3 oktober 2018 om 00:01
iBOOD

Apple 15.4" MacBook Pro 2016 | i7 | 256 GB SSD | Touchbar

Apple 15.4" MacBook Pro 2016

Sneller, krachtiger, mooier: dit is de MacBook Pro met Touch Bar. En wát voor MacBook Pro.

Specificaties

Merk: Apple
Type: MacBook Pro 2016 (15.4", 256 GB) (Late 2016) | Silver MLW72B/A
Garantie: 2 jaar

• Met Apple Touch Bar
  • 16 GB RAM, 256 GB SSD
  • Radeon Pro 450 (2 GB)

Dit product is afkomstig uit de UK, een verloopstekker wordt meegeleverd.

Display

• Type: Retina
  • Grootte: 15.4 inch
  • Resolutie: 2880 x 1800
  • Beeldverhouding: 16:9
  • Led-backlight: ja
  • Touchscreen: nee

Prestaties

• Besturingssysteem: OS X 10.12 Sierra
  • Werkgeheugen: 16 GB LPDDR3 (2133 MHz)
  • Processor: Intel Core i7 (2.6 GHz, max. 3.5 GHz)
  • Grafische kaart: Intel Radeon Pro 450 ( 2 GB DDR5)
  • Opslag: 256 GB SSD

Connectiviteit

• Aansluitingen: 4x Thunderbolt, hoofdtelefoon
  • Wifi: ja, 802.11ac
  • Optische drive: nee

Uitvoering

• Touchpad: Ja, met Force Touch
  • Luidspreker: Stereo
  • Geïntegreerde microfoon: ja
  • Type toetsenbord: UK-QWERTY
  • Geïntegreerde webcam: ja

Voeding

• Soort batterij: Lithium-polymer
  • Levensduur batterij: Tot 10 uur
  • Standby tijd: Tot 30 dagen
  • Vermogen netadapter: 87 W

Fysieke eigenschappen

• Kleur: Silver
  • Behuizing: Aluminium
  • Afmetingen: 34.9 x 1.55 x 24.1 cm
  • Gewicht: 1.83 kg
3 oktober 2018 om 00:09
snowleopard Gebruiker

Hoe handig is die touchbar? Waar gebruiken jullie hem voor? Werkt het goed?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:27
Moderator Niek Moderator

Goedenacht snowleopard,

Ik hoor veel positieve dingen over de touchbar. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar er zijn vast forummers die er wel ervaring mee hebben en dit willen delen.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 07:39
fgeer Gebruiker

Ziet er leuk uit maar je gebruikt het niet!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:08
Kleuter Gebruiker

Touchbar is echt wel handig hoor.

Hij past zich aan aan elke applicatie en biedt daarmee eigenlijk shortcuts voor de menu’s.

Ik ben er blij mee op mijn macbook 2017.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 12:55
henkvalk Gebruiker

Ik gebruik alleen het inloggen met de fingerprint. Voor de rest gebruik ik m niet (uiteraard wel volume)

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:10
baukevanharskamp Gebruiker

Is dit het model met toetsenbord probleem?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:29
Moderator Niek Moderator

Goedenacht baukevanharskamp,

Er waren een aantal macbooks die een toetsenbord probleem hadden, maar daar is ook een reparatieprogramma voor gestart door Apple.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 07:37
zynth Gebruiker

Zijn deze vast gerepareerd?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:49
henkieroe Gebruiker

Deze zijn gewoon nieuw. Anders staat er refurb bij…

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:03
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat klopt helemaal, henkieroe. Deze MacBooks zijn gloednieuw.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 10:36
zynth Gebruiker

Achja, ik kan me voorstellen dat Ibood ze vast door Apple heeft laten repareren qua toetsenbord. Anders zitten alle kopers zelf met de problemen opgescheept.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:11
sigpro Gebruiker

€1800 voor een outdated apparaat, met deze specs kan je dit bedrag echt niet vragen hoor!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:28
yavuzko Gebruiker

Het kan wel zoals je ziet, het bedrag liegt er niet om…

De vraag nu is ben je fanboy genoeg (lees apple schapie) om het ook nog eens te betalen :)

