25 april 2018 om 00:00
iBOOD

Heos by Denon 2.1 HomeCinema Set

Product expert aanwezig

Heos by Denon HomeCinema Set

Dankzij de combinatie van een krachtige soundbar en draadloze subwoofer komt je entertainment pas écht tot leven.

Specificaties

Merk: Heos by Denon
Type: Heos HomeCinema
Garantie: 2 jaar

• Soundbar & draadloze sub
  • Geschikt voor multiroom
  • Geïntegreerde wifi

Technische eigenschappen

• Type apparaat: Soundbar
  • Signaaloverdracht: Draadloos, bedraad

Player

• High Resolution Audio: nee

Versterker

• Surround formaten: DTS, Dolby Digital
  • Aantal kanalen: 2.1

Tuner

• Internetradio: ja

Uitvoering

• Wifi interface: ja
  • Multiroom-gereed: ja
  • Bluetooth: nee
  • Afstandsbediening: nee
  • Aansluitingen: HDMI-ingang, HDMI-uitgang, Coaxial-ingang, optische-ingang, AUX-ingang, netwerkaansluiting, USB
  • Te verbinden met app: ja

Algemene eigenschappen

• Breedte center luidspreker: 1017 mm
  • Hoogte center luidspreker: 114 mm
  • Diepte center luidpreker: 94 mm
  • Gewicht center luidspreker: 2.8 kg
  • Breedte subwoofer: 171 mm
  • Hoogte subwoofer: 311 mm
  • Diepte subwoofer: 332 mm
  • Gewicht subwoofer: 6.6 kg
  • Kleur: Zwart

Verpakkingsinhoud:

• HDMI-kabel
  • Optische kabel
  • 3,5 mm-installatiekabel
  • Netsnoeren
  • Ethernetkabel
  • IR-blaster

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 10:00 tot 15:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Heos-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

25 april 2018 om 00:07
Zoefferd Gebruiker

En weer staat er niet bij wat het (RMS) vermogen is.

Lekker dan…

Beantwoorden

25 april 2018 om 07:49
Official Product Expert Heos-Expert Official Product Expert

Hi Zoefferd,

Het vermogen van de soundbar zegt niks over de geluidskwaliteit. De versterking is namelijk afgestemd op de luidsprekers in de soundbar zelf. Tevens wordt het vermogen gemeten aan de hand van de toegelaten vervorming van het geluid. Ieder audiomerk kiest zelf de toegelaten vervorming.

Kortom de HEOS Homecinema kan een flinke woonkamer met geluid vullen, zonder dat het geluid vervormt. Ook als je een feestje hebt of je de buren graag wil laten horen hoe goed het klinkt ;-)

Met vriendelijke groet

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:18
Globetrotter1 Gebruiker

En wat verstaat de Heos-Expert onder een flinke huiskamer? Voor de een is dat 25 m2 en voor de ander 60 m2 om maar wat te noemen.

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:50
jaapnr1 Gebruiker

Check onze review. Wellicht helpt je dat een beetje…

https://www.alpha-audio.nl/2015/12/review-heos-soundbar/

Beantwoorden

25 april 2018 om 11:10
richieboy8 Gebruiker

Lijkt wel een reclame voor de Denon x2000.

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:12
aklasse Gebruiker

Jeetje google dan

Beantwoorden

25 april 2018 om 00:12
henrisch Gebruiker

Het is een leuke set die ik 2 jaar geleden voor 599 gekocht heb, helaas kan je hem niet uitbreiden zodat je een 5.1 set hebt, je kan hem wel uitbreiden natuurlijk met extra speakers, maar dat is geen surround 5.1. Er is wel een nieuwer type van HEOS waarmee dat wel kan, dat moet je overwegen voor je deze aanschaft.

Beantwoorden

25 april 2018 om 00:20
anielk Gebruiker

welke type is dit? de DHT – s514?

Beantwoorden

25 april 2018 om 08:02

Beste Anielk,

Bedankt voor je vraag.

