12 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Patriot Burst SSD | 960 GB

Product expert aanwezig

Patriot Burst SSD met 960 GB

Maak van je oude laptop weer een racemonster met extra veel opslag! 

Specificaties

Merk: Patriot
Type: PBU960GS25SSDR
Garantie: 2 jaar

• Razendsnel opstarten
  • Bijna 1 Terabyte opslag 
  • 2,5” SATA III

SIZE

September 2018 stock
Deze Patriot Burst is in september 2018 van de band gerold.

Formfactor: 2,5” 6 gbps
Interface: SATA III
Certificaten: CE/FCC/RoHS

Phison S11 Series Controller
DRAM Cache: 32 MB SDR
4K Uitgelijnd Random Read: tot 80K IOPs
4K Uitgelijnd Random Write: tot 60K IOPs
Sequentieel lezen (ATTO): tot 560MB/s
Sequentieel schrijven (ATTO): tot 540MB/S
Schrijfbare terabytes (TBW): 835 TB
Bedrijfstemperatuur: 0 ~ 70°C

Gewicht: 78,6 gram
Afmetingen: 100 x 69,85 x 7 mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag - Stel je vragen in het Engels op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Patriot Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

12 januari 2019 om 00:04
bartdevries Gebruiker

@Expert: How many videos can I save on this SSD? #askingforafriend

Beantwoorden

12 januari 2019 om 00:25
Mathijs67 Gebruiker

Maar Bart, hoe lang duren de filmpjes, welke resolurie en welke codec gebruik je, etc.

#answeringforafriend ;-)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:07
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen Bart,

Ik ben dan wel geen expert maar kan hier wel redelijk antwoord op geven. Het is natuurlijk afhankelijk van of je de filmpjes in 720p of 1080p of 4K wil opslaan.

Als je al jouw mooie filmpjes in 4K wil kijken kan je er vanzelfsprekend minder op kwijt dan dat je ze in 720p op slaat.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 06:54
danny66 Gebruiker

@expert: what about warranty? I read diffrent reviews on this drive, and most of those people are very exited  about it, but a small percentage had after a short while a dead drive.

Is there migration software included with the package?

Beantwoorden

12 januari 2019 om 07:25
PeterVanSteen Gebruiker

Ooit een paar Patriot USB 2.0-sticks van het hogere segment gekocht bij Ibood.  Die bleken uitzonderlijk traag te zijn.  Na wat communicatie met Patriot en enkele opgelegde testen die mijn bevindingen bevestigden, werden de twee memory-sticks volledig kosteloos vervangen door twee USB 3.0-sticks.  Van het lagere segment in zijn reeks, dus trager dan de snelste 3.0 maar sneller dan de snelste 2.0 (als je nog kunt volgen)  Vond ik toch een mooie commerciële oplossing.  Ik wil maar zeggen : qua service heb ik de indruk dat je goed zit bij Patriot  Het moet niet altijd negatief zijn !

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:39
kota Gebruiker

Is deze op een of andere manier extern aan te sluiten op een macbook pro model 2017? Te gebruiken als externe harde schijf dus… Mvg

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:07
psycho202 Gebruiker

Dag Kota, dat is zeker mogelijk, door middel van een 2.5″ harddrive enclosure, te vinden bij meeste mediamarkts of online shops.

Let wel dat je voor de beste snelheid een externe behuizing nodig hebt die uitgerust is met USB3.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:34
gouwyf Gebruiker

Als ik me niet vergis heeft de MacBook Pro 2017 usb-c/Thunderbold 3. Dat is nog sneller als je die gebruikt. Anders ga je een adapter nodig hebben om USB 3 te gebruiken ook volgens mij.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 09:18
wtco Gebruiker

Wat is de MTBF ? vb 1800000 Uren ?

De Levensduur (TBW): vb  400 TB

De Maximale lees-snelheid vb 560 MB/s

Maximale schrijf-snelheid vb 530  MB/s

Willekeurige leessnelheid (IOPS) vb 95000

Willekeurige schrijfsnelheid (IOPS) vb 90000

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:05
Mathijs67 Gebruiker

1 google query en 2 clicks verderm de specs: https://docs.wixstatic.com/ugd/20c502_3b6141d42bf341b7b418ff9003bde8fa.pdf

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:09
Mathijs67 Gebruiker

Even samengevat voor wie liever niet op de link die ik hierboven gaf klikt:

(copy & paste)

FEATURES: • Phison S11 Series Controller • DRAM Cache: 32MB SDR • Static and Dynamic Wear Leveling • Bad Block Management • Low Power Management • Trim Support • Smart Zip • MTBF: >2,000,000 hours

SPECIFICATIONS: • 4K Aligned Random Read: up to 80K IOPs • 4K Aligned Random Write: up to 60K IOPs • Sequential Read (ATTO): up to 560MB/s • Sequential Write (ATTO): up to 540MB/S • Terrabytes Written (TBW): 835TB • Interface: SATA III 6Gb/s • Form Factor: 2.5″ •Operating Voltage: 5v •Operating Temperature: 0 ~ 70°C

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:33
Bjorn_BE Gebruiker

Ik ben toevallig ook aan het kijken om zelf een laptop samen te stellen en deze SSD zou dan als data drive zeker niet misstaa

Maar ik lees toch ook redelijk wat minder goede reviews over drives die na korte tijd er de geest aan geven…

Toch aan het twijfelen om dan maar een 500GB Samsung 960 te nemen ipv deze van 960GB

Beantwoorden

12 januari 2019 om 10:37
Bjorn_BE Gebruiker

Wanneer de drive werkt zijn ze er wel tevreden over, maar anderen zien hem dus snel sterven :

https://m.newegg.com/products/N82E16820225137/reviews

@Ibood,is ook een webshop  maar link is niet voor de prijs geplaatst

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:39
Moderator Jelle Moderator

Als de link naar hetzelfde product gaat en in dit geval om reviews laten we hem lekker staan.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

12 januari 2019 om 11:04
IrisGerman Gebruiker

Tip1. Gebruik een ssd voor je besturingssysteem. Kijk eerst de prestatie-index na van je bestaande windows. Heeft je hd de laagste score gebruik dan een ssd.

Tip2. Niet noodzakelijk voor data. Die zet je best op een gewone hd tenzij je het extra geld wil besteden aan ssd.

Tip3. BackupBackupBackup. Zorg steeds dat je je data op een externe usb of portable drive backupt :-)

Tip4. Ik koop deze alvast niet.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 13:55
dirk_n Gebruiker

De produkten van Patriot: daar ben ik steeds tevreden van geweest.

De service van Patriot: onbrispelijk! (Eigen ervaring).

2 gekocht…

Beantwoorden

12 januari 2019 om 14:03
npatrickn Gebruiker

Kan ik deze ook in een macbook pro 15 inch van 2015 plaatsen ter vervanging  van de huidige ?  Er zit  standaard al  1 in ,een ssd van 256gb.

Beantwoorden

12 januari 2019 om 16:07
Bjorn_BE Gebruiker

Ik ga het riskeren en bestellen :)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 17:31
inge25 Gebruiker

Woont de Product expert aan de andere kant van de wereld en is hij daarom nog niet actief op het forum door het uur verschil?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.