3 februari 2018 om 00:00
iBOOD

Garmin 5" DriveLuxe Autonavigatie | EU

Garmin 5" DriveLuxe Autonavigatie

Nader je een scherpe bocht, spoorwegovergang, rood licht, snelheidscamera of lijkt het alsof je gaat spookrijden? De Garmin DriveLuxe houdt werkelijk al-les voor je in de gaten.

Specificaties

Merk: Garmin
Type: 50LMT-D
Garantie: 2 jaar

• Meer dan een navigatie
  • Jouw oplettende bijrijder
  • Lifetime gratis kaartupdates

Functies

• Waarschuwingen
  • Langs-de-route-functie
  • Route-aanpassing door voorkeurssteden of straten
  • Foursquare POI's
  • Garmin Real Directions
  • Lifetime verkeersinformatie via RDS-TMC* 
  • Live traffic via Digital Traffic of Smartphone Link
  • Lifetime kaartupdates* 
  • Bird's Eye & photoReal knooppuntbeelden
  • Rijbaanbegeleiding met gesproken aanwijzingen
  • Smart notifications
  • Toegang tot live diensten met Smartphone Link App
  • Bluetooth-bellen
  • Spraakgestuurde navigatie

Kaarten: EU

Technisch

• Displayformaat: 5.0” / 12.7cm
  • Afmetingen toestel (BxHxD): 14.2 x 8.1 x 1.5 cm
  • Display resolutie: WQVGA / 800 x 480 pixels
  • Display type: Capacitief
  • Gewicht: 231 g
  • Batterij levensduur: Maximaal 1 uur

Inhoud verpakking

• Garmin DriveLuxe 50LMT-D
  • Levenslange kaartupdates en digitale verkeersinformatieupdates (aangegeven met "LMT-D" na het modelnummer op de doos)
  • Lifetime Traffic-antenne/voertuigvoedingskabel
  • Zuignapsteun voor voertuig
  • USB-kabel
  • Snelstartgids
*) Lifetime-verkeer geldt voor de nuttige levensduur van je Garmin-ontvanger voor verkeersinformatie of zolang Garmin verkeersgegevens ontvangt van zijn verkeersaanbieder, naargelang wat korter is. De "nuttige levensduur" van een verkeersontvanger betekent de periode gedurende welke de ontvanger (a)
beschikt over de vereiste technische mogelijkheden om de huidige verkeersgegevensservice te gebruiken en (b) kan zonder grote reparaties werken zoals bedoeld. Verkeersinhoud is niet in alle gebieden beschikbaar.

*) Lifetime-kaartupdates geeft recht op kaartupdates wanneer en als dergelijke updates beschikbaar worden gesteld door Garmin tijdens de gebruiksduur van een compatibel Garmin-product of zolang Garmin kaartgegevens van een externe leverancier ontvangt, naargelang wat korter is. Zie Garmin.com/LM voor de betekenis van de "nuttige 
3 februari 2018 om 00:08
keuzeskeuzes Gebruiker

Mooi ding en DriveLuxe versie voorzien van hoger resolutie scherm, kaarten Europa, spraakbesturing, digitale verkeersinfo via dab en nog uitgebreidere info wanneer je een smartphone koppelt. Nice!

Beantwoorden

3 februari 2018 om 00:10
keuzeskeuzes Gebruiker

Oh ja en magnetische bevestiging is ook super. Alleen op deze drivedeluxe versie

Beantwoorden

3 februari 2018 om 00:48
delangebert Gebruiker

Mijn ervaring met Garmin Dezl760 en een oude Nuvi is dat hij je vreemdste routes laat rijden. Dit jaar in onze camper Tsjechië en afgelopen jaar in Normandië.

Tom tom go op telefoon parallel mee laten lopen wat ons verschillende keren heeft moeten “redden” .Goede aanbieding maar voor mij de volgende keer een Tom tom.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 07:51
d.e.r Gebruiker

Totally agree! hoewel TT ook zn ‘vreemde’ dingen heeft, maar doodlopende straten of eenrichtingsverkeer opsturen is ‘de druppel’

Beantwoorden

3 februari 2018 om 11:39
mphilipp Gebruiker

Garmin is een waardeloze navigatie. Hij laat je inderdaad de gekste routes rijden. Een bekende grap van ‘m is dat ie je een afrit laat nemen, op de parallelrijbaan laat rijden en dan verderop weer laat invoegen. Waar dat vandaan komt is mij een raadsel, maar TomTom doet dat niet.

Ik heb min of meer noodgedwongen Garmin op de motor (BMW Navigator) en in de auto (Seat portable navigation), omdat ie zo goed is met routes die je zelf maakt en dan erop zet, maar je weet bijna zeker dat ie je ergens laat omrijden. Ik vermoed dat het komt omdat ie steeds denkt dat je er sneller over doet dan in werkelijkheid. En nee, het is geen kwestie van ’snelste route’ of ‘kortste route’ kiezen. Ik werk al heel lang met GPS spul (zelfs met voorlopers van GPS), maar Garmin snapt niets van routebepaling.