Dit is niet de Denon DHT-S514, maar de Denon HEOS Homecinema. Het klopt inderdaad dat ze op elkaar lijken, echter zit er een groot verschil in de producteigenschappen.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 00:32
airtime86 Gebruiker

Deze kan je inderdaad niet uitbreiden. Voor 5.1 geluid zal je toch voor de HEOS bar + subwoofer en 2x heos 3 of 2x heos 1 moeten gaan.

Kijk voor meer informatie even op hun site.

Beantwoorden

25 april 2018 om 02:15
pippe31 Gebruiker

En als je muziek streamt moet je er rekening mee houden dat wanneer je wifi netwerk niet volledig stabiel is (en wiens netwerk is dat nu?), je speaker met enige regelmaat opnieuw moet worden gelinkd op je mobieltje. De Heos app klapt er vaak uit, zodat je mobiel het systeem niet meer herkend.

Maar positief punt Het geluid is echt fantastisch!!!!

Beantwoorden

25 april 2018 om 05:08
picardo77 Gebruiker

Ik heb nog nooit gehad dat mijn heos hapert of dat de app eruit vliegt . .

Beantwoorden

25 april 2018 om 07:40
Tous14 Gebruiker

Ik heb al een jaar een 5.1 set van Heos staan en nog nooit problemen gehad met de verbinding. Als ik jou was zou ik eerst eens investeren in goede wifi voordat je de Heos als oorzaak noemt van je probleem.

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:17
RDDR Gebruiker

Ik heb welliswaar geen HEOS, maar kijk draadloos tv / youtube / Amazon prime op Chromecasts. Een videostream is nog redelijk wat, maar audiosteams zijn zelfs in topkwaliteit audio relatief lage mb/s streams. Als je die niet stabiel kan houden moet je echt iets aan je WiFi gaan doen.

Beantwoorden

25 april 2018 om 08:32
Mordor999 Gebruiker

Dag Heos expert

wat is het verschil in geluidskwaliteit tussen deze set, de heos bar en de DHT-S514 aub?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een soundbar. Heos had ik al een tijdje op het oog en er is enorm veel aanbod, dus ik ben benieuwd naar uw expertenmening.

Beantwoorden

25 april 2018 om 08:49

Hi Mordor999,

Goede vraag ;-)

Wil je het beste van het beste inclusief mogelijkheden tot uitbreiding naar 5.1 met surround luidsprekers, dan kun je het beste de HEOS Bar overwegen. Echter hangt hier wel een veel hoger prijskaartje aan.

De HEOS Homecinema is een geweldige oplossing wanneer je niet per se een 5.1 systeem wil, maar wel goed geluid voor een zeer goede prijs.

Beide soundbars maken deel uit van het HEOS multiroom systeem. Je kunt dus altijd nog uitbreiden met meerdere speakers.

De DHT-S514 ondersteunt geen multiroom, dus geen Wi-Fi en geen app om muziek naar de soundbar toe te streamen. Die soundbar is ook al enkele jaren uit productie.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 08:33
richieboy8 Gebruiker

Hier kan je dus geen 5.1 set van maken en blijft het dus bij de soundbar en sub. Is het geluid beter dan die van de Samsung HW-MS650. Deze recent op ibood gekocht, kan nog annuleren en voor deze gaan namelijk. Deze heeft volgens mij geen High res audio en ondersteund minder audioformats. Belangrijk is natuurlijk het geluid. Iemand ervaring??

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:17
sleepkoning Gebruiker

Vraagje aan de expert:

Wij hebben thuis twee Heos 1 speakers. Als je via bluetooth muziek afspeelt op deze speakers, kan je dan de sounbar ook toevoegen om de muziek af te spelen?

Groet Martijn

Beantwoorden

25 april 2018 om 10:31

Beste Martijn,

Wanneer de producten verbonden zijn met jouw Wi-Fi netwerk, kun je ze groeperen in de app en spelen ze synchroon muziek af.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 09:19
krisson Gebruiker

Heb zelf ooit de DHT-S514 gehad (eerste maal via ibood, uiteindelijk moeten terugsturen onder garantie door vele problemen, was wel heel tevreden van het geluid). Dan nog eens aangekocht maar ook daar retour naar de winkel. Deze toen mits opleg geruild voor dit type Denon Heos. Super tevreden van! Ik kan het alleen maar aanbevelen.

