9 februari 2018 om 00:00
iBOOD

TomTom Spark 3 Cardio + Music GPS Sporthorloge

Product expert aanwezig

TomTom Spark 3 Cardio + Music

Elke workout wordt leuker en intensiever met deze 24/7 activity tracker van TomTom.

Specificaties

Merk: TomTom
Type: Spark 3 Cardio + Music GPS Sporthorloge
Garantie: 2 jaar

• Ingebouwde hartslagmeter
  • 3 GB opslag voor muziek
  • Met Multisport-modus

Voeding

• Activity tracking: tot 3 weken
  • GPS: tot 11 uur
  • GPS + hartslag: 9 uur
  • GPS + hartslag + muziek: 5 uur
  • Capaciteit: 300 mAh

Waterdichtheid

• 40 m diepte, waterdicht tot 5 bar

Display

• 22 x 25 mm

Activity tracking

• Stappen
  • Afstand
  • Verbrande calorieën
  • Slaap

Opslag

• 3 GB

Ondersteunde audiobestanden

• MP3 en AAC
  • Het horloge werkt met muziek van CD's, iTunes of andere online winkels
  • Luister tot maximaal 5 uur naar muziek!

Polsbandje

• Groot: 145 tot 206 mm
  • Klein: 125 tot 172 mm

Sensors

• Bewegingssensor
  • Kompas
  • Optische hartslagmeter
  • Bluetooth Smart

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @TomTom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

9 februari 2018 om 00:06
de melkboeah Gebruiker

Kan ik op het schermpje gewoon zien hoeveel stappen ik vandaag gelopen heb? Of kan dat enkel via de app?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:34
johan1983be Gebruiker

Ja, dat kan

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:06
Pollepeltje Gebruiker

Tja, Tomtom heeft deze divisie volledig opgedoekt, ze zijn uit de markt gestapt. Dus verwacht 0 verdere support meer. (mbt to bv app)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:27
oinkoink12 Gebruiker

Ze stoppen er helemaal niet mee, ze hebben gewoon in een Krimpende markt wat personeel geloosd.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:38
kikke002 Gebruiker

Dat is niet wat ik op andere sites lees. Daar lees ik dat ze er inderdaad mee gestopt zijn.

Vraagje voor @TomTomExpert dus.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:35
johan1983be Gebruiker

Klopt inderdaad volgens hun officiële berichtgeving. Support voor de horloges en app zouden wel blijven…

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:21
Official Product Expert TomTom-Expert Official Product Expert

Goede vraag!

Er zullen inderdaad hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe producten uitgebracht worden.

Wel blijven we software updates uitbrengen om de producten waar nodig te verbeteren, ook hoeft u niet bang te zijn dat de twee jaar fabrieksgarantie ingetrokken wordt.

Buiten dat worden er intern nog trainingen gegeven om nieuwe mensen te trainen voor support vragen.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 12:54
Pollepeltje Gebruiker

Uiteraard wordt de garantie niet ingetrokken, dat kan ook simpelweg niet.. De toko is niet failliet. Maar de belofte van software updates vind ik zwaar twijfelachtig. (niet voor niks is de laatste update van de app van november, terwijl daarvoor elke maand een nieuwe versie met features kwam)

Er is voor TOMTOM vanuit businessbelang geen enkele reden om de app nog uit te breiden. Alleen om een beetje goede naam te houden moet je de minimale support houden. Dat zal het dan ook zijn. Een man en een paardenkop moet op het zinkende schip blijven :)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 13:02
lucatje Gebruiker

Ik heb de laatste maand nog een update geïnstalleerd voor mijn TomTom. Gewoon nieuwe software met nieuwe features (niet de app dus, maar gewoon software op het horloge).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:08
joostbaljon85 Gebruiker

Goed apparaat, gebruik hem zelf met veel plezier. @TomTom-Expert: worden de software en app nog even goed gesupport nu TomTom officieel gestopt is met wearables?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:16
Security Gebruiker