Voorbeeld: van Gorinchem naar Amsterdam, de Panama club. Laat ie me de A2 af gaan dwars door het centrum van A’dam. Kost je een kwartier extra. Op de terugweg snapt ie ineens wel dat je 200m verderop de A10 op kan…wtf?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 01:40
kvdvelde1 Gebruiker

Batterij levensduur: Maximaal 1 uur

Klopt dat!?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 01:59
Moderator Paul Moderator

Er zal gebruiksduur bedoeld worden. De levensduur van een batterij is veel langer.

Tijdens het gebruik in de auto kun je de usb-kabel gebruiken om het apparaat van stroom te voorzien.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 15:57
deoranjerie Gebruiker

ik heb er ook 1 gekocht bij ibood maar met een niet pastsend adaptor voor in de auto.

Heb met jullie gebeld sturen ze WEER DE VERKEERDE OP vandaag binnen gekregen.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 05:14
Guy Michiels Gebruiker

Geachte,

Graag had ik geweten of de nieuwe updates die je krijgt of deze gratis zijn ?

Met dank en vriendelijke groet,

Guy Michiels

Beantwoorden

3 februari 2018 om 06:35
Diablo70 Gebruiker

Ja zijn gratis.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 05:34
Paruti Gebruiker

Life time traffic, wat houdt dit juist in? Enkel verkeersinfo over verkeersdrukte? Of ook flitslocatie vaste toestellen en trajectcontroles?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 09:35
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Paruti,

Het gaat dan vooral om verkeersinformatie. Voor alle meer informatie en alle functies klik hier

Beantwoorden

3 februari 2018 om 07:18
Hmmmike Gebruiker

Is de Garmin (spat)waterdicht en dus icm een sukje knutselen ook op een motorfiets te gebruiken?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 09:40
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Hmmmike,

Deze Garmin is helaas niet waterdicht en niet geschikt om op een motorfiets te gebruiken. Ook is hij niet getest voor vibraties als op een motor.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 07:18
Broekxhof Gebruiker

Geeft deze een geluidssignaal wanneer je sneller rijdt dan de maximum snelheid?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 07:44
Diablo70 Gebruiker
3 februari 2018 om 08:12
BiekeDesplenter Gebruiker

Wordt er in het vlaams gesproken op de GPS?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:29
rudallen Gebruiker

Instellingen voor Vlaanderen:

\Taal voor spraak : Nederlands Belgie-Ellen

\Taal voor tekst : Nederlands

\Toetsenbordtaal : Nederlands (AZERTY)

voor het laatste gebruik ik QUERTY is ook logischer voor Nederlands!

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:37
steemar Gebruiker

Is deze geschikt voor camper? Dus dat je lengte, breedte, en hoogte kan ingeven!!

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:40
rudallen Gebruiker

Neen, geen lengte, breedte, en hoogte ingave mogelijk.

Zelf ga ik deze wel gebruiken voor mijn buscamper.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:37
rudallen Gebruiker

Voor de PayPal gebruikers: ik heb deze morgen een VALSE email ontvangen (spoof).

Heb deze doorgestuurd naar spoof@paypal.com .

Dus opletten.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:48
EDDY9999 Gebruiker

Ik zou voor een TomTom kiezen.

TomTom heeft de beste maps, zijn altijd up-to-date, en hun Traffic informatie is de beste die er is.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 08:51
wbree Gebruiker

Maakt dit apparaat gebruik van het dataverkeer van de eigen smartphone of maakt die zelfstandig via GPRS verbinding met de betreffende servers?

En ontvang je ook updates van mobiele snelheidscontroles?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 09:44
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen,

Op de site van Garmin wordt aangegeven dat ze de informatie uit verschillende bronnen krijgen. Voor meer informatie klik hier. Het staat helemaal onderaan op de pagina. Er wordt niet vermeld of dit inclusief mobiele snelheidscontroles is. Ze hebben wel aparte flitssoftware zag ik op de website, maar of dit ook in de live traffic zit kan ik zo niet achterhalen.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 09:49
vande003 Gebruiker

Kan ik routes van mapsources of andere programma’s laden en gebruiken. Kan ik andere kaarten laden ook die van open source  kaarten?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 11:51
wj4ibood Gebruiker

Goede vraag ben ook benieuwd naar het officiële antwoord.

In deze handleiding staat dat een microSD kaart kan worden geïnstalleerd (4-32Gb) voor aanvullende kaarten, POI. Of deze kaarten alleen van Garmin moeten zijn is niet volledig duidelijk, je kan in ieder geval van kaart wisselen volgens deze handleiding.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 14:35
bertenerna Gebruiker

dank je, ik zou graag ook nog eens aan antwoord van de moderator willen zien

Beantwoorden

3 februari 2018 om 17:11
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag,

Het inladen van routes is wel mogelijk. Of je er ook kaarten kan inladen van open sources kon ik zo snel niet vinden. Dit zal ook niet door Garmin in de handleiding gezet worden vermoed ik. Als dit wel mogelijk is, dan is het vast wel te vinden. Je kunt inderdaad wel verschillende kaarten van Garmin zelf op de microSD zetten en hiertussen wisselen.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 17:18
eva864 Gebruiker

Bij (de meeste?) Garmins kan je zonder probleem OSM-kaarten inladen.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 10:04
pam73 Gebruiker

Goedemorgen, begrijp ik nou goed dat deze navigatie ook een soort van car kit is??? Dat hij communiceert met je telefoon?

