11 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Livall RS1 Smart Ski- en Snowboardhelm

Livall Smart Ski-Helm

Veiliger, comfortabeler en met nóg meer plezier wintersporten. Praat via walkie-talkie met je skivrienden, bel handsfree en luister naar muziek.

Specificaties

Merk: Livall
Type: RS1 Smart Ski- en Snowboardhelm
Garantie: 2 jaar

• Walkie-talkie functie
  • Valdetectie activeert SOS-alarm
  • Windbestendige mic en speakers met hoogwaardige akoestiek

Vormgeving

• Materiaal: Zeer stevige ABS shell en high quality EPS foam
  • Stevige constructie die de impact van een val verkleint
  • Gestroomlijnde aerodynamische vorm
  • Aantal ventilatieopeningen: 15 
  • Temperatuurregeling
  • Haak voor je goggles
  • Push-to-Talk-knop
  • Multi-functionele bedieningsknop

Connectiviteit

• Bluetooth: BT 4.2 + BLE4.2 Max. 6mW
  • Bluetoot max. afstand: 10 meter (indien geen belemmering voor Bluetooth)

Communicatie

• Push tot Talk Walkie-Talkie
  • Handsfree bellen
  • Geen afstandslimiet voor mobiele data
  • Geen limiet voor aantal mensen in communicatiegroep

Live locatie delen

• Realtime GPS-positionering
  • Deel je live locatie met je skivrienden met RS1 helm

Slimme veiligheidsfuncties

• Valdetectie
  • SOS-veiligheidsalarm
  • Anti-verliesalarm

Energie

• Elektrische parameter: DC 5V / 1A
  • Oplaadtijd: Ca. 2 uur
  • Poort voor opladen via microUSB
  • Batterijcapaciteit: 3,7 V / 1000 mAh
  • Gebruiksduur: 16 uur voor walkietalkie, 48 uur alleen voor standby

Geluid

• Windbestendige microfoon
  • Stereo-speakers met hoogwaardige akoestiek

Certificering

• Veiligheidscertificering: EN1077 / ASTM F2040
  • Omgevingstemperatuur: Tot wel -20ºC - 40ºC
  • CE 

Afmetingen en gewicht

• Hoofdomtrek: 57 - 61 cm
  • Gewicht: Ca. 750 gram
11 januari 2019 om 00:31
Justin- Gebruiker

Welke maat is de helm?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 00:50
Moderator Paul Moderator

De helm is geschikt voor hoofdomtrek: 57 – 61 cm (zie Specificaties)

Beantwoorden

11 januari 2019 om 00:56
Justin- Gebruiker

Thanks, heb hem besteld :D

Beantwoorden

11 januari 2019 om 06:08
jochem1993 Gebruiker

Wat stom dat er maar één maat van is. Deze zal dus nooit iedereen goed passen

Beantwoorden

11 januari 2019 om 07:28
fleur153 Gebruiker

Vorige week een dagje in Winterberg geweest om te skiën. Wat me opviel is dat vrijwel iedereen een helm op heeft, terwijl Winterberg niet bekend staat om de lange en gevaarlijke afdalingen. Het lijkt alsof alle aangepraatte? veiligheidsmaatregelen hun werk goed doen. Risico’s uitsluiten, een steeds groter wordende groep verdient hier een trom met goed belegde bammetjes aan. Skiën kunnen de meeste niet maar de uitrusting een dikke 10 met een griffel. Ok, mand.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 08:09
jroefs Gebruiker

Een helm is met name geschikt voor de minder gevaarlijke afdalingen, is mijn ervaring. Daar klap je met je hoofd op de piste (zelf meegemaakt)  Juist de moeilijke pistes val je minder vaak metje hoofd op de grond.e Het is als met de gordel in de auto. Je hebt hem nooit nodig, tot je hem nodig hebt.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 08:21
StevenNijhuis Gebruiker

Dat is ook mijn ervaring (ski al 47 jaar): iedereen een helm op en dan totaal onbewust van het gemis aan kwaliteiten rode en zelfs zwarte afdalingen af. Want we zijn toch beschermd. Dat effect gold ook voor de invoering van ABS trouwens (zoek maar op: München ABS taxi), APK, veiligheidsriemen, e.d.