Beantwoorden

25 april 2018 om 10:26
aibo Gebruiker

Er is 1 iets wat ik niet goed begrijp. Zowel deze Denon als een andere (Samsung) die recent voorbij kwam, heeft dus blijkbaar geen center channel ? Wat is dan überhaupt het nut van een volledige balk die over de ganse lengte onder je TV loopt ?! Ben je dan niet beter af met 2 losse speakers ?

Heb nu een nieuwe TV met nog mijn oude AudioEngine A5 speakers. Geweldige speakers voor stereo, maar voor film mag het toch ietsje meer zijn, al heb ik geen plaats om surrounds goed op te stellen. Weet alleen niet of dit soort soundbar oplossingen zoveel beter gaat zijn dan mijn stereo speakers nu.

Beantwoorden

25 april 2018 om 10:35
ducthu Gebruiker

Is deze systeem aan te sturen met Alexa of Google Home?

Beantwoorden

25 april 2018 om 10:48

Hi Dutchu,

Met HEOS willen wij voorop lopen met stembediening. Alle HEOS producten krijgen ondersteuning voor Alexa. Echter is dit totaal afhankelijk van het land waarin je jezelf bevindt. In de USA heeft Amazon Alexa al gelanceerd, maar een Nederlandse versie is er helaas nog niet.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 10:37
Sebasbanaan Gebruiker

Wellicht goed om te weten dat Denon net vorige maand een upgrade van de Home Cinema heeft uitgebracht (de HS2 versie). Die voegt o.a. bluetooth, airplay 2 en 4K beeld doorvoer toe aan de mogelijkheden.

Dit lijkt mij de oude versie van de Home Cinema set (nog steeds mooi geluid overigens).

Beantwoorden

25 april 2018 om 11:55
tunes69 Gebruiker

Ondersteund deze ook HDMI ARC?

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:12

Hi Tunes69,

Yes, dit ondersteund de HEOS Homecinema.

Met vriendelijke groet

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 11:57
bestway Gebruiker

@Heos-Expert, kan deze soundbar ook met beugels onder de TV met muurbeugel worden gehangen en worden er beugels meegeleverd?

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:00
tunes69 Gebruiker

De heos-expert is denk ik even een bakkie koffie aan het drinken… :P

Ik had deze al eens eerder via Google gevonden, is alleen wel heel prijzig! Er worden mijn inziens geen beugels meegeleverd.

https://www.wifimedia.eu/nl/soundxtra-heos-soundbar-tv-cantilever-beugel.html

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:11

Hi Bestway,

Koffie waar? :-)

Er zijn inderdaad muurbeugels beschikbaar van SoundXtra. Ook zitten er sleutelgaten achterin de soundbar. Je hebt dus alleen twee schroeven nodig in de muur en je kunt de soundbar eraan ophangen. In de doos vind je een handleiding om de soundbar op deze manier te bevestigen.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:16
bestway Gebruiker

De TV hangt aan een flexibele beugel half voor het raam dus kan niet aan de muur maar moet aan de beugel bevestigd worden …. de originele beugel is wel erg duur en ook niet geschikt voor mijn situatie. Passen er ook universele beugels op oftewel zit er een bevestigingsmogelijkheid aan de achterzijde…. Mvg, Jos

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:17
bestway Gebruiker

Bedankt, maar ik heb al een beugel en deze zou ook niet passen in mijn situatie…

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:22
richieboy8 Gebruiker

Is er via HDMI 4k en 3d doorvoer?

Beantwoorden

25 april 2018 om 14:09

Hi Richieboy,

De Homecinema voert gewoon 3D door. Helaas voert het HDMI board geen 4K door.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:31
tunes69 Gebruiker

Kan deze ook boven de tv bevestigd worden, of is het beter om deze onder de tv te bevestigen?

