14 februari 2018 om 00:00
iBOOD

JBL 4K Ultra-HD Soundbar Met Draadloze Subwoofer

Product expert aanwezig

JBL 4K Soundbar + Draadloze Subwoofer

Een groots geluid min een excess aan kabels en speakers, dat kan gewoon, met deze soundbar en subwoofer van JBL. 

Specificaties

Merk: JBL
Type: 4K Ultra-HD Soundbar Met Draadloze Subwoofer (SB450)
Kleur: zwart
Garantie: 2 jaar

• HDCP 2.2 / 4K ondersteuning
  • Streamen naar meerdere apparaten
  • Werkt met de afstandsbediening van je tv

4K Ultra-HD Soundbar
8-inch (200mm) 200W draadloze subwoofer
3 HDMI-ingangen / 1 HDMI-uitgang (ARC)
Draadloze Bluetooth Streaming
Instelbare TV-afstandsbediening
Heldere dialoog en spraakverbetering
JBL SoundShift
JBL Connect
Virtual Surround Sound

Totaal versterkervermogen: 440W
Maximale SPL: 103dB
Frequentiebereik: 40Hz-20kHz
HDMI video-ingangen: 3
HDMI video-uitgang (met Audio Return Channel): 1
HDCP-versie: 2.2
Bluetooth-versie: 3.0
Maximaal Bluetooth-bereik: 10 meter

Soundbar versterkervermogen: 240 Watt
Soundbar Transducer afmeting: 58 mm
Soundbar stroomverbruik (standby): <0,5 Watt
Soundbar stroomverbruik (standby): 60 Watt
Soundbar versterkervermogen: 200 Watt
Soundbar Transducer afmeting: 200 mm

Soundbar afmetingen: 1100 (L) x 76 (B) x 97 (H) mm
Gewicht Soundbar: 3,4 kg
Subwoofer afmetingen: 320 (L) x 320 (B) x 355,5 (H) mm
Gewicht subwoofer: 9,5 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @JBL-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 februari 2018 om 04:38
scorpion31176 Gebruiker

Wat is de relatie van HDCP 2.2 / 4K ondersteuning (in mijn ogen voor beeld) met deze geluidsinstallatie? Wat is zo speciaal wat je op een 4K televisie zou hebben / merken met deze set ten opzichte van een full-HD / 1080P?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 07:14
Maikel600 Gebruiker

Waar het over gaat is dat je HDMI pass-through hebt, waarbij de HDMI poorten 4K/HDCP 2.2 ondersteunen. Heb je dus een 4K bron en sluit je deze aan via HDMI op de soundbar, dan ondersteund de soundbar dit signaal en zal dan ook 4K uitsturen over de HDMI out.

Full HD zal de soundbar dus sowieso wel ondersteunen, maar ik verwacht geen upscaling door de soundbar.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 07:38
mdrongelen Gebruiker

En wat heeft de subwoofer zelf dan met 4K te maken behalve dat deze het signaal doorstuurt. Lekker belangrijk.

Veel pixels op een subwoofer, ideaal ?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 09:36
Snake823 Gebruiker

Als deze niet de genoemde specificaties had dan zou je hier heel leuk een 4k bluray speler op aan kunnen sluiten, maar zou je dus alleen maar FHD beeld krijgen. Is dus best wel cruciaal dat het om 4k specificaties gaat.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:11
epluym Gebruiker

Ga jezelf lekker even verdiepen in het concept soundbar. Dan kom je wellicht in de toekomst niet meer met zulke rare opmerkingen. Een draadloze subwoofer die een 4K signaal doorstuurt…..LOL. Enige wat die subwoofer doorstuurt is een indringende bas naar je buren.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:12
mdrongelen Gebruiker

Idd. Gewoon goed aansluiten i.p.v. eerst naar je soundbar of subwoofer ????

Beantwoorden

14 februari 2018 om 14:19
epluym Gebruiker

Zoals ik al zei mdrongelen, ga jezelf eerst maar eens verdiepen in het concept soundbar…

Beantwoorden

14 februari 2018 om 20:49
mdrongelen Gebruiker

Ik snap ze volkomen. Heb er gister nog gezellig naar geluisterd :p

Beantwoorden

14 februari 2018 om 05:03
Yzord Gebruiker

Zojuist eentje besteld. Was net op zoek naar een soundbar voor in mijn mancave.

