8 januari 2019 om 00:00
iBOOD

Sennheiser Momentum 2.0 Over-Ear Koptelefoon | AEi

Sennheiser Momentum 2.0 Koptelefoon

What Hi-Fi heeft de Sennheiser Momentum maar liefst drie keer uitgeroepen tot koptelefoon van het jaar in zijn prijsklasse. En wij snappen precies waarom.

Specificaties

Merk: Sennheiser
Type: Momentum 2.0 AEi Koptelefoon
Garantie: 2 jaar

• 3x koptelefoon van het jaar
  • Onvergelijkbaar geluid
  • Speciaal voor iOS

Technisch

• Impedantie: 18 Ω 
  • Frequentiereactie (Microfoon): 100 - 10000Hz 
  • Frequentiereactie (hoofdtelefoons): 16Hz - 22000Hz 
  • Geluidsdrukniveau (sound pressure level - SPL): 113dB (1 kHz/1 Vrms) 
  • THD, totale harmonische vervorming: <0.5% 
  • Contactdruk: Ongeveer 3.2 N 
  • Oorkoppeling: Circumaural 
  • Stekker: 3.5mm straight 
  • Kabellengte: 1.4 m (vervangbaar) 
  • Transductorprincipe: Dynamic, closed 
  • Oppikpatroon: Omni-directional 
  • Gevoeligheid volgens 121 TR 9-5: - 44 dB V/Pa 
  • Nominale belastingswaarde: 200 mW

Fysieke eigenschappen

• Gewicht: 160 gr
8 januari 2019 om 00:09
belgium-47 Gebruiker

Vandaag on IBOOD :

herhaling herhaling herhaling

Voor de zoveelste maal de osram lichtarmaturen… de bijlen en beitels … de bijzettafels de verwarmingselementen….

Pff het verwondert mij, dat GUITAR HERO er niet bij zit. Ibood af en toe iets nieuw ?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:20
Moderator Paul Moderator

Dit is de eerste keer dat deze over-ear headphone wordt aangeboden, dus zeker af en toe iets nieuws! :)

En vergeet niet dat je via Tip iBOOD je wensen door kunt geven aan de inkopers.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:00
KoningArnold Gebruiker

en…? zit u er warmpjes bij in het nagebootste daglicht een bijzettafel in elkaar te hakken terwijl een familielid guitarhero speelt?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 23:13
belgium-47 Gebruiker

Goeie, Ik vond i bood vroeger interessanter owv beperkte aanbod maar steeds iets anders

Beantwoorden

8 januari 2019 om 23:21
belgium-47 Gebruiker

Correct maar ik moest ergens op een plaats mijn ongenoegen uiten.

Ik ben jullie zeker dankbaar dat kritiek niet wordt gecensureerd.

Dat is begrijpelijk, maar zet dan de items die maandelijks herhaaldelijk aan bod komen afzonderlijk. Zodat we snel kunnen controleren of er iets nieuws, of retour, bijzit tussen alle deals. Steeds door die lange listings scrollen wordt vervelend.

toch bedankt voor je tip waarvan ik zeker gebruik ga maken

Beantwoorden

8 januari 2019 om 23:25
belgium-47 Gebruiker

De I-bood TIP, is dit alleen aan te vragen of in te geven via Facebook en twitter ?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 23:42
Moderator Paul Moderator

Dat kan via de website, te vinden via de Community knop bovenaan.

http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/

http://be-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:19
Navi98 Gebruiker

Je mag zeggen wat je wilt, maar deze koptelefoon is zijn geld absoluut waard. Een tweetal jaar geleden gekocht voor €250 en nog steeds de absolute top. Voor die prijs al fantastisch, voor deze prijs gewoon absurd goed. Bestaat ook een wireless versie van, maar qua duurzaamheid ben je met dit model misschien zelfs beter af (lees: geen batterij-slijtage, mogelijkheid tot gebruik DAC enz.)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:21
ChaosTaco Gebruiker

In de titel staat niet of het een on- of over ear model is

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:23
Moderator Paul Moderator

In de langere titel boven de Omschrijving staat dit wel aangegeven:

Sennheiser Momentum 2.0 Over-Ear Koptelefoon | AEi

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:39
joesoef Gebruiker

Hij ziet er vooral hard uit. Niet een modelletje om een paar uur op je hoofd te hebben…

Beantwoorden

8 januari 2019 om 01:08
bartkuster Gebruiker

Ik heb de wireless versie met noise cancelling. Die heb ik uuuuuuuuuren achter elkaar op mijn hoofd zonder klachten.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:46
Dann0 Gebruiker

Wel raar dat deze koptelefoon bij NL Sennheiser maar 99 euro kost en gratis verzenden

Beantwoorden

8 januari 2019 om 00:54
Moderator Paul Moderator

Dat is de prijs van de Momentum on-ear 2 terwijl hier de Momentum 2 (over-ear) wordt aangeboden.

https://nl-nl.sennheiser.com/momentum-on-ear-m2
versus
https://nl-nl.sennheiser.com/momentum-m2

Beantwoorden

8 januari 2019 om 01:06
Dann0 Gebruiker

Mijn fout

Beantwoorden

8 januari 2019 om 01:16
Moderator Paul Moderator

Geen probleem. :) Ik ben blij dat ik het voor je op kon helderen.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 03:20
thunderwoofer Gebruiker

Gaat het hier om een hagelnieuwe koptelefoon of is deze refurbished? Sennheiser zelf verkoopt deze koptelefoon refurbished voor nagenoeg dezelfde prijs..

