4 maart 2019 om 00:00
iBOOD

LG ThinQ Smart Speaker | Meridian / Hi-Res Audio | WK7

Product expert aanwezig

LG ThinQ Smart Speaker | Hi-Res Audio

Muziek luisteren in hoge kwaliteit, boodschappenlijstjes maken, informatie opzoeken, je slimme huis bedienen… De LG ThinQ kan het allemaal.

Specificaties

Merk: LG
Type: ThinQ Smart Speaker | Meridian / Hi-Res Audio | WK7
Garantie: 2 jaar

• 24 bits / 96 KHz geluid
  • Ingebouwde Google Assistant
  • Beheer smart home producten

Algemeen

• Producttype: ThinQ Speaker
  • Meredian technologie

Audio

• High Resolution Audio gecertificeerd
  • Multi-speaker
  • Sound Up converter

• Channel: 1.0 ch
  • Vermogen speaker: 30 Watt
  • Ingebouwde subwoofer

• MP3 optimizer
  • Meredian EQ: 4 geluidsprofielen
  • Smartphone App
  • Afspelen vanaf smartphone

Energieverbruik

• Energieverbruik tijdens gebruik: 11 W
  • Energieverbruik stand-by: 8W

Multimedia

• Wifi
  • Bluetooth
  • Afspelen via netwerk

Audio streaming service

• Chromecast
  • Google Assistant

AV formaat

• FLAC, OGG, WAV, ALAC, MP3

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen Speaker: 135 (B) x 210.7 (H) x 135 (D) mm
  • Gewicht: 1.9 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LG Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

4 maart 2019 om 00:14
Andree Gebruiker

Echt ingewikkeld he om een merknaam juist te typen, MerEdian???

Dan 8W stand-by verbruik, jammer weer.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 00:22
Moderator Paul Moderator

Bedankt voor je opmerkzaamheid, ik zal het doorgeven aan iBOOD. Overigens komt de onjuiste spelling rechtstreeks bij LG vandaan, de tekstschrijvers zullen er overheen gekeken hebben.
https://www.lg.com/nl/audio/lg-WK7

Beantwoorden

4 maart 2019 om 00:34
Andree Gebruiker

Wel consequent die fout, onder het kopje Audio ook een keer :-)

Beantwoorden

4 maart 2019 om 05:31
rmvaneerden Gebruiker

het is gewoon Meridian audio (https://www.meridian-audio.com/) maar blijkbaar is het echt ingewikkeld voor sommigen om dat zelf uit te zoeken..

Beantwoorden

4 maart 2019 om 05:36
rmvaneerden Gebruiker

netjes trouwens dat deze speaker tijdens gebruik maar 11 watt doet.. dat is nog geen 4kwh per jaar, oftewel amper €1,= per jaar voor al deze slimme functies.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 06:30
jpbuitelaar Gebruiker

Je maakt een foutje rmvaneerden, ik kom op:

0.011*24*365 = 96 Kwh

Gerekend met een kwH prijs van 0.20 kost dat € 19.27 per jaar.
Als je er zo een paar neer zet tikt dat toch aan..

Beantwoorden

4 maart 2019 om 06:38
jpbuitelaar Gebruiker

Een Home Mini gebruikt 1,5 watt, dat zou 2,60 per jaar zijn.

De google home zou 2 wat zijn, dat is 3,50 per jaar

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:33
jpbuitelaar Gebruiker

Zie nu dat standby verbrujk 8 w is, 11 watt is voor in bedrijf.

8 watt is 0.008*24*365*0.2 = 14 euro per jaar

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:52
apwissink Gebruiker

Kost gewoon een paar €€€€tjes!

Maar alles wat stroom gebruikt kost geld!

Beantwoorden

4 maart 2019 om 00:27
richh94 Gebruiker

Ik zou deze speaker graag in de badkamer willen plaatsen! Maar is hij ook (spat)waterdicht?

