29 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

TomTom GO 5200 World Navigatiesysteem

TomTom GO 5200 World Navigatiesysteem

De TomTom GO 5200 wijst je de weg over de hele planeet. En met levenslange ondersteuning van maps, verkeersinformatie en flitserupdates wordt dit je trouwste reispartner.

Specificaties

Merk: TomTom
Type: GO 5200 World
Garantie: 2 jaar

• Lifetime kaarten & flitsers
  • Lifetime TomTom Traffic
  • Updates via wifi

SIZE

'Lifetime' is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, inhoud en accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates. 

Lifetime Services kunnen alleen worden gebruikt op het navigatiesysteem dat of in de app die je hebt gekocht en kunnen niet worden overgedragen naar andere TomTom-navigatiesystemen of apps.

Technische eigenschappen

• Beeldschermdiagonaal (inch): 5 inch
  • Touchscreentype: Capacitive touchscreen
  • Beeldschermdiagonaal (cm): 12.5 cm
  • Resolutie (pixels): 480x272
  • Type apparaat: Navigatiesysteem

Kaartmateriaal

• Kaarten: Wereldwijd
  • Lifetime kaartupdates: ja

Uitvoering

• Geïntegreerde internetverbinding: ja
  • LIVE verkeersinformatie: ja
  • Bluetooth: ja
  • Text-to-Speech: ja
  • Rijbaanbegeleiding: ja
  • Snelheidsassistent: ja
  • Spraakbesturing: ja
  • Intelligente route-advies: ja
  • Overige kenmerken: Wifi, Siri en Google Now-ondersteuning, Flitspaaldetectie
  • Geheugencapaciteit: 16 GB
  • Geheugenkaartformaat: microSD
  • Routegeheugen: ja
  • Favorieten: ja
  • Points Of Interest (POI): ja

Algemene eigenschappen

• Beeldschermdiagonaal (cm/inch): 12.5 cm / 5 inch
  • Verpakkingsvolume B x H x D (m): 0,14 x 0,09 x 0,22 m
  • Manufacturer Part Number (MPN): 1PL5.002.00
29 oktober 2018 om 02:28
Jaime Gebruiker

Jammer dat dit soort aanbiedingen niet of nauwelijks voor fietser en voetgangers zijn, moet er uiteraard wel een flik vermogende en vervangbare oplaadbare batterijen in kunnen, anders trek je het zo.

Suggestie voor ergens in het nieuwe jaar als het financieel wat beter uit komt?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 08:46
Moderator Kris Moderator

Dag Jaime, bedankt voor je suggestie! Wist je dat iBOOD een “tip de aankopers” forum heeft? Hier vind je’m ;-)

Fijne dag,

Mod Kris

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:29
Susantigoon Gebruiker

Wel eens aan een powerbank gedacht?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:29
Official Product Expert TomTom Expert Official Product Expert

Hi Jaime,

Hoewel er op de GO 5200 de mogelijkheid bestaat om een fiets- of wandelroute in te geven, is het toestel wel echt bedoeld als autonavigatiesysteem. Er zijn op dit moment geen concrete plannen om een navigatiesysteem dat speciaal gericht is op fietsers op de markt te brengen.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 07:58
Barking Buck Gebruiker

Het apparaat zal Tom Tom wel overleven de levenslange ondersteuning niet!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 08:02
StevenNijhuis Gebruiker

Leuk die omschrijving van Life time, maar dit apparaat is al een jaar op de markt. Betekent lifetime 3 jaar (minus een jaar nu), 5 jaar of iets anders?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 08:45
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Life time is bij tomtom wel echt serieus lang, zolang het technisch enigszins goed is te updaten. Apparaten vanuit 2011 worden nog steeds geüpdatet…

Zelf al een tijdje dit model in gebruik, vind ik echt een top apparaat. Duidelijker en completer dan welke app dan ook. En vooral de file informatie vind ik veel accurater en completer dan Google Maps. Ik heb hm dus ook altijd aan op voor mij bekende routes, puur voor de fileinfo onderweg. Updates via WiFi maakt het helemaal af!