Beantwoorden

25 april 2018 om 14:10

Hi Tunes69,

In principe zou dit gewoon kunnen. Echter is het voor de geluidskwaliteit beter om de soundbar onder de televisie te positioneren.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 12:37
kd.arts Gebruiker

Is dit inderdaad een HS1 versie (zonder ingebouwde bluetooth) of HS2 versie (met ingebouwde bluetooth)?

Beantwoorden

25 april 2018 om 14:12

Beste kd.arts,

Het betreft de HS1 versie.

Met vriendelijke groet

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 13:43
keuzeskeuzes Gebruiker

Dat klopt wel inderdaad. Ik heb deze soundbar gehad icm Heos7 in de keuken, echt monsterachtig geluid en niets mis mee. Echter, uiteindelijk is luisterplezier bi mijj ook feilloos werkende software en juist daar laat Denon/Heos het nog wel eens afweten inderdaad. Ben zelf om die reden teruggegaan naar Sonos, daar hebben ze het software gedeelte toch echt beter voor elkaar en wordt een mesh netwerk gecreëerd wanneer je tenminste één Sonos bekabeld aansluit. Blijft echter een feit dat dit een goede deal is en wanneer je deze niet uitbreid en bekabeld aansluit je fantastisch TV geluid hebt en inderdaad ook een feestje kunt geven met internetradio en Spotify connected.

Beantwoorden

25 april 2018 om 13:46
Nietjesmachine Gebruiker

€400, mooie prijs. Alleen loop ik niet echt wild van het product zelf. Als het niet uitbreidbaar is, is het voor mij 100% zeker een no go.

Beantwoorden

25 april 2018 om 14:14

Beste Nietjesmachine,

De Homecinema is wel uitbreidbaar, je kunt er alleen geen surround luidsprekers aan koppelen. Het is wel mogelijk de soundbar te koppelen aan andere HEOS luidsprekers door je huis, zodat je bijvoorbeeld de zelfde muziek ook in de keuken hoort. Of je in de keuken toch mee kan luisteren met het nieuwsjournaal.

Met vriendelijke groet,

HEOS-expert

Beantwoorden

25 april 2018 om 15:29
BVT Gebruiker

Ik zie dat deze via Bluetooth te verbinden is via een aan te schaffen dongel. Waar kan ik deze dongel aanschaffen of kunt u me adviseren welke andere dongel goed werkt=

Beantwoorden

25 april 2018 om 15:48
tunes69 Gebruiker

De product expert is maar aanwezig tot 15:00, dus ik ben bang dat hij je vraag niet meer leest. Ik heb even deze info voor je uit de faq gehaald.

https://denon-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/3924/~/bluetooth-op-de-heos-homecinema

Hier is een product afbeelding.

https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-1-go-pack-series1

lijkt me een standaard bluetooth dongle, maar welke werken dat weet ik helaas niet. € 99,- is wel erg prijzig als je geen HEOS 1 heb.

Beantwoorden

25 april 2018 om 16:12
BVT Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Ik dacht ook inderdaad dat een standaard dongle zou moeten werken, maar hoopte dat de denon dongle ook ergens los aan te schaffen zou zijn.

Beantwoorden

25 april 2018 om 19:05
Knaricus Gebruiker

Is er iets mis met de site?

Bij bestelling plaatsen (klik bestel en betaal) loopt de site vast???

Beantwoorden

25 april 2018 om 20:48
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Knaricus,

Is het bestellen inmiddels gelukt?

Beantwoorden

25 april 2018 om 21:24
Moderator Paul Moderator

Omdat je (nu) bij Aantal max. 1 kan selecteren, zul je een foutmelding krijgen als je al eentje in de winkelmand hebt liggen en daar nog één aan toe probeert te voegen.

Beantwoorden

27 april 2018 om 21:13
wthus Gebruiker

Jammer… gemist door een overijverige spamfilter :(

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.