Leuke aanbieding, echter Tomtom is uit de wearable markt gestapt. 
Daardoor zal de software en app ondersteuning binnenkort eindigen
Meer info: http://www.quotenet.nl/Nieuws/Tomtom-stopt-met-sporthorloges-en-wearables-dit-is-waarom.-204871

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:51

Nog niet in zicht Security! We zullen software updates blijven uitbrengen en fabrieksgaranties worden nageleefd :).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:18
Henk_03 Gebruiker

Iemand die kan vertellen uit eigen ervaring hoe dit horloge bevalt in het dagelijks gebruik? Of tijdens het sport-gebruik?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 01:19
messina020 Gebruiker

Ik gebruik de tomtom cardio al enige tijd, dagelijks gebruik en met sporten. (hardlopen)
Ik ben zeer tevreden en zou dit product wel aanraden, hij doet wat hij moet doen.
Ik lees echt pas net over het stop zetten van ondersteuning, volgens mij is een bedrijf / organisatie verplicht sowieso x aantal jaar na uit brengen van een product ondersteuning te geven.
De sporten die tomtom cardio aangeeft zijn:
Rennen, Fietsen, Zwemmen, Loopband, Sportschool, Indoorfietsen, Freestyle en nog een stopwatch.
Dag en week overzicht van alle stats en dat zijn: kilometers, slaaptijd, min, stappen, Kcal, en je doelstelling.

Voordelen:
De batterij duur, dit verbaasd mij echt… (vrienden van mij hebben een sport apple watch en die moet echt iedere dag aan de lader al is het niet al halverwegen de dag)
De oplaad tijd van de tomtom is ook snel gelukkig.
GPS is ook zo gevonden.
De combinatie apps zoals strava /runkeeper. Uploaden van je stats gaat allemaal automatisch (mits je hier toestemming voor geeft)
De tomtom app zelf is ook redelijk overzichtelijk.
Handleiding is duidelijk en gebruiksvriendelijk.
Het bandje zelf kan je zo vervangen, je klikt het horloge je zo uit zijn bandje dus dat is ideaal.

Nadelen:
De verlichting van het display vind ik best storend, hij staat standaard donker mits je je hand op het display zet voor een aantal seconden dan word het display wel verlicht, nacht stand maakt verder niet uit dat veranderd niks.
Display is ook wel enorm kras gevoelig.

Succes!!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 01:22
messina020 Gebruiker

Edited by: Jim
Afbeeldingsgrootte aangepast :-)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:32
Moderator Jim Moderator

Bedankt voor je uitgebreide review Messina020!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:50

Top Messina020, enorm bedankt voor je review!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 23:25
CapGuiri Gebruiker

Leuke review om te lezen en waar je als potentiële koper iets aan hebt, dank je!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 00:28
investopia Gebruiker

Bluetooth-oortjes zijn niet inbegrepen dacht ik… dus je moet toch nog een flink stukje extra investeren eer je overweg kan met deze tomtom.. Daarenboven zijn het inderdaad stukken di ein uitverkoop zijn omdat Tomtom met deze tak is gestopt. Support zal misschien tijdelijk nog wel meevallen maar op iets langere termijn moet je hier niet veel meer van verwachten. Prijsverschil met andere aanbieders voor deze smartwatch is niet echt om over naar huis te schrijven. Toch leek me dit wel de goedkoopste prijs op de markt. Er komen zeker aanbiedingen van deze tomtomprodukten en allicht is het pakket dan een stukje vollediger en de prijs nog een stukje lager.. Niet voor mij dus..

