24 september 2018 om 00:00
iBOOD

D-Link Covr Mesh Wifi Systeem | 2 Modules

Product expert aanwezig

D-Link Covr Mesh Wifi Systeem

Een naadloos wifi-netwerk via je lichtnet: geen draagmuur of grote afstand houdt jouw razendsnelle internet nog tegen! Wat een uitkomst, zo'n powerline adapter.

Specificaties

Merk: D-Link
Type: Covr Mesh Wifi Systeem (COVR-P2502)
Garantie: 2 jaar

• Zowel 2.4 als 5 Ghz (1200 Mbps)
  • 3 Gigabit-poorten per module
  • Met MU-MIMO ondersteuning

Algemeen

Interfaces

• 1 x PLC interface compatible with Homeplug AV/AV2.0 specification up to 1300 Mbps
  • IEEE 802.11 ac/n/g/b/a wireless WAN
  • 3 x Gigabit LAN ports

LEDs

• Power
  • Powerline signal strength
  • LAN   
  • 2.4 GHz
  • 5 GHz

Antennes

• 2 x external retractable antennas      

Dataverkeer

• 2.4 GHz - up to 300 Mbps
  • 5 GHz - up to 866 Mbps
  • Powerline - up to 1300 Mbps (PHY rate)
  • Gigabit Ethernet 10/100/1000 Mbps (auto-negotiation)

Standaarden

• IEEE 802.11ac Wave 2/n/g/b/a
  • IEEE 1901 (Homeplug AV/AV2.0)
  • IEEE 802.3i/u/ab/x Flow Control

Functionaliteit

Beveiliging

• 128-bit AES data encryption
  • WPA/WPA2 wireless security

Geavanceerde eigenschappen

• Auto-configuration
  • Wireless roaming
  • Wireless band steering
  • Wireless Air Time Fairness (ATF)
  • Web-based setup wizard
  • Quality of Service (QoS)
  • MIMO (PLC)
  • MU-MIMO (Wi-Fi)
  • Single button Wi-Fi Protected Setup (WPS)/PLC syncing

Fysieke eigenschappen

Afmetingen

• Antennes ingeklapt: 140 x 68 x 47 mm
  • Antennes uitgeklapt: 140 x 79.7 x 47 mm

Gewicht

• 280 gr

Input

• 100 V to 240 V/AC, 50/60 Hz  

Verbruik

• 12 W 

Temperatuur

• Indien actief: 0 to 40 °C (32 to 104 °F)
  • Indien uitgeschakeld: -20 to 65 °C (-4 to 149 °F)

Vochtigheid

• Indien actief: 10% to 90% non-condensing
  • Indien uitgeschakeld: 5% to 95% non-condensing

Certificaties

• FCC
  • CE
  • UL
  • CE/LVD
  • RoHS
  • WEEE

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @D-Link Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 september 2018 om 00:15
MoHamdaoui Gebruiker

Hallo, ibood,

effe off topic,

Tissa1988 vroeg om de instellingen voor de samsung 65mu7040 van de deal die net afgelopen was, ik was laat met reageren ivm werk net.

Misschien kunnen jullie tissa1988 traceren, als die de tv heeft gekocht en de instellingen doorgeven per mail of zo, ik geef de instellingen graag door omdat ik erg blij ben met de tv en iemand anders ook dit gun. Dus bij deze de instellingen:

beeldmodus film
beeldformaat 16:9 standaard
achtergrondverlichting 17
helderheid 0
contrast 90
scherpte 65
kleur 55
tint zo laten
beeldinstellingen alle bronnen
clean dig view uit
auto motion uit
lokaal dimmen laag
contrastverb uit
hdr modus uit
kleurtint warm 1
bt1886 1
kleurinst auto
geluid geoptimaliseerd

Beantwoorden

24 september 2018 om 00:43
Moderator Paul Moderator

Hartelijk dank voor je behulpzaamheid en voor het plaatsen van de instellingen (ook in het tv flashsale topic). Ik zal de klantenservice vragen om deze gegevens per email aan Tissa door te geven.

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:41
Tissa1988 Gebruiker

Toppertje!! Gelezen. Bedankt voor de genomen moeite!!

Beantwoorden

24 september 2018 om 05:12
iceqbes Gebruiker

Kan je indien je 2x dit pakket koopt ze allemaal met elkaar verbinden zoals een uitbreiding?

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:17
Official Product Expert D-Link Expert Official Product Expert

Hallo, deze kunnen gecombineerd worden tot 4 devices, dus 2 packs.

