10 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Geneva Touring/S Bluetooth Speaker met DAB+/FM

Geneva Touring/S DAB+/FM Speaker

Een prachtdesign, een geluid waar je u tegen zegt en nog gebruiksvriendelijk ook! Just hit play and enjoy your day.

Specificaties

Merk: Geneva
Type: Touring/S Bluetooth Speaker met DAB+/FM
Garantie: 2 jaar

• DAB/DAB+ FM met 6 voorkeuzes
  • Bluetooth 4.1 met A2DP
  • 3.5 mm audio in jack

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

• Bluetooth 4.1, A2DP compatibel
  • DAB+ en FM tuner met 6 voorkeuzezenders
  • 3.5 mm audio input jack
  • Volgende generatie neodymium speaker driver
  • High performance klasse D versterker
  • Frequentiebereik: 100 Hz tot 20 kHz
  • Bediening: op het apparaat
  • Voeding: 100-240 Volt AC, 50/60 Hz
  • Stroomverbruik standby: < 0.2 Watt
  • Afmetingen: 17 (B) x 4.5 (D) x 10 (H) cm
  • Gewicht: 0.8 kg
10 januari 2019 om 00:15
Janpeterweethetbeter Gebruiker

Wie heeft deze al in huis en wil zijn ervaring delen?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 01:48
fatibood Gebruiker

Hou er rekening mee dat DAB eigenlijk voor binnenshuis niet echt interessant is, DAB is eigenlijk meer voor onderweg (in de auto), in huis is de ontvangst via DAB zeer beperkt, ik moet bij mij thuis dit ding in de vensterbank zetten om via DAB zenders te kunnen ontvangen. Via ouderwetse FM wel ontvangst in rest van het huis overigens maar dan is het eigenlijk best ‘duur’ hoewel mooi afgewerkt hebbedingetje, geluid is niet bijzonder dus daar hoef je het niet voor te doen. Irritant/onrustig is dat bij DAB de zendernaam telkens in rode ouderwetse LED-aanduidingen door het rooster blijft lopen, heb geen manier gevonden om dat uit te kunnen zetten.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:49
scapolo Gebruiker

geweldig radio, hoge kwaliteit met echt goed geluid en lange accuduur, DAB werkt binnenshuis niet altijd goed maar dat geldt voor alle DAB radio’s

Beantwoorden

10 januari 2019 om 18:56
Janpeterweethetbeter Gebruiker

Thanks

Beantwoorden

10 januari 2019 om 20:04
apwissink Gebruiker

Hier heb je spec antennes voor!

Beantwoorden

10 januari 2019 om 00:21
ferdinand1968 Gebruiker

Bij DAB radio heb je beter geluid omdat het digitaal is, maar waarom zijn deze radio’s bijna nooit stereo?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 00:35
Arjan P Gebruiker

Omdat dat zinloos is bij zo’n klein kastje (17cm breed), of je zou er met je neus tegenaan moeten gaan zitten. Wel jammer dat ‘ie geen stereo phone out heeft.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 00:57
ferdinand1968 Gebruiker

Soms gaat het niet om wat je wel of niet hoort, mijn telefoon is kleiner maar is wel stereo.  Google maar eens op dab radio, dan zie je dat de vele radio’s maar 1 speaker hebben. Ik vind het tegenstrijdig, Dab moet super kwaliteit zijn, maar de afspeler is mono, das naar mijn mening terug in de tijd, een ketting is net zo sterk als de zwakste schakel. Ik vind 70 euro best veel voor een mono radio.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:02
Janneman99 Gebruiker

Wat een onzin: stereo betekend ruimtelijke weergave en dat heb je nooit bij zo’n kastje van 17 cm en wie zit er nu te luisteren of iets stereo is op een minuscuul radiootje of bij een wekkerradio wanneer je op een oor ligt. Dat is alleen belangrijk bij een Hifi huiskamer installatie. Of je goede DAB-ontvangst krijgt kan afhangen van de regio waar meer of minder dekking is. Ik heb thuis op drie verschillende plaatsen een DAB  radio staan en overal perfecte DAB-ontvangst en voor buitenshuis met een klein DAB-radiootje ook overal een goede ontvangst

Beantwoorden

10 januari 2019 om 02:11
J-L Gebruiker

Geluid is, in deze prijsklasse/range/grootte toch echt wel zeer goed te noemen.