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:31
glazencrib Gebruiker

Je kan er vanalles mee zonder de oortjes hoor. En hij werkt met meerdere modellen Bluetooth headsets, dus wie weet heb je al een werkende in huis :)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 12:22
Hakanalles Gebruiker

Met betrekking op de Bluetooth oortjes, ik heb de TomTom 2 Cardio 2 Music, deze ondersteunt niet alle Bluetooth oortjes. Check op de site van TomTom welke ze ondersteunen. In het geval van de Cardio 2 ging het maar om 2 Bluetooth oortjes die ze ondersteunden. De Apple AirPods werken dus niet (heel even wel en dan weer niet), de helpdesk kon me niet verder helpen omdat ze deze Bluetooth oortjes niet ondersteunen.

Verder een hele fijne horloge, vooral voor hardlopen in mijn geval, ook met interval trainingen.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 13:33

Goede aanvulling Hakanalles. Zie http://www.tomtom.com/21223 voor meer informatie.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 15:33
eouder Gebruiker

Dus alleen die paar oordopjes die daar staan worden ondersteund door TomTom of alle oordopjes wel van die merken?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 15:35

Dit zijn de oordopjes die we getest hebben, waardoor we zeker weten dat ze werken.

Maar over het algemeen werken alle bluetooth oordopjes met bluetooth versie 4.1 of hoger.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:31
eva864 Gebruiker

Mijn runner 2 werkt met een spotgoedkope BT-hoofdtelefoon en met een BT-receiver in combinatie met een bedrade hoofdtelefoon. Geen van beide staat op de lijst, ook geen andere producten van die merken. Laat je dus niet afschrikken door dat lijstje. De eerste keer dat ik het horloge gebruikte met de hoofdtelefoon was de verbinding de eerste 10 min wel niet te fameus (regelmatige onderbreking), sindsdien geen enkel probleem meer mee gehad.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 04:47
renevandermeer Gebruiker

Ik ben een hardloper en gebruik een Garmin (Forerunner 910XT).
Het laden van mijn Garmin en en uitlezen ervan is een ramp. Trainingen worden opgeslagen in de cloud via Garmin Connect.
Hoe zit dat bij deze Spark 3?
Kun je ook trainingen, tracks downloaden en die opslaan?
Hoe zit het met muziek. Heeft hij een connector of gaat het via bluetooth?
Hoe laad je de Spark 3 en hoe vaak moet je dat doen?
Hoe goed is de GPS ontvangst, hoe snel locked hij?
Hoe betrouwbaar is de hartslagmeter?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:37
Erikkie7 Gebruiker

- Het lezen van de TomTom doe je met name via de site van TomTom of de apps die je op je mobiel kan zetten
- Dat weet ik niet precies, via Youtube zijn er meerdere info filmpjes over de verschillende producten te zien. De spark3 kan meer dan mijn spark. Dat zat met name in het opslaan van routes (waar je geweest bent en zo terug kunnen komen en voor te programmeren) als ik mij niet vergis .
- Bluetooth en via de PC moe tje het opslaan. Dat werkt via het importeren van playlists en niet losse mp3s
- Kabel, afhankelijk van hoe vaak jij sport. Zonder sporten doe ik er wel 2 wkn mee
- Ik vind het prima, duurt soms even. Maar als je via de app zorgt voor een quick GPS fix  of hem aan de PC hebt gehangen dan is dit best snel. 
- De gemiddeldes vind ik betrouwbaar. De maximale HF lijkt me soms wat erg hoog, ook tijdens training.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:46

Bedankt Rene en Erik, hier volgt wat aanvullende informatie:

Via de browser-app kun je workouts maken en deze naar het horloge sturen.
Via het horloge zelf ben je in de mogelijkheid een interval training in te stellen. 
De workout functie is uitgebreider maar daarvoor is dus wel een laptop/computer nodig.

De Spark 3 wordt inderdaad opgeladen met een kabel, dit kan in een USB poort op de computer/laptop of een muur-lader, mocht je dit hebben.