En dan het argument dat de helm beschermt: OK Schumacher was anders dood geweest. Ik heb in 47 jaar één keer iets tegen mijn kop gekregen, terwijl ik ook nog 10 jaar met touwtjes om mijn enkel heb geskied. Toen kwamen de remmetjes zodat je je skies niet tegen je hoofd kon krijgen (huh?). En ja hoor toen kreeg ik een keer een ski tegen mijn hoofd (omdat ik ergens ski’de waar ik dat nog niet goed genoeg voor kon).

Fietst iedereen in NL al met een helm? Waarom niet? Het risico is voor hen veel groter dan op de skipiste iets tegen het hoofd te krijgen.

Waarom ik binnenkort wellicht toch aan de helm ga? Vanwege de andere skiërs die ik niet kan controleren.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:33
newtech Gebruiker

aan de andere kant geeft een helm je een veilger gevoel, waardoor menig dus meer risico’s gaan nemen.
Hetzelfde geld dat als je alle schijfremmen van auto afhaald en vervangd voor ouderwetse trommelremmen, remweg word langer dus je gaat langzamer en voorzichtiger rijden….
IDD is het een grote marketing stunt, en het werkt alleen veiliger als je exact hetzelfde blijft ski’en als voorheen. Ga je je stijl aanpassen door beter materiaal, dan heeft het geen enkel nut….

Maar goed, ik doe hte voor de ingebouwde electronica, lekker makkelijk… nu nog een verwarming en klaar… :)

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:42
kikke002 Gebruiker

Ik zie totaal geen verschil in het nemen van risico’s tussen het skiën met helm tegenwoordig en de tijd dat een helm nog ongebruikelijk was.

Typisch een opmerking van iemand die denkt dat hem niets kan overkomen. En als hem dan iets overkomt het de schuld van iemand anders is.

Ook nog een auto die niet voorzien is van hoofdsteunen, gordels, airbags, ABS, winterbanden etc. misschien?

Het niet dragen van een helm op de piste is gewoon kortzichtig.

Vrijwel alle wielrenners rijden inmiddels ook met een helm. En voor veel gebruikers van electische fietsen zou dat ook aan te bevelen zijn.

Dat dit anno 2019 nog een discussie moet zijn…

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:13
StevenNijhuis Gebruiker

Goh Kikke002, nog maar zo kort op de piste? Ja inderdaad vroeger had je ook kamikaze piloten. Maar niet ouders die kinderen van 6-7 zonder controle van een rode af lieten gaan: de ski ging twee weken terug tussen mij en mijn zoon door met zo’n 30 km/u op kruishoogte. Wel ouders die zelf les gaven, maar dan wel op de groene piste en niet op de rode.

Hoofdsteunen ja, gordels alleen voorin, airbags nee, ABS nee, winterbanden alleen voor Duitsland :-)

Zie verder reactie van Newtech.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:49
kikke002 Gebruiker

Vroeger hadden de kippen nog tanden! ;-)

Beantwoorden

11 januari 2019 om 13:27
TheCasa Gebruiker

Volledig eens met Kikke. Ik ski nu een jaar of 18 waarvan de eerste paar nog zonder helm. Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig een helm en dat is maar goed ook. Het heeft wat mij betreft niets te maken met meer of minder risico nemen. Een beetje een ’sportieve’ skiër kan maar zo een goeie smakker maken, ook als hij vergevorderd is. Een niet waar te nemen oneffenheid in de piste, stukje ijs terwijl de rest prima sneeuw is. Ik begrijp niet waarom iemand nog zonder helm zou gaan skiën, misschien tenzij je helemaal geen uitdaging zoekt op de piste. En dan bedoel ik dat je overal hetzelfde skiet als je zou doen met veel mensen op de piste. Saai.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 08:33
StevenNijhuis Gebruiker

Ik heb nog wat opmerkingen over deze helm, vanuit de populaire beschrijving:

“De helm is voorzien van sensoren die een val detecteren. Als dit gebeurt krijg je een melding dat het SOS-veiligheidsalarm geactiveerd is. Gaat alles goed met je? Dan veeg je de melding van de app weg om het alarm binnen 60 seconden te annuleren. Heb je wel hulp nodig? Dan hoef je natuurlijk niks te doen. Na 60 seconden stuurt de helm automatisch een sms- en/of e-mailmelding met jouw GPS Google Maps-locatie naar jouw contactpersonen voor noodgevallen. Deze contactpersonen voer je zelf in, in de Livall Skiing app.”

