26 september 2018 om 00:00
iBOOD

TomTom VIA 53 Navigatiesysteem

Product expert aanwezig

TomTom VIA 53 Navigatiesysteem

Lifetime TomTom Traffic én Maps van Europa. Updates via wifi. Handsfree bellen en smartphoneberichten. De VIA 53 wordt je favoriete reispartner!

Specificaties

Merk: TomTom
Type: VIA 53
Garantie: 2 jaar

• Altijd de slimste route
  • Gratis updates via wifi
  • Smartphone connected

Algemene eigenschappen:

• Lifetime TomTom Traffic
  • Lifetime Maps van Europa
  • Updates via wifi
  • Smartphone berichten
  • Volledig interactief scherm
  • Meest recente kaarten
  • Stembesturing
  • Geschikt voor Siri en Google Now

Afmetingen en gewicht:

• Afmetingen: 141,96 x 90,60 x 18,85 mm
  • Gewicht: 201 gr

Kaartdekking:
Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Republiek Macedonië, Roemenië, Russische Federatie, San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechische Republiek, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zweden, Zwitserland.

Dit ontvang je:

• TomTom VIA 53-systeem
  • Geïntegreerde omkeerbare houder
  • Auto-oplader en USB-kabel voor de computer
  • Handleiding + documentatie

Lifetime TomTom Services:

• Klik hier voor meer informatie over de lifetime services zoals Lifetime Maps, TomTom Traffic en Flitsers.

Smartphone connected:

• Klik hier voor meer informatie over de TomTom services via smartphone.

TomTom My Drive:

• Klik hier om de app te downloaden in de App Store.
  • Klik hier om de app te downloaden in de Google Play Store.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @TomTom Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 september 2018 om 01:54
Mihau3 Gebruiker

De hamvraag bij een tomtom is hoe lang ‘lifetime’ duurt…   een doorsnee muis wordt ouder dan sommige tomtom’s.  Ik durf hem daarom niet kopen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 05:13
frankjorissen2 Gebruiker

Ik zou ook wel willen weten hoe lang dat ‘lifetime’ typisch ongeveer duurt, gezien deze toestellen al lang op de markt zijn moet men daar intussen toch enig zicht op hebben ? Spreken we dan typisch over iets in de grootteorde van 10 jaar, of van 7 jaar, 4 jaar, of nóg minder ? (onze huidige GPS hebben we intussen 8 jaar en, die werkt nog altijd..)

En begrijp ik juist van de Tomtom website dat alledrie de inbegrepen “Lifetime” services kostenloos zijn (gedurende de lifetime uiteraard) ?

Beantwoorden

26 september 2018 om 06:34
Raziel01 Gebruiker

Staat duidelijk in de omschrijving “Via je MyTomTom-account download je ieder jaar vier of meer volledige updates voor een geïnstalleerde kaart gedurende de levensduur van je VIA 53” dus ja gaat ie stuk na de garantie, nieuwe kopen

Beantwoorden

26 september 2018 om 06:36
Raziel01 Gebruiker

Staat in de omschrijving, lifetime maps en traffic (dus geen flitsers)

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:17
ChrisL1972 Gebruiker

Ik heb een TomTom 5000 van inmiddels 5 jaar en die krijgt nog steeds updates. Mijn TomTom was iets duurder maar in de eerste maand had ik het al terug verdient met bijna file vrij rijden . Zo veel minder ergernis. Reken uit wat het kost per maand over 5 jaar.

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:34
mdrongelen Gebruiker

Mijne werkt ook al een aantal jaar met updates.

Ik gok dat TT ooit een update brengt die dan NET te groot is voor de interne opslag met als doel: nieuwe kopen.

Een land uitschakelen in de map zij dan ideaal zijn maar daar verdienen ze niks op natuurlijk.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:06
mspaan Gebruiker

mdrongelen,

Ik heb een vergelijkbare TomTom nu al 3 jaar en toevallig tegen het probleem dat jij schets aangelopen. Dit is heel netjes door TomTom opgelost want je hebt in dat geval de keuze om inderdaad een aantal landen uit te schakelen. Ik heb een aantal oostblok landen eraf gehaald en de update ging netjes volledig verder.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:33
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Wat een negatieve stemmingmakerij dit zeg! Het beeld wat je schetst is niet onderbouwd en ook onjuist.
TomTom brengt bijzonder lang (kaart)updates uit voor de systemen. Bijvoorbeeld de GO LIVE 1000, geintroduceerd in 2010, krijgt nog kaartupdates.
En als de update niet meer past, kun je het in delen installeren of bij de meeste apparaten een Micro-SD kaartje gebruiken.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:45
mdrongelen Gebruiker

Dan is mijn gok toch netjes opgelost?