Beantwoorden

3 februari 2018 om 10:08
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen pam73,

Dat klopt inderdaad, je kunt er handsfree me bellen en hij geeft notificaties weer van oproepen, sms en whatsapp.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 10:56
amnon Gebruiker

Gaan we weer, lifetime kaarten updates… En Garmin bepaald, net als TT hoe lang dat leven is. Erg misleidend. Kan zo maar voorbij zijn na slechts twee jaar.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 23:40
Moderator Paul Moderator

Bij “lifetime” wordt uitgegaan van de economische levensduur van het apparaat. Er kan (uiteraard) geen rekening worden gehouden met de levensverwachting van de persoon die het product aanschaft.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 12:04
bastian433 Gebruiker

Ik heb een Garmin.

De verkeersupdates via de antenne kosten niks, als je via de smartphone wil kost dat geld volgens mij.

Hij laat je bij rare plekken de afslag nemen en vervolgens weer de weg op rijden, daar moet je je van bewust zijn.
Wat die wel doet is de letter meenemen achter een huisnummer, dat deed tomtom niet.
Soms zijn de routes niet logisch, een tomtom neemt betere routes.
Je komt er wel, alleen soms duurt het wat langer.
Wat ik wel eens doe is op google maps kijken voordat ik ergens heen ga, en als ik dan vermoed dat het apparaat iets raars doet negeer ik hem waar ik denk dat moet en dan stelt die wel bij.
Zou niet moeten hoeven overigens.

Verder fijne apparaten. Garmin deed tenminste al geheugenkaarten in apparaten terwijl tomtom dat bewust niet deed en weg liet. nu schrijven ze daarom maar een heel arsenaal apparaten af. Verder schijft het ook een stukje sneller als je een kaart moet bijwerken. het superslome flashgeheugen wat tomtom nog jaren heeft gebruikt is een schandaal.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 15:24
Thebuccaneer Gebruiker

Garmin komt er bij mij niet meer in, je wilt iets anders proberen omdat wat je hebt niet feilloos is maar ik keer telkens terug naar TomTom, naar mijn ondervinding de beste en meest betrouwbare navigatie

Beantwoorden

3 februari 2018 om 15:47
stephana f Gebruiker

Is er de kaart van Zwitserland inbegrepen? (maakt geen deel uit van de EU-zone)

Beantwoorden

3 februari 2018 om 17:15
Moderator Niek Moderator

Goedemiddag stephana f

De kaart van Zwitserland staat er ook op.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 16:08
MacJaap Gebruiker

Maw ik heb liever Garmin dan TT en herken dan ook niet het omrijden etc, en heb dit toestel al weer een tijdje en ben zeer tevreden over dit product.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 19:02
keuzeskeuzes Gebruiker

Dit toestel heeft echt wel wat leuke eigenschappen. Goede prijs, magnetische bevestiging, digitale verkeersinfo, hoog resolutie scherm (dure TT GO5200 bijvoorbeeld kun je de pixels tellen!!), hoogte melding, spraakbesturing en start razendsnel op (veel sneller rijklaar dan TomTom).

Nadelen Garmin: Weinig route info, zou graag tijd, te rijden km’s, aankomsttijd etc allemaal zichtbaar willen hebben. Ook is de verkeersinfo minder uitgebreid en accuraat dan TomTom. Mobiele flitsers worden alleen getoond op Garmin wanneer je je smartphone koppelt volgens mij.

Maar toch, voor 139 euro heb je echt een fraaie navigatie.

Een alternatief zou nog wel de TomTom app op je telefoon kunnen zijn a 20 euro per jaar. Alle kaarten hele wereld, supersnelle berekeningen op je telefoon, beste verkeersinfo die je kunt wensen, inclusief mobiele flitsers komt automatisch binnen en kost je maar een klein beetje data.

Eigenlijk onzinnig om daar nog een peperdure TomTom Go 5200/6200 met ingebouwde simkaart voor te kopen.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 22:53
MacJaap Gebruiker

Bijna alle info zie je op het scherm, alleen berichten van je telefoon heb je de app Smart Link nodig, die geeft het dan weer in het scherm.

De flitspalen etc, zie je gewoon op het scherm.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 23:11
laylow Gebruiker

Op https://www.jouwaanbieding.nl/ staat ie voor 39,95, daar wil ik hem wel voor…

[IMG]https://www.mupload.nl/img/sim60m86ojm0.jpg[/IMG]

Beantwoorden

3 februari 2018 om 23:12
laylow Gebruiker
3 februari 2018 om 23:44
Moderator Paul Moderator

Helaas maakt jouwaanbieding.nl wel eens vaker fouten met het overnemen van aanbiedingsprijzen. In dit geval lijkt het eerste cijfer van het dealbedrag te zijn weggevallen. Je zult moeten uitgaan van de prijs zoals die bij de uiteindelijke webshop gehanteerd wordt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.