LET OP: deze heeft geen onscreen display voor instellingen. Voor de rest wordt ie goed beoordeeld en is het laagste bedrag wat ik zo snel kon vinden 419 euro online.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 11:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

Alvast veel plezier met je bestelling, Yzord! :-)

Beantwoorden

14 februari 2018 om 07:42
gsroet Gebruiker

Misschien “stomme” vraag, maar mijn wat oudere slaapkamer tv heeft geen Bluetooth. Hoe sluit je hem aan. Heb een ziggo extra media box met HDMI op de tv. Wordt het dan ziggo via HDMI op soundbar en dan soundbar met HDMI op tv?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 07:54
robintjahh Gebruiker

Dat klopt precies, je zet hem dus als het ware tussen je Ziggo box en de TV in.

De HDMI kabel gaat vanaf de Ziggo box naar 1 van de 3 HDMI IN’s van de soundbar, de soundbar vangt het geluid af, en stuurt het beeld via de HDMI Out van de soundbar door naar de TV.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:28
Jorianne Gebruiker

Dus als ik het goed begrijp kan ik de soundbar ook gelijk als switch gebruiken door er 3 HDMI-apparaten op aan te sluiten met 1 HDMI-out?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 08:10
Philipvda Gebruiker

Heb zelf de 250 swrie ervan thuis staan. Erg fijn geluid!! Zowel voor films als voor gamen, natuurlijk niet hetzelfde als een headset maar wel goed.

Het enige nadeel vind ik de kleine irritante afstandsbediening. Maar er zit een learning mode op, zodat je je meest gebruikte afstandsbediening kan gebruiken voor het aan/uit zetten en volume regelen. Die afstandsbediening kan ook de bass reguleren, dus gooi hem niet weg ;)

Beantwoorden

14 februari 2018 om 08:23
keuzeskeuzes Gebruiker

“Het is overigens niet mogelijk om media af te spelen via wifi (bijvoorbeeld vanaf een smartphone, laptop of een NAS), dus je zult het moeten doen met bluetooth en hdmi.”

Dit is wel essentieel voor mij, anders had ik hem gekocht. Ook geen optische ingang zo te lezen?

https://www.homecinemamagazine.nl/2017/04/review-jbl-cinema-sb450-soundbar-grote-subwoofer/

Beantwoorden

14 februari 2018 om 08:38
Innoh Gebruiker

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Met een Chromecast en Spotifyaccount kun je prima muziek afspelen vanaf je telefoon :)

Beantwoorden

14 februari 2018 om 09:31
clouddognl Gebruiker

Uit jouw link:

JBL Cinema SB450 – installatie

Installeren vergt geen moeite. Wanneer je de soundbar uit de (ontzettend grote) doos haalt, kun je hem direct aansluiten op je tv. Dat kan dus via hdmi, maar ook via een optische kabel.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:39
Official Product Expert JBL-Expert Official Product Expert

De SB450 is naast een HDMI-kabel ook aan te sluiten via een optische kabel.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 09:44
turist_ua Gebruiker

Soundbar Amplifier Power: 240W / Soundbar Power Consumption (max): 60W

Subwoofer Amplifier Power: 200W / Subwoofer Power Consumption (max): 100W

I think we need to notify Elon Musk, there is an energy generating sound system here!

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:16
mdrongelen Gebruiker

Weet je wat een condensator doet meneer Einstein?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:42
turist_ua Gebruiker

I know what a capacitor does, Mr. Hilbert. But I also know that an honest product description should first of all specify nominal power, and then, MAYBE, peak. And I still don’t believe in 240W peak for this soundbar. Look, it’s 2×2.25″ drivers inside, no separate tweeter/mid. No way each of these two minions is even 20 watts nominal/60W peak :)

Beantwoorden

14 februari 2018 om 20:50
mdrongelen Gebruiker

Than buy > listen > than judge

Beantwoorden

14 februari 2018 om 09:46
Rushhour Gebruiker

@JBL-Expert

Mijn zwager heeft de sb400 en heeft volgende klachten:

1. Geluid is bijna bij alles out of sync met beeld. Dit is toch echt wel een dealbreaker

2. Vaak geen geluid waardoor de soundbar of herstart moet worden of switchen van kanalen. Input wordt niet herkent indien deze later is opgestart dan de soundbar?

3. 1080 icm 100hz en 4k icm met 100hz werkt goed? In een review lees ik 1080 icm 50/60hz het beeld flikkert.

