27 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Escape Room The Game Basisspel + The Magician + The Legend of Redbeard's Gold

Escape Room Basisspel  + 2 Uitbreidingen

Kraak je hersenen! Teamwork, communicatie, vindingrijkheid, creativiteit, logica en aandacht voor details staan centraal.

Andere uitbreidingen? NL | BE

Specificaties

Merk: Identity Games
Spel: Escape Room The Game Basisspel + The Magician + The Legend of Redbeard's Gold

• Spel van het jaar 2016!
  • Een race tegen de klok!
  • Escape Room + 2 uitbreidingen

Algemene kenmerken:

• Aantal spelers: 3 tot 5
  • Gemiddelde speeltijd: 60 minuten
  • Leeftijd: vanaf 16 jaar
  • Taal: Nederlands

Inhoud Basisspel:

• Chrono decoder
  • Hint decoder
  • 16 sleutels
  • 4x 8 hintkaarten
  • 4 verschillende Escape Rooms
SIZE

Alle onderdelen waar een printicoontje op afbebeeld staat kan je opnieuw uitprinten op de website van Identity games. Hierdoor kan je het spel doorgeven aan vrienden of familie.

27 oktober 2018 om 00:38
N13lZ Gebruiker

Super leuk spel! Vorige keer bij ibood gekocht en bevalt goed. Zowel vrienden als familie zijn enthousiast.  Het spel is eigenlijk voor iedereen geschikt die normaal ook van escape rooms houdt. Het niveau valt ons tot nu toe mee, prima uitdagend maar altijd zonder hints en ruim binnen de tijd gehaald, hopelijk worden ze nog veel lastiger.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 08:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen N13lZ,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en leuk om te horen het spel goed bevalt :-)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 06:53
Tovenaarke Gebruiker

Ze worden lastiger, geloof mij :) blijft inderdaad een toppertje! Helaas opnieuw geen uitbreidingen alleen mogelijk te koop… anders wel interesse :)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 17:59
Moderator Tom Moderator

Hi Tovenaarke

vorige keer heb ik het basis-spel aan iemand cadeau gedaan en de uitbreidingen voor mijn eigen gehouden ;).

Misschien een leuke tip met de feestdagen in aantocht!

Mvg

Tom

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 07:21
janger12 Gebruiker

Inderdaad is dit een erg leuk spel. Ik ken beide uitbreidingen (nog?) niet, aangezien dit de twee nieuwste uitbreidingen betreft die pas net te koop zijn. Of het niveau van deze uitbreidingen echt hoger is dan de vorige waag ik te betwijfelen, volgens de officiële website is Redbeard qua niveau “slechts” een 2-ster Escape room en Magician een 3-ster. Alle overige tot nu toe uitgebrachte uitbreidingen hadden altijd 3, 3,5 of 4 sterren.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:54
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor je nuttige aanvulling, janger12! Heb je nog een set bij ons kunnen scoren (uitbreidingen voor jezelf en de basisset als cadeautje, bijvoorbeeld)? :-)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 08:40
racha1 Gebruiker

Is dit een beetje zoals in een echte escape room? Maakt dan wel dat je elke room maar één keer kan spelen…

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:09
nepdance Gebruiker

Ook mijn vraag… Is het zo dat als je het spel plus de uitbreidingen één keer gespeeld hebt het daarna niet meer kunt spelen omdat je al weet hoe je er uit moet komen?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:53
Superjef Gebruiker

Hangt er natuurlijk van af hoe het met je geheugen gesteld is. Ondertussen zijn er 4 spellen in de basisdoos en 8 uitbreidingen + VR met 2 uitbreidingen. Tegen dat je die allemaal gespeeld hebt, weet je misschien de oplossingen van de eerste spellen niet meer (helemaal) en kan je ze nog wel eens opnieuw spelen, of met een ander gezelschap.

Aan de andere kant, er komen regelmatig nieuwe uitbreidingen uit dus is de nood om de vorige opnieuw te spelen misschien ook niet zo groot? Je kan de gespeelde spellen natuurlijk ook doorgeven aan vrienden of familie ;-)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 18:03
Moderator Tom Moderator

Dag Racha1

ik heb zelf al redelijk veel escape rooms gespeeld in binnenland & buitenland.
Om die reden was ik ook zelf ook aan het twijfelen om dit spel te spelen. Je zit natuurlijk niet in de fysieke ruimte en kan het dus op die manier niet echt vergelijken.

Toch viel het me echt wel goed mee. Het is plezant om op een avondje te spelen en je bent even fanatiek bezig als in een echte escape room!
Je weet inderdaad na één keer spelen hoe het in mekaar zit, maar zoals SuperJef aangeeft dan kan je na een tijdje nog wel eens spelen.
En anders… Dan geef je het gewoon door als cadeau! Je kan de speelbladen gewoon online vinden zodat ook andere er plezier mee hebben.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:34
snoskommer Gebruiker

Hoor ik dat nou goed in de instructievideo!? “you can only play each game once”. Dus na het spelen van de vier spellen werkt het niet meer!?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 10:51
Sjassie Gebruiker

Het spel werkt nog wel maar je weet de oplossing al dan dus is er niks meer aan…

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 12:59
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag snoskommer,

Dat klopt inderdaad, maar er zijn al heel veel uitbreidingen en er komen ook regelmatig nieuwe uitbreidingen uit.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 12:22
raymond81 Gebruiker

Heb het spel eerder gekocht op iBood en vind het erg leuk. Het is niet helemaal hetzelfde als een escape room, maar de puzzels lijken wel erg erop. Soms is het alleen wel lastig omdat er puzzels zijn die te klein zijn om met meer mensen te doen.

Omdat je de oplossing van de puzzels al weet als je het nog een keer speelt, kan je een spel maar 1 keer spelen. Maar als je wat uitprint kunnen andere mensen het wel nog een keer spelen.

Jammer dat er geen aanbieding is met alleen de uitbreidingen, dan had ik ze zeker allemaal gekocht.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 12:59
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag raymond81,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en leuk om te horen dat het spel bevalt :-)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 13:59
Luukromers Gebruiker

Betreft het de Nederlandse of Engelstalige versie??

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 14:07
janger12 Gebruiker

Nederlands (staat ook in de specificaties: ‘Taal: Nederlands’)

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 14:42
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Luukromers,

Zoals janger12 ook al aangeeft is het inderdaad de Nederlandse versie.

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 14:24
Tisten Gebruiker

Ik zou er twee willen bestellen, maar met verschillende uitbreidingen.
Hoe kan ik dat doen?

Beantwoorden

27 oktober 2018 om 14:42
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Tisten,

Je kunt eerst één set toevoegen aan je winkelwagen en dan kiezen voor verder winkelen. Op die manier kun je meerdere deals toevoegen en hoef je maar één keer de verzendkosten te betalen.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:37
Dag83 Gebruiker

Zeer leuk spel, ik denk dat we ondertussen elke kamer gespeeld hebben. Je kan het idd maar 1 keer spelen, maar je hebt hier wel 6 escape rooms voor de prijs van 1 persoon voor 1 echte escape room.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.