Zoek al een tijdje naar een waterdichte wifi-speaker (Google Assistant is een pre!) voor <100 euro…

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:24
Official Product Expert LG Expert Official Product Expert

Goedemorgen Richh94

De WK7 is niet spatwater dicht

Beantwoorden

4 maart 2019 om 01:28
Cath22 Gebruiker

Ik heb een Google home, die heeft een behoorlijk bereik op afstand, zelfs met radio erbij verstaat ie mij goed. Dus het lijkt me dat zolang je hem niet mee onder de douche neemt, en een goed plekje geeft werkt ook het ook wel in de douche. Of de douche is erg klein met veel stoom, ja dat zou dan wel een probleem kunnen zijn.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 01:34
Ejorne Gebruiker

Welke cast-versie draait hier op?
Ik heb een Panasonic en een JBL gehad, beide draaide op een versie uit 2017.

Google home (mini) en sommige 3rd-party speakers draaien wel op de meest recente versie…

Beantwoorden

4 maart 2019 om 18:52
Ejorne Gebruiker

geen antwoord?

kan ik er dan vanuit gaan dat het de oude versie is, die dus vrijwel niets begrijpt?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 07:07
taztus Gebruiker

Hoi expert, zelf heb ik een sk10y soundbar. Als ik deze speaker daar aan koppel, wat gebeurd er dan met het geluid? Wordt deze speaker een rear speaker? Zo ja, kan ik dan ook twee gebruiken om suround sound te creeeren? Dan hoef ik de spk8 niet te kopen ;).

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:54

Hallo Taztus

Helaas werkt de WK7 niet als rear speaker voor de SK10y, hiervoor heb je de SPK8 nodig

Beantwoorden

4 maart 2019 om 17:59
Crasa Gebruiker

Zou wel compatibel zijn volgens lg Duitsland in een antwoord op Amazon.

A: Guten Tag,Ja, der WK7 ist mit der SK10Y kompatibel.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:39
taztus Gebruiker

Oke. Bedankt voor je reactie. Wel erg kortaf. Hij is dut totaal niet koppelbaar? Nouja het zal wel ????

Beantwoorden

4 maart 2019 om 07:26
wbree Gebruiker

Heb je per se een LG smartphone nodig om deze speaker aan te sturen?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 08:26
JelleMasson Gebruiker

Nee, er kan gewoon via BlueTooth of cast muziek op afgespeeld worden van veel toestellen, en heeft ingebouwde Google Assistant voor stem commando’s, ook om muziek te vragen of volume te veranderen.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:21

Nee niet nodig, geschikt voor alle iPhone en Android toestellen.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 07:27
BenMonkerhey Gebruiker

Hallo, qua geluidskwaliteit, hoe gedraagt die zich in vergelijking met een sonos play one of iets dergelijks?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:19

Geluid is zeer goed te noemen en zeker te vergelijken met een Sonos play 1.

WK7 krijgt 4 sterren vanuit What Hifi

Beantwoorden

4 maart 2019 om 07:47
Willy-4-all Gebruiker

Bij dit soort producten zou de voeding duidelijk gespecificeerd moeten worden: 220 V-aansluiting, zonder accu?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 08:09
relyveld Gebruiker

Wat is de DC spanning van de adapter en wat voor een aansluiting is het?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:17

Word geleverd met normale 220v adapter

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:53
vaatwastabletje Gebruiker

Uit nieuwsgierigheid gegoogled voor je, omdat ik dat soort dingen zelf ook wel s zoek en blijkbaar de LG persoon je vraag niet snapte
Output: 19 V 0 2.1 A

Bron: https://www.lg.com/us/support-product/lg-WK7

Beantwoorden

4 maart 2019 om 08:40
Oligheys Gebruiker

Is Google assistent in nl of en?

Wat is het jaarlijksverbruik?

Compatibel met sonos?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:16

Google assistant is uiteraard NL.

Het is ook mogelijk om engelstalige commando’s te geven

Jaarverbruik moet ik even opzoeken, zal ik later doorgeven

Beantwoorden

4 maart 2019 om 08:46
jaspervanholland Gebruiker

Kan deze speaker worden gekoppeld met een Samsung R1 speaker?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:30

Dat durf ik nu niet te zeggen, ga het even uitzoeken

Beantwoorden

4 maart 2019 om 08:50
TabNW Gebruiker

Jullie zeggen in de omschrijving:

Het biedt in vergelijking met MP3’s, CD’s of radio enorme verbeteringen in geluidsdetail, dynamica, klankkleur van de instrumenten / zang en het geluidsveld.