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:38
sigpro Gebruiker

iFans gaan het zeker betalen, ach het is hun geld. Maarja overpriced is het wel.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 02:31
yavuzko Gebruiker

IFans gaan het zeker halen, als ze hem al niet hadden haha…

hen kennende slapen ze een week van voor release al voor de shop ;)

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 02:32
yavuzko Gebruiker

van tevoren* moest dat zijn :p

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:17
0oZo0 Gebruiker

Outdated? Als dit een pc met Windows, zeg maar het debieltje onder de OS-en, zou zijn geweest: Zeker! Maar dit is zeg maar een Mac, en dat is dan weer een topatleet. Koop je een PC met deze specs, dan knikker je hem volgend jaar zwaar doorgedraaid door alle failures het raam uit, maar met deze Mac ben je over 3 jaar nog steeds even blij.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:42
gerardvanderland Gebruiker

Dit is “zeg maar” echt een bijzonder onnozele reactie, blijkbaar heb je weinig verstand van zaken. Je opmerkingen over Windows en Windows PCs slaan werkelijk nergens op. Of een laptop outdated is heeft niets met het OS te maken met met de hardware zoals de CPU en GPU, en een MacBook gebruikt dezelfde hardware als Windows PC’s. Deze laptop is outdated omdat het een 2016 model is met een 6e generatie processor, daarmee loopt ‘ie 2 generaties achter op de nieuwste 2018 modellen, en de 9e generatie processors komen al spoedig. Dit neemt niet weg dat dit voor veel toepassingen een prima bruikbare laptop of, ongeacht of je MacOS of Windows op draait, alleen zal ‘ie voor bepaalde zware grafische of video-toepassingen niet dezelfde performance hebben als nieuwere modellen.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:43
gerardvanderland Gebruiker

Er staat maar 1 leverancier, dus die prijs is niet zo relevant, het nieuwste 2018 model met dezelfde specs maar nieuwere snellere i7 processor met 6 cores i.p.v. 4 kun je nieuw voor onder de 2500 euro kopen.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 10:47
sigpro Gebruiker

Kijk iemand die helemaal geen kaas gegeten heeft van specs! Het is outdated punt! Precies was gerardvande… verteld!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:17
fallen2109 Gebruiker

Ja hoor – dit is APPLE. Gebruikers met gee nverstand van computers kunnen miracles doen op dit laptop. Darom betalen ze die prijs !

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:19
Oompaloompa Gebruiker

Heeft iemand deze een vorige keer gekochjt ?Hoe zijn de ervaringen? 

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:34
Rwinio Gebruiker

Nee daarom komt hij ook iedere week terug.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 07:38
zynth Gebruiker

Idd. Helaas wel steeds voor deze prijs…

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:53
henkieroe Gebruiker

@Rwinio: je kunt ook overdrijven en lekker negatief. Ik heb deze 1x gemist en laatste keer gekocht. Top macbook voor een veel betere prijs. Wat valt er nu over te zeuren?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:15
Kleuter Gebruiker

Helemaal eens met je.

De Apple haters bij iBood (let op de 1e letter voor de Apple fans) moeten toch even wat gal spuwen.

Laat iedereen toch gewoon lekker kopen wat men leuk vindt, Apple, HP, Dell, Acer of wat dan ook.

Duur of niet duur, koop het wel of koop het niet, maar zeik niet altijd anderen of spullen af.

Beantwoorden

4 oktober 2018 om 08:11
Moderator Jelle Moderator

Zie het antwoord van henkieroe.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:28
jaroenn Gebruiker

Mooie laptop blijft het, zo'n MacBook! Interesse weer gewekt.

Weet iemand of die Touch Bar in deze kleuren blijft? Of kan je zelf bepalen wat er op de bar zichtbaar is?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:29
Moderator Niek Moderator

Goedenacht jaroenn,

Je kunt deels zelf bepalen wat er op de touch bar verschijnt.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 00:40
sigpro Gebruiker

Bedenk wel goed wat je koopt, specs zijn oud. Voor deze prijs kun je een veel betere laptop kopen.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 07:25
Lank Gebruiker

Zoals?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 07:37
sigpro Gebruiker

Kun je zelf toch ook lezen? DDR3 RAM, CPU zal generatie 4 of 5 zijn. Dus gewoon outdated voor deze prijs!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:18
Kleuter Gebruiker

Zie antwoord op de eerste vraag in deze chain.

