25 september 2018 om 00:00
iBOOD

Medion Erazer X1000 Virtual Reality Headset

Medion Erazer X1000 Virtual Reality Headset

Met de deze virtual reality headset kun je je onderdompelen in elke denkbare wereld, van meditatiesessies op Mars tot intense shootouts in Superhot VR.

Specificaties

Merk: Medion
Type: Erazer X1000 Mixed Reality Headset
Garantie: 2 jaar

• Windows Mixed Reality-platform
  • Toegang tot 2500+ VR games
  • Head-tracking zonder extra sensors

Kenmerken

• 2,89" (7,99 cm) LCD-displays met een resolutie van 1440 x 1440 pixels per oog
  • Gezichtsveld tot 105°
  • Inclusief 2 camera's voor bewegingsdetectie
  • Refresh rate tot 90 Hz (60 ~ 90 Hz)
  • Makkelijk opklapbaar en verstelbare bril met zachte padding
  • Ingebouwde audio-uitgang / microfoonsteun via 3,5 mm jack
  • Kabellengte van 4 meter

Medion Erazer X1001 6DOF (6 degrees of freedom) controllers

Deze slimme controllers hebben ieder naast de Accelerometer en Gyroscoop de volgende knoppen:

• Duim controller stick
  • Touchpad (voor o.a., pannen & scrollen)
  • Schietknop
  • "Grijpen" knop 
  • Windows knop
  • Menu knop
  • Bluetooth Pairing knop

Systeemvereisten Mixed Reality

• Besturingssysteem: Windows 10 Fall Creators Update
  • Processor: Intel Core i5 7200U
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR3
  • Schijfruimte: 10 GB
  • Videokaart: Intel HD Graphics 620 on-board graphics
  • Aansluiting: HDMI 1.4 of DisplayPort 1.2
  • USB-aansluiting: USB 3.0
  • Bluetooth: 4.0

Systeemvereisten Mixed Reality Ultra

• Besturingssysteem: Windows 10 Fall Creators Update
  • Processor: Intel Core i5 4590 of hoger, AMD Ryzen 5 1400 3 of hoger
  • Werkgeheugen: 8 GB DDR3 of hoger
  • Schijfruimte: 10 GB
  • Videokaart: Nvidia GTX 960 / 965M / 1050 of hoger, AMD RX 460 / 560 of hoger
  • Aansluiting: HDMI 2.0 of DisplayPort 1.2
  • USB-aansluiting: USB 3.0
  • Bluetooth: 4.0

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 185,1 x 94,8 x 102,1 mm
  • Gewicht: 380 gr

Leveringsomvang

• Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset
  • Handleiding
  • Medion Erazer X1001 Motion Controllers

25 september 2018 om 00:14
Marko3333 Gebruiker

Kan je met deze set Ready Player One spelen?

Beantwoorden

25 september 2018 om 00:52
Moderator Niek Moderator

Goedenacht Marko3333,

Op de website van Vive wordt aangegeven dat je hem alleen kunt spelen met Vive controlers en de Oculus Rift.

Beantwoorden

25 september 2018 om 08:57
KoningArnold Gebruiker

https://store.steampowered.com/app/779650/Ready_Player_One_OASIS_beta/

er staat Works with: Vive, Oculus en Windows Mixed Reality.

Beantwoorden

25 september 2018 om 10:25
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen KoningArnold,

Bedankt voor de aanvullende informatie.

Beantwoorden

25 september 2018 om 02:31
Michaeljwz Gebruiker

Kan je met deze ook steamVR games spelen?

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:18
Crasa Gebruiker

Op steam heb je tegenwoordig ook een logo voor mixed reality headsets. Als je deze ziet staan op Steam kan je hiermee in vr spelen.

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:51
Moderator Jelle Moderator

Bedankt voor het antwoord Crasa.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:29
Bloob Gebruiker

Deze neem ik!