Maar die vergelijking gaat niet op, omdat MP3/wav/etc de codering van de audio is en deze speaker afhankelijk is van de codering die hij aangeleverd krijgt, ondanks maketing termen als ‘MP3 optimiser’. Je zou wel kunnen stellen ‘in combinatie met lossless codecs zoals FLAC biedt het enorme verbeteringen ..‘ maar niet in vergelijking met ;)

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:00
soetensd Gebruiker

Beste Expert

Ik heb 2 vragen over deze speaker:

- Is deze voorzien van een ACCU ? Zoja wat is de gemiddelde autonomy bij normal gebruik ?

- Kan je via WIFI bepaalde Radio presets streamen zonder dat je een smartphone hoeft te koppelen ? Zoals bij een multiroom system ?

Groeten,

Dries

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:12

Goedemorgen Soetensd,

Dit is een stand alone speaker zonder accu

Ja, je kan bepaalde radio presets streamen zonder smartphone

Gr,

Maikel

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:14
joplaj Gebruiker

Werkt deze assistent in het Nederlands ? Met de Onkyo G3 lukt dit niet. Vandaar even de vraag.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:27

Ja, werkt in het Nederlands

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:58
sleggui Gebruiker

Verkeerde info!! Dan doe je iets verkeerd!! Bij mij werkt deze  WEL zonder problemen in het nederlands!!

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:20
chow Gebruiker

Mijn Onky G3s Werken ook in het Nederlands.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 23:17
optilete Gebruiker

Is deze beter dan de  Met de Onkyo G3? Als je twee boxen hebt heb je hier toch ook geen stereo? Is het geluid hiervan wel beter?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:18
werner1963 Gebruiker

Is het aanzienlijke prijsverschil (~ 100€) tegenover andere shops te wijten aan verouderde software die niet (meer) te updaten is ?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:29

Nee zeker niet, iBood heeft een top deal met deze WK7 speaker

Beantwoorden

4 maart 2019 om 18:55
Ejorne Gebruiker

Of toch wel?

Veel 3rd-party google assistant speakers draaien met een zwaar verouderde cast-versie

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:34
davinator Gebruiker

Kun je deze speaker met elke andere bluetooth speaker koppelen en dan via de assistent ook de overige speaker van een ander merk aansturen? Hoor je dan de muziek door beide speakers?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:12
davinator Gebruiker

Beste,

Wanneer je de Google home speaker aan je home app toegevoegd, kun je vervolgens via bluetooth ook niet slimme speakers toevoegen. De spraakopdrachten gaan vervolgens via  de Google Home speaker. Hierdoor is je dure audio systeem opeens ook slim. De vraag is dus of deze LG Thinq WK7 dit ook op die manier kan of dat multiroom alleen kan met andere reeds slimme speakers.Alvast bedankt voor het antwoord.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:37
davinator Gebruiker

Beste expert, kunt u antwoord geven op mijn vraag? Met de normale Google Home is dit mogelijk. Kan de LG thinq dit ook?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 16:15
davinator Gebruiker

Geen antwoord gekregen van de LG expert. Toch maar besteld en zal het antwoord hier plaatsen zodra ik het getest heb.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:40

Hallo Davinator,

Ik kan deze vraag helaas niet beantwoorden, ik ben benieuwd naar het antwoord als je m hebt getest.

Je zal geen spijt hebben van je aankoop

Succes ermee

Beantwoorden

5 maart 2019 om 07:38
wbree Gebruiker

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken. De WK7 streamt zelf geen muziek naar andere bluetooth ontvangers.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 09:43
NOAH77 Gebruiker

Beste,

Kan ik later de speaker ook gebruiken/updaten met Belgische versie Google home?