Mvg,

Beantwoorden

24 september 2018 om 07:38
Jerommeke23 Gebruiker

Dit zijn dus range extenders waarbij je een 2/3 deel van de snelheid verliest? Daarnaast wordt het signaal verstoord omdat het via het lichtnet gaat, correct?

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:23
misterbennie Gebruiker

Nee, dit zijn geen range extenders, dus in principe wordt de volledige snelheid gehaald.
Echter is de snelheid wel afhankelijk van de kwaliteit van je elektrisch netwerk en de lengte van de kabels.

Het voordeel van een echt Meshed network is dat de communicatie over meerdere nodes verdeeld kan worden.
Of dat hier ook gebeurd?
Hier een review: https://www.techpulse.be/review/222283/d-link-covr-p2502-review-overal-wifi/

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:09

Klopt helemaal misterbennie. Bedankt voor de hulp. ;-)

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:07
madmaus Gebruiker

Hoe gaat dit systeem om met meerdere groepen?

Ik neem aan dat deze ook gewoon aangesloten kan worden op utp?

Ik krijg over 4 maanden mijn nieuwbouw woning opgeleverd. Mijn idee is om een 1 module aan te sluiten bij de voordeur ( waar de aansluiting zit) en eentje in we woonkamer. Zo heb ik in de voortuin en achtertuin wifisignaal. Daarnaast moet er op elke verdieping eentje komen.

Ik heb overal utp kabels voor aansluiting. Heeft dit system (lichtnet) voordeel of juist nadeel op andere systemen?

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:15
misterbennie Gebruiker

De beste verbinding die je kunt hebben is een basis netwerk gebaseerd op UTP kabels.
Deze zijn het meest fout ongevoelig.
Voor de plekken waar je er niet onderuit kan, kun je zowel WIFI als Powerline adapters (zoals deze) gebruiken.
Als je echter meerdere fases door je huis hebt lopen, dan moet je opletten of de powerline adapters op dezelfde fase zitten, want op een andere fase werkt het een stuk minder (als het al werkt).
Ook belangrijk bij powerline adapters is dat de topologie van je leidingen belangrijk zijn. 
Het kan gerust zo zijn dat twee kamers die naast elkaar liggen, alle twee naar de meterkast gaan. En dan is de afstand tussen de twee adapers geen 4 meter, maar 40 meter.

Ik heb gemengde ervaringen met powerline adapters.
In mijn geval kon ik alles gewoon bedraden, mijn inziens de beste keuze.

Daarna zou ik toch eerder voor een WIFI based netwerk gaan.
Daar hoef je minder bij na te denken en werkt eigenlijk ook altijd wel.
Als het bovenstaande echt niet lukt, is dit een potentieel alternatief, maar de resultaten zijn niet te garanderen.

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:26
madmaus Gebruiker

bedankt voor je reactie.

Dus even een andere deal afwachten is jouw advies op mijn persoonlijke situatie?

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:56
misterbennie Gebruiker

Een andere deal zal je “kabelprobleem” niet oplossen.
Persoonlijk zou ik alleen UTP kabels gebruiken, maar of dat in jouw mogelijk is?

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:52
madmaus Gebruiker

ik heb overal waar een meshsysteem zou komen een UTP aansluiting. Dus ja ik heb kabels.

Beantwoorden

24 september 2018 om 19:12
Moderator Jelle Moderator

Bedankt voor de reactie misterbennie.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:11
MisterSqueaky Gebruiker

Zelfde vraag over meerdere groepen. Zolder zit op een andere groep dan de router – werkt het dan nog ?

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:18
misterbennie Gebruiker

Ja, het kan werken, maar eigenlijk wordt er aangeraden om voor elke fase een adapter bij de router neer te zetten zodat je op elke fase een goed signaal hebt.

Beantwoorden

24 september 2018 om 19:12

En ook hier bedankt voor het antwoord misterbennie

Groet,

Jelle

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:34
adirem01 Gebruiker

Maar de meeste huishoudens hebben 1 fase in huis, dus dat mag dan geen probleem opleveren lijkt mij? Het gaat hier dus niet over het aantal groepen op de fase, maar om de fase zelf.

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:00
misterbennie Gebruiker

Steeds meer huishoudens hebben 3 fase.
Zeker als je een serieuze zonnepanelen installatie hebt liggen.

Ikzelf heb een 3fase 17kW converter hangen.
In Nederland kun je als standaard aansluiting 1×80A of 3×25A krijgen.