Had achtereenvolgens 3 macbooks in gebruik. Vond na de 3e de prijzen van Apple toch best wel stevig en heb een poos een Dell in gebruik gehad..

Inmiddels toch weer gezwicht en nummer 4 aangeschaft; geen spijt.

Maar het blijft veel geld…

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:09
klwinkel Gebruiker

Ik dacht dat het een typefout was en dat het €799 moest zijn, zelfs dan zou ik hem niet kopen

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:30
EDWernars Gebruiker

Schandalig ibood dat jullie voor deze prijs niet volledige specificaties geven over het product.

om welk modelnr gaat het en welke generatie i7 peocessor zit erin?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:53
ProxNL Gebruiker

Apple zelf geeft de specs niet eens weer als je op hun site gaat kijken, omdat in een prijsvergelijking ze altijd onderaan komen te staan dan. Het gaat om de late-2016 15″ 2.6 ghz i7. Als je gaat zoeken op techsites kom je uit op dit type:

Intel Core i7-6700HQ

Voor dat geld zou ik een `Huawei MateBook X Pro` overwegen, dat is pas écht een goede laptop.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:20
0oZo0 Gebruiker

Schandalig dat je zo slecht leest EDWernars, regel twee van de specificaties:

“Type: MacBook Pro 2016 (15.4″, 256 GB) (Late 2016) | Silver MLW72B/A

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:01
EDWernars Gebruiker

Aah niet gezien, was nog een beetje te vroeg denk ik. maarja het is een i7-6XXXX meer kan je niet vinden over de laptop. Welke processor je krijgt weet je dus niet -,- beetje gek voor zo’n bedrag!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 12:46
razor911 Gebruiker

Bij zo’n grote aankoop ga je toch wel zelf even googlen.

Ook al hadden ze het er bij gezet; een foutje is zo gemaakt.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 15:30
hansmw Gebruiker

Volgens de doorgaans betrouwbare website everymac.com gaat het om de Core i7-6700HQ

Beantwoorden

4 oktober 2018 om 08:12
Moderator Jelle Moderator

Bedankt voor het antwoorden allemaal.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:31
Steefan Gebruiker

Hoe kan de laptop zo goedkoop zijn? Is een laptop uit de UK net zo makkelijk te verzekeren als een Nederlandse laptop?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:35
sigpro Gebruiker

Zo goedkoop? Zo duur bedoel je!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:42
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Steefan,

Je kunt met deze laptop ook een Apple care protection plan afsluiten.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 08:57
Ma023 Gebruiker
3 oktober 2018 om 10:49
sigpro Gebruiker

Lekker objectief, er is maar 1 leverancier……

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 09:55
jeroenclemenza Gebruiker

Mensen klagen over de prijs van dit model, maar als je op marktplaats kijkt vind je geen eens een 2e hands model voor dat bedrag…

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 10:19
karin115 Gebruiker

Zo is het, wat een gezeur weer. Niemand MOET hier iets kopen en die eeuwige discussie over Windows en Apple.

Ik heb hier een iMac staan uit 2013. nog elke dag blij met de overstap. Nooit gedoe, draait nog steeds als een zonnetje. Vorige week nieuwe versie OS Mojave geïnstalleerd, starten en draaien zonder problemen. Als het een Windows pc was geweest had ik die inmiddels al 2x vervangen. De enige reden om voor Windows te kiezen is als je Gamer bent. Je zult maar leek zijn en een Windows laptop moeten installeren. Gefeliciteerd, dat eeuwige gezeik met die drivers. Zoveel mensen die een Windows laptop kopen en vervolgens bij mij aankloppen voor hulp omdat er van alles niet werkt en er nog van alles bij geïnstalleerd moet worden.