Wat betreft de HRM (Heart rate monitor), over het algemeen weinig klachten maar ik raad het af om het te gebruiken voor medische redenen :).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 06:21
ToonyBee Gebruiker

Ik heb dit horloge nu een tijdje in gebruik, naast de polar m400. De batterijduur in vergelijking met de polar is zeer beperkt. Kan er ongeveer een weekje mee doen, mits paar keer een uurtje sporten zonder GPS. Ga je de GPS wel gebruiken met hardlopen of fietsen dan laad je vaker. Zo ook als je dagelijks lange sportsessies hebt.

De MP3 functie heb ik nog niet prettig werkend gekregen, zowel het importeren van tracks als het afspelen is omslachtig en onlogisch.

Het connecten met de app loopt niet altijd soepel, dat ken ik ook van de m400. Lijkt sporthorloge eigen.

De hartslagmeter is enigszins onbetrouwbaar. Bij hardlopen valt het mee, maar bij krachttraining heb je flinke plotselinge wisselingen in de hartslag. In vergelijking met een hartslagband dus veel minder secuur.

Wil je een sporthorloge en is de mp3 functie geen noodzaak, dan zou ik persoonlijk voor een polar gaan. De app geeft je veel meer info en ook zonder synchronisatie kun je op het horloge zelf veel meer uitlezen. Daarnaast kent de nieuwe versie ook een polshartslagmeter, dus als dat een must is niet per se doorslaggevend voor TomTom.

Vind je het echter leuk om veel functionaliteit in 1 horloge te hebben, draag je hem ook buiten sporten om (leuk onopvallende styling) en ben je niet op zoek naar een apparaat dat alles top doet maar gewoon heel leuk in gebruik is. Dan raad ik hem je zeker aan. Ondanks alle net nietjes heb ik er wel plezier van! En de prijs hier is ook niet mis.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:48
kikke002 Gebruiker

Even een tip: staar je niet blind op alleen functionaliteit. Ik heb een Garmin VA HR gehad, maar die heb ik retour gedaan. Functionaliteit was prima in orde, alles wat ik wenste kon met dit klokje. Maar o, wat was dat ding onbetrouwbaar. Bij het sporten zat de hartslagmeter er regelmatig 30 slagen naast bijvoorbeeld. Slaapregistratie en trappen tellen waren ook zeer inaccuraat. Dan kun je beter zelf tellen.

Kortom: kijk ook of het klokje datgene wat voor jou van belang is een beetje goed doet, anders wordt het een miskoop.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:49
ToonyBee Gebruiker

Dat is wat ik misschien omslachtig probeerde te zeggen. Dit horloge kan erg veel, maar weinig voelt echt betrouwbaar. Dat in tegenstelling tot de polar, die wel betrouwbaar en degelijk aandoet.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 06:24
dafke123 Gebruiker

de bandjes gaan wel maar max. 6 maand mee.

Over het uurwerk zelf ben ik best tevreden (hardlopen)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:48
Erikkie7 Gebruiker

6 maanden is wel heel kort. Ze zijn inderdaad gevoelig, dus voorzichtig mee omgaan. Ik heb na een jaar mijn eerste bandje moeten vervangen.

Verder vind ik het een fijn horloge. Zeker voor dit soort prijzen. Als je niet sport dan gaat de accu een week of 2 mee. Met regelmatig sporten is de frequentie van laden natuurlijk vaker. De gemiddelde hartslag is naar mijn idee accuraat en ook in reviews is men positief over de stappenteller en de hartslagmeting. Tijdens het hardlopen leek hij mijnsoms wel wat hoog (mijn duurloopje zat ik voor 90% in de zone “sprint”)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:51
kikke002 Gebruiker

Lijkt me gewoon garantie. Toch @TomTomExpert?

Bij mijn Garmin VA HR ging het bandje overigens ook snel kapot. Blijkbaar is het tegenwoordig lastig om fatsoenlijke bandjes te maken.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:33
dafke123 Gebruiker

klopt maar wat na de garantie periode?