Eigen vragen:

4. Heb laatst hier de samsung UE65MU7040 gekocht. Werkt deze goed samen met deze soundbar, bijv. ARC?

5. Hoe zit het met ondersteunde geluidsformaten bij videobestanden? DD5.1, DTS, AAC2.0?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:35
sl500 Gebruiker

Met je eerste drie punten kan je zwager het beste gewoon even naar de winkel gaan i.p.v. hier mededelen. Hier wordt een ander product verkocht…?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:39
Rushhour Gebruiker

Het is de bedoeling dat de expert bijv. zegt dat deze problemen zich niet voordoen of niet bekend zijn bij de sb450. Ik hoef hier inderdaad niet perse een oplossing voor de sb400…

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:42
Rushhour Gebruiker

Ik bedoel met vraag 1 t/m 3 of deze problemen zijn opgelost in de SB450.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 16:42

Hi @Rushhour,

Wat betreft jouw eerste 3 vragen zou ik je zwager aanraden om terug naar de winkel te gaan. Dit zou ook bij de SB400 niet het geval moeten zijn.

-De JBL SB450 beschikt over 3 HDMI-ingangen en 1 HDMI-uitgang (ARC) en zou dus goed moeten werken met jouw televisie.

-Qua ondersteuning van geluidsformaten is de SB450 geschikt voor Dolby Digital 5.1

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:34
M.Fennane Gebruiker

de prijs van deze Product is een beetje opgeblazen vind ik.

Gelukkig men kan alles via de net zoeken.

Trouwens “leugens hebben korte benen”

JBL Cinema SB450 soundbar

JBL Cinema SB450 soundbar
€ 525,00
Coolblue

Gratis verzending

Van Google

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:36

Wij tonen altijd de adviesprijs zoals die door de fabrikant is meegegeven aan het product. Voor meer info check: http://blog.ibood.com/2017/06/27/wat-is-de-adviesprijs/

Beantwoorden

14 februari 2018 om 10:38
Rushhour Gebruiker

Hier de prijsontwikkeling.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 11:52
epluym Gebruiker

Nou echt een mega explosie. Scheelt toch wel €74 met de adviesprijs….

Beantwoorden

14 februari 2018 om 11:25
DeltaBlast Gebruiker

Kan je alsnog meer speakers aansluiten als je dit ding hebt? Dus als ik later een versterker zou kopen, kan ik deze dan als center (of links/rechts) speaker gebruiken terwijl ik achterin nog 2 speakers aansluit?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 12:02

@DeltaBlast

Het is niet mogelijk om op deze soundbar een versterker aan te sluiten of de soundbar als center speaker te gebruiken. Dankzij de JBL Connect functie is het overigens wel mogelijk om een andere JBL speaker met dezelfde functie (bijvoorbeeld de Xtreme of Charge 3) op deze soundbar aan te sluiten.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 11:25
K_Khalid Gebruiker

Prima prijs.

Was in december voor 333 bij de mediamarkt. inmiddels weer op de oude prijs. heb deze afgelopen jaar in de gaten gehouden. Mooi geluid, maar wacht toch op de Jbl 5.1 versie. deze is niet zo lang geleden uitgekomen.  Even de ervaringen en aanbiedingen afwachten ;)

geluid van deze set is echt goed.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 12:25
Joskenik Gebruiker

@jbl-expert,

Gewoon ff snel en simpel vraagje…afspelen van muziek via smartphone mogelijk op deze set?

Zoek een simpele set zonder teveel poespas, maar wel met een lekker geluidje (laatste schijnt wel ok te zijn)

Beantwoorden

14 februari 2018 om 12:32

@Joskenik dat is zeker mogelijk! Via Bluetooth kun je je favoriete muziek direct naar deze soundbar streamen.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:01
Joskenik Gebruiker

Maar niet via wifi, toch?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:39
Rushhour Gebruiker
14 februari 2018 om 19:17
Joskenik Gebruiker

Ok. Ben niet echt technisch aangelegd, vandaar even een concrete vraag.

Wanneer ik iets stream via wifi op mn telefoon, dan kan ik dit niet afluisteren via de set….of wel???

Beantwoorden

14 februari 2018 om 19:54
Joskenik Gebruiker

…@JBL-expert?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 12:34
Rushhour Gebruiker

Gezien ik mijn reactie niet kan editen hierbij de vragen beter geformuleerd @JBL-Expert:

1. Heeft deze last van het feit dat beeld en geluid out of sync loopt?

2. Indien je de geluidsbron later opstart dan de soundbar moet je de soundbar dan weer herstarten voordat deze dit oppikt?

