13 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Garmin vívoactive 3 GPS-Smartwatch | RVS

Garmin vívoactive 3 Smartwatch (RVS)

Beter sporten door apps, contactloos betalen, het meten van je fitness- en stressniveau, verbonden zijn met je smartphone… en de tijd bij je hebben. :)

Specificaties

Merk: Garmin
Type: vívoactive 3 GPS-Smartwatch | RVS
Garantie: 2 jaar

• Garmin Pay ready
  • Meet fitness- en stressniveau
  • Vele gratis wijzerplaten, apps en widgets

• Lenzen: Corning Gorilla Glass 3
  • Sierranden: RVS
  • Materiaal behuizing: RVS
  • Quick Release Band: 20 mm, Industry standard
  • Bandmateriaal: siliconen
  • Classificatie waterbestendigheid: Swim, 5 ATM
  • Aanraakscherm, type: in zonlicht afleesbaar, transflectief memory-in-pixel (MIP)
  • Schermgrootte, BxH: 30,4 mm (1,2 inch) diameter
  • Schermresolutie, BxH: 240 x 240 pixels
  • Kleurenscherm  
  • Levensduur van batterij GPS-modus: Tot 13 uur; Smartmodus: Tot 7 dagen
  • Geheugen/geschiedenis: 7 activiteiten met tijdmeting, 14 dagen aan activity tracking-gegevens

Klok

• Tijd/datum         
  • Tijdsynchronisatie via GPS           
  • Automatische zomertijd
  • Wekker
  • Timer    
  • Stopwatch          

Sensoren

• GPS       
  • GLONASS            
  • Garmin Elevate polshartslagmeter           
  • Barometrische hoogtemeter       
  • Kompas
  • Versnellingsmeter           
  • Thermometer

Dagelijkse Smartfuncties

• Connectiviteit: Bluetooth Smart en ANT+
  • Connect IQ downloadbare watch faces, gegevensvelden, widgets en apps             
  • Smart notifications         
  • Text response/reject phone call with text (Android only)
  • Kalender             
  • Weer    
  • Muziekbediening             
  • Vind mijn telefoon          
  • Functie Vind mijn horloge           
  • VIRB afstandsbediening 
  • Compatibiliteit met smartphone: iPhone, Android
  • Compatibel met Garmin Connect Mobile              
  • Garmin Pay

Activiteiten-trackingfuncties

• Stappenteller     
  • Bewegingsbalk (verschijnt op toestel na periode van inactiviteit; door een paar minuten te lopen, zet je de balk weer op nul)             
  • Automatisch doel (leert je activiteitsniveau en wijst een dagelijks stapdoel toe)   
  • Slaap bijhouden (houdt totale aantal uren slaap en perioden van onrustige en rustige slaap bij)              
  • Verbrande calorieën      
  • Verdiepingen omhoog   
  • Afgelegde afstand           
  • Minuten intensieve training        
  • TrueUp
  • Move IQ             
  • Fitnessleeftijd: in app

Fitness Equipment/Gym

• Vooraf geladen activiteitenprofielen voor de sportzaal: krachttraining, cardiotraining, cross-trainen, step-aerobics, traplopen, indoorroeien, yoga
  • Cardio workouts              
  • Krachttraining   
  • Automatische herhalingsteller

Trainings-, plannings- en analysefuncties

• Snelheids- en afstandsmeting via GPS     
  • Aanpasbare gegevenspagina's    
  • Aanpasbare activiteitenprofielen              
  • Auto Pause
  • Geavanceerde workouts              
  • Downloadbare trainingsplannen               
  • Auto Lap
  • Handmatige ronde          
  • Configureerbare rondewaarschuwingen 
  • VO2 max.
  • Aanpasbare waarschuwingen     
  • LiveTrack            
  • Vergrendeling aanraking/knop   
  • Auto Scroll         
  • Activiteitengeschiedenis op horloge

