14 mei 2018 om 00:00
iBOOD

Saeco PicoBaristo SM5470/10 | 50 Euro Cashback

Ook verkrijgbaar in RVS

Saeco PicoBaristo  SM5470/10 | 50 Euro Cashback Saeco PicoBaristo RVS SM5473/10 | 50 Euro Cashback

Met deze PicoBaristo van Saeco kies je met één druk uit 10 verschillende warme dranken!

Via Philips kan je hier (NL) of hier (BE) 50,- cashback ontvangen! 

14 mei 2018 om 00:00
Moderator Bas iBOOD Moderator

De zwarte uitvoering is inmiddels helemaal uitverkocht, de RVS uitvoering is echter nog wel bestelbaar. Dat kun je doen via de volgende link:
Nederland | België

Beantwoorden

14 mei 2018 om 00:06
plaspop Gebruiker

Uit ervaring kan ik melden dat de support en/of service ver te zoeken is biij dit merk.

Eerder een apparaat van ze gehad en net buiten garantie defect. Laten maken voor +/- 400 euro en 3 maanden later weer defect.

Of ik even weer 400 euro wilde betalen.

Wees gewaarschuwd met dit merk van Philips!

Beantwoorden

14 mei 2018 om 00:17
Pvdvenis Gebruiker

Ik vond de service juist super. Mocht 30 dagen proberen, meermaals telefonisch geholpen, maar niet tevreden over het product. Wellicht hebben ze hun klantenservice verbeterd… of ze zijn in de aftersales op lange termijn niet al te best…

Beantwoorden

14 mei 2018 om 01:26
blufner Gebruiker

Alle onderdelen zijn goed leverbaar en je hoeft slechts een klein beetje handig te zijn om het zelf alle mechanische delen te kunnen repareren. Gewoon regelmatig (dit geeft de machine zelf aan) ontkalken (bij mijn machine) en ook van binnen schoonhouden. Dat is eigenlijk best simpel te doen en het staat in de handleiding.

De koffie vind ik zelf heerlijk en dat vinden mijn gasten ook… doe alsof je thuisbent en druk op de knop voor verse koffie, zeg ik altijd.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:26
dvdstelt Gebruiker

Niet mijn ervaring. Mijn machine was een “tweede kansje” van Coolblue. Thuis deed de machine een raar geluid maken. Je kunt het hier nog goed horen: https://www.youtube.com/watch?v=-vi1ZShUQjE

Machine opgestuurd en toen kreeg ik een volledig nieuwe machine. Ook nog eens een nieuwer model, want er waren paar hele kleine dingetjes verbetert. Ik heb dus niets te klagen over Philips.

Fijne machine. Heerlijke koffie. Alleen de capucciono geeft nét iets te veel melk bij de dubbelwandige glazen die ik had. Moest dus iets grotere glazen kopen. Had liever hoeveelheid melk wat kunnen verminderen. Maar dat is echt het grootste probleem. :-)

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:40
Pvdvenis Gebruiker

Hoeveelheid melk kun je instellen…

Beantwoorden

14 mei 2018 om 09:01
dvdstelt Gebruiker

Moet niet gekker worden! Ik ga meteen kijken! :-)

Beantwoorden

14 mei 2018 om 00:15
Pvdvenis Gebruiker

Deze net retour gestuurd nadat ik hem via optimel eurosparen voor 450 had gekocht. Super espresso, super americano, maar…. koude melk. Melk gaat via een geniaal systeem. Geen buisjes die schoon moeten, gewoon een kan die weer in de koelkast kan, maar…. hij wordt niet heet genoeg. De maatstandaard voor cappuccino melk is 65-70 graden. Minimaal 60. Ik kreeg de melk echter niet warmer dan 53 graden. En dat was bij de 3e keer meten achter elkaar. En ja, warme kopjes, alles volgens handleiding. Product expert van Philips gebeld. Aanwijzingen gevolgd. Geen verschil. En nu komt het: Philips: ‘ zo hoort het…’ Zooooooo jammer, want potentieel zo’n goeie vinding. Maar met een cappuccino die je zo achter overgiet vind ik het het gewoon niet waard. Dan nog liever zelf melk schuimen ofzo. Mocht je denken wat maken die paar graden nou verschil… heel veel als je het kan waarderen. Nogmaals; zonde want het systeem op zich vind ik super.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 00:42
Pvdvenis Gebruiker

