3 januari 2019 om 00:00
iBOOD

6x Artiteq All-in-One Clickrail Ophangsysteem | 200 cm (L)

6x Artiteq Clickrail Ophangsysteem

Posters, schilderijen of fotolijsten ophangen is supereenvoudig dankzij dit clickrail ophangsysteem van Artiteq, zonder te boren!

Specificaties

Merk: Artiteq
Type: 6x All-in-One Clickrail Ophangsysteem | 200 cm
Garantie: 10 jaar via Artiteq; 2 jaar via iBOOD

• Eenvoudig schilderijen ophangen
  • Gaten boren niet nodig
  • Verstelbaar en overschilderbaar

• Maximaal draagvermogen: 30 kg
  • Flexibel: makkelijk en snel wanddecoraties ophangen en verplaatsen
  • Nooit meer boren: geen beschadigde wanden
  • Gebruiksvriendelijk: eenmalige montage
  • Multifunctioneel: geschikt voor allerlei wanddecoraties
  • Sterk en betrouwbaar: tot 30 kg/m
  • Plafond aansluitend: montage aan de wand tegen het plafond
3 januari 2019 om 00:10
kevinkl Gebruiker

Interessant, wel nog even een 2-tal vragen, de rail is in een aantal kleuren te krijgen maar ook primer variant die je zelf kan voorzien van een kleur, welke kleur is dit? En hoeveel perlonkoorden (om schilderij op te hangen) worden erbij geleverd?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond kevinkl,

Bedoel je in welke kleur de white primer is of in welke kleuren je hem kunt schilderen? Hoeveel koorden worden meegeleverd vraag ik voor je na.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:38
EricVG Gebruiker

Hallo,

* 1e vraag m.b.t. de meegeleverde zaken: is deze aanbieding qua inhoud (niet qua aantal & prijs) dezelfde als de vorige keer 20/7/2018 – http://diy-be-nl.forum.ibood.com/products/135312-180720/schilderijophangsysteem-4x-2-meter-rail/

Of is dit deze met als ‘bevestigingsmateriaal’ de hele ‘Montageset nr. 4065′ van de catalogus met per 200cm: 6x click&connect, 6x schroef, 6x plug, 2x eindkap, 1x hoekverbinder, 1x instructie?

Meer informatie m.b.t. product & catalogus: https://www.artiteq.com/producten/wandsystemen/click-rail/

¨2e vraag: Is dit systeem in de ‘overschilderbare versie’, voor ‘huis, tuin en keuken’ lakken op latex, acryl en alkyd basis? Zie ook FAQ: https://www.artiteq.com/faq/

Alvast bedankt.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:39
Official Product Expert Artiteq Expert Official Product Expert

De Click Rail is te bestellen in kleur wit (RAL 9010), wit primer (RAL 9016) en geborsteld alu. De wit primer uitvoering is overschilderbaar of overspuitbaar.

Per 200 cm leveren we 2 ophangdraden en 2 ophanghaken 4 kg.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:18
fraves Gebruiker

Boren niet nodig? Je zult toch eerst de rails moeten ophangen en daarvoor heb je een … boormachine … nodig.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:20
Moderator Niek Moderator

Goedenavond fraves,

Daarmee wordt bedoeld, dat je na het plaatsen van dit ophangsysteem niet meer in de muur hoeft te boren wanneer je bijvoorbeeld een schilderij wilt ophangen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:40
sambody Gebruiker

Mee eens Fraves en gezwets van ibood. Voor het ophangen van 6 stuks rail moet je waarschijnlijk 30 gaten boren!?!  Dus overal herhalen dat je niet hoeft te boren is onzin.  Inderdaad, als het eenmaal hangt is het een fijn systeem, daar zal ik niets aan afdoen maar Aanpassen van de tekst lijkt mij wel nodig.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 01:34
Susantigoon Gebruiker

Boren moet dus wel en ook nog eens heel erg veel voordat die profielen hangen.

En nadien zit je met al die lelijke draden over je wanden.Totaal geen pan!

Deze aanbieding zuigt zwaar…

Beantwoorden

3 januari 2019 om 01:41
mdrongelen Gebruiker

Een schilderij hangt bijna altijd aan een touwtje. Doordat dit ook een rail is met een touwtje is het ‘niet boren’ verkondigen niet netjes.