3. Werkt het ook goed met 4k en 100h?

4. Heb laatst hier de samsung UE65MU7040 gekocht. Werkt deze goed samen met deze soundbar, bijv. ARC?

5. Hoe zit het met ondersteunde geluidsformaten bij videobestanden? DD5.1, DTS, AAC2.0?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 13:11
AgnesC Gebruiker

We hebben een Samsung UE48H6500 tv en een Onkyo TX-SR508 versterker

1) Is deze soundbar hierop aan te sluiten?

2) Is er ook een aansluitmogelijkheid voor de platenspeler? Een AUX aansluiting?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 17:01

De soundbar zou via een de HDMI of optische kabel op beiden aangesloten kunnen worden. 
De SB450 heeft een AUX-ingang

Beantwoorden

14 februari 2018 om 14:10
frorider Gebruiker

Ik heb de JBL350, dus kan niet goed vergelijken, maar gebruik hem aan de 4K tv, optische / ARC ingang via HDMI 2

1. Sync issues hou je (bijna) altijd, kan ik op de tv per geluidsbron instellen, dus geen probleem.

2. Wanneer ik wat inchakel is geen probleem…

3. Eh ja ?

4. Mijn LG via ARC werkt prima.

Hij gaat ook wel eens aan via bluetooth etc. De kwaliteit vind ik sterk afhankelijk van de bron, soms vol en helder, soms donker en dof, geen idee hoe dat komt. Soms even terug naar de fabrieksinstellingen…

Wat wel irritant is, en ik hoop dat dat alleen voor de JBL350 is, is het geplop tijdens gebruik. Schijnt een known issue te zijn voor de JBL350… Ik hoop nog eens op een firmware update, vandaar ook de USB poort…

Kortom, voor mij een prima ding, met de opmerking dat ik dus een JBL350 heb…

Beantwoorden

14 februari 2018 om 15:20
adje7 Gebruiker

Vraag aan JBL expert.

Ik heb ook een JBL SB350 met de plop op de subwoofer via BT.

Is al voor reparatie geweest, maar plopt nog steeds.

Mijn vraag: Heeft de SB450 geen last van dit BT probleem??

Beantwoorden

14 februari 2018 om 15:23
frorider Gebruiker

Ik heb dit overigens via ARC (HDMI2) …

Beantwoorden

14 februari 2018 om 16:58

Dit probleem is bij de SB450 nog niet bekend bij ons

Beantwoorden

14 februari 2018 om 23:12
Vandahoorn Gebruiker

Die plop is inderdaad waanzinnig irritant. Heb herhaaldelijk geprobeerd uit te zoeken of ik dit kon verhelpen of verminderen, maar dat is me met de SB350 niet gelukt. Verder vind ik het geluid overigens subliem.

Beantwoorden

14 februari 2018 om 16:25
Jorianne Gebruiker

@JBL-Expert

Als ik het goed begrijp kan ik de soundbar ook gelijk als switch gebruiken door er 3 HDMI-apparaten op aan te sluiten met 1 HDMI-out?

Beantwoorden

14 februari 2018 om 17:49
wlacrimosa Gebruiker

Beste @jbl-expert,

Die optische aansluiting op de JBL, is dat een IN of OUT aansluiting?

Ik heb op mijn  versterker (Onkyo) 6x hdmi in (allemaal in gebruik) en 1 hdmi out (naar de tv)… kan ik ipv mijn 5.1 spelertjes en subwoover de JBL (set) aansluiten op mijn bestaande versterker om deze zo alleen als speaker te gebruiken (+ eventueel direct BLeutooth)…  ik dacht hierbij dus aan die optische optie… kan dit überhaupt?!

Beantwoorden

22 februari 2018 om 16:15
conr1100 Gebruiker

Ben niet de meest technische persoon hier maar bij mn soundbar zitten stekkers voor buitenlands stopcontact geleverd. Werkt niet echt lekker mee. Meer mensen last van of stond dit duidelijk in de beschrijving wat ik dan volledig heb gemist?

Beantwoorden

22 februari 2018 om 16:37

Hoi conr1100,

Begrijp ik goed dat er geen EU stekker is meegeleverd?

Zou je in dat geval via “Mijn iBOOD” op onze website een serviceverzoek “Verkeerde levering” willen aanmaken? Dan hebben mijn collega’s direct alle gegevens bij de hand om dit z.s.m. voor je op te pakken.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

22 februari 2018 om 17:38
conr1100 Gebruiker

Dat klopt inderdaad. Geen eu stekkers. Ik volg de stappen in je bericht. Bedankt voor je reactie.

Beantwoorden

22 februari 2018 om 19:31
wildforce Gebruiker

Ja hier hetzelfde

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.