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:51

Veel plezier met je aankoop Bloob,

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:53
Larsvb Gebruiker

Zorg wel voor een dikke videokaart zoals bijde specs. Anders hapert het.

Beantwoorden

25 september 2018 om 08:35
pbuman Gebruiker

Hopen dat deze nog beschikbaar is als ik thuis kom.

Was er al naar aan het kijken en zat te twijfelen over een mr of een oculus go.

Maar voor deze prijs lijkt me de mr interessanter

Beantwoorden

25 september 2018 om 08:42
Venividivici2 Gebruiker

Is dit ook compatibel met ps4 of enkel pc?

Beantwoorden

25 september 2018 om 08:58
KoningArnold Gebruiker

Enkel PC

Beantwoorden

25 september 2018 om 09:17

Helaas alleen via de PC Venividivici1

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 08:47
vanderghost Gebruiker

Bestaat er ook een programmaatje (net als voor de Vive) dat je kunt runnen om te bepalen of jouw PC en videokaart aan de minimumeisen voldoen?

Beantwoorden

25 september 2018 om 09:08
Tostilekker Gebruiker

De minimumeise van je pc staan vermeld op de pagina, misschien heb je daar wat aan?

Beantwoorden

25 september 2018 om 09:16

Bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:18
roesjka Gebruiker

De benchmark Superposition van Unigine.

https://benchmark.unigine.com/superposition

Beantwoorden

25 september 2018 om 09:13
aibo Gebruiker

Waarom kan men eigenlijk niet reageren op de Newsletter Only deals ? Had er effen nood aan mijn frustratie te uiten dat die al uitverkocht is, terwijl het toch duidelijk om een niche product gaat… :p

Beantwoorden

25 september 2018 om 09:19

Beste aibo, omdat de aanbieding dus niet te vinden is op de site of op de app en er dus geen topic van bestaat.

Er komt helaas geen nieuwe voorraad meer bij.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 10:03
Race-Eendje Gebruiker

Twee vragen :

Zijn stroom, haalt hij via de USB denk ik en of is hij oplaadbaar ?

Is met Windows 7 hier iets mee te doen en eventueel ook PS4-compatibel, of enkel Windows 10 ?

Beantwoorden

25 september 2018 om 10:20

Beste Race-Eendje,

Dus ook twee antwoorden:

Je hoeft alleen de USB en de HDMI kabel in je Laptop of PC* te steken, kalibreren en je kunt beginnen aan jouw nieuwe carriere als kapitein van een piratenschip

Het werkt dus via USB.

Het werkt alleen met Windows 10 en dan ook nog eens de Fall update. Daarvoor ontbreken er eigenschappen om dit apparaat te gebruiken.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 10:35
Race-Eendje Gebruiker

Thx … Duidelijk.

Beantwoorden

25 september 2018 om 10:58
champake Gebruiker

is mijn videokaart Nvidia GeForce GT 730 sterk genoeg hiervoor?

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:20
roesjka Gebruiker

De benchmark Superposition van Unigine.

https://benchmark.unigine.com/superposition

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:22
Official Product Expert Medion Expert Official Product Expert

Beste Champake,

Hierbij de Systeemvereisten,

Systeemvereisten:

Mixed Reality
Mixed Reality Ultra

Besturingssysteem

Windows 10 Fall Creators Update

Processor

Intel® Core™ i5 7200U

Intel® Core™ i5 4590 of hoger

AMD Ryzen 5 1400 3 of hoger

Werkgeheugen (RAM)
8 GB DDR3
8 GB DDR3 of hoger

Schijfruimte
10 GB
10 GB

Grafische kaart
Intel® HD Graphics 620 on-board graphics 

NVidia GTX 960 / 965M/1050 of beter

AMD RX 460/560 of beter

Video aansluiting
HDMI 1.4 of DisplayPort 1.2
HDMI 2.0 of DisplayPort 1.2

USB aansluiting
USB 3.0
USB 3.0

Bluetooth-type
Bluetooth 4.0
Bluetooth 4.0

Groet,

Team Medion

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:23

Systeemvereisten:

Mixed Reality

Besturingssysteem

Processor

Intel® Core™ i5 7200U

Werkgeheugen (RAM)
8 GB DDR3

Schijfruimte
10 GB

Grafische kaart
Intel® HD Graphics 620 on-board graphics 

Video aansluiting
HDMI 1.4 of DisplayPort 1.2

USB aansluiting
USB 3.0

Bluetooth-type
Bluetooth 4.0

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:30
LeKev Gebruiker

Enig idee wat de IPD is op deze headset?

Beantwoorden

25 september 2018 om 12:51

Beste LeKev,

Helaas is deze niet gemeten, uiteraard is het apparaat volledig naar wens in te stellen!

Groet,

Team Medion

Beantwoorden

25 september 2018 om 11:32
roesjka Gebruiker

Deze Medion Erazer X1000 lijkt als 2 druppels water op de Lenovo Explorer. Verbaasd me niets aangezien Medion van Lenovo is. Specs zijn wat anders (en het prijskaartje) zeker een goede deal hier.

Beantwoorden

25 september 2018 om 20:12
mrdummy Gebruiker

Er zijn meer brillen van gemaakt op zelfde MR formule.

https://tweakers.net/reviews/5857/1/windows-mixed-reality-microsoft-kiest-voor-vr-gebruiksgemak-inleiding.html is mooi om hierover te lezen, en welke brillen het ook kunnen. En wat ze kosten.

Beantwoorden

25 september 2018 om 13:23
chiemsee2 Gebruiker

Wanneer gaat iBood nou eens stoppen met die misleidende korting “van-voor”.

Ze gebruiken nog steeds de adviesprijzen van de leverancier bij lancering.

Dit artikel van de consumentenbond lijkt me duidelijk!

Volgens de wet moet een doorgestreepte ‘van-prijs’ daadwerkelijk voorafgaand aan de aanbieding gerekend zijn. Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt specificeert dit door aan te geven dat die ‘van-prijs’ in de 3 maanden voorafgaand aan de ‘voor-prijs’ moet zijn gecommuniceerd. De Consumentenbond peilde daarom 3 maanden lang de prijzen bij 15 supermarkten, 5 drogisterijen, 5 bouwmarkten en 40 webwinkels. Vooral webwinkels gaan de fout in. Maar liefst 26 van de 40 maakten zich schuldig aan prijsmisleiding door onterecht een prijsvoordeel te suggereren.

Fantasie-aanbiedingen

Zo adverteerde webwinkel Otto met een Sony soundbar van €329 voor €189. In werkelijkheid kostte de soundbar in de 3 maanden daarvoor €205 en zakte vervolgens via €194 naar €189. Een korting van 8% in plaats van de voorgespiegelde 42%. Ook winkels die zich in een eerder onderzoek naar speelgoedaanbiedingen (2013 en 2014) van de Consumentenbond schuldig maakten aan prijsmisleiding gingen de fout in. Webwarenhuis Fonq meldt niet direct duidelijk dat de doorgehaalde prijzen adviesprijzen zijn, en dus nooit zijn gerekend aan de klant. En op de site van Wehkamp wemelt het nog steeds van de fantasie-aanbiedingen. Zo biedt het een stofzuiger aan van €399 voor €199, terwijl die in de afgelopen maanden tussen de €299 en €222 kostte.

Beantwoorden

25 september 2018 om 13:26
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag chiemsee2,

Door die wetgeving moet iBOOD de originele adviesprijs hanteren. Doordat iBOOD geen vaste voorraad heeft en artikelen in de voorgaande 3 maanden niet continu verkocht heeft kunnen ze dus geen andere referentieprijs hanteren dan de originele adviesprijs. Dit is ook wel terug te vinden op de website van de ACM. Ook in dit artikel wordt dit wederom bevestigd. Mocht je hier nog vragen of opmerkingen over hebben, dan mag je altijd een mail sturen naar community@ibood.com

Beantwoorden

25 september 2018 om 13:32
florisks Gebruiker

Dit is alleen nog maar zo’n 1.000x eerder gevraagd.