Negatieve stemmingmakerij valt wel mee hoor. Niet te zwaar aan tillen, en zoals ik zei: hij doet t al jaren

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:57
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Ik refereerde voornamelijk aan de eerste reactie van Mihau3

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:15
Official Product Expert TomTom Expert Official Product Expert

‘Lifetime’ is de nuttige levensduur van het navigatiesysteem: de periode waarin TomTom ondersteuning voor je navigatiesysteem biedt in de vorm van software-updates, services, inhoud en accessoires. De levensduur van een navigatiesysteem is beëindigd wanneer geen van de bovengenoemde onderdelen meer beschikbaar is. De nuttige levensduur van de smartphone-app is de periode waarin TomTom ondersteuning voor de app biedt in de vorm van updates.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:41
PhilippeNollet Gebruiker

Heb een TomTom via 135 aangekocht in 2013. Update gaat nog altijd zonder problemen. We gebruiken die enkel op vakantie. Spijtig genoeg kan het scherm bij deze modellen blijkbaar niet meer gekalibreerd worden: een adres intoetsen maakt je knettergek: duw je op de A krijg je een U, enz …

Ben dus blijkbaar verplicht een voor de rest perfect werkend toestel dat vijf keer gebruikt is weg te gooien en te vervangen.  Spijtig, want ik was wel fan van TomTom.

Beantwoorden

26 september 2018 om 11:28
zynth Gebruiker

Dus tomtom bepaalt wat de nuttige levensduur van mijn apparaat is, als ik het goed begrijp?

Beantwoorden

26 september 2018 om 04:03
Kutty Gebruiker

Is dit een refurbished Tom Tom.

Beantwoorden

26 september 2018 om 05:14
frankjorissen2 Gebruiker

Zou ik ook graag weten – ik neem aan dat iBOOD het altijd vermeldt als het een refurbished item is, wat men hier niet doet ?

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:07
xxxMaverick Gebruiker

Zou je denken maar ook recent bij dr star wars drones was het weer raak. Men gaf specifiek aan nieuw maar waren ook gebruikt. Je neemt dus een gok  bij ibood helaas

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:54
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Kutty,

Wanneer het om een refurbished gaat dan wordt dit duidelijk aangegeven bij de deal. Het gaat hier om een nieuwe.

Beantwoorden

26 september 2018 om 05:18
frankjorissen2 Gebruiker

Hier een interessnate review http://computertaal.info/2017/06/01/review-tomtom-53-we-weg-gevonden/  . Ik ben nu wel zeer geinteresseerd in de antwoorden op mijn vragen hierboven..

Beantwoorden

26 september 2018 om 05:20
frankjorissen2 Gebruiker

PS: die “geintegreerde omkeerbare houder” waarvan sprake, is dat die ronde zwarte ring die te zien is in de review ? Is dat een soort zuignap om hem aan je voorruit te bevestigen ?

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:35
mdrongelen Gebruiker
26 september 2018 om 05:50
veggie01 Gebruiker

Kan ik mijn oude TMC kabel van mijn TomTom one er op aansluiten?

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:19
ChrisL1972 Gebruiker

Nee, en dat wil je ook niet . TMC file informatie is zeer beperkt en alleen snelwegen. TomTom bied file informatie op straat niveau.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:12

Hi Veggie01, het is inderdaad niet mogelijk om je TMC ontvanger te koppelen aan de VIA 53, maar zoals Chris al aangeeft: eigenlijk wil je dat ook niet. De Traffic op de VIA 53 (mits verbonden met smartphone) is vele malen accurater, wordt vaker ververst, gebruikt meer bronnen en werkt op vrijwel alle wegen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:00
Twilight01 Gebruiker

@ProductExpert: VIA-systemen met serienummer met voorvoegsel AR, AS, AU, AV, AW, AX, BM, BN, BO, BP, BS, BT, BQ, FL en FN zijn geschikt om Camper & Caravan-functies te gebruiken. Valt deze in die reeks met serienummers?