Gr.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:10

Ja, de speaker kan per land worden ingesteld.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:45
matterne Gebruiker

kan deze speaker ook draadloos gekoppeld worden met de LG-TV’s specifieke draadloos ( is me niet duidelijk of dat WiFi of BT is, staat niet in de TV settings, er staat allen draadloos) Zo maken ze LG-TV’s verbonden met soundbars.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 11:02

Hallo Matterne,

Dit jaar lukt het nog niet om de WK7 met onze TV’s te koppelen en/of aan te sturen.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:25
Bigpapa146 Gebruiker

Beste Expert! Waarom kan ik met Google home wel de tv aansturen en met Deze niet. Klopt het wel wat u zegt?? Dit is toch exact hetzelfde als de GH?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:57
matterne Gebruiker

beste BGP

de vraag ging niet om het aansturen maar het streamen van audio van de TV naar de LG_WK7. Ik neem aan dat het aansturen wel werkt tenzij LG niet alle Google licenties heeft. Laten we hpen dat de expert daar uitsluitsel overgeeft.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:41

Ik bedoel dat de TV’s nog geen Nederlandse Google assist hebben en daardoor geen commando’s via de speaker accepteren.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 21:35
Ejorne Gebruiker

De tv heeft helemaal geen assist nodig wanneer je een speaker gebruikt die assistant heeft. Let wel, het moet wel een recente versie van google assitant zijn. Als de tv een (chrome)cast functie heeft dan kun je er van alles naar toe streamen met stemcommando’s vanaf de google assistant.

Maar alles (nou ja, veel) valt of staat bij de versie. Mijn Panasonic krijgt het niet voor elkaar om iets naar mijn Nvidia-
Shield te streamen. Met mijn Google home mini kan ik alles dat ik gebruik (Plex voor mijn home-audio, netflix, google play music, youtube etc) wel naar mijn Shield streamen…

Vrij belangrij dus om te weten welke versie er op deze LG draait. Maar helaas geen antwoord…

Beantwoorden

4 maart 2019 om 10:58
henryvandeest Gebruiker

Werkt deze speaker hetzelfde als de Google Home Mini, of moet ik rekening houden met tekortkomingen ten opzichte van de Google Home Mini?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 11:05

Hallo Henry

De WK7 werkt exact hetzelfde als de Google home mini

Beantwoorden

4 maart 2019 om 18:59
Ejorne Gebruiker

Is dat echt zo?
Dus er draait wel een recente versie van cast op?

Wanner ik bijvoorbeeld vraag aan mijn panasonic of jbl assistant om iets te spelen op een andere speaker in huis dan zegt hij “sorry ik kan je hierbij nog niet helpen”. Wanneer ik het mijn google home mini vraag dan zegt hij “alstublieft”, hier is …. ” en begint er ergens anders iets te spelen…

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden wat niet werkt op een verouderde cast-versie.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:44

Dat is lastig om te beantwoorden, de chromecast versie moet gelijk zijn aan die van home mini

Beantwoorden

4 maart 2019 om 21:37
Ejorne Gebruiker

hoeft niet gelijk te zijn aan de producten van google zelf.

Maar sterk verouderde versies geven problemen. Dus, is de vraag, op welke versie daait deze LG momenteel?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 11:30
wirdo Gebruiker

Hoi Expert,

Maar even gebruik maken van het feit dat er een expert op het forum zit.
Werkt de draadloze subwoofer S75A4-D i.c.m SH7 soundbar?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:45

Ik heb deze vraag bij de productmanager neergelegd maar hij kan dit niet achterhalen.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 11:39
artiintel Gebruiker

#1 – Als ik audio laat afspelen via mijn SK9Y wordt de WK7 ook een actieve speaker?

#2 – Kunnen er meerder WK7 speakers gekoppeld worden ?

(ondertussen 1 besteld :-)

Thx in advance

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:08

Hallo Artiintel

1 – Van de WK7 naar de SK9Y is wel mogelijk, de WK7 moet de basis zijn.