Bandje kost 30 euro.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:36
doosterbosch Gebruiker

Na zoeken vind je officiële bandjes ook goedkoper, heb mijn nieuw gekocht voor 18€ – shipping inbegrepen (denk amazon.de – weet niet meer juist vanwaar)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:17
eva864 Gebruiker

Mijn eerste bandje is 18 maand meegegaan. Valt dus best mee. TomTom is heel coulant in het vervangen van bandjes onder garantie.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:32
glazencrib Gebruiker

In China kosten ze ook geen drol. Heb er daar nu één vandaan. Eerste ervaringen goed.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:36

We geven eerlijk toe dat de bandjes niet de beste bandjes van de markt zijn, Om deze reden doen we ook niet zo moeilijk wanneer het bandje vroegtijdig scheurt.

Als dat het geval is, kun je ons het beste contacteren en een foto van het defect maken, we zullen het dan per case behandelen.

Hopelijk verklaart dit wat onduidelijkheden!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:46
doosterbosch Gebruiker

heb deze hier vroeger gekocht  – als TomTom er mee stopt, brengen ze toch nog vlijtig software updates uit, zo lijkt me! Eentje ervan zorgde plots er ook voor dat SMS’jes en incoming calls ook op je watch zichtbaar worden – leuk. Ik gebruik hem om te lopen en in combinatie met een bluetooth headset (ik gebruik Plantronics Backbeat omdat die stabiel op je oren zitten, maar ieder zijn ding) is dit wel een heel leuke set om te gebruiken. GPS heeft QuickFix en die zal hij af en toe moeten updaten om goed te kunnen werken (tip: kan hij gewoon via bluetooth van je smartphone als de app erop staat en je hebt wifi, dan moet je zelf helemaal niks doen). De TomTom app erbij is ook heel uitgebreid naar hartslagzones, snelheid, hoogte,slaapure,…. toe. Voor de niet professionele sporter meer dan genoeg :-) Alleen is het soms wat zoeken om je MP3’s er op te krijgen (via app). Afhankelijk van wat je allemaal opzet als tracker (stappen, hartslag, slaap) zal je batterij minder of langer mee gaan.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 07:55
doosterbosch Gebruiker

Even zelf wat gezocht over dat stoppen van TomTom – dit lijkt al iets genuanceerder:

The press statement does say “we will continue to sell consumer sportsproducts”, but this likely refers to current stock the company holds rather than anything new. If you own a TomTom wearable, then you can be safe in the knowledge that it will continue to be supported, although TomTom hasn’t said if support and software updates will eventually stop.

o ja, en de Fit points vernoemen ze ook – dat is ook een recente feature die ze hebben toegevoegd waar ze je fitness leeftijd en zo berekenen en je een beetje coachen om meer te bewegen.

https://www.pocket-lint.com/fitness-trackers/news/tomtom/142430-tomtom-putting-a-halt-on-new-wearables-to-focus-on-sat-nav

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:28

Bedankt Doosterbosch, hier heb ik weinig aan toe te voegen ;) .

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:43
BeatBoyNBK Gebruiker

@TomTomExpert – heeft dit model ook de mogelijkheid voor hartslagmeting buiten activiteiten om? Bijvoorbeeld rusthartslag?

Dat zou voor mij een reden kunnen zijn tot aanschaf.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:49
johan1983be Gebruiker

Hallo,

Je kunt dit instellen en dan meet hij om de tien minuten je hartslag.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:10
BeatBoyNBK Gebruiker

Dank je wel Johan!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 08:48
johan1983be Gebruiker

Ik heb sinds kort de cardio zonder music functie (kostte meer dan deze). Ik ben zeer tevreden van het toestel eenmaal alles werkte toch. Mijn toestel kon geen verbinding maken met de gsm. Via de support kwam ik dan te weten dat er een probleem is met de firmware. Door een aanpassing van hun is het horloge terug gezet naar de vorige firmware en werkt die perfect.