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:47
frankjorissen2 Gebruiker

Zou ik ook graag weten, heb ook een camper..

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:11

Hi,

Het is niet mogelijk om camperkaarten te installeren op de VIA 53. Helaas!

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:23
Shog Gebruiker

Let wel even op waar je je navigatie bevestigd. Dus niet in het midden op de voorruit.

Beantwoorden

26 september 2018 om 07:51
fleur153 Gebruiker

Grote bedrijven kiezen allemaal voor google maps en het merk TomTom is daarom eindig, helaas.

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:10
Hestervandijck Gebruiker

Klopt, is volop in het nieuws geweest. Dan heb je ook niet veel aan de ltm…..

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:19
sigpro Gebruiker

Vraag me af hoe lang TomTom het nog gaat volhouden, grote automerken hebben voor Google gekozen. Keuze voor Google vind ik een zelf een slechte keuze. Gelukkig dat VAG (VW, Audi, Seat, Skoda etc) voor Here Maps heeft gekozen. In mijn ogen nog steeds een van de beste navi’s.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:03
MeneerDeUil Gebruiker

Ze hebben ook nog klanten als Apple en Microsoft, die zie ik niet zo snel voor Google kiezen.
Zou me niets verbazen als een van die giganten flink gaat investeren in TomTom om de kaarttechnologie voor zelfrijdende autos veilig te stellen. Daar zijn momenteel slechts enkele bedrijven actief in, waaronder TomTom.

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:36
mdrongelen Gebruiker

Wel handig dat als ik de reacties van iBOOD open via iOS eerst word doorgestuurd naar YouTube.

Dit probleem speelt al 3 jaar ofzo

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mdrongelen,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb je hierover al eens contact gehad met iBOOD?

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:46
mdrongelen Gebruiker

Ja al vaker. Zie t ook wel eens door anderen gemeld worden. Succes

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:37
fgeer Gebruiker

Niet zo negatief over TomTom jongens! Prachtig Nederlands bedrijf waar je trots op moet zijn! Die komen er heus wel uit! En sorry, Google Maps, leuk voor op de telefoon maar niet als navigatie in de auto!

Beantwoorden

26 september 2018 om 08:38
hugozijlmans Gebruiker

Wellicht durven ze het dan aan de korting aan de koers van TomTom te koppelen :)

Beantwoorden

26 september 2018 om 11:32
zynth Gebruiker

Google maps is fantastisch in de auto. Autohouder met ingebouwde QI lader en gaan. Gratis, super uptodate file informatie en kaarten, in geen enkel opzicht inferieur aan een vaste navi.

Beantwoorden

26 september 2018 om 11:44
fgeer Gebruiker

En je dataverbruik dan!

Beantwoorden

26 september 2018 om 14:52
MeneerDeUil Gebruiker

Gratis? Toch bijzonder dat het dan een van de rijkste bedrijven ter wereld is…

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:16
ikook Gebruiker

Waar kan ik terecht als ik van de garantie gebruik wil maken? Mijn eerste en Tom Tom had ik bij Mediamarkt gekocht en ik vond dat erg prettig, tot 2 x aan toe heb ik daar gratis een nieuw toestel gekregen toen ik er problemen mee kreeg, hoe zit dat als ik het via iBOOD bestel?

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:26
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen ikook,

Je kunt voor de garantie bij iBOOD terecht. Het is mogelijk dat iBOOD je doorverwijst naar TomTom om het proces wat te versnellen, maar ook in dat geval kun je ervoor kiezen het door iBOOD af te laten handelen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:03
ikook Gebruiker

Is er dan een adres waar ik naartoe kan of gaat dat alleen via de post?

En ook wil ik graag weten, naar aanleiding van al deze vragen hier, ik heb geen internet buiten de deur. Werkt het ook zonder?

Beantwoorden

26 september 2018 om 13:17

Uiteraard kun je met je eventuele vragen terecht bij iBOOD, maar ook bij de Nederlandstalige helpdesk van TomTom. Zij zijn per e-mail, telefoon en sinds kort ook via chat bereikbaar. Mocht het nodig zijn, dan kan het apparaat op worden gestuurd ter reparatie.