Ik moet dus eigenlijk niet opstaan als het goed gaat, maar eerst mijn telefoon pakken en de melding blokkeren? Jammer dat dat niet een functie op de helm zelf is (ten opzichte van opgraven telefoon en melding vanuit app uitzetten meestal zonder ski-handschoenen….).

“Zo gauw je helm en telefoon meer dan 50 meter uit elkaar zijn, geven beide een alarmsignaal om je te laten weten dat je een van beide vergeten bent. Met een schnapje te veel de piste opgaan is niet verstandig, maar je telefoon of helm zal je dit keer in ieder geval niet vergeten. “

Als je zo dronken bent dat je één van beide vergeet, kun je ze ook beide vergeten en moet je zeker niet gaan skieen.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 08:46
virax Gebruiker

Wordt deze helm zeker de 15e verzonden? Ik vertrek de 19e en zou hem eventueel nog willen bestellen

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:00
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen virax,

Over het algemeen zijn de verwachte verzenddatums behoorlijk accuraat en zou je hem een dag later in huis moeten hebben. Mocht er onverhoopt toch vertraging ontstaan, dan ontvang je hierover bericht.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:04
Greenpumpkin Gebruiker

Dit is een verkapt ik kan goed skieeen en de mensen die een helm dragen niet.

Net terug en heb welgeteld één persoon zonder helm gezien. Zal wel een reageerder van hier zijn…

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:30
Spazzz Gebruiker

Mijn ervaring is juist dat de mensen zonder helm niet kunnen skiën.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:18
StevenNijhuis Gebruiker

Ik zag afgelopen week alleen nog wat Zwitsers zonder helm, meestal niet meer dan 5 op de honderd. Ik vermoed dat het binnenkort gewoon verplicht wordt. Wellicht via de verzekering.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:08
huppelbas Gebruiker

Wat als de helm niet goed past, kan deze dan terug? Zo ja, zijn er dan kosten?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:11
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen huppelbas,

Ja, je mag hem terug sturen als hij niet past en Ja, daar zitten kosten aan. Je betaald namelijk zelf de retourkosten om het product naar ons toe te sturen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:28
Spazzz Gebruiker

Goedemorgen,

Hoe lang kan deze helm achtereen muziek afspelen? Is dat even lang als walkie-talkie-functie, dus 16 uur?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:49
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Spazzz,

Dit vraag ik voor je na.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:35
Spazzz Gebruiker

Beste Niek,

Dat zou heel fijn zijn, alvast bedankt!

Beantwoorden

11 januari 2019 om 19:49
Spazzz Gebruiker

Hoi Niek,

Als de batterijduur voor muziek luisteren langer is dan het duurt om de vraag te beantwoorden ben ik al heel tevreden!

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:05

Goedemorgen Spazzz,

Helaas hebben we op deze vraag geen antwoord gekregen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 09:52
Seppon Gebruiker

Begrijp ik dat de walkietalkie niet goed werkt als je telefoon een slechte verbinding heeft? Op de pistes waar ik meestal kom, hebben vaak erg slechte internet verbinding.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:09
Spazzz Gebruiker

De helm heeft geen ingebouwde walkietalkie-functie, maar gebruikt gewoon een bluetooth verbinding en de bijbehorende app. Zie ook het kopje connectiviteit: daar zie je dat de enige antenne er eentje is voor bluetooth.

Ook zie je in de tekst staan: “Het signaal is onbeperkt, maar vereist wel een draadloos signaal via een verbonden smartphone.” Ook daaruit leidt ik af dat het hier eigenlijk niet om een “smart” helm gaat, maar om een helm met wat bluetoothfunctionaliteit. Voor de prijs mag je overigens ook niet meer dan dat verwachten, vind ik.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:22
wva8x Gebruiker

Iemand ervaring met deze helm?