De hartslagmeting is (zo blijkt uit testen op via andere sites) 1 van de betere bij de polsbanden. Ik,gebruik hem zonder automatische syncronisatie maar met continue (10 min.) hartslagmeting. Ik moet vaststellen dat de batterij zo,lang mee gaat bij gewoon gebruik. Uiteraard bij gebruik van gps is,dit iets minder lang. Ik laad hem dan door de nacht op.

Ik,gebruik hem vooral in de fitness bij kracht, crosstrainer en loopband. Ook als ik langere wandelingen maak gebruik ik hem. Ik kan er niets negatief over zeggen voorlopig. In het dagelijks gebruik is het scherm vlot leesbaar en in de donker kan je, door je hand over het scherm te houden, de verlichting activeren.

Weet wel dat je met de music editie muziek erop kunt zetten diende in je bezit hebt. Er is geen spotify functie voorzien. Maar op dit genblik is de music editie goedkoper dan zonder music.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:26

Goedemorgen Johan,

Fijn dat je het horloge al langere tijd met veel plezier gebruikt!

Wat betreft de koppeling-problemen, als het goed is zijn deze sinds vorige week opgelost en zouden de horloges weer met elk type telefoon te koppelen moeten zijn. Als dat niet het geval is wil ik je vragen ons even te bellen op 0208501007 (ik wil je niet vragen hier je e-mail adres te plaatsen) zodat we de update voor je klaar kunnen zetten en je weer op de laatste firmware kunt werken.

Er is inderdaad geen spotify functie, het is lastig de spotify playlists over te zetten in verband met copyright regels. De muziek functie werkt alleen met playlists van Windows media player en iTunes, tot op heden.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:12
HeraldBecker1976 Gebruiker

Heb de runner 3 Cardio. Blijft een fijn horloge voor het geld. De app en firmware zijn inderdaad recentelijk nog geupdate waardoor nieuwe functies zijn toegevoegd. O.a. smartwatch achtige meldingen voor SMS en gebeld worden. Dat was even schrikken de eerste keer ????Jammer dat TomTom zich uit de markt heeft terug getrokken, maar lijk voorlopig nog geen probleem op te leveren.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:44
Ice-Rabbit Gebruiker

Is er ook gewoon een simpele stopwatch in dit horloge? Het is misschien een beetje een rare vraag, maar ik had laatst een sporthorloge gekocht en het had alles: hartslagmeter, GPS, Slaaptracker, maar als ik wilde gaan trainen moest ik om een stopwatch aan te zetten eerst door 6 schermen heen en dan 4 keer op een knopje drukken.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:55

Deze is er Ice-Rabbit. Echter is het wel het laatst activiteit, (1 keer rechts, 7 keer naar onder) Dus, acht knopjes maar twee schermen!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:12
darios Gebruiker

Acht knopjes klinkt veel, maar ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het navigeren zo makkelijk gaat dat je in letterlijk 1,5 seconden bij de stopwatch bent.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:58

Getest! Het starten van de stopwatch is ~2 seconden maar als de stopwatch actief is en je wilt hem pauzeren/stoppen is het binnen .5 seconden te doen.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:35
eva864 Gebruiker

Als je naar de activiteitenlijst gaat, gaat hij altijd naar de laatst gekozen activiteit. Als je dus de vorige keer “stopwatch” hebt gekozen, kom je volgende keer gewoon direct bij de stopwatch uit. Je moet dus niet noodzakelijk elke keer eerst naar onder scrollen.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:48
cjtje Gebruiker

Runner 2 cardio hier.