Wat betreft je andere vraag: GPS van het toestel werkt gewoon zonder data (dus navigeren is geen enkel probleem), maar wil je verkeersinformatie kunnen ontvangen, dan heb je een mobiele internetverbinding nodig.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:44
di_piedro Gebruiker

Hello, begrijp ik goed dat voor de Tomtom Traffic (aangeven snellere routes) de GPS via bluetooth verbonden moet zijn met je GSM… En dat die data dus constant over de GSM gaat? Ik heb nu ook een Tomtom en daarin zit zelf een SIM kaart geloof ik…?

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:49
frankjorissen2 Gebruiker

Inderdaad heel interessant om weten..

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:09

Hi di-piedro, als je Traffic wilt ontvangen zul je inderdaad een dataverbinding tot stand moeten brengen tussen je smartphone en navigatiesysteem. We hebben het verbruik getest en als je tijdens de spits een uur lang (en dat dagelijks) traffic gebruikt, zal het verbruik op ongeveer 7 MB per maand komen. Met de meeste databundels van tegenwoordig hoef je je daar dus geen zorgen om te maken.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:15
di_piedro Gebruiker

Bedankt Expert, en het klopt ook dat er Tomtom toestellen zijn die geen verbinding met je GSM moeten maken om ‘live’ te gaan?

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:42

Ja dat klopt. Dat zijn de always connected devices, zoals de TomTom GO 5200, 6200 en GO Camper. Hier zit inderdaad een SIM-kaartje in die in constante verbinding staat met onze server. Voordeel daarbij is dat als je je telefoon een keer niet mee hebt (of geen smartphone hebt) je alsnog gebruik kan maken van Traffic. Overigens is de verkeersinformatie op die toestellen identiek aan de informatie op de VIA 53.

Beantwoorden

26 september 2018 om 09:47
josannegarn Gebruiker

Lifetime traffic info werkt via je telefoon, betekent dit dat je constant online bent en dus kosten maakt?

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:16

Hi Josanne, als je Traffic wilt ontvangen zul je inderdaad een dataverbinding tot stand moeten brengen tussen je smartphone en navigatiesysteem. Dat is inderdaad een constante verbinding, maar het verbruik valt ontzettend mee. We hebben het verbruik getest en als je tijdens de spits een uur lang (en dat dagelijks) traffic gebruikt, zal het verbruik op ongeveer 7 MB per maand komen. Met de meeste databundels van tegenwoordig hoef je je daar dus geen zorgen om te maken.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:32
josannegarn Gebruiker

Dank voor je snelle antwoord!

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:04
Gr8Climax Gebruiker

Leuk apparaat hoor, maar klaarblijkelijk nog veel mensen die Waze nog niet ontdekt hebben.

Beantwoorden

26 september 2018 om 10:19
MeneerDeUil Gebruiker

Haha waze… vind ik bij lange na niet de kwaliteit en route intelligentie van TomTom benaderen…
Maarja, het is ‘gratis’… Onthoud wel; ‘if you don’t pay for the product, YOU are the product’.

Beantwoorden

26 september 2018 om 11:35
mikebmw Gebruiker

Hallo wat ik mis in de info is de beperkte snelheid,of je die weer in kunt stellen . Zoals steeds door TomTom beloofd wordt.

Mijn go940 kon dat . Mijn volgende 6000 serie kon dat niet 3 jaar oud en moederbord defect en geen onderdelen meet verkrijgbaar.

Ik wil graag weer beperkte snelheid kunnen instellen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 13:05

Hi Mike, het is niet mogelijk om een beperkte snelheid in te voeren. Het is dan ook een autonavigatiesysteem waarbij met het berekenen van de aankomsttijd wordt uitgegaan dat je (zoveel mogelijk) de maximumsnelheid aanhoudt (tenzij er vertragingen oid optreden uiteraard).

Bij grotere voertuigen zoals campers, caravans en vrachtwagens is dat uiteraard anders, maar daar zijn dan ook specifieke navigatiesystemen voor beschikbaar. Dit zijn de TomTom GO Camper en GO Professional modellen.

Beantwoorden

26 september 2018 om 15:13
frankjorissen2 Gebruiker

Waze getest, ik vond dat ook maar bagger eerlijk gezegd.

Beantwoorden

26 september 2018 om 11:29
ikook Gebruiker

Zijn de volgende opties aanwezig:

routeberekening voor fiets, lopend, vermijd snelwegen

Beantwoorden

26 september 2018 om 12:21

Hi, deze opties zijn inderdaad allemaal aanwezig!