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen thunderwoofer,

Het gaat om een nieuwe. Wanneer het om een refurbished gaat, dan wordt dit er duidelijk bij vermeld.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 05:51
hornet24 Gebruiker

Voor een lightning aansluiting, zoals bij een IPhone 7 of hoger is dus een adapter nodig aangezien er een 3,5 jack op zit. Tussenstuk zal dan weer iets inleveren op geluidskwaliteit. Klopt dat?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:25
Moderator Bas iBOOD Moderator

Als je een fatsoenlijke adapter van 3,5 jack naar lightning tussen deze hoofdtelefoon en je iPhone plaatst hoort dat geen invloed te hebben op de geluidskwaliteit.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:08
ruudhoefnagels Gebruiker

Heeft geen enkele invloed omdat het signaal niet veranderd. Het is analoog en blijft analoog. Een slecht (lees defect) koppelstuk zal kraken, wegvallen ed. Maar zolang het contact gewoon goed is, zul je geen verschil in geluid horen .

Beantwoorden

8 januari 2019 om 06:23
SurfHenk Gebruiker

In de specificaties staat “speciaal voor iOS”.

Est is hier dan specifiek voor iOS aan?

En is deze dan minder of niet geschikt voor gebruik in combinatie met een Android toestel?

Alvast bedankt

Beantwoorden

8 januari 2019 om 07:18
George195 Gebruiker

Betekend dat de knopjes voor volume omhoog en omlaag en pauze in de kabel werken met ios. Op Android doet het knopje pauzeren en afspelen het wel.  Volume knoppen werken op Android niet.  Dat is het verschil.

Bron: heb deze koptelefoon en gebruik deze met een Samsung Note androïd toestel

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:42
daf46 Gebruiker

Om de knoppen op de kabel te kunnen gebruiken heb je de android versie nodig. Je kan wel een losse android versie kabel bestellen bij sennheiser (en andere shops): de RCG M2 (Artikel nr. 506225)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:28

Zoals hierboven aangegeven is hij geoptimaliseerd voor iOS. Dit betekent dat de bediening op de kabel zeker werkt met iOS apparaten. Bij Android apparaten kan een goede werking van de bediening in de kabel niet gegarandeerd worden. In sommige gevallen zal deze vlekkeloos werken, bij anderen niet. Wel is het uiteraard mogelijk om met alle apparaten met een 3,5 jack te genieten van het goede geluid dat deze hoofdtelefoon produceert.

Zoals daf46 terecht aangeeft kun je een losse Android kabel bestellen, zodat de kabelbediening ook zeker met Android vloeiend werkt. Deze kabel kun je o.a. hier kopen.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:52
Roelliee Gebruiker

Wat wel mooi is dat op de pagina die je linkt van Sennheiser de zelfde koptelefoon voor €99 te koop staat, niet heel handig ^^

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:07
ToT Gebruiker

Da’s een on-ear i.p.v. over ear. Wereld van verschil.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 16:41
nemelex Gebruiker

Niet vergeten dat deze Androidkabel ‘amper’ dertig euro kost….

Beantwoorden

8 januari 2019 om 07:22
George195 Gebruiker

Voor iedereen die twijfelt zeggen goed geluid zoekt maar ook design zeg ik DOEN! Ik kocht deze voor het design maar ben verliefd geworden op het geluid. We hebben meerdere koptelefoons in huis van oa Dennon en bose. Deze blijft voor mijn gevoel fijner op het hoofd zitten en doet niet onder met geluid voor de duurdere bose.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 07:42
kazbood Gebruiker

Ik begrijp dat deze koptelefoon niet geschikt is voor iphone 7 en nieuwer. Daarvoer moet een afaptorvworde aangeschaft. Klopt dit?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 07:43
kazbood Gebruiker

*adaptor

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:43
daf46 Gebruiker

Klopt, deze heeft gewoon een 3.5mm aansluiting

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:14
Paultje123 Gebruiker

covfefe ?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 13:29
Moderator Jim Moderator

Edited by: Jim

Beantwoorden

8 januari 2019 om 07:48
doosterbosch Gebruiker

Heb de wireless versie van deze in ivory al een tijdje. Geweldig geluid! Ik gebruik hem dagelijks voor Skype meetings en zo en je kan hem zonder problemen uren dragen zonder hinder. In het begin had ik wat issues met de bluetooth – uiteindelijk opgestuurd naar Sennheiser (zitten blijkbaar gewoon in Strombeek of daar ergens) en gewoon een nieuwe gekregen met een nieuw garantiebewijs dat van dan in ging. Dus ook topservice!