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:43

Hi Steven,

Een exact jaartal kan ik niet noemen, maar je hoeft je waarschijnlijk niet veel zorgen te maken. Voor jouw beeld: voor toestellen die op de markt zijn gekomen in 2010 gelden de Lifetime updates nog steeds. We zijn inmiddels 8 jaar verder. Daarmee wil en kan ik niet garanderen dat het hetzelfde is bij de GO 5200, maar het geeft je wel een indicatie.

Via onderstaande link vind je een uitgebreidere toelichting met betrekking tot Lifetime updates:

http://tomtom.com/lifetimemaps

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 09:59
setrop Gebruiker

kan je deze instellen voor route met grote trailer of truck?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:23

Hi Setrop,

De TomTom GO 5200 is een autonavigatiesysteem en werkt daardoor het beste in een gewone auto. Als je de hoogte, breedte, gewicht etc van je truck in wilt geven, dan kom je uit bij de TomTom GO Professional-reeks. Deze toestellen zijn speciaal bedoeld voor truckers.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:09
jalink Gebruiker

Kan ik misschien ook de grote 6″inch versie TomTom 6200 World bestellen bij iBood tegen een meerprijs?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:50

Hi Jalink,

In deze deal is het alleen mogelijk om de GO 5200 aan te schaffen. Weet je zeker dat 5″ niet groot genoeg is? Voordeel van 5″ ten opzichte van 6″ is dat je em wat makkelijker meeneemt en het toestel je minder het zicht op de weg ontneemt.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:11
Hans. Gebruiker

scherm resolutie van de 5200 is een stuk minder dan die van de 6200, goede reden om voor de 6200 te gaan.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 10:58
jackvanbavel Gebruiker

Goede morgen.

helaas heeft mijn tom tom me al een paar keer in een haast onmogelijke situatie gebracht door mij met auto-caravan combinatie via de kortste weg te sturen. Heeft deze uitvoering een vrachtauto optie?

Groeten Jack.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:39

Hi Jack,

Dat is vervelend. De gewone autonavigatiesystemen zijn bedoeld om te navigeren met een gewone auto. Er wordt dan ook geen rekening gehouden met te smalle wegen voor bijvoorbeeld campers of caravans. Ook met de GO 5200 is het niet mogelijk om hoogte en breedte van uw voertuig etc in te geven.

De TomTom GO Camper is in uw geval wellicht interessanter, want dit model is speciaal bedoeld voor campers en caravans.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:55
wsmaal Gebruiker

In Frankrijk bv. gebeurde het meer dan incidenteel dat een route van A naar B (N weg rechtstreeks) de GO 5100 (=5200, zonder wifi) omleidt via een D weg om vervolgens verderop op dezelfde weg uit te komen. Met caravan kan dat tot vervelende situaties leiden. Door deze ervaringen (indertijd gedeeld met support TomTom) negeer ik dergelijke aanwijzingen van Tom Tom. De ingebouwde autonavigatie (HERE) van mijn auto heeft dergelijke fratsen niet en gebruik ik daarom tegenwoordig.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 15:04
Globetrotter1 Gebruiker

Dat je in onmogelijke situaties terecht bent gekomen kan je, je navigatie niet de schuld van geven. Kwestie van je verstand gebruiken ipv blind te rijden op je navigatie, of je nu met een personenwagen met of zonder caravan of de grootste truck rijd.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 11:52
edenjose Gebruiker

Is er ook een model dat zowel in de auto als op de motor gebruikt kan worden?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:11
Aficior Gebruiker

Yep! De schitterende TomTom Rider 550. Staat bij mij ook in het verlanglijstje.

Ik heb al jaren TomTom en blijf die systemen perfect vinden. Voor de Rider 550 ben ik nog aan het sparen…. (Tenzij iBood weer iets gemeens samen met TomTom en mij verrast met een aanbieding binnenkort. Dan moet ik natuurlijk wel…).

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:28
Moderator Jim Moderator

Dank voor het delen van je ervaringen Aficior! :-)

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:08
Franciacorta Gebruiker

Komt deze tomtom met het bijbehorende etui/beschermhoesje?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:27
Moderator Jim Moderator

Hi Francia!