Beantwoorden

26 september 2018 om 15:18
frankjorissen2 Gebruiker

noteer: voor op een fietsstuur lijkt ie me, met zn 9cm. breedte, niet geschikt.

Beantwoorden

26 september 2018 om 12:06
mister_black1979 Gebruiker

Ik gebruik WAZE. Zeer gemakkelijk en bovendien GRATIS!

Beantwoorden

26 september 2018 om 16:24
mdrongelen Gebruiker

In hoeverre is dit gratis eigenlijk?

Je betaald je telefoon, data, abonnement, evt roaming, stroom of voor sommige belangrijk : met je privacy

Beantwoorden

26 september 2018 om 12:21
claudiaemondveldman Gebruiker

Kunnen de gesproken instructies via Bluetooth via de autoradio worden weergegeven?

Beantwoorden

26 september 2018 om 13:00

Hi Claudia,

Dat is niet mogelijk, maar het volume dat uit de speakers van de VIA 53 komt zou ruim voldoende moeten zijn om de instructies goed te kunnen verstaan.

Beantwoorden

26 september 2018 om 12:25
Neopikkie Gebruiker

Waze is een zeer goede navi app en komt binnenkort ook naar CarPlay. Dit doet Apple alleen als iets echt goed is.

Ik gebruik waze nu een paar jaar en dit ca 60.000 km per jaar. Ik wil nooit meer wat anders. Zelf de navi vd auto heb ik niet meer gebruikt omdat waze gewoon beter sneller en accurater is.

Overigens niets tegen TomTom en begrijp dat dit voor de oudere generatie ideaal is.

Beantwoorden

26 september 2018 om 12:35
mikebmw Gebruiker

Jammer dat de TomTom expert sinds 10.16 niet meer reageerd .

NIET BELANGRIJK GENOEG??????

Beantwoorden

26 september 2018 om 13:05

Hi Mike, ik heb zojuist op je eerdere post gereageerd hoor, geen zorgen!

Beantwoorden

26 september 2018 om 15:46
gerard54 Gebruiker

Ik heb deze TomTom VIA53 ongeveer een maand geleden ook bij IBood gekocht. Het is een fantastisch apparaat. Helemaal nieuw, zeer gebruiksvriendelijk, prima navigatie  en regelmatige updates via Wifi. Mijn vorige TomTom van 5 jaar oud aan een vriend cadeau gedaan. Ontvangt nog steeds keurig de updates. Ik kan alleen maar zeggen:Hulde aan TomTom. Bespaart me al jaren een hoop ergernis.

Beantwoorden

26 september 2018 om 16:02
ajschol Gebruiker

Heeft deze TT ook de mogelijkheid om een afwijkende snelheid in te voeren voor navigatie. Bijv. ivm gebruik aanhanger? Dat mis ik bij de iPhone-versie van TT. En nu ik het toch vraag: ik gebruik al jaren de iPhone versie van TT. Ben daar heel tevreden over, dus waarom zou ik een los apparaat kopen? Wat is de meerwaarde tov iPhone qua functionaliteit?

Beantwoorden

27 september 2018 om 08:17
Moderator Jelle Moderator

Helaas hebben we daar geen antwoord op kunnen vinden.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

26 september 2018 om 16:57
Peet1980 Gebruiker

Had vroeger ook een TomTom voor in de auto, gebruik tegenwoordig de TomTom go app op de telefoon! Werkt super, eenmaal een TomTom en je wilt niks anders meer….

Beantwoorden

26 september 2018 om 19:26
Koos35 Gebruiker

Wat is het dataverbruik bij WiFi, deze TomTom kan niet zonder WiFi toch?

Beantwoorden

Helaas hebben we daar geen antwoord op kunnen vinden Koos35.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

26 september 2018 om 20:01
pijet2 Gebruiker

heeft deze Tomom ook zo,n scherm waarmee je bij een beetje zon niks meer ziet op je scherm

Beantwoorden

26 september 2018 om 20:18
Arista Gebruiker

Is navigeren op coordicoörd ook mogelijk bij deze ?

Beantwoorden

Helaas hebben we daar geen antwoord op kunnen vinden Arista.

Groet,

Jelle

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.