Hartslagfuncties

• HS-zones            
  • HS-waarschuwingen       
  • HS-calorieën      
  • % HS max.          
  • HR Broadcast (zendt hartslaggegevens via ANT+ naar gekoppelde apparaten)

Hardloopfuncties

• Vooraf geladen hardloopprofielen            
  • Hardlopen, indoor hardlopen op een baan, indoor hardlopen op een loopband
  • Afstand, duur en snelheid op basis van GPS         
  • Hardloopsessies               
  • Ondersteuning voor snelheids- en cadanssensor (met sensor)

Golffuncties

• Afstand tot voorkant, midden en achterkant van de green            
  • Afstand tot layups/doglegs          
  • Slagafstand berekenen (bereken de exact afstand voor slagen vanaf de hele baan): automatisch
  • Digitale scorekaart         
  • Statistieken bijhouden (slagen, putts per ronde, greens en fairways hit ) 
  • Garmin AutoShot            
  • Handmatige positionering           
  • Hindernissen en doelen op de baan        
  • PinPointer          
  • Rondetimer/kilometerteller

Buitenreacreatiefuncties

• Vooraf geladen buitenrecreatieprofielen: skiën, snowboarden, crosscountry skiën, peddelsurfen, buiten en binnen roeien
  • Terug naar start
  • Totale stijging/daling      

Fietsfuncties

• Vooraf geladen fietsprofielen: Buiten of binnen fietsen
  • Tijd-/afstandwaarschuwing (er klinkt een alarm als u een doel hebt bereikt)         
  • Compatibel met Varia Vision (head-mounted display)      
  • Compatibel met Varia radar (naar achteren gerichte radar)          
  • Compatibel met Varia lampen    
  • Cadans (real-time aantal stappen per minuut)

Zwemfuncties

• Vooraf geladen zwemprofielen: Zwemmen in een zwembad
  • Meetwaarden zwemmen in zwembad (aantal banen, afstand, tempo, aantal slagen, slagsnelheid, calorieën) 
  • Detectie slagtype (vrije slag, rugslag, borstcrawl, vlinderslag)       
  • Zwemfefficiëntie (SWOLF)
  • Grootte behuizing: 43,4 (B) x 43,4 (L) x 11,7 (H) mm / 127-204 mm omvang
  • Gewicht: 43,0 gram
13 mei 2018 om 00:28
GeoffVDC Gebruiker

De Garmin vivoactive 3 staat op de website van Garmin zelf aan 299.99. Graag de juiste verkoopsprijs aangeven aub!

https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/571520

Beantwoorden

13 mei 2018 om 00:30
GeoffVDC Gebruiker

Verkoopsprijs -> adviesprijs

Beantwoorden

13 mei 2018 om 00:59
Moderator Niek Moderator

Hallo GeoffVDC,

De adviesprijs die iBOOD hanteert is de prijs die de fabrikant het product gaf toen het voor het eerst op de markt kwam. Voor meer informatie over de adviesprijs klik hier.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 01:06
Moderator Paul Moderator

Het staat de fabrikant vrij om (na verloop van tijd) de smartwatch aan te bieden voor een verkoopprijs die afwijkt van de oorspronkelijke adviesprijs.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 02:10
GeoffVDC Gebruiker

Ok bedankt voor de info. Ik dacht dat jullie de prijs hadden gebruikt van de versie met leisteenafwerking die inderdaad voor 329.99 op hun website staat.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 00:41
bart123spam Gebruiker

Ik heb hem, heel tevreden over. ik heb hem gekocht als vervanger voor mijn overleden Pebble.

Dit is echt een heeele scherpe prijs. enige commentaar die ik heb, is dat het trilalarm vergeleken met de pebble zwak is. (overigens Pebble was echt uniek hierin)

Beantwoorden

13 mei 2018 om 01:35
TheWim Gebruiker

Inderdaad een topding. Ziet er in dagelijks gebruik ook stijlvol uit  Ik gebruik hem voor baanzwemmen. Waarschijnlijk voor onderscheid met de Fenix serie helaas geen open water zwemmen, daarvoor gebruik ik dan de wandel modus.

