14 september 2018 om 00:00
iBOOD

Metabo BAS 261 Precision Lintzaag

Metabo Precision Lintzaag

We willen niet ál te afgezaagd klinken, maar de Metabo BAS 261 Precision lintzaag kan werkelijk elke klus klaren.

Specificaties

Merk: Metabo
Type: BAS 261 lintzaag
Garantie: 2 jaar

• 400 Watt vermogen
  • Zaagdiepte van 10 cm
  • Stille inductiemotor

Technisch
Vereiste ruimte: 328 x 335 mm
Werkhoogte zonder standaard: 375 mm
Snijhoogte: 103 mm
Doorgangbreedte: 245 mm
Snij-snelheid: 735 m/min
Lintzaaglengte: 1712 mm

Voeding
Input: 400 W
Output: 270 W

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 530 x 470 x 840 mm
Gewicht: 32.5 kg

Inbegrepen
Universeel zaaglint
Parallelgeleider
Haakse geleider
Afzuigadapter
Duwstok
Handleiding

14 september 2018 om 00:14
WoLpH Gebruiker

Deze heb ik vorig jaar bij ibood gekocht en het is een erg fijn apparaatje,, zeker am te raden als je de ruimte hebt

De vorige keren was hij overigens maar 200 euro, wie weet gaat de prijs nog zakken dus ;)

Beantwoorden

14 september 2018 om 07:27
dirkv2 Gebruiker

Bedankt voor de info.

Wat zaag jij er precies mee?

Zit er een hout- of metaallint bij?

Beantwoorden

14 september 2018 om 08:46
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen dirkv2,

Ik vermoed dat er een houtlint bij zit, maar vraag het voor de zekerheid even na.

Beantwoorden

14 september 2018 om 10:46
Moderator Bas iBOOD Moderator

Standaard meegeleverd is de 0909057183.

Deze is geschikt voor hout en kunststof.

Beantwoorden

14 september 2018 om 08:25
Binnenmars Gebruiker

Is deze van het merk Metabo BAS 261 of is het een echte Metabo?

Beantwoorden

14 september 2018 om 08:37
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Binnenmars,

Het is een echte Metabo. BAS 261 staat voor het type, je hebt ook nog andere varianten.

Beantwoorden

14 september 2018 om 09:26
bruggenwirth Gebruiker

Goede morgen,

Er zit 2 jaar garantie op dit apparaat. Is het mogelijk deze gratis te verlengen via Metabo? Bij de meeste winkels kun je hem daarna registeren op de site van metabo en kun je deelnemen aan het XXL-garantiecertificaat waardoor je 5 jaar garantie krijgt?

Beantwoorden

14 september 2018 om 09:35

Dat ga ik even voor je navragen, bruggenwirth!

Beantwoorden

14 september 2018 om 10:47

Je kunt hem inderdaad registreren bij Metabo voor 3 jaar garantie. Dit kun je hierrr doen.

Beantwoorden

14 september 2018 om 18:45
PeterVanSteen Gebruiker

Ik hoop dat het kan, maar reken er toch maar niet op.  Vorig jaar dit toestel voor 199 euro gekocht en het kwam toe in onbeschadigde verpakking met een verwrongen voet waardoor het toestel niet stabiel was.  Foutje in de fabriek dus.  Ibood kon niets doen, ttz. een ander toestel bezorgen en raadde me aan Metabo te contacteren.  Vergeet de Metabo-service maar : wij mogen en kunnen niets doen voor U was het antwoord.  Behoorlijk frustrerend is dat, maar als je de prijs van dit product even vergelijkt met de prijs in de retail, dan weet je wel waarom ze dit doen.  Ibood heeft het schitterend opgelost door UPS te sturen op hun kosten die het toestel kwam oppikken.  nadien hebben ze me keurig terugbetaald (was wel met Paypal).  Niets dan lof.  Heb ondertussen een lintzaag van Electra Beckum op de kop getikt, veel lichter van gewicht (deze Metabo 216 verplaats je niet zomaar) én veel goedkoper maar werkt perfect.  Ideaal voor kleine en fijne werkjes, heb er al leuke dingetjes mee gedaan.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 15:33
WaltVA Gebruiker

Ik vermoed dat iBOOD het door jou geretourneerde toestel met de verwrongen voet, opnieuw te koop heeft aangeboden. Deze keer is ondergetekende de onfortuinlijke eigenaar geworden van het defecte toestel. Er zitten tevens een aantal krassen op, bovendien staat de motor wat scheef (en was het zaaglint reeds gemonteerd), wat me al deed vermoeden dat het een vorige retourzending betrof.

Ik heb Ibood van het defect op de hoogte gebracht en guess what … ze stellen me voor de lintzaag te retourneren …

Ik hoop vooralsnog, misschien via dit kanaal, dat iBOOD me een contructievere oplossing aanreikt, want ik ben wel degelijk ginteresseerd in het toestel en wil vooral voorkomen dat een volgende koper terug de dupe wordt van deze praktijk.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 21:44
Moderator Paul Moderator

Zie mijn reactie op jouw bijna identieke bericht hieronder.

Beantwoorden

14 september 2018 om 10:40
DirkieB Gebruiker

Wat kan je er allemaal mee zagen met dat universeel lint? Zijn daar nog specs voor? Ik neem aan geen centimeters dik plaatstaal, maar waar ligt de grens.

Bedankt!

Beantwoorden

14 september 2018 om 10:46

Standaard meegeleverd is de 0909057183.

Deze is geschikt voor hout en kunststof.

Beantwoorden

14 september 2018 om 11:25
Roelll Gebruiker

De meeste lintzagen van Metabo beschikken over een onderstel, zodat je hem niet perse op een tafel hoeft te zetten. Is er een compatibel onderstel voor deze zaag beschikbaar? Zo ja, waar kan ik deze aanschaffen?

Beantwoorden

14 september 2018 om 12:35
Roelll Gebruiker
14 september 2018 om 13:15
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag Roelll,

Dat klopt inderdaad die is er en je kunt hem online wel vinden bij verschillende webshops.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 15:38
WaltVA Gebruiker

Ik vermoed dat iBOOD het door PeterVanSteen geretourneerde toestel met de verwrongen voet, opnieuw te koop heeft aangeboden. Deze keer is ondergetekende de onfortuinlijke eigenaar geworden van het defecte toestel. Er zitten tevens een aantal krassen op, bovendien staat de motor wat scheef (en was het zaaglint reeds gemonteerd), wat me al deed vermoeden dat het een vorige retourzending betrof.

Ik heb Ibood van het defect op de hoogte gebracht en guess what … ze stellen me voor de lintzaag te retourneren …

Ik hoop vooralsnog, misschien via dit kanaal, dat iBOOD me een contructievere oplossing aanreikt, want ik ben wel degelijk ginteresseerd in het toestel en wil vooral voorkomen dat een volgende koper terug de dupe wordt van deze praktijk.

Beantwoorden

1 oktober 2018 om 21:44
Moderator Paul Moderator

Defecte producten gaan niet retour naar het distributiecentrum maar naar het reparatiecentrum. Hoewel ik me de conclusie kan voorstellen, is het niet mogelijk dat een geretourneerd defect product opnieuw naar een andere klant wordt verstuurd.

Voor een inhoudelijke oplossing zul je bij de klantenservice moeten zijn. Moderators hebben daar geen zeggenschap over.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.