Vergelijkbaar met een powerbank waar bijstaat: ‘nooit meer een lege batterij’. Zo zwak

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:20
fraves Gebruiker

Er staat “Gaten boren niet nodig” en “zonder te boren”, dus niet zo bijdehand doen. Dit is misleidend.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 12:30
Janneman99 Gebruiker

Zijn jullie nu zo dom dat je niet begrijpt wat ze met gebruik van dit ophang systeem bedoelen met niet boren, of is het kinderachtig geleuter. Nee, dus bij gebruik van deze rail hoef je niet meer te boren bij het verhangen van lijsten.

Even die grijze massa laten werken voordat je met misleidend begint te roepen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 13:04
fraves Gebruiker

Gefeliciteerd, jij snapt het.

Uiteraard snappen de meesten de bedoeling van het systeem, ik heb het zelf al jaren in huis. Ja, je moet boren en dat is nog knap lastig ook, zo dicht langs het plafond. Een ander systeem zou daarom wenselijk zijn. :-)

Je moet niet denken dat anderen dom zijn, alleen maar omdat ze kritischer zijn.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 14:08
VerusAmos Gebruiker

Ik wil ook graag reageren op de onverschilligheid van sommige mensen hier.

Ik vind dat iBOOD gewoon transparant moet zijn in WAT er nodig is voor het ophangen van het systeem, niet alleen BIJ het gebruiken van het systeem. Dat zou iBOOD enorm sieren want met informatieverschaffing komt iBOOD meer dan vaak tekort.

Naast HOE je het kunt gebruiken is het netjes erbij te vermelden WAT je moet doen VOORDAT je het kunt gebruiken. iBOOD mag zelf ook wel EXPLICIET vermelden in de beschrijving over de bevestigingsmethode, iBOOD kiest er namelijk voor om deze niet te vermelden om zo de indruk te wekken dat er niet geboord hoeft te worden, en ik quote: “En je boor kan dan in de schuur blijven liggen.” Zo wekt zowel de omschrijving als de specificatie tekst de indruk dat je je muren niet hoeft te beschadigen met gaten. Enkel in de niet door iBOOD gemaakte YT filmpje zie je dat er wel degelijk je boor uit de schuur moet halen.

Ik lees al gelijk dat voor veel “experts” hier dat het voor de hand ligt dat je dan maar moet boren en schroefjes moet gebruiken, echter zijn er verschillende manieren om in en om het huis iets op te hangen of te bevestigen waar boren niet toegepast hoeft te worden. Behoor je tot een van die “experts”? Kijk verder dan je neus lang is voordat je neerkijkt op andere mensen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 14:48
Moderator Jim Moderator

Hi all!

Allereerst de beste wensen & voornemens voor 2019! Goed dat jullie iBOOD ook scherp houden! Wellicht dat het tijdens het schrijven voor iedereen duidelijk leek, maar toch is gebleken dat er wat verwarring ontstaat. Uiteraard is iedereen mens en is tekst soms anders te interpreteren dan de bedoeling is. Als je het instructiefilmpje bekijkt, zie je duidelijk dat er een boor aan te pas komt om het systeem op te hangen.

Desalniettemin hebben we de tekst iets aangepast zodat nu duidelijk is dat je nog wel een boor nodig hebt om het systeem op te hangen, maar daarna niet meer om nieuwe schilderijen op te hangen! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 16:56
Moderator Jim Moderator

Hi Ben Benieuwd,

Het forum verandert helaas niet automatisch mee. Niet zo negatief het nieuwe jaar beginnen joh! Man, man, man… :-)

Groet,

Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 21:00
RaymondLippeBiesterveld79 Gebruiker

Heeft u nog goede voornemens komend jaar? Zo nee. dan weet ik er wel een: minder klagen dan word je niet zo zuur.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:35
xxedguyxx Gebruiker

Scheelt dat 6×2 meter *knip* Zoals aangegeven. Dan kan ik er nog even rustig over nadenken

Edited by: Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:37
Moderator Jim Moderator

Hi xxedguyxx!

Prijsvergelijkingen graag alleen met een directe link naar hetzelfde product! :-)
Groet!

Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:48
xxedguyxx Gebruiker
3 januari 2019 om 00:50
xxedguyxx Gebruiker

Prijs verschil zal hem in de attributen zitten gok ik

Beantwoorden

3 januari 2019 om 13:14

Dit betreft Click Rail inclusief bevestigingsmateriaal, maar exclusief de 2 ophangdraden en 2 ophanghaken. De iBOOD set is incl. haken en draden.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:39
FrisoHoltkamp Gebruiker

Ik sluit me aan bij de vraag hoeveel koorden en haken meegeleverd worden.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:47
T&A Gebruiker

Daaraan toegevoegd ook de vraag welke haken dit dan zijn, want de verschillende haken hebben ook een verschillend draagvermogen?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:41

Per 200 cm worden 2 ophangdraden en 2 ophanghaken met een capaciteit van 4 kg meegeleverd.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:45
sambody Gebruiker

Draagvermogen tot 30 kg.  Worden er ook haken geleverd die 30 kg kunnen dragen? Hoeveel haken en koorden?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 00:51
xxedguyxx Gebruiker

Ben hier ook benieuwd naar

Beantwoorden

3 januari 2019 om 02:36
Corrosion83 Gebruiker

30kg is volgens Artiteq de maximale belasting per meter. Dus men heeft het hier over de belasting van de rails zelf (mits deugdelijk gemonteerd natuurlijk).

De perlonkoorden en staaldraden hebben volgens Artiteq een maximale belasting van 20kg, mits gecombineerd met de juiste ophanghaak hiervoor.

Al zou ik dit zelf nooit aandurven, het is bijna alsof je een zak cement aan een nylondraadje boven je dressoir of je TV hangt. No thanks haha

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:45

De Click Rail heeft een capaciteit van 30 kg per meter.

De 2 meegeleverde ophanghaken hebben een capaciteit van 4 kg. Aan 2 ophanghaken kan een lijst van 8 kg gehangen worden.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 02:18
Corrosion83 Gebruiker

Sorry, maar deze “aanbieding” komt wel een beetje “misleidend” over door de vermelding van de hoge adviesprijs (?) doet men net laten lijken of deze aanbieding heel wat is.

Als je even googled, kom je zo 3 á 4 webshops tegen met soortgelijke of zelfs ietwat goedkopere prijzen voor deze totale lengte van 12m. En dan weet je wel precies wat er bij geleverd word, want daar vind ik deze omschrijving van Ibood niet heel transparant in.

Bij dit soort systemen zijn er vaak talloze ophangkoorden en/of stangen (voor zwaardere items) te verkrijgen met weer een allemaal diverse geleider haken. De prijzen van deze accessoires zijn ook nog erg uiteenlopend en vrij fors te noemen. Dus met alleen deze ophangprofielen ben je er bij lange na nog niet! Per extra compleet ophangpunt  kun je nog makkelijk €4 á €5 rekenen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 02:55
mdrongelen Gebruiker

Naar de adviesprijs moet je eigenlijk niet kijken. Dat scheelt frustratie. Meestal is iBOOD 10-30% goedkoper dan de concurrent. Als je dat onthoud of controleert benje geen dief van je portemonnee.

Ik kijk echter of ik welk bedrag er dan ook voor over heb ookal is t eigenlijk 100x meer waard

Beantwoorden

3 januari 2019 om 12:06
Moderator Jim Moderator

Hi Corrosion!

Dank voor je input! Helaas moet iBOOD altijd vergelijken tegen de adviesprijs, dit omdat het geen shop is die het product eerder heeft kunnen aanbieden. Als je meer informatie wil over de adviesprijs, check ook even deze blog (https://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/). Als je graag meer wil weten, mag je natuurlijk ook altijd even mailen richting community@ibood.com, dan kan iBOOD je meer vertellen! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 22:19
Fotoderoodt Gebruiker

“Helaas moet iBOOD altijd vergelijken tegen de adviesprijs, dit omdat het geen shop is die het product eerder heeft kunnen aanbieden.”

Hoe komt het dat als producten opnieuw of in flashsale aangeboden wordt dit niet gebeurd?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 23:02
Moderator Niek Moderator

Goedenavond fotoderoodt,

Doordat de periode waarin het aangeboden wordt te kort is en de prijzen blijven niet bij de deals staan, dus het is ook niet te controleren.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 02:22
Martob Gebruiker

Onduidelijke aanbieding! Geen idee hoeveel en welke haken je er bij krijgt. Die haken zijn los peperduur en zijn essentieel om überhaupt te kunnen beoordelen of deze aanbieding interessant kan zijn.