Alijtd de tijd in beeld. Eens in de drie/vier dagen opladen. Sportfuncties top. Traplopen minder nauwkeurig door waterdichtheid. Bandjes van andere merken en modellen passen ook. De app is wat rommelig, maar ja je kunt het niet allemaal hebben.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 07:28
tredelijkheid Gebruiker

Inderdaad, fantastisch ding. Heb hem bij Amzon.de gekocht voor 250 terwijl hij overal nog 299 was. Dit is echt wel een koopje.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 07:56
M_van_Vliet Gebruiker

Is het ook mogelijk om telefoon gesprekken aan te nemen en te voeren mbv deze smart watch?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 08:18
Houdini1 Gebruiker

gesprek voeren met de Vivoactive: NEEN. heeft geen microfoon noch luidspreker ingebouwd

je kan wel aannemen en dan het gesprek voeren via je smartphone …

jammer dat in de lage landen nog geen één bank “Garmin pay” accepteert

Beantwoorden

13 mei 2018 om 08:28
sandhaas Gebruiker

Een gesprek aannemen is wel te doen, alleen wat eerder ook al geantwoord is, je kunt het gesprek alleen voeren via je telefoon.
SMS-jes beantwoorden kan wel, maar alleen maar voorgeprogrammeerde antwoorden.
Wat betreft dit soort dingen is dit klokje wel wat beperkt.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 08:38
sandhaas Gebruiker

Heel mooi klokje. Als horloge een prima dingetje met aanpasbare wijzerplaatjes. Als smartwatch is hij wat beperkter. Je kunt app-jes bekijken, maar niet beantwoorden. Mail is niet te lezen en meer dingen die bijvoorbeeld een Samsung smartwatch wel kunnen zou je kunnen missen.

Als sporthorloge is het echt een topper. GPS is zeer nauwkeurig. In combinatie met Glonass werkt dit perfect. Mijn Ttomtom wilde nog wel eens een bochtje missen en daardoor een vertekend beeld van de afstand  gaven. Hartslagmeting op de pols is wel eens wat minder precies. Je moet het bandje goed vast zetten zodat je horloge niet alle kanten op hobbelt. Een losse hartslag band zou uitkomst bieden, welke je in verschillende soorten hebt. Hierdoor kun je ook je hartslag meten in het zwembad.

De prijs is scherp Hij staat momenteel in deze uitvoering nog steeds rond de 280 euro.

Prima aanbieding van iBood

Beantwoorden

13 mei 2018 om 18:58
Moderator Niek Moderator

Goedenavond sandhaas,

Bedankt voor het delen van je ervaringen :-)

Beantwoorden

13 mei 2018 om 08:41
kikke002 Gebruiker

Qua functies inderdaad een top horloge. Alleen jammer dat een aantal functies matig werken. De optische hartslagmeting bijvoorbeeld, vooral tijdens interval. Het aantal etages. De slaapmeting, ook zo’n ding.

Als dit minder interessant voor je is: een prima koop wellicht. Persoonlijk houd ik ervan dat cijfers kloppen. Dat is bij deze alleen met de tijd het geval.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:23
pcraenme Gebruiker

Je kunt op dit horloge ook een externe hartslagmeter aansluiten via Ant+ of Bluetooth. Dit kan een borstband zijn of een band zoals de Scosche Rhythm +. Dan heb je betere hartslagmeting tijdens intervaltraining of krachttraining in de sportschool. Het aantal etages en slaapmeting kunnen inderdaad matig zijn, maar dat verschilt enorm per persoon. Bij mij (ik heb nog de voorganger, de vivoactive HR) werkt het aantal etages matig en slaapmeting slecht.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:33
eva864 Gebruiker

Koppelen van een externe hartslagmeter kan enkel via ANT+. Slaapmeting is bij alle horloges een gok op basis van beweging en/of hartslag. Beweeg je veel in je slaap, dan zullen de meeste horloges aangeven dat je minder geslapen hebt, terwijl dat niet zo is. Traplopen wordt ook afgeleid uit bewegingsgegevens. Exact zullen die metingen dan ook nooit zijn.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 13:18
pcraenme Gebruiker

Volgens DC Rainmaker, de autoriteit op dit gebied, kan je wel via Bluetooth een externe hartslagmeter koppelen.