Hoor het graag.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:20
Spazzz Gebruiker

Op amazon.de vond ik één beoordeling, 4/5 sterren. Ik heb ‘m even door google translate gehaald, met hier en daar een aanpassing:

De helm is visueel en technisch zeer waardevol. De app kan snel worden geïnstalleerd, alles in het Engels, maar heel gemakkelijk te begrijpen. Oproepen kunnen via een toets worden beantwoord. Muziek enz. Kan natuurlijk op de mobiele telefoon worden afgespeeld. Natuurlijk is de geluidskwaliteit geen Bose-kwaliteit, maar gaat het meer om communiceren met elkaar. De Livall RS1 is identiek aan de Swagtron RS1. Helaas is er slechts één maat van de helm en daarom trekt hij zich helaas terug voor de meeste vrouwen. Als het in twee maten zou worden gegeven, zou het optimaal zijn. De walkie-talkie-functie is ook gemakkelijk aan te passen via de app. Ik zal het hoe dan ook houden en ik hoop dat er nog een andere maat is.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:23
drbootygrabber Gebruiker

hoi, ik zie en vizier op de foto’s maar niet bij de beschrijving. Is deze aanwezig?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:27

Goedemorgen drbootygrabber,

Nee, de (sfeer)foto’s laten skibrillen zien in verschillende kleuren en maten. Er zit dus geen vizier bij/op.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 10:52
wva8x Gebruiker

Mooi verhaal over de techniek maar over de veiligheid van de helm lees ik weinig. Er is 1 maat. Is de helm in te stellen? Veel helmen hebben een draaisysteem om de helm in te stellen. In de tekst staat dat dankzij de inductiekanalen aan de voorzijde je geen last hebt van aanslag op je goggles. Kan je uitleggen hoe dit werkt? De bril sluit toch aan op mijn gezicht? Wat voor materiaal zit er aan de binnenkant van de helm? Is dit comfortabel?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:10

Goedemorgen wva8x,

De helm is passend te maken met het draaisysteem dat in deze helm verwerkt zit, zoals ook zichtbaar op deze video: https://youtu.be/DpLKPwEeKmk
Bovenop de helm zit een rood knopje om de ventilatie te regelen.
Het harde materiaal van de helm is EPS, om je hoofd te beschermen. Van de binnenkant nog geen informatie

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 13:52
wva8x Gebruiker

Weet je al wat meer Jelle?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:06

Helaas wva8x,

De vragen liggen bij de leverancier.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 18:54
HughTrefner65 Gebruiker

Al antwoord Jelle (of een andere iBoodcollega)? :)

Beantwoorden

12 januari 2019 om 08:06

Helaas hebben we op de laatste vraag geen antwoord ontvangen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:02
rdhoore108 Gebruiker

Zou het erg onnozel zijn om met zo’n helm te fietsen in de winter? Hij lijkt me veiliger dan een gewone fietshelm, en de bluetooth functionaliteit voor telefoongesprekken is erg aantrekkelijk… Ik zou er dan wel nog een skibril bij moeten kopen aangezien hij geen vizier heeft, wat het geheel er wellicht nog onnozeler zal doen uitzien :)

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:08
rdhoore108 Gebruiker

PS. Ik bedoel voor een snelle elektrische fiets. Zonder vizier aan 45 km/u door de kou fietsen is lastig… En in de zomer voor de zon en insecten. Mijn huidige fietshelm heeft wel een vizier met verschillende kleppen bijgeleverd, een gele voor in het donker, en een donkere voor zon, en zou die beide voor geen geld in de wereld meer willen missen.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 13:44
Spazzz Gebruiker

Skihelmen en fietshelmen worden echt met een ander doel gemaakt, gericht op het opvangen van andere klappen. De fietshelm is dus in principe beter geschikt om mee te fietsen, dat nog los van of het nozel is. Er bestaan ook smart helmen van Livall voor op de fiets (sterker nog, deze RS1 is de enige die ze maken die niet voor op de fiets is). Nadeel van die andere helmen is dat ze niet voor de helft van de prijs worden aangeboden op iBood.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:06

