4 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Dyson Ball Parquet+ Cycloonstofzuiger

Product expert aanwezig

Dyson Ball Parquet+ Stofzuiger

Een stofzuiger die geen zuigkracht verliest? Die uiterst efficiënt is en voorkomt dat stofdeeltjes terug de kamer in dwarrelen? Maak kennis met de Dyson Ball Parquet+!

Specificaties

Merk: Dyson
Type: Ball Parquet+
Garantie: 2 jaar

• Klaar met stofzuigzakken!
  • Inclusief diverse accessoires
  • Radial Root Cyclone-technologie

Algemeen

• Vloerzuigmond: ERP Pneumatische vloerzuigmond
  • Inhoud stofreservoir: 1.8 liter (clause 2.7)
  • Zuigkracht: 158 AW (Air Watts)
  • Vermogen: 600 W
  • Filtertype: filtratie in de gehele machine

Klasse

• Energieklasse: A
  • Stofuitstootklasse: A
  • Reinigingsklasse voor tapijt: C
  • Reinigingsklasse voor harde vloeren: B
  • Geluidsniveau: 80 dB

Fysieke eigenschappen

• Snoerlengte: 6.71m
  • Actieradius: 10,5 m
  • Gewicht machine: 7.18kg

Accessoires

• Trapzuigmond
  • Combinatie-accessoire
  • Tangle-free turbo borstel
  • Flexibele parketborstel

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dyson-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

4 mei 2018 om 01:47
papamike84 Gebruiker

Onder welke exacte productnaam wordt deze verkocht op de dyson website en andere websites. Ik zie alleen parquet, parquet2, multifloor plus, big ballparquet….maar geen parquet plus.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 05:00
Fasttel Gebruiker
4 mei 2018 om 05:02
Fasttel Gebruiker

EAN5025155028025

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:09
Moderator Bas iBOOD Moderator

Hoi Mike,

Deze stofzuiger heeft de productnaam Dyson Ball Parquet Plus / Dyson Ball Parquet +.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

4 mei 2018 om 06:36
Dieter Boone Gebruiker

Is er op een Dyson geen 5 jaar garantie?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:23
s.elzes Gebruiker

Daar ben ik ook benieuwd naar, staat toch duidelijk op de website: 5 jr garantie op Sledestofzuiger

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:30
DKN86 Gebruiker
4 mei 2018 om 09:03

Je ontvangt via ons twee jaar garantie. Na registratie bij Dyson ontvang je van hen vijf jaar garantie.

We zullen dit ook aan onze specificaties pagina toevoegen :-)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:30
Official Product Expert Dyson-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Dieter, het klopt na registratie is er sprake van 5 jaar garantie en “on site” wat inhoud dat er bij onverhoopte problemen, een monteur op locatie het probleem oplost.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 06:44
Coppezz Gebruiker

Is deze enkel beschikbaar in het paars?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:04

Deze is inderdaad enkel in de getoonde kleur verkrijgbaar.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:12
mangooo Gebruiker

Mooi paars is niet lelijk.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:31

Lelijk paars ook niet Mangoo :)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 07:01
Jole Gebruiker

Ik ben ook wel erg benieuwd welke deze mag zijn. Sinds een tijdje aan het kijken naar een Dyson. Volgens mij kunnen het er twee zijn. De ene krijgt een review van 4,3 de ander van 8,9. Nogal een verschil lijkt me.

@expert, welke type Dyson is deze?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 07:25
rboek Gebruiker

Wij hebben sinds een tijdje ook een dyson. Staar je niet blind op het merk. Stofzakvrij en zuigkracht zijn goed. Maar het is al met al maar een plastic ding. Voelt kwalitatief niet goed. Eenmaal een afgebroken zuigmond gehad. Wel goede service, binnen 1 dag (zelfs een zondag) hadden ze een nieuwe opgestuurd plus nog een extra zuigmond omdat ik zei dat we veel parket hebben. Persoonlijk vind ik onze oude miele fijner in gebruik. Deze stofzuiger voelt niet als bijna 400€. 200€ daarentegen is wel een goede prijs

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:28
DKN86 Gebruiker

Ik heb ook een Dyson, en ik vind dat harde plastic megagoed. Dat ding is superstevig joh!

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:42

Beste Jole, dit is de Parquet+ En reviews kunnen inderdaad verschillen. Men ervaart ieder product anders. Dit is een uitstekende stofzuiger volgens huidige normering. En de bijgeleverde accessoires zijn geschikt voor iedere klus in huis!

