwoord gaat geven op de vele vragen die er zijn? Ik ben voornemens te bestellen maar wil eerst wat antwoorden op vragen die in het forum reeds gesteld zijn.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 15:49

Ik ben er nu … stel uw vragen maar …

De komende dagen ben ik er ook nog …

Beantwoorden

7 maart 2019 om 17:07
Lammetje77 Gebruiker

Vraagje. Werkt dit ook voor buiten  vlonder beits met antislip toevoeging. ? Van bv cetabever.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 17:12

Neen … dat niet.  Gewone beits wel, maar ik heb het ooit met antislip gedaan en de fijne korreltje hopen op in de spuitkop.  Dat werkt echt niet!

Beantwoorden

8 maart 2019 om 11:35
wieert Gebruiker

Kan ik ook voorstrijkmiddel met jullie producten spuiten.

Ik wil de gestucte muur voorstrijken met voorstrijk dekkend voor latex ivm de zuigende werking van de ondergrond.

De voorstrijk die ik heb mag ik tot 10% verdunnen met water.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 16:25
BeunInho Gebruiker

Kan ik dit product ook gebruiken met bijvoorbeeld een verf van de Praxis? Van Flexa of Perfection?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 17:10

Zeker en vast!

Ik zelf zeer goede ervaringen met de Perfection verf van Praxis.  Het is hun eigen merk (leverancier Ostendorf), maar is zeer goed.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 17:02
floret Gebruiker

Ik zie bij Wagner dat de garantie 4 jaar is, waarom is dit bij deze ’slechts’ 2 jaar?

Begrijp ik goed dat alle artikelen voor de 950 gewoon passen op deze 955?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 17:12

De 995 is een toestel van voor de 4 jaar communicatie …

Ik denk dat je mogelijk wel de extra garantie kan aanvragen via de Wagner site, maar 100% zeker ben ik niet.   Ik zou het proberen …

Klopt … de accessoires voor de 950 en 995 zijn volledig compatibel.

Beantwoorden

7 maart 2019 om 19:03
erik71 Gebruiker

Wat zit er allemaal bij in deze deal aan extra accessoires ?

Beantwoorden

7 maart 2019 om 19:55
bill-tsjerno Gebruiker

hallo, kan ik dit ook gebruiken om een stalen boot te lakken ?

Beantwoorden

8 maart 2019 om 20:04
wieert Gebruiker

Kan ik ook voorstrijkmiddel met jullie producten spuiten.

Ik wil de gestucte muur voorstrijken met voorstrijk dekkend voor latex ivm de zuigende werking van de ondergrond.

De voorstrijk die ik heb mag ik tot 10% verdunnen met water. Voorstrijk is van de Gamma

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.