Connects to Bluetooth Smart Sensors: It can connect to Bluetooth Smart HR Straps, Speed/Cadence Sensors (both individual and combo), and Footpods.”

Zie ook: 
https://www.dcrainmaker.com/2017/08/garmin-vivoactive-3-everything-you-need-to-know.html

Beantwoorden

13 mei 2018 om 14:43
eva864 Gebruiker

Garmin zelf spreekt nochtans enkel over ANT+ : “HR Broadcast (broadcasts HR data over ANT+™ to paired devices)” (https://buy.garmin.com/en-US/US/p/571520#specs)

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:10
paco Gebruiker

Is display ook afleesbaar in zonlicht? Heb nu een Huawei band 2, prima voor mij,maar het display is onleesbaar in zonlicht. toch niet zo handig vind ik.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:17
pcraenme Gebruiker

Dit soort displays (transflective MIP) zijn juist erg goed afleesbaar in zonlicht. Hoe meer licht er op valt, des te beter. Daarom heeft dit horloge ook een backlight voor donkerdere lichtomstandigheden. Het is bijna als een traditioneel horloge, die zijn ook het beste afleesbaar in lichte omstandigheden en moeten in het donker verlicht worden met een backlight om afgelezen te kunnen worden.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:24
DaveD1109 Gebruiker

Is van het zwarte model de kast ook zwart?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:35
pcraenme Gebruiker

De ring (bezel) is RVS (zilver). De kast zelf is zwart en de achterkant metaal (grijs/zilver). Je hebt van dit horloge ook nog de leistenen versie. Dan is de ring ook donkergrijs, de kast zwart en de achterkant ook van metaal, maar dan een stuk donkerder. Maar dat model is duurder en wordt hier ook niet verkocht.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:29
pcraenme Gebruiker

Dit is echt een koopje! Op Amazon heb ik ‘m wel eens voor ronde de €240 gezien, maar deze aanbieding is nog eens €40 goedkoper. Voor iemand die een combinatie van sport -en smartwatch zoekt is dit echt een aanrader. Ben je echter geïnteresseerd in geavanceeerde sportfuncties, dan zou ik eerder voor een Garmin Forerunner (645, 935) of Fenix 5/5S/5X gaan, maar dan ben je wel een paar honderd euro meer lichter. Wil je met name een smartwatch, dan is een Apple Watch of Samsung Gear wellicht de betere keuze.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:42
lvdzijden Gebruiker

Is die uitverkocht of zit er een fout op de site? in het forum staat hij op uitverkocht, maar op de hoofdpagina niet. Echter daar vraagt hij om een artikelnummer?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 09:49
Horloge2007 Gebruiker

Jammer, net te laat. Mooie aanbieding.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 10:02
icecream Gebruiker

Spijtig, na 100en aanbiedingen die me niet aanspreken eindelijk iets interessants voor mij en m’n vriendin en dan is het ’s morgens al uitverkocht …

Beantwoorden

13 mei 2018 om 10:03
Hans. Gebruiker

Dat is wel erg vroeg uitverkocht, komen er misschien nog meer vandaag ?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 10:16
ekst Gebruiker

Goh… deze was nog sneller weg dan de beruchte Box tijdens de hunt.