PS: bij de optimel was het de sm5460. Identiek apparaat alleen heeft de beker niet een handvat.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:07
jairo01 Gebruiker

Ik heb enkele weken geleden via ibood de Phillips variant gekocht. Zelfde ervaring koffie is heerlijk alleen krijg ook ik de melk niet warm genoeg.

Ik heb al van alles geprobeerd maar je kan je cappuccino of latte echt zo leegdrinken. Erg jammer, is daar wat aan te doen moderator?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:27
dvdstelt Gebruiker

Serieus? Mijn kinderen nemen regelmatige “warme melk” uit de machine. Is niet kokend heet, maar wel zo heet dat ze het heel voorzichtig moeten drinken. Stoom komt er vanaf!

Beantwoorden

14 mei 2018 om 09:58
Pvdvenis Gebruiker

Hang er eens een thermometer in :-) bij mij werd het helaas niet heet.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:43
kijkenkijkenkopen Gebruiker

Dit is een kwaaltje van vrijwel alle volautomaten, zeker icm koude melk uit de koelkast. De tijd dat de melk in aanraking komt met hete stoom is simpelweg te kort om optimaal op temperatuur te komen. Echt goede melkschuim krijg je enkel met wat oefening met een stoompijpje van een halfautomaat.
Probeer eens lang lekker melk van friesche vlag en bewaar het buiten de koelkast. Dat zal veel schelen qua temperatuur en is best goed van smaak.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 01:28
cardwizard Gebruiker

Dit zou zomaar eens wat kunnen zijn voor mij, echter lijkt het water vullen onhandig(zeker hier in huis) heb namelijk overal kasten boven het keukenblad hangen en vraag me af of ik er dan wel goed bij kan (of dat de waterbak niet eens uit het apparaat kan)

Beantwoorden

14 mei 2018 om 01:57
cardwizard Gebruiker

Iemand enig idee wat de afmetingen zijn van de watertank?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 03:39
Moderator Lex Moderator

Beste cardwizard,

De watertank heeft een inhoud van 1,8l. Wat de dimensies hiervan zijn weet ik helaas niet, maar ga ik voor je navragen.

Gr, Lex

Beantwoorden

14 mei 2018 om 07:52
freakazoid Gebruiker

Wij hebben hetzelfde, we vullen bij met het gietertje voor onze kamerplanten :-) Occasioneel eens volledig uithalen is voldoende met de aquaclean filter.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:30
dvdstelt Gebruiker

Ik heb zó weinig ruimte boven de kan dat ik deze er niet aan de handel uit kan halen. Ik kan hem er wel uithalen, maar dan moet ik de kan zelf beethouden. Voor de handel en mijn hand is niet voldoende ruimte.

Ik heb een plastick kan waar 1 liter water in kan. Die vul ik elke keer en giet ik er zo in. Vind ik nog gemakkelijker ook dan de hele waterbak eruit halen. Die is vrij smal en lang en het water kan sneller gaan klotsen.