Ik heb er een aangeschaft uit de vorige verkoop, en mijn vrouw gebruikt deze enkel op haar werk.

DAB is, zoals eerder al gezegd, inderdaad droevig slecht. Zelfs FM wil niet altijd wat het zou moeten doen. En niet in een buitengebied oid, Utrecht Uithof.

Voor dit geld een prima Bluetooth speakertje ????

Beantwoorden

10 januari 2019 om 04:34
Donkeyman Gebruiker

Daar sluit ik me bij aan. Ik vind het geluid wel erg goed en de dab+ ontvangst is hier goed binnenshuis. ( Regio.Hilversum) Ben erg tevreden over dit kwaliteitsproduct.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:46
koedooder Gebruiker

Bluetooth werkt bij mij ook goed. Geluid is niet hard maar wel ruimte vullend. Geluid klinkt ook mooi. Dab is drama. Had er beter uit gelaten kunnen worden.Verder beperkte instelling mogelijkheden.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:50
koedooder Gebruiker

Regio ijmuiden

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:04
danny69 Gebruiker

In de uitleg word er gesproken over een batterij van 20u in de specificatie’s is daar echter niets van te zien. Zit er een batterij in? En gaat die vlot een dag mee?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:32
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen Danny,

Ik lees overal dat de batterij tussen de 17 en 20 uur meegaat afhankelijk van het gebruik. Er zit dus wel een accu die ook nog eens vervangbaar is. Hoeveel mAh deze heeft heb ik niet kunnen achterhalen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

10 januari 2019 om 12:27
Janneman99 Gebruiker

20 uur met accu of batterij lukt niet bij een DAB radio, hooguit in de fM stand. Bij bijna alle draagbare DAB ontvangers gaan ze niet langer dan acht uur mee.

Dat komt dat het omzetten van het digitale DAB signaal naar een hoorbaar geluid veel rekenkracht kost en zijn het daardoor echte batterijvreters.

Indien verwisselbaar: voor buitenshuis een reserve accu meenemen.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:06
Averso Gebruiker

Deze radio aangeschaft in december jl. Ik ben super tevreden over de DAB ontvangst in huis. Overal in huis perfecte ontvangst. (Regio Kampen). FM ontvangst prima. Geluid is erg goed.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:12
JefSoons Gebruiker

Stopt deze radio bij uitschakelen 220V met behoud van instellingen.

voor gebruik samen met licht

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:50
hermandeperman Gebruiker

Ja, dat werkt. Je moet wel eerst handmatig de batterij aansluiten. Ik ben zeer tevreden met deze radio/speaker en luister vooral podcasts en nieuws radio. DAB+ werkt erg goed in Eindhoven, we zitten hier tussen twee FM zendstations, vaak problemen met een goede ontvangst.

http://ch.genevalab.com/wp-content/uploads/sites/16/2016/10/multilanguage_TOURING_S_rev5.pdf legt het uit.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:29
Hennie. Gebruiker

Ook ik heb deze radio. En ook ik had slechte ontvangst in huis. Echter na het uitklappen van de antenne is het ontvangst prima! Overal in huis goed ontvangst. Geluid is erg goed, verwacht geen diepe bass maar het geluid is kristalhelder!

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:47
stefh Gebruiker

Lijkt me prima ding, maar mij stoort vooral het rode display, breekt voor mij het design…

Beantwoorden

10 januari 2019 om 07:57
ddblok Gebruiker

Prima geluid en ontvangst is in de Regio Hilversum perfect en antenne hoeft niet eens uit. Wel jammer dat deze speaker al voor de derde keer wordt aangeboden!

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:35
zynth Gebruiker

Dit is alleen het restje wat over is van de vorige keer zeker?

Alle leuke kleuren zijn weg.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:41
robkuchi Gebruiker

In december heb ik er 2 gekocht, zeer tevreden over. Het vreemde is dat de ene wel constant de zender in rode letters laat zien, en de ander na 10 seconden op zwart gaat. Misschien een undocumented feature die aan en uit te zetten is. Verder moet je geen Bose of JBL-achtige prestaties verwachten met een diepe bass. Dit is een radio met een zeer goede afwerking en uitstekend geluid. Helder, gedetailleerd en in balans, om uren naar te luisteren maar vooral als achtergrond muziek. De uitneembare batterij gaat erg lang mee, die 18 uur haalt deze wel.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 08:59
Cortezz Gebruiker

FM signaal gaat eruit. Alle bestaande radiofrequenties gaan over naar DAB. Wanneer? Over 3-4 jaar in Vlaanderen

Beantwoorden

10 januari 2019 om 09:51
Marx10 Gebruiker

Ik kocht er ook twee. Zeer tevreden over. Prima geluid en prachtige afwerking. Geeft een heel premium indruk. Wat wel eigenaardig is, is dat de ene voortdurend informatie over de gespeelde muziek op het display geeft, terwijl de andere enkel de zendernaam geeft.