Dit is inderdaad wel heel erg snel iBood…. niet nog ergens een partijtje staan achter een pilaar in t magazijn?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 10:39
Glenn82 Gebruiker

Voor tien uur uitverkocht? das rap…

Maarre, waarom was deze smartwatch op de Duitse Ibood €11,- goedkoper?

http://www.ibood.com/de/de/#country=de

Beantwoorden

13 mei 2018 om 10:50
Hans. Gebruiker

Duitse euros zijn iets meer waard dan Nederlandse, jwt

Beantwoorden

13 mei 2018 om 17:07
peetpp Gebruiker

verschil in BTW, 19 tegen 21% bij ons maar dat verklaard maar 4 euro ….

Beantwoorden

13 mei 2018 om 17:44
RedGuyToo Gebruiker

Wellicht is de andere prijs op het duitse deel de reden van deze vroege “uitverkocht” status. Alle andere producten op de duitse site hebben wel dezelfde prijs.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 12:12
Kev77 Gebruiker

Heeft deze ook een zelfstandige muziekspeler zodat je dus zonder je smartphone muziek kan luisteren met een  bluetooth headset?

Beantwoorden

13 mei 2018 om 13:19
pcraenme Gebruiker

Nee, Garmin heeft maar één horloge dat dat kan, namelijk de Forerunner 645 Music.

Beantwoorden

13 mei 2018 om 14:45
iva89 Gebruiker

Helaas snel uitverkocht! Ik heb vandaag al diverse malen de website bezocht om te kijken of er nog meer beschikbaar zijn gesteld.. Kan iemand aangeven in hoeverre dit gaat gebeuren? :)

Beantwoorden

13 mei 2018 om 15:42
fleur153 Gebruiker

Wellicht kun je het eens proberen bij de lokale retailer die dit merk voert? Beetje onderhandelaar lult zich naar dezelfde prijs. Succes!

Beantwoorden

13 mei 2018 om 19:18
Moderator Paul Moderator

Er komt vandaag helaas geen extra partij meer beschikbaar. 
Via Tip iBOOD kun je de inkopers vragen om deze deal (binnenkort) nog eens aan te bieden.

Beantwoorden

16 mei 2018 om 19:56
baskivits Gebruiker

Is versie te updaten van Engels naar Nederlands? En hoe kan dit uitgevoerd worden voor deze Garmin?

Beantwoorden

16 mei 2018 om 20:42
danieltermohlen Gebruiker

Ik zit met het zelfde probleem heb net een mail gekregen dat hij alleen Engels is kan dit niet anders doormiddel van een update.

Beantwoorden

17 mei 2018 om 08:46
baskivits Gebruiker

Is daar een oplossing voor?

Beantwoorden

17 mei 2018 om 12:23
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Bas en Daniel,

Ik heb geen zekerheid gevonden dat dit mogelijk is, ik betwijfel daarom sterk of de Nederlandse taal handmatig te installeren is.

Mogelijk lukt het via een software update (klik hier), maar ik kan dit niet garanderen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 mei 2018 om 11:26
baskivits Gebruiker

Kan het horloge online aangesloten worden ?

Beantwoorden

23 mei 2018 om 16:57
vandordten Gebruiker

Heb de horloge net binnen, geüpdate, maar niet gelukt om naar Nederlands te krijgen. Engels is geen probleem voor mij, maar mocht iemand een tip hebben….

Beantwoorden

25 mei 2018 om 08:52
baskivits Gebruiker

Ik heb horloge ook binnen , alleen i.p.v. kilometers meet hij in mile! Dit heb ik online inmiddels naar kilometers gezet, alleen horloge geeft nog steeds mile aan!

Beantwoorden

25 mei 2018 om 09:38
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Bas,

Had je het al op de volgende manier geprobeerd?

U kunt de eenheden voor afstand, tempo en snelheid, hoogte, gewicht, lengte en temperatuur aanpassen.

Houd het aanraakscherm ingedrukt.
Selecteer Instellingen > Systeem > Eenheden.
Selecteer een type maatsysteem.
Selecteer een maateenheid.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

25 mei 2018 om 10:57
baskivits Gebruiker

Super tnx

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.