Hij is 25cm lang, 8,5cm breed en 14cm hoog.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 09:59
Pvdvenis Gebruiker

Apparaat kun je makkelijk verschuiven zodat je er bij kan. Is niet giga zwaar

Beantwoorden

14 mei 2018 om 12:50
Hans. Gebruiker

Lekker, koffie met Pokon :D

Beantwoorden

14 mei 2018 om 04:10
Koos.O Gebruiker

Wat is het verschil met de saeco picobarista HD8927 ?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 04:22
Moderator Lex Moderator

Beste Koos.O,

Het verschil zit in het aantal verschillende recepten. Verder zijn de machines voor zover ik kan zien identiek.

https://www.philips.nl/etc/philips/b2c/compareproducts.html?locale=nl_NL&catalog=CONSUMER&ctn=HD8927/01,SM5470/10

Gr, Lex

Beantwoorden

14 mei 2018 om 07:35
Koos.O Gebruiker

Bijzondere verschillen, ik vind de HD8927 dan toch wat aantrekkelijker. Bedankt voor de snelle reactie, ook een nachtuil Lex?

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:34

Hoi Koos,

Nog even aanvullend op Lex: De HD8927 is uitgefaseerd en wordt niet langer geproduceerd. De SM5473 is de opvolger. Dit nieuwe model heeft o.a. de volgende extra dranken: Coffee (was cafe crema), Americano (was espresso lungo) en koffie verkeerd. Ook zijn er enkele design verschillen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

14 mei 2018 om 19:13
Koos.O Gebruiker

Hoi Bas,

Hmmm toch maar deze besteld. Zou Tom het erg vinden als ik die andere cancel?

????

Beantwoorden

14 mei 2018 om 04:56
Mad_Cat Gebruiker

This is the Saeco PicoBaristo SM5460/10 – Volautomaat espressomachine – Zwart (not SM5470/10 as described here). Do you confirm that? Thanks

Beantwoorden

14 mei 2018 om 05:08
Moderator Lex Moderator

Hi Mad_Cat,

No that’s not true, we’re selling the 5470/10 as described here. Not the 5460/10.

With regards, Lex

Edited by: Lex

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:02
Pvdvenis Gebruiker

The differente beteren the two is the handle on the flask.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 07:28
Alex-R Gebruiker

We hebben dezelfde maar dan zonder de melkschuimer, 3 jaar terug gekocht via Shell sparen. Het apparaat is geweldig en zet super lekkere koffie; zelfs met bonen van de bekendste Duitse supermarkt. De kalkfilters zijn best prijzig (ik koop ze ergens in Naarden per 3 stuks) en de 5000 kopjes per filter is 100% misleiding.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 07:43
V2_Millert Gebruiker

*tot 5000 kopjes bij gebruik van 8 waterfilters alvorens het apparaat moet worden ontkalkt, dit nog afhankelijk van de waterhardheid.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:33
dvdstelt Gebruiker

Ik gebruik NOOIT de filters, echt nooit. Ik ontkalk wanneer hij dat aangeeft, soms enkele weken later pas. Ik gebruik een liter fles ontkalking van een ander merk, omdat die veel goedkoper was dan Philips ontkalkingsmiddel. En lijkt me héél sterk dat Philips zelf die ontkalker maakt :-)

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:27
George_K Gebruiker

Begin dit jaar de SAECO HD8927/01 PicoBaristo gekocht (voor netto €445), en dat is in essentie dezelfde machine. Bevalt prima. Staat bij ons op kantoor van ~4 pers.

Goede koffie gebruiken is natuurlijk een must (in principe niets uit de supermarkt).

De melkkan lijkt een pluspunt, en de melk komt niet “in de machine” en je kan ‘m in de koelkast zetten na/tussen gebruik, maar ik heb liever een slangetje in een pak melk. Dat is eenvoudiger schoon te maken, niet dat de kan ingewikkeld is, maar toch.

Koude melk komt ook minder warm in je kopje terecht dan als je melk op kamertemperatuur neemt. Mijn advies: gebruik “lekker lang houdbare” melk of halve liter verpakkingen waar je een handjevol melk-koffies mee kan maken… En maak en houdt je melksysteem goed schoon.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:35
dvdstelt Gebruiker

Ik heb dezelfde ervaring. Volgende keer neem ik een slang.