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:44
Morb Gebruiker

Heeft deze noise cancelling?

Je zegt dat deze specifiek voor (Cr)apple producten zijn gemaakt.  Ik neem aan dat Android geen problemen geeft?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 08:57
funmaker22 Gebruiker

Geen noise cancelling. De koptelefoon is gewoon te gebruiken met een android telefoon, alleen de harder en zachter knoppen werken niet omdat het een kabel voor een iphone betreft. Je kan wel pauzeren! Heb deze koptelefoon ongeveer 2 jaar in mijn bezit en ik ben er nog steeds erg tevreden mee (gebruik de koptelefoon nu met een Oneplus 5).

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:18
philvd Gebruiker

Hallo, kan ik deze aansluiten op een klassieke hi-fi versterker (Cambridge CXA60)?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:29

Als er een 3,5 jack in de versterker past, dan kun je deze koptelefoon gewoon aansluiten op jouw hi-fi versterker.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:42
jovanotto Gebruiker

Voor mij met mijn Huawei telefoon zonder plug mogelijkheden dan maar even wachten tot de blue tooth versie aangeboden wordt dan.

Gezien de positieve reacties zou ik hem direct kopen dan

Beantwoorden

8 januari 2019 om 09:56
kipje1970 Gebruiker

Kan ik hem ook gebruiken op de stereo keten (kenwood oud model)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:10
ToT Gebruiker

ff een 3.5 naar 6.3mm jackplug convertertje kopen voor 50 cent of zo. :-)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:49
ruudhoefnagels Gebruiker

Zolang je stereo een koptelefoon uitgang heeft kan dat gewoon. Misschien dat je een verloopje nodig hebt van 6.3mm naar 3.5mm, maar die zijn bij iedere elektro zaak wel te krijgen voor een paar euro.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 19:15
aibo Gebruiker

Eigenlijk bizar dat dat er niet meer bij geleverd wordt. Heb thuis 2 oude Sennheisers en een Beyer Dynamic en daar zat het adaptortje er gewoon bij, en die waren goedkoper dan €199 list price.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 10:25
mmbderksen Gebruiker

Ik wacht op de Android versie…

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:51
ruudhoefnagels Gebruiker

Als die komt. Deze prijs is laag en misschien loont het om los de Android kabel te bestellen. Het is namelijk enkel de kabel die anders is en die is gewoon te vervangen.

Overigens werkt de iPhone kabel wel gewoon op Android, enkel de volume bediening in de kabel werkt niet.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 11:13
ThompsonNL Gebruiker

Hier ook al jaren een tevreden gebruiker van de wireless versie. Ik denk niet dat je prijs/kwaliteit beter kunt vinden dan dit. En als je puur kwaliteit beter wilt vinden? Reken maar op 300+ euro. Misschien dat ik er nog wel een bij neem, gewoon als reserve :)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 14:11
Terminator-X Gebruiker

Ik heb deze ook, en kan hem zeer aanbevelen! Zou bijna een tweede aanschaffen. Gewoon, omdat het kan.

Prachtig fris geluid, goede bass. Zachte kussens, langdurig te dragen. Kantelbare stekker (dus recht en 90% te zetten). Heb destijds gekozen na extensief geluidsonderzoek onder meerdere koptelefoons, dus was geen impulsaankoop.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 14:13
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen Terminator-X. Dank voor je reactie! :-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

8 januari 2019 om 14:30
stefh Gebruiker

Ik wist niet dat Terminators ook naar muziek luisterden.

Ik overweeg hem ook, maar ik heb eigenlijk nog allemaal koptelefoons liggen, waaronder een Sennheiser met noise canceling die ik hooguit 3x heb gebruikt, omdat ik altijd over de speakers muziek heb opstaan.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 17:27
Joyjer4 Gebruiker

Kan je volume + en – gebruiken bij MP 3 speler SanDisk of gaat dit ook enkel bij Apple. Dank u

Beantwoorden

8 januari 2019 om 21:17
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Joyjer4,

Ik heb niet kunnen achterhalen of de volume knoppen daar ook mee werken, dus kan ook niet garanderen dat het zal werken. Misschien zijn er forummers die hier ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

8 januari 2019 om 19:37
Joyjer4 Gebruiker

Is er nog iemand wakker daar???

Beantwoorden

8 januari 2019 om 21:18
Moderator Niek Moderator

Ik was even ingedut, maar ben er weer :-)

Beantwoorden

8 januari 2019 om 22:09
Erik_Wiltink Gebruiker

Mocht je toch niet tevreden zijn, kun jem dan retour sturen?

Beantwoorden

8 januari 2019 om 22:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Erik_Wiltink,

Je hebt een wettelijke zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je hem eventueel kunt retourneren. Houdt er wel rekening mee dat de kosten van het retour sturen voor eigen rekening zijn.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.