Beantwoorden

4 mei 2018 om 07:11
sanderdendekker Gebruiker
4 mei 2018 om 09:07

Nee, wij bieden vandaag de Dyson Ball Parquet Plus aan.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:56

Beste Sanderdendekker, helaas is het zo dat in de praktijk mensen producten anders ervaren. Nu is het ook zo dat als men negatief is over een iets, meer de behoefte heeft om dit te uiten dan wanneer men positief is. Hopelijk kun je er voldoende uit opmaken om een beslissing te nemen.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 08:45
Paupert Gebruiker

Plastic rotzooi. Handvaten die afbreken, extra kierzuigers die niet vast geklikt blijven.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:34

Goedemorgen Paupert, jammer dat je dit zo hebt ervaren. Heb je hierover al contact opgenomen met onze helpdesk? Deze is gratis te bereiken op

0800 – 0206203 Wij helpen je graag aan een oplossing.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:00
Anthonypo Gebruiker

Sorry, maar is 600watt en 158 zuigkracht niet heel weinig? Mijn ouders hebben een Sauber (goedkoop merk) met 2000watt…

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:11
lucatje Gebruiker

Stofzuigers mogen vanaf 1 september 2014 niet meer watt gebruiken dan 1600 watt, vanaf 2017 tot 900 watt, dus je zult geen (nieuwe) stofzuigers meer vinden met 2000 watt.

Fabrikanten hebben de afgelopen jaren dus gezorgd voor veel efficiëntere stofzuigers die met lagere wattages toch goed zuigen.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:47

Goedemorgen Anthonypo, het klopt inderdaad dat deze stofzuiger “maar” 600 watt heeft. Dit is conform huidige normen. Het zegt echter niets over de zuigkracht maar alleen over het verbruik/vermogen.

De zuigkracht wordt gemeten in zogenaamde airwatts. Bij deze stofzuiger is dit 158. Krachtig genoeg voor ieder klus!

Beantwoorden

4 mei 2018 om 09:44
aand8 Gebruiker

nét een maandje geleden besteld hier en nu € 80,- goedkoper, I feel fucked :-(

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:16
killghost Gebruiker

@dyson-expert Wat is het typenummer van deze stofzuiger? De DC….

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:25

Goedemorgen Killghost, ik ga dit even nakijken voor je. Ik kom er op terug.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:39

De officiele benaming voor dit type is CY27 Parquet+, Killghost.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:48
rderooij Gebruiker

Snoerlengte van 6,7 meter? Dat is toch niet van deze tijd?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 10:57

Beste rderooij, snoerlengte blijft een heet hangijze. De uitleg is heel simpel. Als deze hoogwaardige kabel langer zou moeten worden, houdt in dat de haspel ook groter wordt en de machine zwaarder etc. Maar als het snoer een probleem is, Dyson heeft ook uitstekende snoerloze stofzuigers.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:00
rderooij Gebruiker

Die heb ik gehad ja. Zelfs de kruimeldief van de lild nam meer kruimels op.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:05

Beste rderooij, jammer dat dit uw ervaring is. In principe zou dit niet het geval mogen zijn. Is daar contact met de helpdesk over opgenomen? Of misschien met de winkel waar u deze heeft gekocht?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:06
rderooij Gebruiker

P.s. dat was de Dyson DC34 animalpro met parketborstel

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:17
stinoo Gebruiker

Is inderdaad niet meer van deze tijd, daarom moet je ook de V8 of V10 kopen :-)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 13:06
rderooij Gebruiker

Ik had het 2 weken aangekeken maar toen verkocht. Nee geen contact opgenomen met de helpdesk. Een stofzuiger…… daar heb je toch geen helpdesk voor nodig. 2 schakelaars en wat hulpstukken, hoe moeilijk kan het zijn. Een stofzuiger moet het doen, geen fratsen of kleuren of kijk eens hoe mooi. Je leest het, geen Dyson voor mij meer. Voor dat geld  (orginele prijs) koop ik 2 uitstekende, werkende, lelijke, zonder vroemvroem namen (V8, V10) met 10 meter snoer apparaten die het 10 jaar doen.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 13:34
bntm Gebruiker

Als hij het niet doet zoals zou moeten kan je toch contact opnemen met de helpdesk? Misschien hadden ze hem voor je kunnen repareren of je een nieuwe kunnen sturen?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:34
apoeran Gebruiker

Zijn de Parquet+ en de Parquet 2 hetzelfde, zo niet was is het verschil?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:42

Beste apoeran, nee dit is niet hezelfde type. De Parquet 2 is een nieuwer model, de Big Ball. Dit type zet zichzelf weer rechtop na omvallen. De Parquet+ doet dit niet. Daarbij is het opvangreservoir van de Big Ball iets groter.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:41
tesluc Gebruiker

Miele en Rowenta zijn kwalitatief beter + beter voor de portemonnee :-)

Beantwoorden

4 mei 2018 om 11:55
pelecter Gebruiker

Heb vorig jaar de bigball aangeschaft en de schakelaar en het snoeroprolknopje zien er een beetje goedkoop uit. Tot op heden nog niet afgebroken dus het valt wel mee met de kwaliteit

ook de zuigkracht is nog steeds enorm  geluid is erg veel en heb zelf dan ook een hoofdtelefoon op met muziek.