Beantwoorden

24 september 2018 om 16:06
Yokkie Gebruiker

@D-link expert: kan je hier nog op reageren? Meerdere groepen binnen 1 fase is geen probleem of zijn er mitsen en maren?

Beantwoorden

25 september 2018 om 07:52

De expert is helaas niet meer terug gekomen of heeft deze vraag gemist.

Excuses.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:46
TheOmen1972 Gebruiker

Beetje meeliften op de Mesh-hype, terwijl dit gewoon een powerline-oplossing is. Niets mis mee, maar wel een tikje misleidend.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:16
Moderator Sietse Moderator

Ik zie het probleem niet. Het is een Mesh systeem (dus meer seamless dat normale access points) welke de data via het lichtnet ontvangt. Het is dus meer een combinatie van zowel een Mesh systeem als powerline adapters. Iets anders dan gewoon een powerline-oplossing zou ik zeggen.

Beantwoorden

24 september 2018 om 08:57
Nightscope Gebruiker

@D-Link Expert Wat is de verwachte levertijd van deze apparaten?

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:13
Moderator Sietse Moderator

De verwachte verzenddatum kun je vinden bij de product informatie. Deze staat op 1 oktober waardoor je ze hoogstwaarschijnlijk 2 oktober binnen krijgt.

Beantwoorden

24 september 2018 om 09:33
srv-man Gebruiker

@D-Link Expert

Kun je i.p.v. powerline ook van ethernet backbone gebruik maken?

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:11
mirrie66 Gebruiker

Ja daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar :). D-link expert?

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:40

Ja dat kan zeker.

Beantwoorden

24 september 2018 om 10:01
rader Gebruiker

@D-link expert

De verbinding tussen onze router en zonnepaneel omvormer wordt al gevormd door 2 powerline adapters, toevallig ook van D-Link. Kunnen deze naast de COVR modules blijven werken? Of beter nog, zijn ze compatible met COVR modules en kan ik de bestaande module aan de router kant vervangen door de COVR module en kan dan de bestaande module aan de omvormer kant verbinding krijgen met de COVR module?

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:07

Deze adapters zijn compatibel met de AV1- of AV2-standaard. Wanneer de bestaande adapters ook compatibel zijn met deze standaard, kunnen ze gewoon samenwerken. De wifi-functie komt daar bovenop. Ze hebben ook drie Ethernet-poorten.

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:06
justlikeme Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Ik heb je melding doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover contact met je opnemen. Om het hier on-topic te houden heb ik je bericht verwijderd.

Beantwoorden

24 september 2018 om 11:09
pietgoud Gebruiker

Bij mij werkte een vergelijkbaar systeem pas perfect nadat ik beide componenten had verbonden met een geaard stopcontact.

Beantwoorden

24 september 2018 om 18:20

Geaard stopcontact is inderdaad beter voor de maximale doorvoersnelheid.

Beantwoorden

24 september 2018 om 14:22
stef_jonas Gebruiker

Ik heb boven een kamer met UTP aansluiting – kan ik deze adapters hierop aansluiten om het wifi signaal te versterken? Of enkel via stroomaansluiting?

Beantwoorden

24 september 2018 om 18:19

Zowel UTP als stopcontact is mogelijk.

Beantwoorden

24 september 2018 om 20:24
jobdijkstra81 Gebruiker

Gaat de utp kabel in 1 van de 3 ethernet poorten?

En moet je nog iets instellen dat het signaal via de utp ipv via het stroomnet?

Beantwoorden

24 september 2018 om 15:31
rveerd Gebruiker

Ik heb momenteel twee routers (begane grond en 1e verdieping) in gebruik (kabels komen vanuit centrale Ziggo modem). Deze routers zijn al wat gedateerd en ik wil graag overstappen op routers met 5ghz netwerk mogelijkheden. Bij een van die routers heb ik een simpel powerline adapter ingeplugd, zodat ik op een vaste pc in een klein kantoortje via het stopcontact dit internet kan oppakken.

Zoals ik het begrijp kan ik die twee routers vervangen door deze twee apparaten van D-link. Deze zorgen voor een wifi netwerk in huis en ik heb internet beschikbaar via het “stopcontact”.

Kan ik met mijn bestaande powerline kit van tp-link (PA-4010) gebruik blijven maken van dit netwerk of zijn deze niet compatible?

Beantwoorden

24 september 2018 om 18:18

Als deze compatibel zijn met de AV2 Standaard, ja!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.