2 februari 2018 om 00:00
iBOOD

4x Osram 7 W WarmGlow LED Lamp | E27

Product expert aanwezig

4x Osram 7 W WarmGlow LED Lamp

Geniet van (extra) warm wit licht in huis terwijl je ook nog eens stroom bespaart. Met Osram!

Specificaties

Merk: Osram
Type: 4x WarmGlow LED Lamp
Kleur: wit
Garantie: 2 jaar

• Zeer warm licht bij het dimmen
  • Gaan tot 15.000 uren mee
  • Zeer zuinig

Nominaal vermogen van 7 W
Nominale spanning 220 / 240 V - 50 / 60 Hz
Kleurtemperatuur: 2700 K
Kleurweergave-index: Ra ≥80
Lichtkleur (aanduiding): Instelbaar warm white

Regelbare kleurtemperatuur: 2700 - 1700 K
Nominale lichtstroom: 750 lm
Nominale levensduur van de lamp 15.000 uur

Fitting: E27
Kwikvrij
Dimbaar
Totale lengte: 114,0 mm

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 14:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Osram-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

2 februari 2018 om 06:28
Ralph Sturm Gebruiker

IBood kunnen jullie eens LED dimmers aanbieden? Zou wel handig zijn met al die LED lampen.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 09:08
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik vind het een mooi idee, Ralph. Kun je onze inkopers ook tippen? Dat kan via 
http://nl-nl.forum.ibood.com/tip-ibood/tip-ibood-2018-1/

Beantwoorden

2 februari 2018 om 06:35
cneervoort Gebruiker

Deze werken ook op een normale dimmer

Beantwoorden

2 februari 2018 om 09:19
tang Gebruiker

Zo algemeen kan je dat niet stellen. Het zou toevallig kunnen werken bij sommige gloeilampdimmers, maar beter kan je LED dimmers nemen.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:30
Official Product Expert Osram-Expert Official Product Expert

Ik zal vragen of ze de dimlijst voor deze lamp willen toevoegen. Hier staan de geteste dimmers op.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 07:23
redouw Gebruiker

Met welke gloeilamp wattage komt 4.5W led overeen?

Beantwoorden

2 februari 2018 om 07:31
Jurrege Gebruiker

Aangezien er zoveel verschil is tussen het aantal lumens/watt, kan je moeilijk “gloeilamp vs. 4,5W” vergelijken.  Kijk voor een korte vergelijking even hier : https://greatercea.org/lightbulb-efficiency-comparison-chart/ Ze geven daar een mooi overzicht hoe je wattages, levensduur en lichtopbrengst moet inschatten.

Wat belangrijk is, is het aantal lumen dat de lamp geeft. Een klassieke 60Watt lamp geeft 850 lumen. Met 470 lumen zit de lamp dus in de “35 Watt” orde als je een oude gloeilamp zou kopen. De lamp geeft ook niet echt een wit licht, maar een meer rode kleur, wat als “warm” wordt omschreven.

Ik zou de lamp dus vooral gebruiken voor sfeerlicht, zoals een tafellamp die je gebruikt om een donkere hoek van de kamer ’s avonds wat bij te lichten, of om een donkere gang permanent bij te lichten. Voor kantoorgebruik is het niet aan te raden.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:29

Dit is een kleine tikfout. Deze Glow dim is de 55W vervanger. De lamp is zelf 7W

Beantwoorden

2 februari 2018 om 07:35
redouw Gebruiker

He Jurrege,

Dank voo de reactie. Ik zoek inderdaad iets rond de lumen van een ouderwetse 60W gloeilamp. Deze sla ik dus over.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 13:08
Giorgio_Anubis Gebruiker

Wij hebben hier geen dimmers. Is het ook mogelijk ze dan te gebruiken?

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:24

Dit type lamp is er speciaal op gericht om de kleur temperatuur te laten veranderen bij dimmen.

Als u geen dimmers gebruikt is dit dan niet de meest geschikte lamp

Beantwoorden

2 februari 2018 om 13:25
graafie Gebruiker

Hoe ver kunnen ze gedimd worden?

Heel weinig lumen zou mooi zijn, voor de sfeerverlichting.

Heb nu 5w gloeilampen, maar die zijn niet meer te krijgen.