Heel erg tevreden over. Hartslag tijdens fitness niet heel betrouwbaar door vele bewegen. Ook al zit ie nog zo strak. Zou hem toch zo weer kopen.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:56
mjk1984 Gebruiker

mijn vorige sportbandje is een paar weken terug kapot gegaan en ben weer op zoek naar een nieuwe.

wat ik een fijne optie vond in mijn vorige is dat ik de muziek vanaf mijn telefoon luisterde en met het bandje vorig, volgend of pauze kon doen.

kan deze dat ook of moet ik verplicht de muziek van het sportbandje luisteren.

ook zie ik in de afbeeldingen dat het bandje via gps de route volgt op een kaart, klopt dit. zelf vind ik dit een fijne functie

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:11

Helaas is het niet mogelijk dit via het horloge te doen, wel via onze oordopjes :).

Je kunt een track opnemen, waardoor je bij een volgende keer dat je dezelfde route loopt inderdaad een lijn volgen.
Mocht je bedoelen of je de route terug kunt zien op de app of web-app, dit kan inderdaad!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 09:56
wigee Gebruiker

Is deze versie effectief de zwarte versie of toch deze met het groene bandje?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze heeft gewoon een zwart bandje, zoals ook getoond op de afbeelding.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:01
dafke123 Gebruiker

Volgens info op internet zou ik een route via een GPX file moeten kunnen uploaden.

Klopt dit?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:16

Dit klopt!
Je kunt routes zowel import- als exporteren.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:16
dafke123 Gebruiker

Waar kan terug vinden hoe ik dit moet doen?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:43
Moderator Bas iBOOD Moderator
9 februari 2018 om 10:17
jocstone Gebruiker

Werkt dit toestel ook in combinatie met Apple’s “gezondheid” app?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:24

Helaas niet direct.

Wel ben je in de mogelijkheid een app van een derde partij te gebruiken welke wel synchroniseert met Apple Health.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:29
jocstone Gebruiker

ah ok, en welke is dit? of kan je ten minste een hint geven? :-)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:33
9 februari 2018 om 10:59
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Dit is gewoon mogelijk via de TomTom Sports app op je iPhone zelf! Je hebt hier helemaal geen 3rd party app voor nodig.

Instellingen -> verbonden apps -> Apple health

@TomTom-Expert; over het hoofd gezien?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:04
jocstone Gebruiker

ok, dank je wel!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:52

Oh jee, ik denk het! Bedankt voor de aanvulling!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:43
Sandra010 Gebruiker

Ik zou er graag 1 willen bestellen maar geen idee of ik dan een S of een L zou moeten hebben. Iemand een idee welke omvang de bandjes hebben?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:49

De S-bandjes zijn voor polsen van 121- tot 175 milimeter en de L-bandjes zijn voor polsen van 143- tot 206 milimeter :).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:47
Vivace Gebruiker

Kan je ergens de frequentie van de GPS tracker instellen?

Ik zou deze willen gebruiken om maximale snelheid te checken tijdens bij windsurfen en karting en dan is een meetfrequentie van 1Hz of minder nodig.
Zijn er dan speciale beperkingen qua geheugen of batterijgebruik?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:27

Gave hobby’s Vivace!

De frequentie is niet in te stellen. Ik ben aan het proberen te vinden welke meetfrequenties er daadwerkelijk gebruikt worden per in te stellen activiteit.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 10:55
Erikkie7 Gebruiker

@TomTomExpert

Hoe neem je het beste contact op bij een defect polsbandje?
Alvast dank.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:29

Ik raad je aan dit via ons contact formulier te doen ( https://goo.gl/VrLEVt ) Als er haast achter zit is het beter het telefonisch te doen 020-8501007 .