Dit heb ik zojuist voor je nagevraagd, het kan zijn dat de Product-Expert sneller is met antwoorden ;-)

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:50

Het toestel wordt inderdaad geleverd exclusief beschermtas.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 12:51
Giveup Gebruiker

@expert: kan er wel een extra kaart voor campers/ caravan worden aangeschaft die geschikt is om op deze 5200 te draaien?

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:37

Hi Giveup,

Dat is helaas niet mogelijk. Die specifieke wegenkaart is exclusief beschikbaar op de TomTom GO Camper.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 15:50
Giveup Gebruiker

Beste TomTom expert, ik lees echter op jullie site iets anders? Kunt u dat verklaren? Grt

http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/16313/~/camper-%26amp%3B-caravan-functies-gebruiken-op-je-navigatiesysteem

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 16:05

Dag Giveup,

Goed punt! Ik heb intussen ook even intern voor de zekerheid navraag gedaan en het is inderdaad wél mogelijk om de camper-kaart te installeren op andere toestellen, maar dit betreffen de zogeheten ‘nav3′-toestellen. Dit betreffen toestellen van de vorige generatie. Op de nieuwere generatie, waar de GO 5200 ook deel van uitmaakt, is het niet mogelijk om de camper-kaart te installeren.

Hopelijk is het hiermee duidelijk en excuus voor de foutieve informatie in eerste instantie!

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 17:57
Giveup Gebruiker

Beste TomTom expert, dank voor uw reactie. Excuus niet nodig, we zijn allemaal mens. Een voor de hand liggende vraag is nu natuurlijk wanneer er een kaart voor campers/caravans voor de nieuwe generaties TomTom komt waar deze 5200 dus onder valt? Op zich best raar daar de camper/ caravan kaart nog níet zo lang op de markt is.  Grt

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 23:40
Mihau3 Gebruiker

ik denk dat dat niet gaat gebeuren omdat de filosofie achter het product veranderd is.  Vroeger kocht je een toestel waarna je betaalde voor de kaarten en diensten die jij specifiek nodig had.  Nu koop je het specifieke toestel dat de functies heeft die jij nodig hebt en krijg je de diensten er levenslang gratis bij.  Dus voor een camper moet je gewoon een ander toestel kopen ipv betalen voor kaarten.  Persoonlijk vind ik dit een hele verbetering, nu weet je duidelijk wat je koopt op langere termijn.  Als tom tom blijft bestaan tenminste… maar deze keer waag ik het er toch op. :D

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:49
najboca Gebruiker

Goedemiddag

Kunt u me zeggen wat er in de doos zit?

Vriendelijke groet

Jan Jacob Bruin

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 13:59

Dag Jan Jacob,

De inhoud van de doos is als volgt:

- TomTom GO 5200

- Micro USB kabel

- 12v autolader met USB ingang

- documentatie

- Actieve magnetische raamhouder

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:28
najboca Gebruiker

Hartelijk dank dat wilde ik weten

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:03
goldenheart Gebruiker

Kan deze ook op een bleu&me houder geplaats eorden

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 14:11

Hi Goldenheart,

De GO 5200 heeft een andere aansluiting, dus past jammergenoeg niet op de Blue & Me houder. Gelukkig wordt het toestel gewoon geleverd met bijpassende universele houder.

Groet, TomTom

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 17:51
mavical Gebruiker

Ik heb de TomTom 5200 gekregen via het werk. In mijn auto zit ook een TomTom. Echter de 5200 werkt vele malen beter. Deze heeft mij al heel wat fileleed bespaart. Info over het verkeer is altijd zeer accuraat.  Zou deze zo weer kopen. Bij twijfel gewoon doen.

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 18:27
benroossien Gebruiker

Hallo, betekent lifetime updates als

Lifetime kaarten & flitsers
Lifetime TomTom Traffic
Updates via wifi

Dat dit gratis is? Ik heb een TomTom Go 630, uitstekend navigatiesysteem maar moet ik regelmatig een nieuwe kaart voor bestellen. Als dit gratis is dan zal dat een overweging zijn :)

Beantwoorden

29 oktober 2018 om 19:59
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Ja, dat is allemaal inclusief en hoef je niet meer los voor te betalen.