Goedemiddag beide,

We hebben van de week ook de fietshelm aangeboden: http://sports-fashion-be-nl.forum.ibood.com/products/168485-190109/livall-bling-slimme-helm/

Ik zou zeggen blijft iBOOD in de gaten houden. Misschien komt deze (of een andere) nog eens terug.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 14:23
StefanKnapen Gebruiker

Ik had precies dezelfde gedachte. Ook omdat je oren afgedekt zijn. Is denk ik lekker warm en mogelijk ook minder windgeruis.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:06
rpoelman Gebruiker

zwart nu al uitverkocht? :/

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:12

Goedemorgen rpoelman,

Ik ga even checken of er nog voorraad is.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:19
rpoelman Gebruiker

tnx.. heb net maar de witte besteld maar wil graag de zwarte

Beantwoorden

11 januari 2019 om 12:39
rpoelman Gebruiker

enig idee hoe lang dat checken duurt?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 12:55
Moderator Bas iBOOD Moderator

Helaas geldt voor deze helmen op = op. Er zal vandaag dus geen extra voorraad met zwarte helmen komen.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:21
Michiel27 Gebruiker

Is de binnenvoering uitneembaar (en wasbaar)?

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:27

Deze is er inderdaad uit te halen en te wassen.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:24
huppelbas Gebruiker

Hoor ook graag of de zwarte er nog is. Dit is wel erg snel..

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:48
SIGIBONANZA Gebruiker

Jelle, Kan je ons laten weten of er nog een zwarte uitvoering aanwezig is? Liefst geleverd rond 15 januari.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:55

Goedemorgen SIGIBONANZA,

Ik heb de vraag uitgezet. Zal er nog eens achteraan gaan.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

11 januari 2019 om 11:59
Xpress Gebruiker

Ik zit ook te wachten op het antwoord :)

Beantwoorden

11 januari 2019 om 12:17
TheRealMatthias Gebruiker

Ik zit ook te wachten op het antwoord Afhankelijk daarvan, twee zwarte helmen graag. :)

Beantwoorden

Helaas geldt voor deze helmen op = op. Er zal vandaag dus geen extra voorraad met zwarte helmen komen.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 12:47
Alexn Gebruiker

Ha Jelle,

Ik hoor ook nog graag of de zwarte helm beschikbaar is. Deze zou ik anders namelijk graag willen kopen.

Beantwoorden

Beantwoorden

11 januari 2019 om 13:15
Xpress Gebruiker

Jammer… Weet niet of het toegestaan is maar voor de liefhebbers dicht bij de grens: https://www.mediamarkt.de/de/product/livall-rs1-57-61-cm-grau-2454415.html

Mediamarkt DE verkoopt ze ook maar dan wel iets duurder en het zwarte model is op voorraad.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 16:17
maRIOOL Gebruiker

Prachtig stukje innovatie, waarschijnlijk praktisch, maar zeker niet slim.
Het laatste want je wilt is dat mensen in de lift hoort bellen (net zoals in de trein), je de aandacht vermindert tijdens het skiën vanwege een gesprek, of nog ergens niets hoort ivm met het luisteren naar muziek. Iedereen met beetje verstand draagt netjes een helm op de piste. Besteed dan het geld aan een goede helm met bijv. MIPS.

Beantwoorden

11 januari 2019 om 19:41
picobello3 Gebruiker

Laat die fietshelm nog eens Komen. Ik koop hem

Beantwoorden

17 januari 2019 om 18:20
Justin- Gebruiker

Zijn er mensen die de helm hebben gekocht en ervaring hebben met slecht geluid uit de speakers? Ik twijfel nog of het geluid slecht is of dat de speakers kapot zijn…

Beantwoorden

18 januari 2019 om 07:46
Moderator Jim Moderator

Hi Justin!

Als je twijfelt of hij kapot is, kan je het best een service verzoek indienen. Mochten er gebruikers zijn die hun ervaringen willen delen, dan natuurlijk ook graag! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.