10 oktober 2018 om 00:00
iBOOD

Batavia Dakgoot Egel | 4 m

Product expert aanwezig

Batavia Dakgoot Egel (4 m)

Deze dakgoot-egel van Batavia laat water doorstromen, maar houdt bladeren en ander afval uit je goot!

Specificaties

Merk: Batavia
Type: Dakgoot-egel

• Perfect voor de (dak)goot
  • Handig in de herfst en winter
  • 4 meter lang

Fysieke eigenschappen

• Diameter: 120 mm
  • Lengte: 4 m
  • Materiaal: Nylon & RVS

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Batavia Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

10 oktober 2018 om 00:15
sambody Gebruiker

Ik heb deze dakgootegels eerder besteld. In de dakgoot doen ze hun werk goed. Als gebruik in een terras-afwaterings-goot, zoals ook afgebeeld met een rooster afdekking, vind ik het geen succes. Het vuil (blaadjes) blijven er dan juist in vast hangen. Zonder egel zag dat er beter uit en werkte de afwatering beter.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:27
Moderator Niek Moderator

Goedenacht sambody,

Bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:18
cousteauJ Gebruiker

Het mooie van deze dakgootvullers is dat de bladeren op de egel blijft liggen en ze vervolgens weer wegwaaien. Er komt dus geen hele berg bladeren op te liggen. Enkele keer per jaar even die dingen uitschudden en je kan er weer maanden tegenaan. 

Tip voor mensen die bang zijn dat ze wegwaaien omdat ze een iets bredere dakgoot hebben (anders klemmen ze gewoon): even een klein gaatje in de dakgoot maken en het ijzerdraad aan de uiteindes er doorheen lussen en vastknopen.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:27
Moderator Niek Moderator

Goedenacht cousteauJ,

Bedankt voor het delen van je ervaringen en de handige tip!

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:19
willemDoude Gebruiker

Kun je ook twee egels naast elkaar leggen? Mijn dakgoot is namelijk wat breder dus ik betwijfel of eentje zal blijven liggen en voldoende afdekt. 

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:25
sambody Gebruiker

Ja, je kan er eenvoudig twee naast elkaar leggen in een brede dakgoot, maar reken er op, dat ze niet heel strak recht zullen liggen. De slingers ’slingeren’ graag en bij twee naast elkaar zullen ze in elkaar grijpen en meer mogelijkheid hebben om te slingeren, dan één in een passende dakgoot. Succes!

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:26
Moderator Niek Moderator

Goedenavond willemDoude,

Ik vermoed dat dit wel mogelijk moet zijn. De expert zal hier later vandaag wel uitsluitsel over kunnen geven :-)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:33
Official Product Expert Batavia Expert Official Product Expert

Dag willemDoude,

Je kunt er prima 2 naast elkaar leggen, zorg er dan wel voor dat je ze vast zet.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:39
tehwinner Gebruiker

Ik heb 2 goten van 5/6m. Kan ik er gewoon 3 bestellen en dan die ene door midden knippen en vast maken aan de andere van 4m? Dus van 3×4m gewoon 2×6m maken?

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 00:47
sambody Gebruiker

Ja, dat is geen probleem. Sterker: mijn eerdere zending kwam in lengtes van twee meter, dus 2x twee meter in elke 4 meter bestelling, als dat weer zo is, hoef je zelfs niet te knippen.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 07:50
Moderator Jelle Moderator

Zie het antwoord van Sambody hieronder. Bedankt voor het antwoord Sambody.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 05:32
i love you Gebruiker

hoe dik zijn ze

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 07:06
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

De diameter is 120 mm.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:03
sigaros Gebruiker

Klopt dit, dat deze niet leverbaar is in België? Ik wil er 2 bestellen, maar dan staat erbij dat het enkel voor een adres in Nederland is.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:05
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen sigaros,

Dan zit je waarschijnlijk op de NL pagina, voor de BE pagina klik hier :-)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:09
Globetrotter1 Gebruiker

Probeer het eens op iBOOD.BE

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:13
sigaros Gebruiker

Gelukt! Bedankt!

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:55
pippozander Gebruiker

Goeiemorgen, ik heb 48m dus 12 * 4 nodig. Maar het lijkt alsof ik deze hoeveelheid niet kan bestellen?

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 08:59
pippozander Gebruiker

Men vraag is eigenlijk: kan ik 3 keer het maximum van 4 bestellen? Dien ik dan 3 keer verzendkosten te betalen?

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:12
ahessler Gebruiker

Hier de zelfde vraag. Ik heb er 6 nodig dus 1 X 4 en 1 X 2. Bij eenmaal verzendkosten verkocht anders wordt het toch minder aantrekkelijk.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:17
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Normaal gesproken kun je maximaal 4 stuks per bestelling plaatsen, maar ik ga even navragen of dit aantal eventueel omhoog kan.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:40
Moderator Niek Moderator

Het maximum aantal is nu verhoogd naar 24 stuks :-)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 17:05
pippozander Gebruiker

???? top! Bedankt

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 09:53
hdewinter Gebruiker
10 oktober 2018 om 10:01
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen hdewinter,

Er komt daar ook nog 4,95 verzendkosten overheen als je er één koopt. Je bent hier dan alsnog goedkoper uit.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 10:22
anton5555 Gebruiker

Dat de aanbieding goedkoper is misschien 1 euro + 2 a 3 weken wachten, men kan sneller naar de winkel gaan en dan is het direct beschikbaar.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 10:35
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen anton5555,

Wanneer je er meerdere nodig hebt, dan loopt het voordeel al snel op. Naar een winkel gaan is inderdaad sneller, maar het gemak van thuisbezorgd is toch ook wel fijn?

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 11:07
joth Gebruiker

iemand ervaring hoe deze een (strenge) winter overleven? sneeuw, vriesweer…

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 11:52
Jorkah Gebruiker

Het heet wel egel maar leeft niet echt hè. Maar gezien de egel gemaakt is van rvs en nylon denk ik dat deze winterse condities wel zal overleven.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 12:31

Correct, het RVS draad met de nylon haren kunnen het strenge winterweer prima aan.

Deze egel heeft geen winterslaap nodig :)

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 12:39
Armada Gebruiker

Goed vastmaken is een must. Anders liggen ze met het eerste zuchtje wind beneden. En wanneer je op maat knipt zorg er dan voor dat je het nieuwe einde zeer strak omplooit. Anders ligt je dakgoot binnen de kortste keren vol met losse “egelstekels”.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 13:26

Goede feedback, als ze niet ‘’strak” in je dakgoot liggen is het verstandig om ze vast te zetten.

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 22:33
ledhilderink Gebruiker

Zie ze net goedkoper bij Westfalia.eu. Gratis verzending (met tijdelijke code) en vanaf 2 stuks 2,81 Euro per meter. Daar kun je overigens ook meteen spanners bestellen om ze in de goot vast te maken

Beantwoorden

17 oktober 2018 om 11:58
pippozander Gebruiker

met code herfst10 zelfs 10 euro korting,… helaas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.