Beantwoorden

30 oktober 2018 om 16:59
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze zijn inderdaad allemaal inbegrepen :-)

Beantwoorden

8 november 2018 om 00:29
najboca Gebruiker

Goedenavond

Vandaag kreeg ik mijn TomTom GO5200 binnen, het apparaat heeft een paar minuten gewerkt ik heb mijn wifi er in kunnen zetten . Daar na kwam er na indrukken van de aan/uit toets alleen nog maar een oranje lege batterij in beeld na uren opladen met universele thuislader komt er niets in de batterij .Ik heb het apparaat nu met de computer verbonden en zal hem 5 uur laten laden.

Maar volgens mij is hij niet van plan om te laden.

Hier voor had ik een GO5000 dus ik ben wel gewend met dit soort apparaten.

Wat kan ik doen als hij niet blijkt op te kunnen laden?

Ik heb hem wel nodig omdat ik de GO5000 inmiddels verkocht heb.

Het lijkt wel of het aan kabel en connector ligt.

Na 3 1/2 uur kwam er tot bijna de helft van het batterij icoontje een stukje wit maar terwijl ik bezig was om dat te zien verscheen er weer een golfje in het batterij symbool.

Ik laat hem nog een paar uur staan, maar het lijkt me niet goed en dan zou ik graag weten hoe te handelen.

Vriendelijke groet,

Jan Jacob Bruin

Beantwoorden

8 november 2018 om 00:56
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Jan Jacob,

Wat vervelend dat de TomTom niet naar behoren werkt. Je kunt het beste een serviceverzoek indienen via je iBOOD account en dan zal de klantenservice contact met je opnemen.

Beantwoorden

8 november 2018 om 13:24
najboca Gebruiker

Goedemiddag Niek

Midden in de nacht gekeken om half 3 en gaf nu vol aan.

Vanmorgen was de wifi overgegaan op een KPNfon wifi bij de buren die kennelijk openstond.

Maar hij wilde niet updaten en toen keek ik in de wifi en zag dat hij van onze wifi af was.

Terug gezet en hij begon meteen.

Dus na alle commotie lijkt hij het nu te doen.

Ik hou het nog even in de gaten.

Maar bedankt voor de info.

Ik Dacht o god wat nu !

Vriendelijke groet

Jan Jacob Bruin

Beantwoorden

11 november 2018 om 20:57
RichardSm Gebruiker

Hallo ik heb inmiddels de tomtom5200 binnen echter de gps doet het niet. Na updates en resets werkt de gps nog steeds niet. Ik heb een verzoek tot vervanging gedaan, maar jullie reactie is gewoon een algemene internet link naar TomTom om het maar zelf uit te zoeken? Ik vind dit echt zeer slechte klantenservice bovendien niet in lijn met jullie eigen garantievoorwaarden. Kan dat normaal opgelost worden?

Beantwoorden

11 november 2018 om 21:55
Moderator Jim Moderator

Hi RichardSm!

Allereerst vervelend om te horen dat je problemen ervaart met het navigatiesysteem! Normaal gezien probeert iBOOD de lijntjes zo kort mogelijk te houden, dus zullen ze je vragen om contact op te nemen met de leverancier van het artikel. Hoewel je natuurlijk de keuze hebt om het via iBOOD te laten lopen, ben je dan wel afhankelijk van de communicatie tussen TomTom en iBOOD. Het gaat er vooral om waar jouw voorkeur ligt, extra communicatiekanalen voegen extra afhandeltijd toe, vandaar!

Als je graag wil dat iBOOD het direct oplost, heb je een RMA nummer voor mij? Dan ga ik iBOOD vragen om het zo goed mogelijk te lossen!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

11 november 2018 om 23:11
RichardSm Gebruiker

Dag Jim, bedankt voor je respons.

Het Rma nummer is RMA -2018/302104

Mvg Richard

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.