1.001 : Er zal niets veranderen… gewoon ignore die “Van”-prijs en kijk op camelcamelcamel of pricewatch sites om te zien of een aanbieding van hier of elders voor jou ook een echte aanbieding is!

Beantwoorden

25 september 2018 om 13:42
chiemsee2 Gebruiker

Heb je gelijk in florisks, dat weten jij en ik maar al die andere mensen die dat niet weten dan….

Beantwoorden

25 september 2018 om 15:22
Troelstra Gebruiker
25 september 2018 om 19:05
mrdummy Gebruiker

Nee, als ibood alleen maar aan adviesprijzen houdt, is iBood niet in fout. Het is gewoon zo dat adviesprijzen wel hoog zijn.

Winkeliers die adviesprijzen veranderen en iets verhogen en zo hoge korting effect vergroten, zijn in de fout. Je mag dus niet oude prijs veranderen!

Beantwoorden

25 september 2018 om 13:39
chiemsee2 Gebruiker

Dat mag dan wel zo zijn maar het lijkt me een kleine moeite om bijvoorbeeld een pricewatch van tweakers te raadplegen voor de prijs van tot +/- 3 maanden geleden en dan daar jullie korting op te baseren waar dat mogelijk is. Dat komt heel wat eerlijker over dan de adviesprijzen die jullie nu handteren. Dan zou je op een “van” prijs komen van 349,- ipv 449,- in dit voorbeeld dan kom je op een veel eerlijkere korting….

Prijsgeschiedenis en populariteitstrend van Medion Erazer X1000 Mixed Reality Headset

Beantwoorden

25 september 2018 om 14:23

Waarom zouden het bedrag aanhouden van +/- 3 maanden geleden? Er zijn producten die in prijs erg verschillen over de maanden heen. Zoals je grafiek hier laat zien ligt het gemiddelde nog hoger dan de originele verkoopprijs. Daarom laten we bij iBOOD de originele releaseprijs zien.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

25 september 2018 om 14:49
erottier Gebruiker

Hoe zit het met films eigenlijk?

Als ik thuis een DVD heb, kan ik die binnen VR afspelen? (bijv. met Media Player Classic)

Een soort thuisbioscoop zeg maar.

Gr,

Eric

Beantwoorden

25 september 2018 om 15:03

Hi Eric,

Het is zeker mogelijk om de bril als soort van thuisbioscoop te gebruiken!

Groet,

Team Medion

Beantwoorden

25 september 2018 om 15:29
erottier Gebruiker

Enige idee hoe of waarmee? Als ik dat weet dan ben ik voor 90% overgehaald ;)

Beantwoorden

25 september 2018 om 15:56
Jurjen74 Gebruiker

Twijfel zelf ook, MoonVR kan het kennelijk…. dat is op m’n gearvr ook een prima speler….

Beantwoorden

25 september 2018 om 16:06
erottier Gebruiker

Thanks all. Ik ben over ^^;  Binnenkort ook maar naar Star Trek: Bridge Crew kijken. Hopelijk lukt dat op m’n GTX960…

Ahum.

Maaruh, iemand ervaring met een VR thuisbioscoop? Is dat ‘leuker’ vergeleken met een TV? Kan je beeld bijvoorbeeld ‘fixed’ in de ruimte staan terwijl je hoofd heen-en-weer beweegt of heb ik het filmpje achter de link verkeerd begrepen?

Beantwoorden

25 september 2018 om 16:27
Jurjen74 Gebruiker

Haha. Wil Bridge Crew ook….