Herhaaldelijk zeggen dat je nooit meer hoeft te boren, naar vergeten dat je er eerst  6x 4 of 5 gaten moet boren vlak onder je plafond.

Over het product:

Heb meerdere in huis hangen omdat we op canvas geprinte foto’s regelmatig wisselen, verhangen of aanvullen. Geen goedkoop systeem (zeker de losse onderdelen) maar wel redelijk flexibel. Ja je ziet touwtjes hangen maar persoonlijk stoort mij dit niet. Uiteraard is dat smaak.

Bij het ophangen zou ik een handdoekje over de boormachine leggen (wel zorgen dat de boormachine niet te heet wordt) om te voorkomen dat het plafond beschadigd. Anders kan je die weer gaan witten..

Beantwoorden

3 januari 2019 om 23:28
Source90 Gebruiker

Artiteq Ophanghaak Mini 4 kg €1.03  Incl. BTW

Artiteq Palhaak 15 kg €3.75 Incl. BTW

Hoezo peperduur? Voor een gemiddeld schilderij heb je aan 1x of 2x 4KG (1€) voldoende.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 03:11
pippe31 Gebruiker

En om het nog erger te maken… ik heb hier precies dezelfde railtjes aan de muur hangen met dezelfde koortjes (hangt trouwens prima hoor, als je eenmaal klaar bent met het boren van die rails is het daarna een prima systeem) alleen komen mijn railtjes gewoon van de Gamma, waar ze indertijd verkocht werden als gordijnrails en geloof me, dat was heel veel goedkoper!

Beantwoorden

3 januari 2019 om 07:07
Kahmann Gebruiker

Wat een gezeur over al dan niet boren. Een kind begrijpt dat dat wel nodig is voor het ophangen van de rails, hier is niets misleidends aan. Nadien hoef je niet meer te boren als je iets wil ophangen of verplaatsen, en dat is het – vermeende – voordeel van dit systeem.

Ik heb het zelf ook gehad, en alhoewel de flexibiliteit handig is, zie je de draden (en de schaduwen daarvan!) best goed hangen, zeker bij strijklicht van de zijkant. Tip hiervoor is om de haak zo hoog mogelijk aan je schilderijen te bevestigen, zodat deze niet voorover hangen en de draad tegen de muur blijft. Dit voorkomt slagschaduwen die misschien wel irritanter zijn dan de aanblik van de draden zelf.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:27
fraves Gebruiker

Doe niet zo neerbuigend over de reacties van anderen. Zeker weten dat een kind het niet zal begrijpen. Meerdere volwassenen storen zich aan misleidende reclames, dat staat los van het wel of niet begrijpen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 07:38
Korreldicaprio Gebruiker

Als het goed is, is 1 van de kleuren wit, wit primer of wit, de kleur RAL 9010. Kunnen jullie laten weten welke de ral9010 is?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 08:34
Koidream Gebruiker

Hoe moeilijk kan het zijn?

http://lmgtfy.com/?q=RAL+9010

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:24
FrisoHoltkamp Gebruiker

Volgens mij begrijp je de vraag niet goed. De drie kleuren staan omschreven als White, White Primer en Brushed Aluminium. Welke van de twee Whites is Ral9010?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:40
EricVG Gebruiker

RAL9010 is White = wit gelakt

RAL9016 is White Primer = mat gebroken wit, kan ‘beter’ overschilderd worden

Beantwoorden

3 januari 2019 om 08:41
Alexandervds Gebruiker

Hier ook even afwachten tot er duidelijkheid komt over de bijgeleverde koorden en haken

Beantwoorden

3 januari 2019 om 08:48
Alexandervds Gebruiker

En een bijkomend vraagje: ik neem aan dat elke rail 2m is. Zijn deze makkelijk in te korten voor gebruik op een muur van minder dan 2m?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:28
hutspot Gebruiker

Ijzerzaagje, geen probleem. Het is gewoon een aluminiumprofiel. Losse einddoppen zijn te koop bij bv Praxis (wel duur)

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:28
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Alexandervds,

De vraag over wat er meegeleverd wordt staat uit. Zodra ik meer weet plaats ik het hier meteen. Of ze makkelijk in te korten zijn vraag ik voor je na.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:49
Huppeltje150 Gebruiker

Niek,

Als jullie omschrijving klopt, moet het 6 maal een all-in-one set betreffen, dat zou dan 6 maal het onderstaande betreffen:

– 1 x 2 meter rail ALUMINIUM
– 6 x click & connect
– 6 x schroeven
– 6 x pluggen
– 2 x eindkappen
– 2 x twister perlon 150 cm
– 2 x haak 4kg

Dat zou dus 12 draden en haken (voor 4 kg) per set zijn.