Die parketborstel is helemaal geweldig alle kanten op de draaien en ook de slang (lekker breed) is nog nooit geknikt.

Almetal erg tevreden

suc6 met uw beslissing.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 13:33
PetervdK Gebruiker

Klopt het dat ik deze vrijwel nergens in NL kan terugvinden? Ik vind m hoofdzakelijk in de UK en andere landen…

Is erg moeilijk om er zo prijsvergelijking op te doen….

Beantwoorden

4 mei 2018 om 13:40

Beste PetervdK, het klopt inderdaad dat deze niet (meer) bij de meeste retailers in Nederland verkocht wordt. Dit komt mede omdat men toch de laatste modellen wil aanbieden. Media Markt heeft o.a. deze in het assortiment gehad.

Neemt echter niet weg dat deze stofzuiger aan de laatste normen voldoet en dus prima prestaties levert.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 15:23
Tunis Gebruiker

Ik zou eenieder dit niet adviseren. Ik had voorheen ook het merk Dyson. Vervolgens binnen de garantietermijn kapot gegaan. Netjes een nieuwe gekregen. Paar maanden later is de zuigkracht van de “nieuwe” helemaal verdwenen. Contact opgenomen met Dyson. Antwoord van Dyson: “Helaas valt het buiten de garantie derhalve kunnen we niks voor je betekenen, schandalig!”

Beantwoorden

4 mei 2018 om 17:46

Beste Tunis, jammer te moeten lezen dat dit zo is gegaan. Alhoewel met deze info de situatie lastig is in te schatten, zou het om verkeerd gebruik kunnen vallen. De zuigkracht valt niet zomaar ineens weg bij dit soort producten. Het beste is, als u de stofzuiger nog heeft nogmaals de helpdesk kunnen bellen of terug naar de retailer waar u deze heeft gekocht. Wij hebben monteurs rondrijden die voor een vast bedrag de machines kunnen repareren en meteen feedback kunnen geven waar het aan heeft gelegen.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 15:27
Livinus12 Gebruiker

Heb in de Usa Dyson gekocht voor 250 dollar v6 animal oplaadbaar , goede stofzuiger, maar hier heb ik nog geen , kan je deze vergelijken met degene die ik in de usa heb gekocht?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 17:39

Beste Livinius12, deze stofzuiger is niet oplaadbaar en is dus anders qua werking en gewicht.

Voor wat betreft zuigkracht is deze Dyson Ball beter dan de oplaadbare schat ik zo in aangezien het type niet bekend is.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 17:07
ddgt Gebruiker

Klopt dat de stofzuiger alleen geleverd word in Holland?

Dus als je in België woont, kan je deze apparaat niet bestellen?

Beantwoorden

4 mei 2018 om 17:19

Je kunt hem ook in België laten leveren. Dit kan door onderaan onze website op de Belgische vlag te klikken óf op deze link te drukken: http://www.ibood.com/be/nl/product-specs/36385/114823/dyson-ball-parquet-stofzuiger.html

Beantwoorden

4 mei 2018 om 18:41
Shog Gebruiker

Ik gok dat de stofzuiger in heel Nederland geleverd wordt. En niet alleen in de provincies Noord en Zuid Holland.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 18:12
francoisubben Gebruiker

ik heb hem besteld maar zie hem niet bij mijn bestellingen staan.

maar is wel afgeschreven van mijn rekening

Beantwoorden

4 mei 2018 om 22:32
Moderator Paul Moderator

Is de bestelling inmiddels wel zichtbaar in het overzicht? En per email bevestigd?

Beantwoorden

5 mei 2018 om 17:18
francoisubben Gebruiker

ja is nu wel zichtbaar.

Beantwoorden

4 mei 2018 om 22:02
Ndc123 Gebruiker

Beste ik heb 2 honden in huis is deze ook goed voor hondenhaar ??

Beantwoorden

6 mei 2018 om 17:41
joep.lecluse Gebruiker

Zit er ook een goede borstel voor vloerbedekking bij of moet je die los kopen. Welk type raad je me dan aan?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.