24 februari 2019 om 00:00
iBOOD

Philips HD8823 Volautomatische Koffiemachine

Philips HD8823 Volautomatische Koffiemachine

Dit wordt je beste vriend in de morgen! Latte macchiato, cappuccino, espresso of lungo? Deze Philips maakt ze met één druk op de knop.

Specificaties

Merk: Philips
Type: HD8823/01
Garantie: 2 jaar

• Cappuccino, Espresso, Lungo..
  • Klassieke melkopschuimer
  • Koffiesterkte instelbaar

• Melkoplossing: Klassieke melkopschuimer
  • Gebruikersinterface: LED-knoppen

Aanpasssing

• Intellingen voor aromasterkte: 2
  • Hoeveelheid koffie: Instelbaar
  • Moleninstellingen: 5
  • Aroma instellen vóór het zetten: Nee
  • Gebruikersprofielen: 1

Verscheidenheid

• Dranken: Espresso, Espresso Lungo, Heet water, Koffie
  • Optie voor gemalen koffie: Nee
  • Dubbele kop: Ja
  • Dubbele kop melk: Nee

Technische specificaties

• Capaciteit koffiediklade: 15 porties
  • Frequentie: 50 Hz
  • Max. kophoogte: 152 mm
  • Voltage: 230 V
  • Kleur en afwijking: Zwart
  • Snoerlengte: > 100 cm
  • Compatibiliteit filter: Brita Intenza
  • Afvalbak: Toegang aan de voorkant
  • Waterres.: Toegang aan de voorkant
  • Productgewicht: 7,2 kg
  • Afmetingen van het product: 215 x 330 x 429  millimeter
  • Capaciteit bonenreservoir: 250 g
  • Capaciteit waterreservoir: 1,8 l

Andere functies

• Automatisch reinigen en begeleid ontkalken: Ja
  • Hoofdschakelaar AAN/UIT-knop: Ja
  • Snel opwarmende boiler: Ja
  • Snel opwarmende boiler: Ja
  • Afneembare zetgroep: Ja
24 februari 2019 om 06:50
ibebebebood Gebruiker

Een volautomaat hoef je het kopje niet te verplaatsen als er melk bij moet. Dit is volgens mij geen volautomaat.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 08:21
Toemke Gebruiker

Dat is het eerste wat ik daarvan hoor.

Een volautomaat is een koffiezetmachine die gelijk ook de bonen maalt. Melk heeft daar niets mee te maken.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 10:38
Janneman99 Gebruiker

Voor melk ga je naar de melkboer: echte koffie drink je zonder melk.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 13:25
cormans Gebruiker

volgens mij…..en alles daarachter is onzin.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 18:57
Thijsjeurissen Gebruiker

Wat Toemke zegt klopt inderdaad.
Je zou zoiets ook even kunnen opzoeken voor je zo’n bericht plaatst lijkt me?

Beantwoorden

25 februari 2019 om 20:28
ibebebebood Gebruiker

Als een machine koffie met melk of melkschuim maakt zonder dat je het kopje hoeft te verplaatsen is het een volautomaat. Punt uit. Geloof jij nou maar alles wat die elektronica boeren erbij tikken.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 07:14
FlesB Gebruiker

Het is geen gigi aanbieding. Bij de meeste webshops maar 20 euro duurder en daar geen verzendkosten. Scheelt je dus in totaal ongeveer 15 euro.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 16:34
wthus Gebruiker

Ik zag een bepaalde bekende webshop de automaat voor een nog lagere prijs aanbieden.

Ik zet nog steeds filterkoffie en wil ooit een automaat overwegen. Maar er is veel keus en dus wat is wijsheid. Zie trouwens geen button voor cappuccino.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 20:32
Moderator Paul Moderator

Als je exact hetzelfde product elders voor een (nog) gunstigere prijs tegenkomt, mag je dat aantonen met een directe link naar die aanbieding.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 07:58
06freddy Gebruiker

Bij de meeste shops kom ik deze, hd8823, bijna helemaal niet tegen. Wel de hd8821 en 24. Is dit een ouder type dan?

Beantwoorden

24 februari 2019 om 15:08
Bussloo Gebruiker

Hier zie je de 3 machines met een klassieke melkopschuimer naast elkaar:

https://www.philips.nl/etc/philips/b2c/compareproducts.html?locale=nl_NL&catalog=CONSUMER&ctn=HD8823/01,HD8821/01,HD8827/01

De 24 heeft ook een automatische melkopschuimer.

Over de 8823 en zijn broertjes: Als je naar de testen van de consumentenbond kijkt dan is dit één van de weinige volautomatische machines waarvan de smaak van de espresso een 7 of hoger krijgt. Zeker als je naar de prijs kijkt is het een prima machine.

Enige minpuntje vind ik het schoonmaken van de zetgroep, om die terug te plaatsen ben je wel even bezig want dat komt heel precies.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 09:16
erm3 Gebruiker

Prima prijs/kwaliteit verhouding, prima koffie, twee tegelijk gaat goed. Toch ook storende nadelen: je moet er bij blijven als de melk opgeschuimd wordt, en elke keer dat stoompijpje schoonmaken!! Hij gaat na x minuten automatisch uit. Die tijd is niet te beinvloeden, dus meestal voor een tweede kopje weer staan wachten tot alles opgestart is! Om die reden zou ik hem niet weer kopen.

Beantwoorden

24 februari 2019 om 11:01
SamGres Gebruiker

Ik heb een iets ander type uit dezelfde “range”. Krijg altijd complimenten over mijn koffie, vooral i.c.m. Hema espresso bonen. Koffie is ook goed heet. Machine gaat na een half uur inderdaad uit, ook om stroom te besparen dus je geduld bij opnieuw opstarten heeft toch nog nut. Heb het idee dat duurdere machines, zoals bijvoorbeeld die van Jura vooral veel stiller zijn, deze maakt behoorlijk geluid, maar daar is de prijs dan ook naar. Als je geen cappuchino o.i.d. wil maken, koop je ook beter geen machine die dat volautomatisch doet aangezien dat fors prijsverhogend werkt. Resumé: los van of de prijs bij iBood bijzonder laag is, kan ik (maar wie ben ik?) deze machine gerust aanraden.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.