@moderator: is dit een gebrek waarvoor de garantie geldt?

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:22
Moderator Jim Moderator

Hi Marx!

Dat durf ik niet direct te zeggen. Het kan per radiostation verschillen welke informatie zij delen met de speaker. Kan het wellicht dat je op de ene radio luistert naar een station die enkel de naam van het radiostation deelt en op de andere naar een ander radiostation die ook de nummers deelt met jouw speaker? Als je zou willen checken of dit een defect is en dit onder de garantie valt zou je het best een serviceverzoek kunnen insturen via Mijn iBOOD :-)

Goed om te horen dat hij bevalt!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

10 januari 2019 om 09:53
bece Gebruiker

Heb DAB+ in de auto. Maar als ik naar het noorden van Limburg of richting Aken ga ben ik snel terug aan het schakelen naar FM want de DAB ontvangst is verwaarloosbaar eens je over de Nederlandse grens komt.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:51
frizzo Gebruiker

Radio is zijn geld zeker waard. Goed geluid voor zo’n klein ding. DAB werkt hier (Den Bosch) ook prima. Bij mij was de lader defect. Kan alleen garantie krijgen als ik alles terugstuur….ipv enkel een ander adaptertje.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 10:55
marcusmarcus Gebruiker

DAB staat stil, sterker nog, gaat achteruit. Fijne zenders als Arrow en Juize zijn gewoon verdwenen. Komt weinig leuks bij

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:02
frizzo Gebruiker

Daar heb je wel gelijk in. De frequenties zijn erg duur naar het schijnt. Maar hetgeen dat uitgezonden wordt is loepzuiver.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 11:35
wiellemii Gebruiker

Ik heb deze ook gekocht tijdens de vorige iBood. Ben er super tevreden mee. Hij staat op de badkamer en zelfs in de douche werkt de DAB+ prima. De batterij gaat echt weken mee omdat ik hem altijd maar even aan zet. 
Qua geluid is het vooral heel helder en zuiver en op normaal volume echt heel prettig. Je moet niet verwachten dat het een zware speaker voor feestjes is, maar voor een achtergrond muziekje meer dan prima. Gebruiksvriendelijkheid is ook prima in order en ook de bluetooth functionaliteit werkt probleemloos.

Bij twijfel zou ik hem gewoon aanschaffen, maar ik zie dat dat ook al flink is gedaan. Alleen de witte versie is nog beschikbaar.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 12:02
kurt236 Gebruiker

Beter 2x nadenken eer je bij ibood iets besteld. De dienst na verkoop is een nachtmerrie. Ik heb een retour aangemeld en heb al 4x een mail gekregen dat ze me binnen 1-5 werkdagen gaan helpen (na zelf aandringen). Ondertussen gebeurt er niets en laten ze je gewoon in de kou staan.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 12:23

Goedemiddag Kurt,

Wat vervelend om te horen. Heb je voor mij het SO nummer waaronder je melding staat dan stuur ik het even door naar de juiste personen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

10 januari 2019 om 12:32
Janneman99 Gebruiker

Bij mij hetzelfde: de communicatie met E-bood is waardeloos. Ik zal niet snel meer iets kopen bij I-bood.

Beantwoorden

10 januari 2019 om 12:36

Wat vervelend om dit te lezen Janneman,

Is er nog iets waarmee ik je kan helpen (case die open staat oid?)

Groet,

Jelle

Beantwoorden

10 januari 2019 om 21:40
BradLeeV Gebruiker

Gekocht bij vorige aanbiedïng, erg tevreden. DAB werkt (in Oudenaarde) ook binnenshuis, af en toe een milisec dropout evenwel. Extra functie BT en FM mooi meegenomen. Heerlijk gewichtige aan/volume-knop. Aanrader.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.