En welke dimmer wordt aangeraden zodat ze op minimum niet gaan flikkeren.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:34

Dit is afhankelijk van de gebruikte dimmer.

Ik laat de dimmerlijst toevoegen. Hierop staat bij de geteste dimmers tot hoever deze teruggedimd kan worden.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 13:52
nicvdd Gebruiker

Sommige dimmers hebben een minimale belasting nodig. Ook iets om na te kijken.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:34

Dit is terug te zien in de lijst met geteste dimmers

Beantwoorden

2 februari 2018 om 13:58
nicvdd Gebruiker

Als men 240w aan gloeilampen vervangt door bvb 4 zulke lampen. Dan kan de dimmer in veel gevallen gewoon ervan tussen. Toch voor zij die dimmen om te besparen. Ik had onlangs een dimmer en de zekering ervan bleef springen toen 2 van de 4 lampen defect‭ waren.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 14:36

Dit is een lamp die gedimd dient te worden om van kleur temperatuur te veranderen. Bij sommige actieviteiten heb je misschien veel licht nodig en dim je de lamp niet en op sommige momenten wil je een andere sfeer hebben en kan je de lamp dimmen waarna deze van kleur temperatuur veranderd

Beantwoorden

2 februari 2018 om 15:09
graafie Gebruiker

Top!

Alleen welke model/typenummer/EAN hebben de lampen aangezien dit document het hele assortiment Osram lampen bevat.

En hier staat in een andere post als ik het goed begrijp dat het de 7 watt variant is?

Is dit dan misschien ook iets om aan te laten passen?

Beantwoorden

2 februari 2018 om 15:12

U moet kijken naar de CLA60

Beantwoorden

2 februari 2018 om 15:24
hansvaessen Gebruiker

@Osram expert:

Je schrijft “Dit is een kleine tikfout. Deze Glow dim is de 55W vervanger. De lamp is zelf 7W”

Ik zie vooralsnog overal 4,5 W staan. Maar als ik deze bestel dan krijg ik dus de 7W? Is een behoorlijk verschil namelijk.

En als het antwoord ‘ja’ is dan zou het wellicht handig zijn die tikfout te corrigeren?

Beantwoorden

2 februari 2018 om 16:55
Moderator Bas iBOOD Moderator

We gaan deze fout corrigeren, Hans!

Beantwoorden

2 februari 2018 om 17:23
Moderator Coert iBOOD Moderator

Is bij deze gedaan: het is 7 Watt en 750 lumen.

Beantwoorden

2 februari 2018 om 17:36
graafie Gebruiker

Ja, het is en blijft moeilijk, had ik bijna weer met foute lampen gezeten… Tenminste, ze zijn minder ver te dimmen dan de CLA-40 waarvan de specs zoals ik vermoed eerst vermeld stonden…

Beantwoorden

2 februari 2018 om 17:39
luukxbl Gebruiker

Beste,

Welke diameter heeft de lamp?

Beantwoorden

2 februari 2018 om 20:25
Moderator Niek Moderator

Goedenavond luukxbl,

Ik kan dit exacte type zo niet vinden, maar alle soortgelijke lampen van Osram hebben een diameter van 60 mm.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 03:55
graafie Gebruiker

Je meent het, je hebt net een partij van een paar duizend van Osram aangeschaft zonder een specificatieblad?

Geen wonder dat jullie zo vaak fouten in de specificaties hebben!!!

Beantwoorden

7 februari 2018 om 13:19
jasper84 Gebruiker

Specificaties blijken ook niet te kloppen. Zie mail Ibood:

Afgelopen vrijdag heb je bij ons 4x Osram WarmGlow LED Lampen besteld. Bedankt daarvoor!
We er achter gekomen dat het aantal Watt en lumen in de deal niet correct stond. In het onderstaande overzicht zie je de verschillen:

In de aanbieding:

Moet zijn:

Watt

4,5

7

Lumen

470

750

Ik ga maar cancelen, want dit gaat in mijn geval veel te veel licht geven.

Beantwoorden

7 februari 2018 om 13:21
jasper84 Gebruiker

Hij neemt de tabel niet netjes over.

Maar in aanbieding: 4,5Watt 470 Lumen en is nu 7Watt en 750 Lumen.

Wel jammer, maar dat betekend in mijn geval dat ze zoveel feller zijn dan overige lampen in die kamer dat ik er maar vanaf zie.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.