En de prijs, die is heel redelijk. Afschrijving van Apple producten is terecht minimaal en met die specificaties kun je prima vooruit. Geen register dat volloopt en de boel vertraagt. Aanschaf is duur maar als je kijkt naar de gebruiksduur dan ben je onder de streep goedkoper klaar en je bespaart jezelf een hoop stress.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 10:26
Erwibood Gebruiker

Niet klagen over de prijs mensen, Apple fans betalen graag 2500 euro voor een 6e generatie i7, want ja, het is Apple, en Apple is goed, veel beter dan elke andere laptop met dat boze Windows 10.  Één voordeel, van Apple wat ook echt waar is, over 5 jaar zet je um op marktplaats, en dan wil één of andere imbeciel er weer 600 euro voor geven.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 10:39
zynth Gebruiker

Klopt, restwaarde is zeer hoog.

Mijn 2012 AIR gekocht voor 680USD, is op marktplaats gewoon nog 300-400 euro waard.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 11:00
remco66 Gebruiker

Hoe kun je hier nog het protection plan op aflsuiten? Wordt deze laptop door Apple geleverd?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 14:59
remco66 Gebruiker

2 jaar garantie via Apple?

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 15:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je kunt het protection plan gewoon afsluiten bij Apple. Dat kun je hierrr doen.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 14:27
basvlug Gebruiker

Als eigenaar van een MarCom bureau kan ik zeggen dat Windows een verschrikking is voor menig designer/DTP-er. Dat is een doelgroep die er zeker baat bij heeft, even los van het feit dat een MacBook vele malen duurzamer is dan menig ander merk laptop. Uitzonderingen daargelaten.

Ben het met de Windows verdedigers eens dat niet-designers niet perse een MacBook nodig hebben. Vaak wordt het enkel gebruikt voor mail, internet en wat Office toepassingen.

By the way: Excel & Powerpoint, uitvindingen van Macintosh ;-)

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 14:28
basvlug Gebruiker

Correctie: Uitvindingen van Apple

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 15:49
Ben Benieuwd Gebruiker

Gebruik al 20 jaar Apple MacPro (LogicProX, Final Cut enz) MacBook, iMac enz,… En ja, ook die gaan zonder aanleiding spontaan naar z’n moer. Toch wint Mac het op alle fronten van PC. Opstarten, geen virussen, stabiliteit en vooral de service. Al zo vaak langdurig met iemand van Apple aan de lijn gezeten die je altijd uiterst vriendelijk voor wat dan ook te woord staat. PC is een magneet voor hackers en andere kwaadwillende.

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 15:25
Speel182 Gebruiker

Super deal! Besteld! Voor mij als Office gebruiker / light user is dit al zwaar overkill. Ik gebruik nu bijna 4 jaar een 2014 MacBook Air en die is nog steeds plenty snel. Maarja, je wilt wel eens wat nieuws en wilde en beter/groter scherm. En die MacBook Air kan gewoon nog verkocht worden voor rond de 500 euro. (Aankoopprijs 1000 euro).

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 15:59
Barking Buck Gebruiker

Heb het antwoord nog niet kunnen lezen:

“tapt die bar bier…..?”

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 16:40
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Barking Buck,

De bar past zich aan aan de applicatie die je draait, dus misschien als je virtueel een biertje tapt… ;-)

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 17:46
fgeer Gebruiker

Wat een onzin hier! Prachtig ding hoor! En OSX is geen suffig Windows! Een MacBook uit 2016 is zeer waarschijnlijk sneller als de nieuwste Windows computer uit 2018. Hetzelfde als IOS en Android! iOS is veel sneller met 4 cores dan Android met 8 cores! Het gaat er om hoe slim je een besturingssysteem maakt icm de hardware! De meeste anti Apple lui  hier zijn gewoon jaloers omdat ze geen cent te makken hebben! Koop maar lekker een suf Windows PC’tje dan, roeptoeters!

Beantwoorden

3 oktober 2018 om 20:27
Speel182 Gebruiker

100% En ik verdien mijn centjes in het Microsoft partner kanaal :) Gelukkig komt het meeste van MS dan ook uit de Cloud en niet meer afhankelijk Windows.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.