2 – Ja er kunnen meerdere WK7 worden gekoppeld

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:17
Tjeutje27 Gebruiker

Over het koppelen van speakers: je kan slimme speakers ongeacht het merk in een groep plaatsen via Google Home. Deze groep wordt dan herkend als Chromecast groep. Als je je muziek hiernaartoe streamt hoor je door alle speakers in deze groep tegelijkertijd hetzelfde geluid. Zelf heb ik deze opstelling thuis, met slimme speakers van verschillende merken.

Ik krijg dit alleen voor elkaar vanuit Spotify of iets dergelijks op een telefoon of tablet, niet als gesproken opdracht. Maar misschien mis ik iets. Voor mij werkt dit in ieder geval prima.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 13:05
davinator Gebruiker

Bedankt voor de uitleg. Met Google Home kun je ook je niet slimme Bluetooth speakers koppelen en aansturen met één slimme speaker. Kan dit ook met deze LG thinq?

Beantwoorden

5 maart 2019 om 16:32
ASNNetworks Gebruiker

Vreemd. Ik heb meerdere Chromecast groepen in mn woning met verschillende speakers, en kan gewoon door middel van spraak via Google Assistant muziek afspelen via een zelf gekozen groep. “Ok Google, Play Spotify on Multispeakers” of “Ok Google, Play Spotify on Back Speakers” speelt het af via de opgegeven groep. Zeg ik enkel “Ok Google, Play Spotify” speelt het af via de default speaker die ik heb ingesteld voor de Google Assistant waar ik tegen praat via Google Home app. Ook dit kan je dus anders instellen zodat je LG Speaker in de gang met Google Assistant een ander default speaker heeft (in mijn geval een groep) dan je Google Mini in je woonkamer.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:33
boobytube Gebruiker

Dag, als ik er 2 koop kan ik dan stereo afspelen met een apart kanaal links en rechts?

Zijn de speakers ook bekabeld aan te sluiten op een pc?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:55

Goedemiddag boobytube

Je kunt uiteraard wel 2 stuks gezamelijk laten spelen, maar dit is niet in L/R stereo

Je kunt ’m niet bekabeld aansluiten op een PC

Beantwoorden

4 maart 2019 om 12:50
Johandebree Gebruiker

Beste kan je ook spotify op spelen via WiFi

Beantwoorden

4 maart 2019 om 13:22
guido.weuts@telenet.be Gebruiker

Kan je deze speaker volledig installeren en gebruiken via laptop of PC in plaats van met android of IOS toestel ?

Kan je nadien een radiostation (bv. via TuneIn) ook afspelen zonder telkens gebruik te moeten maken van PC of smartphone ?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 17:52
wegmetselbaas Gebruiker

Het is een chromecast device dus geen ander toestel nodig na installatie om TuneIn of Spotify af te spelen. Daarna kun je spraakopdrachten geven.

Beantwoorden

4 maart 2019 om 15:35
hayostam Gebruiker

Zo juist besteld met verzend kosten, vraagje, de Google home mini die ik ook besteld heb heeft dezelfde leverdatum en kan dus in 1 pakketje/zending

Scheelt toch weer verzendkosten toch?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 15:37
Moderator Bas iBOOD Moderator

Helaas is het (nog) niet mogelijk om bestellingen achteraf te bundelen, het is dus niet mogelijk om ze samen te voegen tot 1 pakketje.

Veel plezier alvast met al die slimme speakers :-)

Beantwoorden

4 maart 2019 om 16:09
hayostam Gebruiker

Jammer , maar het was de vraag waard. ????

Beantwoorden

4 maart 2019 om 16:10
hayostam Gebruiker

Die vraagtekens was een duimpje (snapt het systeem niet blijkbaar :)

Beantwoorden

4 maart 2019 om 16:19
j.g.s.v.uden Gebruiker

@LG Expert

Kan ik deze verbinden aan een AppleTV met Bluetooth zonder verder gebruik te maken van allerlei slimme functies, maar gewoon puur als speaker?

Met andere woorden, is hij gewoon als “standaard” Bluetooth speaker device te gebruiken?

Beantwoorden

4 maart 2019 om 19:37

Goedenavond

Het is niet bekend of de WK7 als BT speaker kan worden gebruikt bij de Apple TV

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.