Binnen een paar dagen is normale melk in de melkkan niet goed meer en moet je weggooien wat er nog in zit. Wij maken dan ook niet elke dag cappucino of iets dergelijks. Als je dat wel dagelijks doet, zul je het probleem wellicht minder hebben. Ik moet nu op de gok afmeten hoeveel melk erin moet, omdat ik weet dat wat er over blijft, ik meteen door de gootsteen spoel.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 19:19
Koos.O Gebruiker

Ik heb al een jaar of acht een saeco talea waar ik de bonen van la place of de bonen van de lidl in gebruik. Beide minder dan 10,= per kilo en niets mis mee.

Waar je saeco slecht tegen kan is hele vette koffie. Dan zie je een vettige laag in je bonenreservoir zitten. Datzelfde bonenvet zorgt voor een slecht werkende machine die erg vaak gereinigd moet worden.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:30
George_K Gebruiker

Oh, en op het bijvullen: aan iets van 20cm boven de machine heb je genoeg om de watertank bij te vullen. Die is namelijk niet zo hoog, maar breder. Bijvullen met een paar glazen water doen we ook wel. Dat is lekker snel.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:36
my396411 Gebruiker

Hier de Philips variant ruim een jaar in bezit. Bevalt erg goed. Melkopschuimer werkt prima. Melk wordt dan ook goed heet, maar niet te heet, anders wordt deze bitter ipv. zoet. Zeer eenvoudig in gebruik vanwege de presets, welke je zelf nog kan fine tunen. Kortom, prima koop

Beantwoorden

14 mei 2018 om 08:41
hdewolf Gebruiker

Dit type staat niet bij de cashbacks op de Philipssite in Belgie. Toch belangrijk vooraleer ik het bestel.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:15

Ik zie de RVS versie wel bij de cashbacks op de Belgische Philips website staan. De zwarte versie ga ik even voor je navragen!

Beantwoorden

14 mei 2018 om 10:23

Mocht je problemen hebben met het claimen van de cashback vanuit België, dan kun je met ons contact opnemen. Dan pakken wij dit samen met Philips voor je op.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 12:11
will1967 Gebruiker

ik heb deze al een hele tijd terug aangeschaft en ik moet zeggen als apparaat doet die het goed, maar… het schoonmaken is een ramp en daarom baal ik er van dat ik deze heb aangeschaft voor +/-800.- als ik had geweten dat het schoonmaken en af en toe invetten zoveel werk was dan had ik voor die prijs een andere gekocht…

maar de koffie is lekker.

Beantwoorden

14 mei 2018 om 13:47

De zwarte uitvoering is inmiddels helemaal uitverkocht, de RVS uitvoering is echter nog wel bestelbaar. Dat kun je doen via de volgende link:
Nederland België

Beantwoorden

14 mei 2018 om 18:49
Jos. Gebruiker

Ik heb de Philips variant van deze machine. Hij staat momenteel bij Servilux ter reparatie. Maakte een knarsend geluid, ondanks dat alles was ingevet. Enige opmerking dat is ook de temperatuur van de melk en door het design lopen de bonen niet mooi weg. Halverwege de voorraad moet je weer bijvullen omdat het restant niet bij de molen komt

Beantwoorden

24 mei 2018 om 11:03
jaxxon78 Gebruiker

Zojuist bij de track and trace de melding gekregen dat mijn levering retour verzender is vanwege beschadiging, helaas dus nog steeds geen lekkere koffie, graag zou ik op zeer korte termijn toch een oplossing wensen. Kunnen jullie vandaag in afwachting van de retourzending door DHL mij alvast een andere apparaat doen toekomen? Ik wil even benadrukken, dat er nooit uitgeleverd is geweest. Wel kreeg ik een bezorger gemist kaartje in de bus voor herlevering, maar deze werkte niet, waarschijnlijk door de beschadiging. Graag jullie spoedige reactie

Beantwoorden

25 mei 2018 om 00:46
Moderator Paul Moderator

Deze melding zal ik doorgeven aan de klantenservice.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.