Beantwoorden

25 september 2018 om 20:09
mrdummy Gebruiker

Thuis bioscoop staat in virtuele kamer. Het is dus niet fixed voor je ogen, je kan draaien en naar plafond staren of naar stoelen naast je kijken. Je moet dus zelf beetje naar bioscoopscherm ‘mikken’.

Beantwoorden

25 september 2018 om 16:35
Jurjen74 Gebruiker

Na wikken en wegen toch maar besteld. Prijs voor VR vind ik doorgaans te hoog.

Beantwoorden

25 september 2018 om 16:46
erottier Gebruiker

Ik ook!

Net ook een Bluetooth 4.0 adapter besteld (anders werken je controllers niet).

Helaas de “LogiLink BT0037″ gekocht. (kleine 15 eur) Erna pas goed de recenties gelezen, had ik eerder moeten doen. Tja, ik zie wel of deze gaat werken maar ben er bang voor… Schijnt niet goed met Win10 om te kunnen gaan… :(

Beantwoorden

25 september 2018 om 19:33
Jurjen74 Gebruiker

Hier Trust besteld… Ook veel commentaar ..

Beantwoorden

27 september 2018 om 08:03
erottier Gebruiker

Correctie op mijzelf.

Ik heb hem na 1 dag binnen. Het werkt wél goed gelukkig. Ik vermoed dat het vernieuwd is sinds de klachten van toen. Ook een ander doosje dan websites laten zien met nu een specifieke melding voor Windows 10 erop.

Het was wel even wachten en proberen tot m’n speakers wilden verbinden (de MR headset is immers nog niet binnen) maar het kan ook zijn dat het aan die speakers lag. Mijn telefoon bijvoorbeeld verbond vrijwel direct.

Ik ben achteraf behoorlijk tevreden over de “LogiLink BT0037″.

Beantwoorden

25 september 2018 om 19:55
mrdummy Gebruiker

Hier ook over, 150 Euro verschil tov shops is nog altijd groot verschil, ondanks dat Oculus Rift beste is. Maar die kost nog altijd minimaal 400 Euro.
Uit review van Tweakers.net https://tweakers.net/reviews/5857/1/windows-mixed-reality-microsoft-kiest-voor-vr-gebruiksgemak-inleiding.html is het goed bevallen.
De enige kritiekpunt is de LCD scherm en meer softness in de hoeken, waardoor contrast wat lager is, maar de tracking is gewoon perfect.

De goedkoopste VR headset is nog wel Sony headset voor PS3/4 (~270) maar resolutie is wel stuk lager met 1080p scherm erin.

Kan niet anders, dit is gewoon prima prijs voor VR ervaring.

Beantwoorden

25 september 2018 om 22:01
mrdummy Gebruiker

Nog niet uitverkocht. 200 is misschien veel maar dit is gewoon goed prijs als VR instapper, ook al heb je goed PC nodig. Maar kennelijk willen velen meer Oculus Rift nemen. Oculus Rift is beter, dat is duidelijk. Alleen je moet wel sensoren neerzetten. Voor 360 graden zijn 3 sensoren nodig, dat is wel 3 kabels meer.

Met deze Medion headset is dat niet nodig doordat het zelfstandig omgeving controleert. Je kan dus gewoon inpluggen en spelen maar. Geen sensoren werk nodig om je heen. Bluetooth 4 en USB3.0 kabel voldoen al. Kan dus ook op je gaming laptop.

We zijn al verder gekomen met MR headsets en dus ook meer informatie en tips rond MR headset / gaming. SteamVR is al voorzien van WMR en dus kan je dag niet meer stuk.
Ben je niet tevreden, kan je nog terugsturen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:22
erottier Gebruiker

Oculus Rift… Die wil ik juist niet!

Facebook op je hoofd, no way. (Voor niet niet-kenners, Facebook is de eigenaar van de OR)

Ik was om om drie redenen.

1) Gadgets!