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:29
Erikkie7 Gebruiker

Bedankt!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:06
wigee Gebruiker

@TomTomExpert

Is deze versie effectief de zwarte versie of toch deze met het groene bandje?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:13

Dit is de zwarte versie :). Hopelijk geen probleem!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:21
wigee Gebruiker

Perfect.
Bedankt voor de info.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:17
Tboogieman Gebruiker

Kan ik door middel van gwn met men pols te draaien zien hoe laat het is? Of moet ik echt op een knopje duwen?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:28
Erikkie7 Gebruiker

Het is gewoon een horloge, en zo gebruik ik hem ook. 
Behalve als je aan het sporten bent. Dan zie je de activiteit in beeld (snelheid etc.)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:30

* En in het donker kun je het horloge bedekken met je hand zodat het scherm oplicht!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:32
Cortezz Gebruiker

Polsbandje: groot of klein, de afmetingen die erbij staan zijn de omtrekken van de arm waar ze voor zullen passen? Als je er tussenin valt best de kleinste nemen?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:35

Weet je je polsomtrek al? :) ik zou bijvoorbeeld met een meting vanaf 150 voor L gaan.
Maar, mocht het echt niet goed gaan, weet ik zeker dat we daar samen wel uit komen hoor.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 11:45

Sorry> mocht je een reactie bovenstaand hebben gemist: De S-bandjes zijn voor polsen van 121- tot 175 milimeter en de L-bandjes zijn voor polsen van 143- tot 206 milimeter

Beantwoorden

9 februari 2018 om 12:06
dafke123 Gebruiker

waar kan ik terug vinden hoe ik een GPX file kan uploaden?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 12:18
9 februari 2018 om 12:24
dafke123 Gebruiker

ah ondertussen al gezien dat dit wss niet werkt met de tomtom runner 2?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 13:05

Dit klopt, deze functie is sinds onze 3e generatie horloges geintroduceerd. Sorry!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 12:51
spatter Gebruiker

Ik heb de Runner2 Cardio+music sinds 11 maanden. Hier gekocht.  Ondersteuning voor Runner2 Cardio+music staat niet op de site. Serienummer begint met HN.

Simpel maar prima horloge. Doet wat hij moet doen. Bediening met 1 knop is niet ideaal maar gaat wel. Alleen het verbinden tussen mobiel en horloge wil maar niet lukken. Ook niet na de laatste update. Erg irritant dat ik hem steeds met usb aan mijn mac moet aansluiten om gegevens over te zetten naar Mysports en Endomondo. Is er een oplossing in zicht TomTom expert ?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 13:01

Hoi Spatter,
Dit forum is bedoeld om vragen voor de Spark 3 te beantwoorden, ik wil het graag on-topic houden.

Als je ons even wilt bellen op 0208501007, helpen we je graag :).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 16:12
aryo Gebruiker

Kun je er Whatsapp berichten op ontvangen?

Beantwoorden

9 februari 2018 om 16:37

Helaas niet, wel worden tekst berichten en oproepen weergegeven!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 16:40
ronniew Gebruiker

@expert:

kan ik de muziek via bluetooth op een bluetooth box afspelen?

Thx

Beantwoorden

9 februari 2018 om 16:44

In principe wel Ronnie, mits het een bluetooth profiel > 4.1 heeft.

Wij hebben het niet getest dus ik durf niet garant te staan :).

Beantwoorden

9 februari 2018 om 18:19
ronniew Gebruiker

nou toch maar gekocht dan…eens kijken wat mn hartslag doet in de slaapkamer ;)

Beantwoorden

9 februari 2018 om 18:22
Yansyl Gebruiker

Beste,

Eigenlijk wou ik me net de tom tom runner 3 cardio + music aankopen. Tot ik nu vandaag deze aanbieding zie.

Iemand die eens de verschillen wil uitleggen tussen de shark en de runner aub?

Hartelijk dank!

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:23
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Yansyl,

Wat ik er over kan vinden is dat het enige verschil de naam is. De reden dat ze anders heten is om verschillende doelgroepen aan te spreken.

Beantwoorden

9 februari 2018 om 19:40
eva864 Gebruiker

De enige verschillen zijn de naam en de mogelijke kleuren : buiten de zwarte zijn de kleuren van de runner flashyer dan die van de spark.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.