Klopt dit?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:55

De set bestaat inderdaad uit 6 kokers van 200 cm. Bovenstaande aantallen kloppen. In de set zitten perlon ophangdraden 150 cm met een zeskantige glijder. Dit ophangdraad kan je aan het begin/einde van de rail inschuiven. Geen Twister perlon 150 cm dus.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 12:05

De rails zijn inderdaad gemakkelijk in te korten met een ijzerzaag.

Daarnaast kunnen de rails gemakkelijk gekoppeld worden m.b.v. de meegeleverde Click & Connect clip.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 08:57
Eddy@iBOOD Gebruiker
3 januari 2019 om 09:26
hutspot Gebruiker

Ik vermoed dat het 2 keer de 6 meter verpakking is. In dat geval zitten er 8 kleine haken (4 kg) en 8 draadjes in. Dat is minder dan bij de soloverpakkingen. Ook minder einddoppen (4) . De grote haken zul je altijd los moeten kopen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:26
xxedguyxx Gebruiker

Dat had ik al bovenstaand gepost..

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:42
Eddy@iBOOD Gebruiker

Als ik 6x de 2 m all-in-one pak, kom ik wel op die € 135 ;-)

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:27
xxedguyxx Gebruiker

Iemand al enig reactie van ibood gekregen over welke draden en ophanghaken je erbij krijgt?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:30
Eddy@iBOOD Gebruiker

Nog steeds niet :-(

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen xxedguyxx,

De vraag staat uit en zodra we meer weten plaatsen we het hier meteen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:37
Naremann Gebruiker

Kan je dit systeem ook opdelen?

Dat je bijvoorbeeld 1 rails van 110cm aan 1 muur hangt en 1 systeem van 90 cm aan een andere muur?

Gr,

Naremann

Beantwoorden

3 januari 2019 om 09:46
EricVG Gebruiker

De rails zijn standaard 2m (200cm, zie aanbieding) lang, kan je met een ijzerzaag op de gewenste lengte inkorten (dus 110 en 90cm) om ze ergens tussen te passen.

Beantwoorden

3 januari 2019 om 10:05
Stevya Gebruiker

Waar blijft het antwoord betreft het aantal meegeleverde haken??? Vanavond als de aanbieding verlopen is?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:36

De inhoud per koker is als volgt:

– 1x Click Rail 200 cm (kleur naar keuze)

– 6 x Click & Connect

– 6 x Schroef

– 6 x Plug

– 2 x Eindkap

– 2 x Ophangdraad 150 cm

– 2 x Ophanghaak 4 kg

Beantwoorden

3 januari 2019 om 10:56
mphilipp Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Goedemorgen, Ik heb je melding doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover contact met je opnemen. Om het hier ontopic te houden heb ik je bericht even weggehaald

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:36
sambody Gebruiker

Moderators zijn goed in *knippen* maar wanneer wordt het antwoord opveren veelgestelde vraag hier geplakt? Helft van de dag is voorbij, gaat net zo snel als retourenboek, terugbetalingen en andere klantenservice… “and now we wait”

Beantwoorden

3 januari 2019 om 11:51
Moderator Jim Moderator

Hi Sambody!

Moderators werken helaas niet voor iBOOD en gaan op vrijwillige basis navraag voor jullie doen. Vandaar dat sommige regels naleven soms sneller kan dan antwoorden verkrijgen. Echter doen we natuurlijk ons uiterste best om zo snel mogelijk antwoorden te verkrijgen! :-)

Groetjes!

Jim

Beantwoorden

3 januari 2019 om 16:38
Madeineg Gebruiker

Dit is echt geen reclame voor IBood. Nog steeds geen antwoord op al die vragen en straks is die aanbieding afgelopen. Zo krijg ik een site ook wel vol

Beantwoorden

3 januari 2019 om 16:47

Kan je aangeven welke vragen je nog beantwoord wilt zien?

Beantwoorden

3 januari 2019 om 19:10
Madeineg Gebruiker

Sorry, zie nu pas dat de aanbieding redelijk compleet id

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.