2) €200 is inderdaad een mooie instapprijs;

3) Ik heb hierboven begrepen dat je er een thuisbioscoop mee kan maken.

Bonus 4) Mogelijkheid tot Star Trek Bridge Crew.

Beantwoorden

28 september 2018 om 16:06
darkfurby1 Gebruiker

Ik heb spijt dat ik het vergeten ben :( 200 euro is inderdaad een mooi instapprijs geweest.

Beantwoorden

28 september 2018 om 22:57
mrdummy Gebruiker

Ik zat hele tijd youtube te bekijken. Omdat Medion hetzelfde als Lenovo, het is dus al goed beoordeeld.

Dus dat komt goed uit.
De problemen van WMR zijn me bekend door video’s, rekening mee houden met zwakke punten en dan komt het wel goed.

Ja, je hebt leuke aanbieding gemist. Maar… het is niet uitverkocht.
Dat betekent dat het mogelijk later terugkomt (je mag ook opnieuw tip geven) in de hunt. Wat niet uitverkocht is komt vaak terug in hunt.

Beantwoorden

29 september 2018 om 04:06
darkfurby1 Gebruiker

Thanks voor de tip!

Beantwoorden

8 oktober 2018 om 22:38
mrdummy Gebruiker

Wellicht hebben velen het door, dat je bestelling vandaag is verstuurd (via DHL).

Als je niet weet waar je moet beginnen, begin maar alvast youtube video’s te kijken voor VR games aanraders en hoe ze beste gebruikt worden.

Beantwoorden

8 oktober 2018 om 23:02
Bloob Gebruiker

Vreemd. Bij mij via postnl

Beantwoorden

10 oktober 2018 om 15:10
mrdummy Gebruiker

Ik heb wat uitgeprobeerd en zag ook wat problemen.
Vooral Bluetooth. Het is belangrijk dat je niet te ver van de BT ontvanger afstaat. Want als je bv omdraait en je krijgt melding dat controllers niet goed werken of behoorlijk trillen, kun je beter aparte BT ontvanger kopen en die aan de voorkant in USB poort insteken. Niet achterin (wat wel es gebeurt met systeemkasten).

En zorg dat je computer minimaal BT 4.0 heeft, nog beter 4.0+. Oudere BT ontvangers werken niet.
De USB3.0 poort ook niet belasten, anders kunnen de cameras niet snel tracken en krijg je schokkerig beeld.

Voor de scherpte en FOV: ik merk dat hoofdkussen wat aan de dikke kant is, waardoor je iets meer van de lenzen af staat in de headset. Dat verkleint FOV en ook iets meer onscherpte. Zet je hoofdband dus wat strakker zodat je beter tegenaan zit. Hoe dichterbij, hoe beter. Dan is het scherper en iets meer FOV.
Hoofdkussen vervangen is eigenlijk iets beter…

Ik ben verder tevreden, de beeld is mooi scherp, tracking is super als je computer systeem goed is. Kooptip om mee te beginnen: Beat Saber is erg goed, The Lab is gratis om mee te spelen, Google Earth VR is leuk voor rondkijken en natuurlijk zijn er paar leuke gratis VR spellen. Rec Room en VRChat zijn beide leuk, waarvan eerste heel veel spel mogelijkheden heeft om met vrienden te spelen.

Beantwoorden

11 oktober 2018 om 01:54
mrdummy Gebruiker

Met Trust BT 4.0 stick uit Mediamarkt gaat het goed.
Thumbsticks aanzetten in settings voor VRChat. (dus True)

Het is geweldig om beetje rond te komen en wandelen. De deel rond camera’s worden wat warmer, wat normaal is omdat camera’s hard werken voor tracking. Morgen weer. :)

Heeft wel behoefte aan voldoende verlichte kamer, want als het te donker wordt, krijg je tracking waarschuwing.
Je kunt dit oplossen met wat lichten omheen zodat camera’s wat kunnen zien.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.